The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Er is hoop zie ik :) :thumbs:

2. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden de side quest 'Assistant' beter kunnen hernoemen naar 'Irritant'

Zit al dagen vast ... (de aanhouder wint ik weet et.. )

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Irritant is die quest zeker, maar moeilijk niet. Je moet hem gewoon even systematisch aanpakken. Waar zit je precies op vast ?

Per onderdeel van de quest wordt de cave groter. De meeste componenten kun je met mr diggs harvesten. Gewoon een kwestie van een harvestpoint leeghalen, terug naar de worldmap en weer naar het harvestpoint. Voor twee ingredienten moet je beestjes killen (manticores = mug-achtige beestje):

Ik had 17 digs toen ik deze quest deed en ik had alle drie de delen in 45 minuten gedaan! Wat wel scheelt is hoe sterk je bent. Ik kon de manticores in 1 turn steeds vernietigen...

Quest walkthrough

Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Vanavond weer een flinke portie TLR doen! Nog drie puntjes tot BR 125 (tot dat punt wil ik vooralsnog grinden) en dan ga ik kijken hoe goed Demigod en de DLC bosses gaan.

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Ik heb al drie dagen niet meer gespeeld. Ik zit een beetje aan te hikken tegen het omgooien van mijn nu nog 3 x 5 unions, naar 2x5 en 2x4. Dus stel ik het steeds weer uit. BR77 ben ik nu en als ik mijn unions heb omgegooid wil ik voor de eerste keer naar de AR gaan, om daar eens te kijken en wat te grinden en eventueel zit ik ook nog te overwegen dat stuk grinden met alleen Rush in Blackdale te doen. Maar dat laatste lijkte me echt mega saai...

6. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in het derde gedeelte van de quest (waar de grot het grootst is). Het tweede gedeelte had ik erg veel moeite om de 'manticores' tw spawnen. 10 x in en uit zonen en ik had ze waren er nog steeds niet en dan maar weer de hele grot uitkammen.

Ben nu battle rank 75, en heb geen moeite met de mobs in de grot. Tis gewoon zwaar irritant als de monsters niet willen spawnen.

Maar ik blijf optimistisch :)

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, bij mij spawnde de goede mobs elke keer. In twee 'runs' had ik alles.... :cool:

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Eff een update: Demigod is plat en ook een of andere DLC super draak die niet heel lastig bleek te zijn. Op dit moment ben ik bezig zoveel mogelijk monsters te ontmantelen, om die achievement te halen. Ik wil ook nog wat equipment upgraden.

Dismantle (en geld) truuk:

In de Darken Forest verschijnen regelmatig Glasonos (Homunculus). In het midden van de tweede kaart, waar je rond een grote boomstam kunt rennen, is het mogelijk drie van deze unions te binden. De Glasonos leveren dan niet alleen behoorlijk veel captured monsters op, maar ook magische ringen, die rond de 1700 GP opleveren per stuk. Heb je alle Glasonos gehad, loop dan naar de derde kaart (Dead Heart) en save. Exit naar main menu en reload en ga terug naar de tweede kaart. Alle monsters zijn weer gerespawned. Het is zo mogelijk 100K aan goud te verzamelen binnen een half uur. Dit respawningstruukje werkt trouwens overal.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Vandaag eindelijk mijn unions omgegooid (BR79) naar 2x4 en 2x5:

Combat arts 1 (3368HP)
    Rush
    Lambert
    Damecus
    Beiroth
    Selleck

Combat arts 2 (3546HP)
    Baulson
    Zemekis
    Fortham
    Emmy
    Quecos

Mystic arts 1 (2627HP)
    David
    Lavelle
    Lenneth
    Irina

Combat arts 3 (2525HP)
    Torgal
    Sutherby
    Metella
    Lars

Om te beginnen naar de 2nd path gegaan (wat een doolhof!) en zoveel mogelijk monster vermeden. AR gevonden en op de eerste floor mijn eerste combat ervaringen met de nieuwe unions opgedaan. Ik heb een mystic union genomen omdat ik hoop arcana te kunnen krijgen, maar tot op heden heb ik nog nooit een optie gehad dat 3 units tegelijkertijd mystic arts gebruiken.

@TOTALSolo/Zifnap: Hoe belangrijk is arcana, en hoe kan ik dat het beste leren?

De mystic union is vrij zwak, geen combat arts, beginnende mystic arts, wel healing powers.

