Spirit Lords bedoel je denk ik. Qua aanvallen wel ja (curse, poisons), maar qua HP liggen die zo plat bij mij.
Ben nu in de Sand Sea op zoek naar een beatle die een sword moet droppen voor een quest. Needle in a haystack, en dan wel een haystack vol met die Spirit lords....
Dat heb ik wel, maar item arts komen niet zo veel aan bod, dus die levellen ook nauwelijks. Rush kan idd vivication, maar de rest niet. Baulson heeft refresh oa. Qua item arts kom ik niet verder dan een red potion
Andere vraag; maakt de plek in de formation nog wat uit (voor bijvoorbeeld hoevaak iemand aan bod komt met mystic/combat arts) ?
EDIT:
Combat systeem is toch wel ERG gaar hoor. Ik moet nu voor een quest tegen een unique boss, die afgeleid is van die spirit birds. Zo'n grote vogel dus. Ik weet dat die beginnen met Curse. Ik laat twee unions op standby staan en een attacken. Tot mijn verbazing gaan ze ALL DRIE close range staan (attacken), met als gevolg dat mijn halve unions cursed om te beginnen. Vervolgens krijg ik nooit de optie voor status ailments en healen komt ook te weinig voor. Bovendien als ik kan healen, dan is het door mijn main damage dealers (Rush, Baulson) zodat ik die beurt nauwelijks damage doe. een zeer lange battle volgt. Uiteindelijk staat alleen Rush' zijn union nog overeind, met 2 van de 4 units ko. De union heeft 169 (!!) AP en ik krijg alleen een optie om aan te vallen met combat arts waarbij Rush (de main damage dealer!) een gewone attack doet en de soldier een combat arts. Dat slaat toch nergens op. 169!! AP.
Ik zou erg blij zijn als iemand namen van leaders / soldiers kan geven die hij/zij in de healing union heeft zitten.
Ik ga nog een paar pogingen wagen en anders ga ik mijn tijd beter besteden .... bleeeerk.
EDIT II:
De 2e poging is het me gelukt. De naam van het beest is Validus. Verreweg moeilijkste battle in het spel tot nu te\oe. @e poging gestart met alle drie mijn inions standby te laten doen zodat Validus slechts een union deadlocked. Dit lukt. En tot mijn GELUK resisten ze allemaal de curse! Vervolgens tig ronden een battle, waarbij de volgende dingen opvielen. Rush' union heeft constant een overschot aan AP. Ik kies elke beurt de optie met de meeste AP. Welke ik ook kies, Rush doet nooit (!!) een combat arts, altijd alleen maar een normal attack. De soldiers doen wel special attacks. Waarom dit zo is snap ik echt. Voor Validus deed ik, als alle 4 een combat arts deden -dus Rush ook- zo'n 15k damage met de union per turn. Nu had ik moeite om boven de 8k uit te komen! De healing union heeft 0 keer geheals, missie geslaagd.... NOT De enige constante factor is Baulson, die raakt ze hard en healt als het nodig is.
Al met al had ik niet echt een idee dat IK het voor het zeggen had gedurende het gevecht en dan lijkt het meer op een kansspelletje. Niet echt leuk. Ik hoop dat ik nog wijzigingen kan aanbrengen dat dit in de toekomst, bij andere bosses, beter gaat...
Laatst bewerkt: 18 mrt 2009