The Witcher : Rise of the White Wolf

Discussie in 'Algemeen' gestart door f4TaLNL, 30 nov 2008.

  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet.
     
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit gaat wel iets dieper dan Oblivion. Ikzelf heb de PC versie nooit gespeeld, maar als je de verschillende reviews e.d. leest kan je eruit opmaken dat dit een pure RPG is, alleen zal de console versie wel meer actie bevatten ben ik bang.
     
  3. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Die laatste screen lol.Maar ik kijk er heel erg naar uit,ben al echt weg van de setting en stijl.Tja ik kan ook niet zeggen hoe de gameplay verder is en of worden zal,maar ik denk dat je het eerder kan vergelijken met een soort KOTOR meets Oblivion en Baldur's gate.Alleen dat je personage al hier voor je is neergezet,ala Mass Effect met zijn Shepard maar ik denk dat deze wel mijn game gaat worden.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh.

    Misschien vraag ik nu te veel van je, maar zou je ook íets uitgebreider kunnen zijn? :x
    Is 't eigenlijk wel free-roaming?

    edit: En hoe moet ik dat zien? 'een pure RPG'?
    Wat is daar anders aan dan bv. een Mass Effect of Oblivion? De enige 2 RPG's die ik ooit gespeeld heb. :p
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2009
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Goede vraag,nou Mass Effect en Oblovion zijn toch wel 2 totaal verschillende genres hoor.:DIn ME speel je een aangegeven rol als Shepard,en het is geen freeroam in de zin van een echte vrije wereld omdat de levels statisch zijn aangemaakt.Bij Oblivion speel je ook de rol van een soort verlosser,alleen heb je het daar zelf in de hand en kun je lekker doen wat je wilt.En ik denk dat The Witcher die kant opgaat,maar met een veel diepgaander spel ervaring zoals ik al begrepen heb met de dialogen en keuzes die nog veel verder gaan dan je ooit in een game zag.;)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat ME en Oblivion anders zijn weet ik ook wel hoor ;), maar het ging me er om dat ze beide RPG's zijn, en in grote lijnen op dezelfde manier werken; skills die je kunt verbeteren en steeds betere equipment krijgen. Daarom mijn vraag dus ook; hoe verschilt die opzet tov een 'pure RPG'

    Dus het lijkt op Oblivion, maar dan diepgaander. Dit kan niks anders dan een topper worden lijkt me. :+ Mits het dus ook echt free-roaming wordt.
    Ik heb geen zin in een game waar je gewoon door levels moet rondhuppele. Geef mij maar een open wereld!
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is een open wereld, als het zoals de oude Witcher is hebben heel veel acties van jou persoon invloed op het verhaal. Als je iemand vermoord kan het zo zijn dat je 5 uur later in het spel de "rekening" moet betalen voor die moord. Daarnaast schijnt het verhaal ontzettend diep te zijn, met verschillende wendingen e.d.

    Dat zijn denk ik de grotere veranderingen t.o.v. Oblivion. Daarnaast zullen de quests ( als ze het niveau van de oude Witcher halen ) ook veel uitgebreider zijn en diverser, want daar sloeg Oblivion toch de plank behoorlijk mis.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe komt het dan dat dit topic niet meer posts heeft? :p Deze game lijkt beter te worden dan een van de meest populaire games van de afgelopen jaren, maar niemand komt hier even kijken?
    Stom gepeupel. :+
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, The Witcher topic op gamer.nl was volgens mij behoorlijk populair en is het spel vooral bekend bij het PC publiek. Denk dat deze game ook niet echt populair gaat worden, omdat het misschien allemaal te ingewikkeld is voor het run and gun publiek van tegenwoordig ;)
     
  10. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dat zal wel komen omdat deze game het moet hebben van de liefhebber,kenner,en genre waarvoor het staat.En natuurlijk dat het spel zich niet zo tot de media richt,in de zin van promotie zoals Mass Effect dat doet met al die boembarie eromheen.

    Maar dit spel is volgens mij ook echt voor de doorzetter gemaakt,en zoals iemand al aangaf dat je echt moet boeten voor je daden.Bij Oblivion had ik totaal niet het gevoel dat ik invloed had op mijn doen van spelen,maar meer alleen voor de spel ervaring.Bij KOTOR 2 bijvoorbeeld was dit al echt fantastisch uitgewerkt,waar je tijdens en op het eind echt beslissingen moest nemen die je echt voelde.Bij Mass Effect had ik dat ook niet echt,maar dat komt misschien omdat ik niet zoveel met de crew heb daarvan.

    Kortom ik vind de inleving persoonlijk belangvoller dan je level systeem of wat dan ook,dat je echt in die game zit en meegezogen word in het verhaal en de gameplay.Dat men om je heen op je reageerd,en dat je moet boeten voor je slechte daden.Dat is voor mij de beleving van een RPG,en dat mis ik nu echt.;)
     
  11. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    En dat is ook waar een RPG voorstaat, een Role playing game ;) Ik hoop vurig dat ze net zoals bij de oude Witcher die beleving kunnen bezorgen! NPC's maken voor mij de RPG.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    The Witcher op de PC was niet free-roaming. Denk meer richting KotOR, al heb je bij The Witcher wel meer bewegingsvrijheid. The Witcher is zeker geen Oblivion! Hoe de 360 versie precies gaat spelen weet op dit moment nog niemand.
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Wacht ff hoor,maar de term 'Free roaming' slaat dat niet gewoon op het 'Sandbox' principe in een RPG bijvoorbeeld?Free roaming vind ik meer een term voor racespellen,zoals de NFS Underground serie en Testdrive Unlimited,Midnight club enzo.

    Maar voor mij hoeft het dus geen van zo'n game te worden,Fable 2 is welliswaar ook een open wereld maar nog steeds wat statisch maarwel leuk.Als de RPG beleving maar op en top is,dan vind ik alles best.:)
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
  14. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    De meeste traditionele RPG's waren rechtlijnig, je kwam pas verder in het verhaal als je tovenaar Y had gedood, zwaard X had gevonden of maagd Z had bevrijd die dan weer toevallig een sleutel voor poort Q had die eerder nog niet open kon. Binnen die lijnen van het verhaal had je dan wel weer de vrijheid om je karakter te ontwikkelen en je party samen te stellen. De hoeveelheid side quests moesten de illusie geven aan de speler dat ze meer vrijheid in de game hadden.

    Tegenwoordig is de trend om het verhaal veel in afzonderlijke stukjes te knippen die langs elkaar heen kunnen lopen of onafhankelijk van elkaar wel of niet kunnen worden ontdekt. Oblivion was hier al een beetje een voorloper van en in Fallout 3 was dit nog beter uitgewerkt. Nadelen van deze "free roaming" methode zijn dat er heel veel content gemaakt moet worden die in het ergste geval niet of nauwelijks door de speler wordt gebruikt, en dat de techniek die nodig is om alle losse eindjes en wel of niet geactiveerde "hoofdmissies" bij te houden vrij complex is.

    The Witcher kiest voor een vrij traditionele aanpak waarin je niet zozeer veel vrijheid hebt maar wel een veel diepere RPG ervaring, omdat de makers er op die manier zeker van zijn dat je ook alles meemaakt wat zij willen dat je meemaakt. Vergelijking die op zou kunnen gaan is COD4 of FarCry2...... 1e (strak verhaal, intens, scripted, linear) of 2e (vrijheid te gaan en staan waar je wilt, meerdere keuzes in missies, rommelig en vlak verhaal) Je moet zelf kijken wat het beste bij je past....
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  15. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    In dat geval ga ik dan voor het eerste genoemde voorbeeld,verhaal en inleving vind ik het allerbelangrijkst in een RPG en de personages die je speelt en bijstaan.Dat maakt een RPG voor mij,dat open wereld systeem spreekt me ook erg aan maar in principe heb je er weinig aan als het verhaal zo bar slecht of matig is gebracht.;)
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [yt]ksa_nWGh02U[/yt]
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Een beetje AC achtig. Wat ik wel tof vind. Maar is het altijd in slowmotion?
     
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dat ziet er loodzwaar uit,de meest indrukwekkende melee combat die ik ooit in een game gezien heb.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik hoop dat die slowmo alleen voor deze demo is bedoeld.
     
  20. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    heftig zeg ziet er goed uit !!!
    Denk dat de slo mo idd alleen voor de demo is om zo goed de nadruk op de uitgevoerde acties te kunnen leggen
     

Deel Deze Pagina