De Rockgraters op de 1e floor kan ik makkelijk aan en geven me behoorlijk wat stat points. Maar omdat ik de stat grind guide een stukje wil gaan volgen ben ik zo snel mogelijk naar de derde floor gegaan, althans dat probeerde ik :)

De Greater Demons die daar rondlopen die r@pen me echt gigantisch hard. Als ik 1 monster bevecht kom ik tegenover 2 unions van 2 of 3 demons. Buiten dat ze enorm veel HP hebben en enorm hoge defense lijkt het -mijn klappen komen nauwelijks aan- doen ze in 1 turn zo'n 2500-3000 damage per union! Das bijna instant death voor mij.

De demons heb ik dus maar gedodged :) Vervolgens kom ik een Evil Eye tegen. Leuk denk ik, dus ik ga het gevecht aan. De naam is Observer. En in drie turns lig ik onder de zoden. Vooral als de overdrive aan gaat. Ik heb links en rechts al gelezen dat die Observer een van de moeilijkste enemies in het spel is. Die dodge ik dus ook nog maar even.

Om naar de 3e floor te komen moet ik een boss verslaan, the Holy Servant.
    De eerste try was ik in 1 turn (!) dood. Die Breath attack van die draak doet zo'n 3k - 4k damage per union !! (en ik heb dus gemiddeld 3k health).
    2e try ging beter. Mijn langste en moeilijkste gevecht tot nu toe. Al 27 turn houd ik het vol, healen als een gek en waar mogelijk damage doen. En dan besluit de game mij geen healing opties meer te geven |:- Dus vier turns later dood :mad:

Kortom, de AR is ineens een heel andere game voor mij. Ik heb te wenig health en doe te weinig damage.

Wat zal ik doen, grinden op 1e floor van de AR tegen de rockgraters, of de story verder gaan en hopen dat ik zo voldoende level?? Tot nu toe was de game heel makkelijk voor mij, maar ineens heb ik het gevoel zwaar underpowered te zijn.

Iemand ideeen/tips om te grinden/levellen ???

Ik zit ook nog te denken om die Rush only grinding in Blackdale te doen, maar volgens de guide heeft Rush dan ongeveer 1700 HP nodig en dat heeft mijn Rush bij lange na niet... 8)

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    @TOTALSolo/Zifnap: Hoe belangrijk is arcana, en hoe kan ik dat het beste leren?

De eerste keer dat ik speelde heb ik arcana unlocked. Daarna ben ik overnieuw begonnen en dat is mijn huidige playtrough. Eerlijk gezegd heb ik nog steeds geen arcana spell unlocked en ik mis ze ook niet echt. Ik denk dat het heel leuk en nuttig (zeker als je aan de verliezende hand bent), maar volgens mij triggeren ze niet zo vaak. Dus je kunt ze missen...

Gisteren de de Candle formation gehaald! Nu hoef ik alleen nog de Absolute Conquerer te verslaan en die vervelende Monster Dismantler. Sta te springen om het tegen de AC op te nemen... ik hoop dat mijn party goed genoeg is! :thumbs:

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb in mijn mystic union David vervangen door Pagus en een envocations soldier door een invocations soldier, zodat ik drie invocation users heb. En tada! De eerste try krijg ik een synergy en voordat ik het weet wordt er Blackout IV gecast! Dat is me nog een tweede keer gelukt, maar daarna helaas niet meer.

Om Arcana/Blackout te casten, moet je dan altijd een synergy hebben, of kan Pagus, nu die Blackout IV kent, deze ook op eigen kracht casten (als ik de optie krijg) ???

/Gakkie wenst Zifnap veel succes tegen de AC! :thumbs: :b:

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik denk dat op eigen kracht een Blackout casten wel erg over-powered zou zijn. Volgens mij moet je steeds voldoen aan de criteria (3x invocations bijvoorbeeld?) en dan heb je een kans op een synergy.

Maarre, goed nieuws... IK HEB HEM VERSLAGEN! Ook de Absolute Conquerer is plat gegaan! \o/ :thumbs: \o/

Lukte me de vierde keer, toen ik al mijn unions dumpte en verving met één superunion van vijf helden (Rush, Emmy, Baulson, David en Torgal) en de Dragontail II formatie. Het was af en toe nog best krap (heb zelfs één ronde overleefd met maar 440 HPs over). Sommige rondes stonden echt bol van de weapon arts aan mijn kant (Heaven's Door, Celurian Rain) en Rush hielp ook mee met zijn talisman. Uiteindelijk ging Emmy nog eraan. In diezelfde ronde castte Absolute Conquerer een photon shield, waarna hij de meeste klappen van mijn kant ineens kon ontwijken. Gelukkig ging daarna nog één counter wel raak en uiteindelijk uitgerekend Rush die met een "miezerige" klap van 3000 schade de Absolute Conquerer neermept. Ik sprong echt een gat in de lucht haha! Totaal onverwacht. :D

Toch wel mooie extro daarna en een verwijzing naar LRII misschien (wacht de credits af)? Hoop dat Square Enix van hun fouten leert en het volgende deel wordt misschien helemaal geweldig, want het concept (zeker de gevechten en de manier waarop je skills kunt leren) heeft veel meer potentieel.

