1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ja en de onderste op een optische aansluiting.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De 2e stekker is inderdaad optisch.

    Als je de Express in het stopcontact druk , zie je heel eventjes een rood lampje in de jackplug van de Express.
    Bij allekabels.nl betaal je € 3,80 voor zo'n optische-kabel.

    Ontdekte vanmiddag dat de Extreme geen NTFS geformateerde HDD ondersteund :mad:
    De HDD is wel zichtbaar in de Extreme configuratiescherm maar niet in mijn netwerk bij zowel de Mac als Laptop (XP/Vista).

    Heb de Maxtor 500GB maar geformateerd in FAT , dan weet ik 100% zeker dat zowel de Mac en XP/Vista er toegang tot heeft.
     
  3. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    klopt, ik zie eerst een groen lampje, dan springt ie op oranje..

    E: Hmm, ik heb het nu aangesloten via rood-wit tulp en dan in de airport express. MAar nu staat er Network: Connected. Alles doet het ook het IP, maar hoe speel ik nu draadloos die nummers af? want het lampje knippert nog steeds oranje
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2009
  4. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hmm, ook al problemen met eyeTV:mad:
    Ik heb zenders gezocht en gevonden, maar alleen NL1,NL2,NL3 doen het. bij de rest staat encrypted.. we hebben @home abbo voor digitale tv bij de tv, maar hoe unlock ik dan de overige zenders..
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Als het lampje oranje knippert is er in ieder geval iets nog niet goed ingesteld. Meestal is het toch een foute instelling van ip-adressen enzo. Draadloos nummers afspelen is gewoon in iTunes aangeven dat AirTunes gebruikt moeten worden. Volgens mij kan het in jouw geval geen kwaad om even de handleiding te lezen of de knowledge base artikelen op de Apple Website.

    De formattering van een schijf aan de Airport Extreme maakt tot op zekere hoogte niets uit. Hij leest in principe alles wat een Mac standaard ook kan lezen en schrijven (en dat is dus bijna alles behalve NTFS). Het feitelijke delen gebeurt gewoon via netwerkprotocollen (Bonjour, SMB://, AFP://, etc.)

    Hoe is de EyeTV aangesloten op de kabel? En welke EyeTV heb je aangeschaft? Er is namelijk (nieuw) geen EyeTV die ALLE digitale kanalen door kan geven. Alle kabelaars werken met smartcards en daar kan de EyeTV niet veel mee. Het zou wel mogelijk moeten zijn om het signaal vanaf de set-top box door te lussen, maar dan heb je hooguit 30 zenders (wat in het standaard zenderpakket zit).
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wilde een externe HDD hebben waar ik zowel met Mac en XP/Vista toegang kan hebben.
    Loop nu steeds met een USB-stickie van Mac>Laptop<Mac.

    Nu staan alle belangrijke data op één centrale plek.

    Alleen de HDD met al mijn Muziek laat ik naast de Mac staan.
    Omdat een directe usb-verbinding beter/sneller werkt dan via het draadloze netwerk.

    Heb beide HDD's achter een tijdklok gezet , deze hoeven niet 24/7 aan te staan.
    Wilde net mijn foto's uit mijn iPhone overzetten , maar helaas gaat dat niet.
    De HDD's komen namelijk pas om 12:00 uur online 8)
     
  7. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Er loopt een coax kabel uit de muur naar de eyetv hybrid.. maar er blijft gewoon encrypted staan
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Weet je zeker dat je nu kijkt via @Home en niet via Digitenne !?!?
    Als ik mijn Bravia (DVB-C en DVB-T) aansluit op de kabel (@Home) dan pikt ze tv via de Coax-kabel (NL1,NL2,NL3 en TVoost) uit de lucht.

    Wil ik de Digitale zenders van Ziggo ontvangen dan moet ik een Cam Module + smartcard kopen.
     
  9. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hmm, er staat Ziggo met een slotje ervoor.. en bij de tv zelf hebben we idd @home en op mijn kamer boven heb ik digitenne
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2009
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke EyeTV heb je ??
     
  11. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Eye TV hybrid
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ban bang dat niemand jouw kan helpen.

    Met deze ontvangers kan je namelijk alleen de Freeview kanalen kijken.
    In Nederland zijn dit alleen NL1,NL2,NL3 en de regionale omroepen.

    In Frankrijk en Duistland zijn er tientallen zenders waar je gratis naar kijken kan.
     
  13. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is niet helemaal correct. De EyeTV Hybrid ondersteunt ook het 'gewone' coax-signaal, maar dan moet er in huis natuurlijk wel een kabelabonnement zijn. Anders blijf je inderdaad hangen met Ned 1-3 en regionaal.

    Met digitale televisie kun je met een Hybrid eigenlijk niets...
     
  14. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    kut, en als ik er een digitenne kastje aanhang kan het wel?
     
  15. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan kun je 'gewoon' het signaal doorlussen, maar zappen moet dan gebeuren met het digitenne kastje en je kunt dus niet echt opnamen programmeren.
     
  16. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Aah wat kut..:mad: Wat hebben we dan nodig om tv te kunnen kijken? welke eye tv?
     
  17. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij is besteld hoor (A)!! :
    [​IMG]
    # 3.06GHz Intel Core 2 Duo
    # 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
    # 1.0TB Serial ATA Drive
    # ATI Radeon HD 4850 512MB
    # Apple Mighty Mouse
    # Apple Keyboard (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)

    Ik vraag me alleen af welk geheugen ik nou moet kopen ervoor. Want bij alternate kost het 10 keer goedkoper dan via apple zelf: http://www.alternate.nl/html/catego...tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1066&
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Is 4GB niet zat?
    Of is het meer, er kan meer in, dus moet er meer in, waar een hoop mensen last van hebben?
     
  19. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, maar misschien met de tijd dat het wat trager wordt;)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet dat maar.
    Heb zelf 2GB in mijn Mac , als ik Safari , Mail en iTunes open dan heb ik nog steeds 1,38GB vrij.

    daanhockeyc1 heeft de EyeTV gekocht om er digitale televisie mee te kijken en niet analoog
    Dan had hij meteen een simple analoge tv-tuner kunnen kopen .
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina