1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Is die E74 error er niet al van het begin? En had de Falcon ook niet gewoon last van RROD's (weliswaar in mindere mate)? Lijkt me gewoon een gevalletje van problemen zoeken waar er geen zijn (nja, ze zijn er wel maar denk dat je het wel begrijpt). Zolang ik niet hoor dat de Jasper er ook last van heeft máár geen last blijkt te hebben van RROD's ga ik dit als een nieuw probleem bezien. Maar tot die tijd is het voor mij één pot nat.

    "Been there, done that".
     
  2. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook wel maar zo,n simpel spelletje als bijvoorbeeld Lord of the rings, bfme blijft me boeien.....gewoon echt heel leuk om te blijven spelen........
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Pff, het is wat met die hardware problemen. Ik heb vorige maand na anderhalve jaar de RROD gekregen, en een andere teruggekregen. Dat ging een week goed, maar nu maakt ie abnormaal veel herrie. Word ik echt niet vrolijk van, dus dat wordt maar terugsturen.

    En dat je sneller op games raakt uitgekeken heeft met ouderdom of verwendheid te maken. Ik heb het ook :p.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Eens voor de verandering een quote van de frontpage:
    Bron: XBW


    Gedurfde uitspraak. Vooral als je weet dat PS3 games regiovrij zijn, 360 games van SE nooit regiovrij zijn en dat er waarschijnlijk een verschil van een paar maanden zal zitten tussen de Amerikaanse en Europese versie. Al heeft dit maar betrekking op een kleine doelgroep. De echte vraag zal zijn hoeveel 360 fans hierop zitten te wachten (en hoeveel de PS3 tegen dan nog kost).
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Die error heb ik idd al eens gehad helemaal in het begin.
    [​IMG]

    Niks nieuws dus.
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [gt]46952[/gt]

    The Wii can't handle this much win! :b::lol: Zooo true!
     
  7. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik ben 31 en speel nog met net zoveel plezier games als toen ik 10 was. Ik speel dan ook niet elke dag, maar af en toe een uurtje, misschien hebben jullie last van overkill? :+
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Geniaal :D _O_ kom nu gewoon maar met een next-gen JSR (voor 360 ^^)
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat staat er ook niet, er staat alleen dat hij nu meer voorkomt omdat er meer op wordt gegoogled ofzo, vind het ook een beetje ver gezocht ;)
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Same here, sterker nog sinds het sterk geintergreerde livegaming en de opkomst van co-op games heb ik meer lol dan ooit en dat op mijn 29e :)
     
  11. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Op je 36e kan gamen ook nog erg leuk zijn hoor :D Merk wel dat je steeds meer het gevoel krijgt van "been there, done that" bij de middelmatige releases. Gelukkig zitten er 1 x in de zoveel tijd echte juweeltjes tussen die me qua originaliteit, uitwerking, graphics en gameplay weer kunnen verbazen.. Geldt voor zowel de XBOX360 als de PS3 trouwens ;)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik heb ook echt wel heel veel plezier van het gamen hoor, alleen vroeger merkte ik dat ik vrijwel elke game wel leuk vond. Nu moet ik echt zoeken, en koop ik games waarbij ik achteraf denk 'nou dat was niks voor mij'.

    En trouwens, ik ben nog geeneens oud :p.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Bij mij verveelt veel games heel snel, ik heb het al miljoenen keer gezien. Alleen games waar je vrij kan rond lopen doen mij nog veel.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ah, het is dus een bekend fenomeen; gamesmoeheid.
    Zal ook wel wat met overkill hebben te maken. Bij die 'eind van het jaar releases' probeer je zoveel mogelijk van die toppers te spelen, maar daardoor gun je jezelf niet meer de tijd om echt te genieten van games.
    Je speelt te veel, maar je geniet nergens meer van, dus krijg je er snel genoeg van. (ik dus ook)

    Maar developers moeten ook eens met wat nieuwe dingen komen. Zodra ik een screenshots zie met wat bruin haak ik gelijk af. Ik heb zó genoeg van die saaie grijs/bruine games van tegenwoordig. :mad:
    Prince of Persia, Mirror's Edge hebben heerlijke gameplay + mooie graphics in een aparte stijl. Zo kan het dus ook.
    Maar ook Halo steekt er boven uit. Het heeft niet de mooiste graphics (technisch gezien), maar is niet bang om de wereld te laten zien zoals het is. Mooi groen gras, paarse kogels/voertuigen. Het is een heerlijk festijn van kleuren.
    Oeh, en humor! Games moeten zichzelf niet te serieus nemen!

    ...Waar blijft Kameo 2?

    Oh; en dat ze zich er eens op focussen om 1 ding goed te maken, ipv 20 dingen halfslachtig uit te werken. Prop niet overal geforceerd MP in als het ten koste gaat van de kwaliteit.

    edit: Wat ik trouwens ook stom vind is dat iedereen zomaar boven op iedere goede aanbieding springt. Kwaliteit van de game maakt niks uit, zolang het maar cheap is.
    Zie je ook bij die NFS Undercover aanbieding. Die game is vreselijk, maar omdat ie nu voor €6 werd gekocht koopt iedereen het toch.
    Why!!?? Het is een slechte game, daar verandert de prijs echt niks aan! Vind je het gek dat je dan genoeg gaat krijgen van games als je op die manier games koopt.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2009
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat laatste ben ik ook schuldig aan :9

    Stranglehold en Dark Sector voornamelijk vanwege de prijs gekocht, maar aan de andere kant ook nog helemaal niet aangeraakt. Ik speel op het moments Gears 2, Mirror's Edge, Killzone 2, GTAIV, Persona 3 en Fable 2 met mijn vrouw. Past nog net

    Ik vind persoonlijk dat er best veel vernieuwing is in het gamegenre: Flower, Mirror's Edge, Gears (ik vind de serie behoorlijk vernieuwend, nog nooit eerder zo soepel een third person shooter gespeeld), PoP, Braid, Portal, Assassin's Creed om eens een paar te noemen
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Klopt, er is nu veel vernieuwing in het gamegenre, iets wat de komende jaren zeker blijft groeien. Tom Clancy's Endwar vind ik hier ook een goed voorbeeld van.

    Ik heb op het moment een hoop spellen liggen, maar ik vertik het gewoon om die allemaal uitgebreid te spelen. Meestal speel ik elke avond even wat Fifa 09 en in m'n vrije tijd Guitar Hero of iets anders. Ik heb nog steeds Fable II en Far Cry 2 liggen die ik beide nog moet uitspelen, ik ben amper op een kwart van de games!

    Daarnaast heb ik nog Fallout 3 liggen, ik had hem gekocht bij de release maar heb hem amper gespeeld.. Ik had misschien iets anders verwacht, maar ik besteedde er ook geen uitgebreide speelsessie aan. Iets wat ik bij Oblivion wel deed, die game heeft mij echt vermaakt met zo'n 120+ uur.

    Af en toe ben ik gewoon lui om aan een nieuw spel, of een spel wat nog niet is uitgespeeld te beginnen. Ik speel dan liever gewoon een paar potten Fifa 09. Vooral om dat ik dit met wat gasten online doe, en het is altijd erg leuk om met hun te spelen. Bij Fallout 3 had ik ook het gevoel dat ik helemaal in m'n eentje aan het spelen was. Ik liep gewoon over de Wasteland heen, maar ik vond dat zo saai. Simpelweg omdat ik in m'n eentje speel. Bij Oblivion werd ik gewoon in de wereld gezogen en bleef ik maar spelen.

    Misschien dat ik vorig jaar ben veranderd, aangezien ik nu liever iets speel met vrienden + een party/en of chat dan dat ik in mijn eentje in een wereld rond dwaal.

    Ooit zullen Fable , Far Cry en Fallout uitgespeeld moeten worden.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zal even een iets meer ot reply posten

    Last week MTV Multiplayer blog alerted us to a disturbing change in the Playstation 3 landscape, and if you're Sony devotee, you should be livid.

    As of October 1, 2008, Sony began imposing a "Playstation Network Bandwidth Fee" on all downloadable content. This fee bills game publishers every time a user downloads games, demos, trailers, movies — everything — from the Playstation Network.

    Charges run 16 cents per GB of content transferred — whether the content is free or paid, but free content is charged only for the first 60 days of availability on the network.

    This appears to be Sony's way of covering massive corporate losses while allowing the network to remain free to users. By contrast, Microsoft charges Xbox Live users $50 a year to connect.

    And it's a novel way to go about it. If someone wants to make money on the Playstation Network, why not add a little somethin'-somethin' to help keep the company in business and the service free?