En nu nog die Dismantler achievement.

EDIT: Die pils heb ik inderdaad wel verdiend Gakkie! :b:

EDIT 2: Uitspelen kan ook op de "gewone" manier dus, ook al is de AC moeilijk. Met een BR van +/- 130 punten.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  13. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi Zifnap, alle reden om het glas op jou gezondheid te heffen.:b:
    Korte adempauze en dan door met Star Ocean?

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben met Rush alleen gaan 'grinden' in Blackdale. Van alle leaders zijn een hoop combat arts flink omhoog gegaan, helaas niet maxed out zoals de guide beloofde, maar wel met maar 1 BR omhoog. Rush heeft ook flink zijn dual wield arts verbeterd tijdens de battlechain van 500.

Nu ga ik nog zo'n sessie doen, met battlechain van 500-1000, maar nu om de mystic en item arts van Rush en de leaders te pimpen!

En dan weer een poging doen op de Holy Servant ....

Enne, Congrats Zif!

15. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In m'n toetsenweek geen TLR gespeeld om obvious redenen, en daarna heb ik 't eigenlijk niet meer in m'n Xbox 360 gedaan :mad: Heb alles op disc 1 complete qua sidequests, ben nu bij Gate of Hell maar hij pwned me zo vies.

Ik sta gesaved in de aqueducts precies voordat je door de final deur gaat zeg maar en ik kan makkelijk de baas verslaan die dan komt, maar daarna komt die cutscene, moet je tegen Gate of Hell en dan word ik hard geowned. Het probleem is vooral dat ik geen relaxing herbs meer heb om te healen en ressurecten en omdat ik gesaved ben in de aqueducts kan ik ze dus niet halen -.-.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Da's inderdaad klote. Heb je geen meerdere saves aangemaakt, dus eentje voor het aquaduct?

@TotalSOLO: Ik twijfel nog of ik Star Ocean ga spelen of deze oversla en ga voor Tales of Vesperia. Ze komen allebei toch in juni uit, of vergis ik mij nou? In ieder geval hoor ik niets dan lof over Vesperia (ondanks dat het spel vol zit met cliché's). Over Ocean heb ik naast positieve helaas ook mindere reacties gelezen, dus ik twijfel nog een beetje over die titel.

Misschien moeten we dan een soort JRPG goeroe pool maken in het topic en al onze kennis en ervaring van het spel bundelen. Lijkt me in ieder geval leuk, zeker als we toch allemaal bijna tegelijk beginnen met spelen. :thumbs:

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Star Ocean is 24 April.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Van april tot juni... twee maanden moet te doen zijn als we onze koppen bij elkaar steken. Doe je ook mee Gforce? :cool:

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Net weer een eerste poging gewacht tegen de Holy Servant @ BR85:

Ik zit in ronde 17 en heb hem voor zo'n 450k aan damage gedaan (hij schijnt 650k te hebben). Nu cast hij aan het eind van elke ronde als extra aanval Vulcan Breath III, maar deze ronde cast hij ook nog een Blackout!! Die twee samen is bijna al mijn unions plat. In de volgende twee ronden krabbel ik op en ik heb weer een vol team van 4 unions, alle met full health. Ik doe die ronde 61k aan damage en denk weer op het goede pad te zitten. Cast ie vervolgens een Whiteout, gevolgd door een Vulcan Breath III: Al mijn 4 unions plat :mad: Alleen de cyclops stond nog rechtop.

Weten jullie of The Holy Servant bij jullie ook arcana castte ??? Of is dat weer een fijn gevolg van mijn 'hoge' battlerank ??? Hij zou makkelijk moeten zijn, maar er zijn ronden bij dat ik helemaal niet aan damage doen toekom, omdat ik aan het healen of ressurecten ben. Mijn unions kunnen wel Kiss of Life III, Second Chance II enzo nog meer. Aan healing options geen gebrek, maar daar heb je niks aan als er in 1 turn meer damage wordt gedaan dan de health van alle 4 de unions...
    Mja, morgen weer een poging en anders ga ik eerst verder met de storyline, de 6 bases.

@Tweak:
    Kun je niet terug de aquaducts uitlopen alles en iedereen dodgen en dan in town healing items inslaan. Vervolgens weer de aquaducts in en alles dodgen totdat je weer bij die boss bent. Flauw trouwens he dat je niet kunt saven tussen die twee bosses in...
    Overigens wel raar dat ik dan weer totaal geen probleem had met de GoH ...

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Welke game(s)?

Deel Deze Pagina