Ik meen dat de reference levels zijn gemaakt voor mensen die de xbox met vga aansluiten. Heeft te maken met het verschil tussen zwartweergave van pc monitoren en hdtv's.
Een scherm krijgt een signaal door met de info wat voor kleur of zwart hij moet tonen en de 2 soorten schermen vertalen deze info anders. Ze gebruiken andere waardes.
Dit omdat de fabrikanten van de hdtv's er van uitgaan dat de vga wordt gebruikt in combinatie met een monitor en niet met een xbox en daarom toont een hdtv ipv diepzwart meer donkergrijs.
Standaard is het lichtste, Intermediate is donkerder en expanded is het donkerste. Volgens mij werken deze instellingen weer niet goed met hdmi en moet die op normal staan.
Het fijne weet ik er ook niet van. Volgens mij is dit toen gedaan omdat er wel een erg groot verschil zat met het aansluiten met vga of componenten. Op vga was het allemaal zo grauw en moest je de kleuren etc behoorlijk omhoog schroeven. Dit zal wel komen door die andere waardes.
Iemand die er meer over weet?
Alle games van tegenwoordig zullen toch wel 1080p ondersteunen? Het verschil tussen 720p en 1080p bij GTA4 was echt behoorlijk op mn hdready.
Eerst dacht ik dat mn tv gewoon beter kon downscalen van 1080p dan iets upscalen van 720p, maar het is waarschijnlijk gewoon zo dat de xbox/ps3 gewoon een mooier beeld uitsturen wanneer deze op 1080p staan.
Laatst bewerkt: 29 mrt 2009