1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je een goede monitor heb , dan is de mini een hele goede keus.
    Gebruik zelf een Acer AL1916W ( 19" Widescreen ) als monitor.

    De meeste USB-apparaten hier werken perfect met de Mac , krijg helaas mijn laser printer van Canon (LBP-1120) niet aan de praat.
    Ook de USB brander van LG werkt probleemloos met de Mac.
     
  2. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Bah, problemen met Avi files in iMovie. Hij wil ze gewoon niet openen. Ik heb nu een tijdje lopen googelen, maar ik kom er niet echt uit. Van wat ik er van begrepen heb moet ik mijn Avi bestanden omzetten naar iets wat iMovie wel slikt. Dit heb ik liever niet mede door eventuele kwaliteit verlies en dat ik dat voor veel files moet gaan doen. Hebben jullie nog een ander idee?
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand een snelle, gratis anti-virus scanner voor OSX Leopard. Gebruik nu eens in de honderd jaar ClamXav. Maar die is zo traag als koeienstront. Snap dat echt niet, Starting up kost gewoon minuten, 10 files scannen duurt ook vet lang. re-instal helpt niet. Dus wellicht is er een betere oplossing. Ik zit niet te wachten op reacties als: antivirus is neit nodig, het is wel nodig. Dus please, mocht je iets weten, ik hoor het graag:)

    //edit: Avast voor Windows is best wel fijn, echter.. de Mac versie laad de scan engine niet en slaat het programma gelijk vast / closed ie zichzelf. Lol gaat lekker:+
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2009
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Mac sloeg helemaal op hol met Avast.
    CPU bleef op 100% staan en de CPU temperatuur was > 70 graden.

    Heb de stekker uit het stopcontact moeten trekken want de Mac reageerde helemaal niet meer.
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    hey jongens.
    nadat er een aantal klasgenoten DENKEN dat ze grappig zijn om mijn aan/uit knop in te drukken en snel enter te drukken waardoor mijn macbook zichzelf af zet wil ik graag weten of je kunt in stellen dat dat niet meer kan.
    iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
     
  6. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, maar ik ben een nieuwe MAC gebruiker, miss kun je ook even wachten op reacties van anderen.:)
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    System Preferences > Energy Saver > Allow power button to sleep computer (afvinken)
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Exact, ik heb die ervaring sowieso wel met mn MacBook. Bij applicaties die ineens 100% cpu time gebruiken en dikke memory leaks en shit. Misschien eens sophos of hoe het ook wel neit mag heten testen.
     
  9. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    In september begin ik aan mijn nieuwe studie en heb mezelf beloofd om dan een Macbook aan te schaffen. Natuurlijk is er niets zeker, maar als zijn er al voorspellingen wanneer de Macbook een update krijgt? (Lijn van verwachting.) Zou mooi zijn als ik bijvoorbeeld al in augustus een beetje kan spelen ermee. :)
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nope, nog niets over bekend.
    Je kunt de Buyersguide van Macrumors.com in de gaten houden. Al is deze natuurlijk ook niet 100% betrouwbaar.
     
  11. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    zie het er niet bij staan |:- of heb ik dan tinkertool nodig ofzo??8)


    gewoon geen imovie gebruiken maar final cut/adobe premiere :+
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je moet nog op het knopje Options drukken.
     
  13. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    nee hoor staat er niet bij|:-

    [​IMG]

    dit is het enigste wat er staat
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hmm, bij m'n iMac staat dat er wel bij.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Mac mini heb ik die optie ook (versie 10.5.6).
     
  16. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    tja maar dit is de macbook hé en niet een imac, ik denk dat het daar aan ligt.
    in ieder geval bedankt voor jullie hulp!
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Zijn er ook Mac games die je gewoon via LAN kan spelen. Zoals vroeger met de windows dat je tegen elkaar Soldier Of Fortune zat te spelen. Van die downloadbare shooters...
     
  18. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zou dan voor mijn mini mijn tv als scherm gebruiken, is een 42cm hd-ready scherm.
    Dus dat zit denk ik wel goed.
     
  19. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb nu Quicktime Pro, en daarmee kan ik .Avi bestanden wel makenlijk overzetten naar .Mov bestanden. Alleen ook die bestanden wil iMovie niet slikken :mad: Welke moet ik dan hebben? 8)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Airport Extreme + externe HDD werken perfect op zolder.
    Morgen alleen even een tijdschakelaar kopen , de externe HDD hoef niet 24/7 aan te staan.

    Even een andere vraagje
    Mijn Mac is de laatste weken behoorlijk traag en gisteren heb ik met OnyX de Cache opgeruimt.
    Ik heb nu de User en Internet schoon gemaakt , kan ik zonder problemen ook de System Cache opruimen ??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina