[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat kan trouwens prima hoor, oude fans er weer in doen. Heb ik ook gedaan voordat ik hem opstuurde, hebben ze niets van gemerkt :)
     
  2. triples

    triples Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Die whisper ziet er erg chill uit.

    Mag ik vragen waar jullie hem besteld hebben ?
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik van eBay! :)
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Grappig ik heb die troep ook in een 360 zitten, samen met led stripjes (Talismooon Aurora Blue, beetje gammel spul ) en een blauwe Ring of Light (smd ledjes van 1mm solderen, damn8)). De fans maken wel een stuk meer lawaai.

    [​IMG]
     
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    OMG, je hebt de Blue Ring of Death. Draai je op Windows? :lol:

    Trouwens nog over die fans. Ik had een paar dagen terug nog m'n console open en het zijn eigenlijk niet de fans die al dat lawaai veroorzaken, maar het komt door de constructie. De vibratie van de fans dreunen door het metalen frame waar ook de fans in rusten. Als je de fans gewoon zo los laat draaien of ze een beetje aandrukt in de console hoor je alleen de luchtstroom. Binnenkort maar 's kijken hoe ik het zo stil mogelijk kan krijgen! :cool:
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja klopt, dat heb ik ooit weggedremeld, maar dan zit het plastic er nog voor, en dat haal ik maar niet weg bij deze. En de airduct zelf (dat witte plastic ding) is ook niet optimaal.

    Zo ziet mijn klooi 360 eruit waar ik dat wel gedaan heb:+
    [​IMG]
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    LOL, zo ver wil ik dan ook weer niet gaan. 8) Maar ja, je hebt wel Nidec fans die sowieso al wat stiller zijn dan die Delta DC Brushless alleen is de airflow iets minder bij Nidec. Maar die Airduct kan ook aardig rammelen ja en dat komt mede dat die in principe gewoon los ligt. :+
     
  8. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ik ga ze denk ik hier kopen!

    Maken die Talismoon fans meer lawaai dan de fans die standaard in mn nieuwe Elite zitten??

    Of is t gewoon wat Lethal zegt, dat die fans lawaai maken omdat ze beetje los zitten? En als je ze dus beetje vast zou klemmen met stukje karton ofzo, dan zouden ze minder lawaai moeten maken?
     
  9. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Los zitten? Die van mij zit knetterstrak. De meeste herrie komt omdat de rest van de case meetrilt.
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ze zitten indd niet los nee, die Airduct wel en die kan mee trillen. Verder trilt de behuizing mee zoals al gezegd. Als ik de 2 zijden van de console bijelkaar druk, is het al minder en dat komt omdat het een kliksyteem is. Verder hebben deze fans meer power en draaien ze op hogere toeren waardoor er iets meer vibratie is, maar zo erg is het ook weer niet. Haal ik de fans uit de console en draai ik ze los naast de console, dan hoor je helemaal niets behalve de luchtstroom. Het had misschien beter geweest als ze de fans hadden vastgeschroefd zoals bij PC's.
     
  11. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Dus mn nieuwe Elite zal er niet stiller op worden (eerder beetje luider), maar wel koeler?
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Het heten niet voor niets whisper fans, vooral als je nu delta DC brushless hebt wordt het geluid voor zover ik weet wel minder. Ik heb zelf ook een whisper setje van talismoon, alleen niet de MAX versie. Deze heeft alleen groene LED's. Hiermee was m'n xbox wel een stuk stiller als met de standaard fans die ik er nu weer in heb zitten na een reparatie.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja het probleem is o.a. gewoon dat de lucht door een soort rooster blaast waardoor er weerstand en "lawaai" is.
     
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Trouwens Gerjan, weet jij of er kant-en-klare Blue Ring of Lights zijn?
     
  15. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Dat vroeg ik me ook af! Ben namelijk niet zo goed in solderen, maar zo héél graag een blauwe aan/uit knop willen!!

    Heb je trouwens zo'n unlock kit nodig? Of krijg je je xbox anders ook wel open?
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je krijgt 'm wel open maar met die unlock kit wordt het een stuk makkelijker ;)
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Yup, met die unlock kit gaat het allemaal net wat netter.
     
  18. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ok, ga ik die toch ook maar bestellen!

    EDIT: iemand nog een goede site? Had zelf ConsolePro.nl gevonden, daar is de talismoon whisper fan max 20 euro, maar komt er wel nog 8 euro verzendkosten bij! En dan komt er ook nog die unlock kit bij ;)! Dus als iemand t ergens goedkoper weet...?!
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Voor koopjes moet je gewoon zoeken op eBay. De Unlock Kit had ik daar voor slechts €2,50 en de fans voor minder dan €20,00 incl. verzendkosten! :)
     
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Die unlockkit staat ook op dealextreme.com.

    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6116

    $3.11 (3.11 U.S. dollars = 2.3371158 Euros). Gratis verzending. Het duurt alleen een paar dagen extra voor hij er is. Heb hem er zelf ook vandaan.
     

Deel Deze Pagina