The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die op x360achievements is een stuk beter!

2. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vind jij er beter aan dan?

Heb ze beide vergeleken gisteren, maar op die uitgebreide van gamefacts staat meer aanvullende info die je niet op 360achievements vind.
    Had achteraf liever de gamefacts guide gevolgd, desalniettemin voldoen ze beide.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2009
  3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Beide ;) Op X360achievements staan diverse links met plaatjes enzo. Ook staat het er voor mij veel duidelijker uitgelegd. Ik heb het trouwens over de achievement guide.

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Woooot! Net sidequest 39 gedaan, terwijl ik eigenlijk bij 17 ben. Maar ik liep er tegenaan en dacht proberen die hap. Zonder problemen een Draak met rond de 140k hitpoints verslagen.

Wel had ik soms dat mijn mystic/healing union soms helemaal niet de optie kreeg om te healen, dus dat schoot niet op. Maar gelukkig kunnen de beide andere unions zichzelf ook healen.

Iemand nog tips voor een support/healing union? Ik heb nu Pagus als leader en twee soldiers waarover ik niet zo te spreken ben...

5. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje :9 Ik heb een Evil Charm of Fire, is het waard deze te houden of zal ik deze verkopen voor 8.000 gold? Ik wil Caedmon recruiten (die schijnt uberwin te zijn maar kost 19800 ofzo) maar ik heb maar 9.5k atm. Die 8k zou dus enorm helpen :) Maar heb ik die Evil Charm verder nog ergens voor nodig? Iets belangrijks? Anders verpats ik hem.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Geen idee. Ik heb hem ook nog. En al meer dan 150k goud :)
    Is die Caedman wat dan? Ik heb alleen Baulson gerecruit. Ik heb al zoveel reserve leaders. En via een sidequest kun je later ook Jorgen recruiten, die schijnt ook wel goed te zijn ... :)

7. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Baulson schijnt ook een must te zijn ja. Maar Jager en Caedmon schijnen ook über te zijn.

Edit
    Van GameFAQs:
    Edit 2
    Btw, is er een ingame played time teller? En voor zij die ervaring hebben met stat grinden (zoals beschreven op X360A), ik heb nu 2 Unions gemaakt ... ben in de story iets na de Catacombs (ik ga nu alleen met Emma op reis omg spoilarz), en ik heb nu BR17... ben dus aan het stat grinden in Blackdale op die vogel, maar hij raped altijd de 1e union waarmee hij locked halverwege het gevecht met als gevolg dat wanneer/als ik win, maar één van de twee unions stat upgrades krijgt omdat de ander dus dood is. :mad:

Ook heb ik gezorgd dat in elke union sowieso een healer zit, maar vaak - zelfs met uberlow HP - komt de optie om te healen gewoon niet op het scherm -> deaud. Ik heb ook gewoon de herbs etc. Wtf is up met dat dan ? :mad:

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    dat met dat healen snap ik ook niet helemaal. Ik heb nu een derde union om te healen maar ook deze krijgt de helft van de tijd niet de optie om te healen. Gelukkig doen mijn twee unions zoveel damage dat ik meestal zonder healen toekan :D
    Ik ben nu BR59 en heb 21 sidequests gedaan en ga zo naar de Heroic Ramparts.

Ik heb geen stat grind guides gevolgd. Gewoon veel battlen moet werken lijkt me :)

En Baulson is echt vet heavy going :p

9. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naw. Veel battlen eigenlijk juist niet. Maar dat kunnen de stat grind guides je beter uitleggen dan ik (zie link in de post die jij quotte).

10. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zolang gevechten stat upgrades opleveren zit je volgens mij goed. Ik heb in ieder geval niet het gevoel dat mijn unions nu zwakker zijn. :)

Wat doet die Evil Charm eigenlijk? Ik kan me dat item helemaal niet meer herinneren...

11. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een component om custom weapons te maken. Maar verder kan ik nergens op GameFAQs etc vinden welk item enz. En ik had hem kennelijk 2x dus heb er maar 1 verpatst. Heb nu Caedmon. Fuck yeah.