    But a bandwidth fee is exactly the wrong way to go about it, and if you own a Playstation 3, you should be mad as hell, because with this ill-conceived move by Sony has all but guaranteed that you'll be sorry you don't own an Xbox 360.

    Here's why: A one GB demo downloaded one million times will result in a $160,000 bill from Sony. Sony is very hush-hush when it comes to exactly how many times any of their Playstation Network content is downloaded, but it's safe to assume that, with more than 20 million PSN users worldwide, there's a good chance that most of the big demos and trailers will get at least that much attention.

    And publishers are already feeling the pinch of these fees. According to a source quoted in MTV Multiplayer's blog: "“It definitely makes us think about how we view the distribution of content related to our games when it is free for us to do it on the web, on Xbox Live, or any other way — including broadcast — than on Sony’s platform."

    This isn't some secretly coded, deeply veiled, idle threat. This is an outright admission that publishers are actually weighing whether they want use PSN instead of some other service — like Xbox Live, which doesn't penalize publishers for putting up popular content.

    In other words, Sony has effectively made putting anything on the Playstation Network a no-win situation for publishers.

    Put up a big, glorious demo to promote your title? Fine, but it'll cost you a fortune every time someone downloads it. Gimp a demo and shrink the file size? Fine, unless it gets downloaded four million times.

    And what value is it to a publisher to put up a beautiful 1080p demo of its amazing game if it can only afford to make it 10 seconds long? Or, worse yet, charge users for the demo?

    And that's only if you're a big company that isn't working on a shoestring budget. If you're Q-Games or Southpeak, why offer a demo at all?

    But who really gets it in the teeth are rhythm-game fans. With music licensing fees and other associated administrative and development costs of publishing add-on songs for games like Guitar Hero and Rock Band, the profit margin on these songs is very fine. Add in a new fee and you can bet that you'll be seeing that the price of these songs.

    By imposing this "bandwidth fee" Sony has effectively turned the PS3 into an exclusive-only console, because if given a choice between two consoles to buy a game — one of which offers you better expansion content for better prices — customers will choose that console.

    The only time they will chose otherwise is if they have no other choice but to buy a game for the PS3. And the PS3 doesn’t have enough exclusive titles to keep it afloat in the next year.

    And if you're a publisher, Sony has, in one fell swoop, effectively guaranteed that you'll be making your demos, trailers and hefty add-on content exclusive to Xbox Live.

    Honestly, Sony would have been better off charging a small amount to consumers, because although it would hear a lot of whining, at least it wouldn't be gimping future content of its online store.

    I don't know if Sony will be smart enough to back off of this plan or change the fees so they don't penalize good publishers with good demos. But until it does, I can almost hear the cackling from Redmond.

    http://www.examiner.com/x-3674-SF-V...m3d22-New-Sony-fee-a-huge-loss-for-PS3-owners

    Dit is al aan de gang vanaf oktober vorig jaar. Zoveel hebben we er toch niet van gemerkt? Volgens mij is de content min of meer hetzelfde.

    Maar Sony zijn psn is dus zeker niet gratis.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik koop het maar zal het zeker niet meer dan een uur spelen, gaat mij erom dat ik hem tegen iets kan omruilen/voor meer verkopen. :+

    Wat mij betreft zijn er vorig jaar 2 games geweest waar ik het meest op heb gewacht en die ik het tofste vond. GTA IV en Bully Scholarship Edition. Vooral die 2e zegt wat, de game is zo oud maar is zo veel beter dan al die games die afgelopen tijd zijn uitgekomen. Bully is fris, nieuw en origineel. Dat kan je nu niet echt meer zeggen, buiten Mirrors Edge die ook gewoon iets totaal nieuws deed en best vermakelijk was. Ik heb het gehad met die duizenden shooters op een Unreal 3 engine.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2009
  19. Sherman

    Sherman Guest

    Ik zit te wachten op een spel waarin je als duitser mag knallen aan het oostfront... :D
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    M.a.w.: Sony heeft toch last van gratis PSN wat nu inderdaad ook niet helemaal gratis blijkt te zijn. Ondanks dat het nog altijd één van de punten is waar Sony zijn voordeel uit haalt qua reputatie, is het in de tussentijd dan misschien toch handiger om ook gewoon een jaarlijks bedrag te rekenen. Sowieso loopt Sony veel geld mis in Europa omdat alles nog altijd CC only is en men dus veel minder content koopt dan wanneer er ook hier kaarten worden vrijgegeven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina