[PC] MapleStory

Discussie in 'Games' gestart door Pasquale NL, 29 mrt 2009.

1. Pasquale NL

Pasquale NL Guest

Wat is MapleStory?

MapleStory is een gratis, 2D MMORPG, ontwikkeld door het Zuid-Koreaanse bedrijf Wizet. Inmiddels is deze overgenomen door Nexon. In totaal wordt het spel gespeeld door 50 miljoen spelers.

De Bedoeling

In MapleStory start je als Beginner level 1 op Maple Island. Hier worden je de basics geleerd. De bedoeling van het spel is een krachtig speler te worden. Je kan alleen trainen, of samen met je vrienden in een zogenoemde party. Een party kan bestaan uit 6 leden. Ook kan je een guild vormen. Dit kost echter veel geld en kan maar maximaal 30 personen omvatten.

Waar vind je MapleStory?

Het spel download je hier. Je klikt dan rechts op Maplestory Europe en volg de aanwijzingen in de browser. Tijdens het installeren of downloaden kan je registreren, zodat je klaar bent de wereld van MapleStory te betreden.

Jobs
    Er zijn in totaal 7 Jobs
    Beginner
    Magician
    Archer
    Thief
    Pirate
    Warrior
    Knight Of Cyrus (Korean)

Je begint als Beginner (Duh). Als je level 8 bereikt kan je een Magician worden of, als je doortraint tot level 10, een Warrior, Thief of Archer. Daarna volgen er nog de zogenoemde Job Advancements. Hier bevorder je dus je baan en word je krachtiger.

Waar kies ik mijn job?
    Het ligt eraan wat je wilt worden. Als je een Magician wilt worden, moet je naar Ellinia. Word je toch liever een Warrior, ga dan naar Perion. Liever een sluwe Thief? Ga naar Kerning City. Archer? Dit word je in Henesys. Of toch het liefst een Pirate? Ga dan naar Nautilus Port

Global, Korean, wat bedoel je hiermee?

MapleStory begon als een Koreaans spel. Nadat Wizet overgenomen was door Nexon, werd het ook beschikbaar in het Engels. Momenteel zijn er veel servers. De Global server is niet meer beschikbaar voor spelers vanuit Europa, behalve als diegene al een account heeft. Voor ons is er nu dus MapleStory Europe. Hier kan je kiezen voor de Nederlandse, Duitse, Franse of het internationale Engelse taal. Europe heeft nog niet zoveel members en loopt achter qua inhoud aan de andere servers. Zelf speel ik nu op Global.

Worlds

Als je geregistreerd bent en het spel opstart moet je inloggen. Hierna kan je werelden kiezen, waar je jouw character traint. Europe heeft er helaas nog maar 1, maar hier komt verandering naarmate er meer members verschijnen. Global heeft meerdere werelden, zoals o.a Windia, Scania en Bellocan.

Tips
    Check deze website voor meer informatie over het spel en alle informatie qua quests en monsters.

Voor de zogenoemde Character Builds kan je deze site uitproberen.

Screens

Ik hoop jullie ooit eens online te zien en veel plezier met MapleStory

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik heb het gezien bij een maat van me, maar het is niks voor mij. Ik hou het bij Ragnarok Online. ;)

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Die 2d side scrolling shit is ook niks voor mij.. Ik heb het wel geprobeerd. :p

4. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ik heb hier meerdere accounts mee gehad,
    een priest, een firemage, dk, hermit, cb:p

edit: wat is Knight Of Cyrus :eek:

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  5. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ben nooit boven level 61 gekomen :9
    Heb het wel heeeeeeel veel gespeeld.
    Op MapleEurope gewoon zitten hacken en ben daar maar level 30 ofzo :9

Had een:

Assasin (Level 61)
    HP-warrior (Level 32 ofzo)
    Nog heel wat anderen

Geef mij maar private servers

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  6. Mozilla

Mozilla Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speel het al jaren, maar het is niet zo populair op dit forum ;).

7. Pasquale NL

Pasquale NL Guest

Ik heb werkelijk geen idee:9
    Is een nieuwe character die op de Koreaanse server is gepleurd, zullen wij binnenkort ook wel mogen verwachten denk ik.

8. Atton

Atton Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    damn, tijdje terug dat ik dit serieus heb gespeelt. een van de eerste MMO's waarmee ik begon, lekker simpel maar toch verslavend. Daarna RO, SRO en nu WoW.

blijft een vermakelijke game

9. assepoester

assepoester Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd, word nu gedownload en geinstalleerd...
    Nog tips voor een job of gewoon beginnen en ik zie wel?

10. Atton

Atton Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hunter, mage en warrior zijn leuk om te spelen.

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hey daar,

Ik speel deze game zelf niet maar had een vraagje.
    Mijn broertjes account is "gehackt".. z'n pin is veranderd.
    Big problem is dat we eigenlijk nooit prive info geven aan sites oid, ofwel; we weten niet meer zijn answer secret question e.d. Flink fuckt dus aangezien hij er 2 jaar in gestoken heeft en characters van lvl 100 en 70 had.

Anyway er is naast hem één iemand die zijn wachtwoord en pin wist.
    Niet om mensen te beschuldigen maar hoe groot is de kans dat je account "willekeurig" gehackt wordt? Die ander had opeens;
    Scroll shield str 70%
    Scroll staff magic attack 60%

Die hij op die account had staan. Volgens hem vrij zeldzaam ik heb geen idee... maar als het echt heel zeldzaam is en zijn account is gehackt en die ander heeft opeens die items..
    Enig idee om te kijken op de website of er bepaalde transacties oid zijn gemaakt of weet ik het. Of nog oplossingen of die ooit dat account nog terug kan krijgen?
    Thx voor de hulp alvast ;)

12. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Die kans is vrijwel 0. Als die andere dude ineens 2 zeldzame items heeft kun je bijna met zekerheid zeggen dat hij het heeft gedaan. Het veranderen van je PIN is vrij makkelijk, aangezien je daarvoor alleen je oude PIN nodig hebt. wachtwoorden kun je niet zo makkelijk veranderen, omdat je daar zo'n secret question voor nodig hebt. gegarandeerd dat die andere gast ff snel zijn PIN heeft veranderd.

Ik heb het spel zelf ook heel erg veel gespeeld trouwens:+. Ben alleen nooit verder gekomen dan de lvl 50 =[

13. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Speelt iemand van XBW deze game nog? Ik weer wel. Wil je grinden, stuur me dan een PM of iets. Lijkt me wel grappig. Eigenlijk niet verwacht dat er toch genoeg mensen dit doen. Dit speel heeft een hoog Mario gehalte.

Und,
    Holt thread rez Batman!

14. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik heb een tijdje op een private server gespeeld, waar ze met Rebirths werken. Ben je level 200, typ je rebirth, ben je weer level 1, maar nog steeds zo sterk als level 200. Na een tijdje had ik 850 rb's en vond ik het wel weer genoeg. :p

De echte Maple heb ik ook een tijdje gespeeld. Heb/had een mage op Knights of Cygnus. Maar het enige wat ik deed op lvl 52 (?) was die stomme Monster Carnival wat na een tijdje ook wel weer gaat vervelen.

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    MS Global :eek:? Nexon heeft alles verpest IMO. Ik speelde vroeger op Broa. De volledige thief class was toch wel het leukst om mee te spelen _O_.

16. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Die nieuwe classes zijn inderdaad mega ruk. Ik heb er niet heel veel van mee gekregen, maar ik hoorde dat ze op lagere levels compleet overpowered waren.

Ik heb zelf nog een lvl 49 I/L mage. Ik speelde alleen de Ludi PQ, omdat de Carnival PQ niet echt rlx was voor I/L mages (in ieder geval als je gebaseerd was op lightning). Maarja, iedereen zat alleen nog maar bij de Carnival PQ omdat dat het snelste levelde. De ludi PQ was meestal uitgestorven.

17. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ludi PQ? Is toch hetzelfde als Monster Carnival?

Ik was ook mage, en het ging super lekker in Monster Carnival. Unlimited mana! :D

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ludi PQ _O_. Ik vond de PQs altijd geweldig om te doen.

19. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Nee man, Ludi Tower PQ was minstens 80.000 keer gaver dan de Monster Carnival!

En dan had je vanaf lvl 50 nog Ludi Maze, maar die heb ik nooit gespeeld.

20. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Je vergeet Kerning PQ, Orbis PQ, Pirate PQ, Guild PQ en het lijkt me dat er vast nog meer zijn bij gekomen.

Deel Deze Pagina