Net met Emma de 2-persoons reis voltooid naar die oude mines, hoe lang heb ik nog op Disc 1? 8)

12. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Is deze game nog full-priced?

13. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Volgens mij over het algmeen wel. Ik heb hem voor 30 euro gevonden bij eplaza Leiden. Misschien is het nog steeds zo bij andere filialen.

14. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm.. Zifnap, TotalSOLO, anybody - wat is een goede magic usende general/leader/whatevah? Ik dacht eerst Torgal maar die schijnt in Combat dus iets beter te zijn, dus die focus ik dan op combat. Verder heb ik dus tot nu toe alleen maar combat (Baulson, Rush (al healed hij ook), Caedmon (maar ook wel wát magic, maar toch vooral wel Combat), etc etc)

Laatst bewerkt: 18 mrt 2009
  15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik heb ook echt moeite om een healing/support union samen te stellen.
    Baulson en Rush hebben beide healing mogelijkheden (zelfs status ailments curen).
    Mijn healing/support union komt niet van de grond. Als leader heb ik Pagus (die is erg sterk in Mystic attacks) die goed zou moeten kunnen healen. De andere twee zijn soldiers met mystic. Ook kan eigenlijk niemand (op Rush en Baulson een beetje) item arts. Ik krijg een hoop item arts components die ik niet kan gebruiken.

Welke leader er soldiers zou ik het beste kunnen pakken voor mijn healing union? :confused:

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Torgal kan bij mij prima casten, maar dat vergt training. Hij staat bij mij zijn mannetje met Evocations en Psionic magic. Pagus, David en Emmy (en van deze vooral Pagus) zijn prima casters. Irina is een geweldige healer en als je het toelaat krijgt ze ook sterke Psionic magic. Die doet geweldige damage vanwege haar hoge intelligence. Vergeet Rush niet, die is zowat goed in alles dat je hem leert. ;)

Van de overige helden weet ik het niet zeker, ook omdat ik gebruik maak van een vaste groep helden sinds het begin -> een union met Rush en Baulson, een union met David, een union met Torgal en Emmy, en als laatste een 3-persoons (enige onvolledige) union met Irina. Magie werkt gaat ze op dit moment net zo goed af als combat arts. Alle unions hebben nu minstens één goede healer en Kiss of Life (resurrection).

Verder casten mijn troepen ook veel. Ik selecteer ze speciaal op hoge intelligence en nuttige magie, dus met een beetje zoeken in het recruteerscherm vind je er zeker een paar.

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wat ik toch raar blijf vinden is dat ik in een gevecht op een gegeven moment 99 AP (!) heb, ik dan slechts een optie krijg waarbij 2 van de 5 units in de union combart arts gebruiken, ipv alle 5. Zo haal ik natuurlijk nooit max damage :mad:

Overigens ging ik net terug naar de Great Sand Sea, lopen daar ineens huge dragons rond. Niet als bosses, maar als gewone mobs. Ik heb er net twee verslagen. 100k health hebben ze. Ik kom met mijn unions aan de 6500. Toch kreeg ik ze in 3 turns down, en dat met mijn mislukte derde niet werkende healing/no damage union ;)

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik denk dat je het commando overzicht als een soort hand met kaarten moet zien. Natuurlijk is het gebaseerd op parameters die ervoor zorgen dat je die acties in ieder geval kunt uitvoeren, maar omdat zoveel acties een mogelijkheid aanbieden zie je er maar een paar van (het overzicht is maar zeven sloten ofzo uitgebreid). Dus daarom zie soms geen healing en soms ook niet de arts voor de troepen die je wilt zien. Het overkomt mij trouwens wel regelmatig dat alle troepen een art kunnen uitvoeren, want ik heb vaker in één ronde 200+ AP aan art/magic erdoorheen gejast.

EDIT: Draken vallen meestal best mee. Die vogels, je ziet ze ook in de woestijn, zijn vaak veel lastiger.

19. StreetSamurai

StreetSamurai HAMMERTIME!

Leuk Bevonden:
    0
    de combat optie's zijn over het algemeen wel goed...als je op dezelfde tegenstandersgroep mikt als de union die je wilt healen staat er 9 van de 10 keer "Hurry and heal em!" bla bla bla
    dit battle systeem is andere koek van final fantasy waar je een poppetje aanklikt..het vergt ook een strategische kant( die ik zelf nog moet ontdekke idd 8) )
    maar iig, als je zorgt dat je aan t begin van de battle je HEALER UNION op "keep your hp up" zet healen ze togh automatisch een union die t nodig heeft, behalve als de healer union word aangevallen.
    verder werkt t perfect...zo hebik de eindbaas van de eerste disk ook verslagen in 1 keer 8)

het enige wat ik ervan kan maken is...zorg dat je minimaal 1 persoon in elke union hebt die healing arts of item arts kan doen, het liefst ook met vivication herb voor het rezzen;)

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Spirit Lords bedoel je denk ik. Qua aanvallen wel ja (curse, poisons), maar qua HP liggen die zo plat bij mij.

Ben nu in de Sand Sea op zoek naar een beatle die een sword moet droppen voor een quest. Needle in a haystack, en dan wel een haystack vol met die Spirit lords....:lol:

Dat heb ik wel, maar item arts komen niet zo veel aan bod, dus die levellen ook nauwelijks. Rush kan idd vivication, maar de rest niet. Baulson heeft refresh oa. Qua item arts kom ik niet verder dan een red potion :mad:

Andere vraag; maakt de plek in de formation nog wat uit (voor bijvoorbeeld hoevaak iemand aan bod komt met mystic/combat arts) ?

EDIT:

Combat systeem is toch wel ERG gaar hoor. Ik moet nu voor een quest tegen een unique boss, die afgeleid is van die spirit birds. Zo'n grote vogel dus. Ik weet dat die beginnen met Curse. Ik laat twee unions op standby staan en een attacken. Tot mijn verbazing gaan ze ALL DRIE close range staan (attacken), met als gevolg dat mijn halve unions cursed om te beginnen. Vervolgens krijg ik nooit de optie voor status ailments en healen komt ook te weinig voor. Bovendien als ik kan healen, dan is het door mijn main damage dealers (Rush, Baulson) zodat ik die beurt nauwelijks damage doe. een zeer lange battle volgt. Uiteindelijk staat alleen Rush' zijn union nog overeind, met 2 van de 4 units ko. De union heeft 169 (!!) AP en ik krijg alleen een optie om aan te vallen met combat arts waarbij Rush (de main damage dealer!) een gewone attack doet en de soldier een combat arts. Dat slaat toch nergens op. 169!! AP.

Ik zou erg blij zijn als iemand namen van leaders / soldiers kan geven die hij/zij in de healing union heeft zitten.

Ik ga nog een paar pogingen wagen en anders ga ik mijn tijd beter besteden .... bleeeerk.

EDIT II:

De 2e poging is het me gelukt. De naam van het beest is Validus. Verreweg moeilijkste battle in het spel tot nu te\oe. @e poging gestart met alle drie mijn inions standby te laten doen zodat Validus slechts een union deadlocked. Dit lukt. En tot mijn GELUK resisten ze allemaal de curse! Vervolgens tig ronden een battle, waarbij de volgende dingen opvielen. Rush' union heeft constant een overschot aan AP. Ik kies elke beurt de optie met de meeste AP. Welke ik ook kies, Rush doet nooit (!!) een combat arts, altijd alleen maar een normal attack. De soldiers doen wel special attacks. Waarom dit zo is snap ik echt. Voor Validus deed ik, als alle 4 een combat arts deden -dus Rush ook- zo'n 15k damage met de union per turn. Nu had ik moeite om boven de 8k uit te komen! De healing union heeft 0 keer geheals, missie geslaagd.... NOT :mad: De enige constante factor is Baulson, die raakt ze hard en healt als het nodig is.

Al met al had ik niet echt een idee dat IK het voor het zeggen had gedurende het gevecht en dan lijkt het meer op een kansspelletje. Niet echt leuk. Ik hoop dat ik nog wijzigingen kan aanbrengen dat dit in de toekomst, bij andere bosses, beter gaat...

Deel Deze Pagina