1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    [​IMG]

    In dit topic kunnen Mac gebruikers met elkaar praten over de nieuwe dingen. Zoals de draadloze Mighty Mouse of de nieuwe Mac Pro.

    De Mac's die er nu zijn:
    - iMac
    - Mac Mini
    - Macbook
    - Macbook Pro
    - Mac Pro

    Deze hebben allemaal Intel en kunnen daardoor Boot Camp instaleren en zo ook op Windows komen.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    iPod's zijn ook van Apple en om dat die extreem populair zijn gaan mensen zich afvragen wat Apple nog meer maakt. Zo komen ze dus bij de Mac's. En omdat ze de iPod al geweldig vonden stappen ze over op een Mac.

    iPod's:
    - iPod
    - iPod Nano
    - iPod Shuffle
    - iPod Touch


    De Mobiele telefoon van Apple:
    - iPhone 3G

    Handige links:
    Onmisbare tools voor Mac OS X
    UsingMac
    MacRumors
    AppleTips

    Apple / Mac - deel 1.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=87020
    Apple / Mac - deel 2.
    http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=118950

    De Xboxworld Apple iPod thread:
    - Apple iPod

    De Xboxworld Apple iPhone thread:
    - Apple iPhone

    Handige Programma's voor de Mac.
    Alternatief voor MSN : Adium.
     
  2. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    de gewone macbook link doet het niet ;) ( ik dacht ik zeg het ff (A) )
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het zijn ook nog eens links naar de US site :mad:
    Zal alles straks even doorlinken naar de Nederlandse site.
     
  4. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zeg: Gefeliciteerd met Deel 3 ;). Langzaam maar zeker zijn er ook op XBW meer Appelaars :).
     
  5. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    In de zomer als ik slaag mag ik een mac uitzoeken. Uiteraard een laptop versie voor mijn studie. Zit nog te twijfelen tussen een mini of een macbook (pro). iemand ervaring met allebei en welke hij beter vind. (Natuurlijk de pro maar welke is handiger voor studie etc.)
     
  6. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Het is heel simpel, ga je je mac echt veel meenemen dan moet je voor een MacBook gaan.
    Doe je dat niet dan kan je veel beter voor een iMac gaan, krijg je een snellere computer voor minder geld en ook nog een lekker groot scherm.

    Daarnaast moe je jezelf afvragen hoe zwaar je de computer gaat belasten, niet alleen nu maar ook over een paar jaar.
    Ben je een zware gebruiker van het Adobe pakket en doe je veel met video editten dan moet je echt voor een MacBook Pro gaan. Zoniet dat kan je prima voorruit met een MacBook.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wat voor studie ga je doen? Alleen wat Word bestanden typen (MacBook) of ga je de multimedia kant op (MacBook Pro)? Wordt het je primaire computer? Dat zijn afwegingen die je voor jezelf op een rijtje moet hebben.
     
  8. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Nee een economische studie. Dus niet echt grafische dingen enzo. Maar hoor vaak dat de macbooks niet werken met andere windows pc's en dat daar vaak problemen mee zijn (bestanden versturen op school, uitprinten etc.). Ziet er dus naar uit dat ik voor de MacBook ga;). Bedankt voor de info en ik kijk nog ff rond.
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ligt er een beetje aan wat voor economische studie je gaat doen, maar er zijn programma's die alleen maar voor Windows zijn (ervaar ik nu een beetje). Gelukkig kun je met virtualiseren een heel eind komen (en draait het nog beter dan op school systemen..). Via Surfspot is alle software ook echt betaalbaar.

    Desalniettemin vind ik de MacBook echt de beste keuze die je kunt maken als je een systeem zoekt voor naar de uni/hbo :). Je moet alleen bereid zijn om af en toe net iets meer moeite te doen om (duffe) schoolprogramma's te draaien.
     
  10. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ok, ik wou misschien deze zomer als ik genoeg geld heb een mac mini gaan halen, maar is het waar als ik dan bootcamp eropzet dat ik dan gewoon alle windows games kan spelen?
    Zo ja heeft iemand dan een lijstje met welke games.
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kunt inderdaad gewoon met BootCamp games draaien. Maar dan is het natuurlijk net zoals alle andere Windows systemen dat je per spel moet kijken of de Mac mini aan de systeemvereisten voldoet ;).

    De grafische chip in de Mac mini is niet geweldig, maar (afhankelijk van welk genre je graag speelt) zijn de mogelijkheden van voldoende tot enorm ;). Natuurlijk hangt het er ook vanaf hoe goed systeem is waar je nu op speelt (je referentiekader).
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Door middel van Bootcamp kun je native Windows draaien. Het maakt dan dus gebruik van je volledige hardware. Het ligt aan de specificaties van de gekozen Mac Mini en het spel dat je wilt spelen of het gaat lukken ofniet. Daar heeft Bootcamp niets mee te maken.

    /edit: Rox was me voor! :+
     
  13. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is wel de vorige versie van de Mac mini 2.0Ghz.
    Zelf heb ik de 1.83Ghz in huis omdat ik een meer prijs van € 200 voor de 2.0 Ghz veelste veel vond.

    WOW draait op de 1.83Ghz zonder enige probleem.
     
  15. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ok maar WOW vind ik dan weer een geld afperserij, het gaat mij er mee om dat ik een potje battlefield 2 en age of empires 3 kan spelen.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die mening ben ik ook.
    Mocht een maandje gratis met WOW spelen en ben daarna er ook weer mee gestopt.
    Games zijn meestal geen probleem op de Mac , dit omdat de OS niet zo belastend is voor de CPU.
    De Mac kan zich met andere dingen bezig houden.

    Als ik mijn Mac opstart dan is deze binnen 1 minuut ook klaar.
    Mijn Laptop (Vista) kleppert en kleppert maar door.
     
  17. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik ken inmiddels veel mensen die ook een mac mini hebben gekocht en uiteindelijk hebben ze erg spijt van dat ze geen iMac hebben genomen. Vooral de scherm grootte is een groot nadeel. Je gaat je snel ergeren aan het formaat. Ze kochten hem allemaal met dezelfde reden als de jouwe "zodat ik hem mee kan nemen naar school" In de praktijk gebeurt dit een paar keer in het begin waarna ze geen zin meer hebben om dat ding mee te sjouwen. :) Ik waarschuw vast vooraf.
     
  18. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Nou mijn reden is niet om hem mee naar school te nemen integendeel, als ik dat doe moet ik oppassen dat hij niet weg is.
    Ik wou hem eigenlijk meer voor thuis gebruik hebben, maar een I mac is 2x zo duur als een mac mini en het duurt dus 2x zo lang voordat ik die bij elkaar heb;)
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens haal je de Mac mini en Macbook door elkaar ;)

    Voorbeeld van een Mac mini opstelling.
    [​IMG]

    Achterkant van de Mac mini 1.83Ghz ( vorige model ) - deze heb ik ook !!
    [​IMG]
     
  20. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik denk wel dat ik voor de mac mini ga als de gezag hebbendeouders het er mee eens zijn......
    Ziet er best wel luxe uit die opstelling:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina