The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    UPDATE:

1000/1000 baby! \o/

Ik was me al aan het voorbereiden op een dagenlange grind om monsters te capturen; bleek dat ik er nog maar een stuk of vier hoefde. :+

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    _O_

3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmm, je volgt toch niet de speciale grind strategie toch (die TweaK volgt)... want dan is BR85 behoorlijk laag voor jouw groep. Als ik mij niet vergis ging ik de ancient ruine pas in tegen BR 95 ofzo. Toen had ik de 6 bases al gedaan en was ik bijna tegen het einde van het verhaal belandt. Dus ik zou gewoon nog eens een tijdje daarmee doorgaan. Je helden krijgen namelijk nog speciale wapens na het verslaan van elke base (moet je wel de goede helden in je unions stoppen -> zie guide), dus dat zal het bevechten van de Holy Servant zeker gemakkelijker maken. Overigens kun je het ook een keer met één superunion proberen. Wie weet ben je dan minder aan het healen en kom je dan wel aan damage dealen toe? Welke formatie gebruik je trouwens?

@GForce: Star Ocean dan als eerste he. Wat een ambitieuze plannen he. :D

Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, een stukje volg ik die nu dus; Ik probeer normaal zoveel mogelijk fights te missen, niet te linken en ik heb Met Rush alleen gegrind in Blackdale om de skills van de leaders te pimpen. De volgende stap zou moeten zijn grinden op de ancbolders in de 3e tier van de AR, tot BR100.

Hmmm, welke guide ??????? Die wil ik dan wel lezen voordat ik de bases ga doen. Ik wil geen wapens ofzo missen :x

Dan on to the good news: The Holy Servant ging neer in de 36e (!!) turn van mijn 8e try. Nu ben ik nog meer dan ooit overtuigd dat dit spell echt random is :b:.

Maar goed, ik kan dus naar de Ancbolders. Ik heb inmiddels de eerste map van de 3e tier helemaal gecleared, inclusief de behoorlijk lastige unieke Oblivion Wings (4 stuks). De stat gains op de ancbolders vallen me tegen. Wel meerdere members die stats gainen na elke victory, maar lang niet iedereen. Ook krijgen ze vaak maar 1 stat per keer, soms twee en heel soms 3. Maar goed, ze krijgen der wat bij. wel gaat mijn BR als een gek omhoog. Momenteel al weer BR92.

Wat me wel echt van het hart moet is dat het combat systeem toch echt f*cked up is:

1) Baulson zijn union krijgt bijna nooit de mogelijkheid om combat arts te gebruiken. Heel soms voor enkele punten, maar zelfs als ik 300 AP heb dan krijg ik vaak niet meer dan een optie om 9 AP te grbuiken voor combat arts. Baulson is mijn sterkste Union , maar doet momenteel hierdoor bar wenig damage :mad: Wat dan ook nog zo is dat Baulson wel continue de opties krijgt om support te geven of te healen. Als ik boven de 150 AP zit, krijgt Baulson options als Kiss of Life III of Second Chance II. Allemaal leuk en aardig als het systeem er ook voor zou zorgen dat er altijd een optie zou staan om voor net zoveel AP combat arts te doen... =(

2) Rush kan bij mij verschillende weapon arts. Ik heb em al eeuwen uitgerust met 2 zwaarden, dus Rush zou dual wield arts moeten doen. Dat kl#te systeem blijft echter maar one handed en powergrip options aanbieden, met als gevolg dat en dual wield erg moeilijk levelt en ik niet mijn maximale damage doe. Bij Emmy speelt dit euvel ook btw!

:cool: Al mijn unions hebben units die Revitalize ( I, II, II, etc) kennen en dat is een hele sterke healing option. Alleen kiest dat stomme systeem er erg vaak voor om, ondanks dat ik genoeg AP heb, item healing arts aan te geven. Die zijn stukken minder krachtig....

4) Soms wil je healing options en dan krijg je niks en dan weer krijg je volop healing options terwijl het niet nodig is. Bovendien heeft de optie heal the others meestal geen zin omdat de volgorde waarin de uniond aan beurt komen niet bekend is en het meestal zo is dat de gewonde union al terminated is voordat de healende union aan de beurt komt. Effectief moet je dus eigenlijk bijna altijd de union zichzelf laten healen, maar dat gaat dan wel weet ten koste van, jawel, het damage doen.

5) En zo zijn er nog wel wat dingetjes :)

Toch blijft het ondanks die dingen wel een uitdagend spelletje. Ik maak me voorlopig wel zorgen over The Fallen. Ik doe gewoon nog te weinig damage om hem in 10 turns neer te halen ben ik bang. Endurance battles kan ik wel aan :b:

I'll be back _0/

Laatst bewerkt: 1 apr 2009
  5. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan je de Aqueducts eenmaal in, niet meer uit. :mad:

Ik volg die stat grind guide btw niet echt religieus, hoor :9 Ik ben het wel van plan in principe maar toen ik die guide las was ik al voorbij het eerste grindpunt, en ik ben nu nog steeds voor het 2e grindpunt. Dus mijn BR is wel laag maar mijn stats nog niet echt hoog. :mad:

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ehh, staat dat niet in één van die xbox360achiements guides? Het stond in ieder geval wel uitgebreid uitgelegd in mijn eigen papieren boekie.

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Hmmm, ik vind helemaal niks online hierover. Kun je in het kort zeggen waar je op moet letten ??

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Base 1: Lugh's Revenge (remnant geweren) voor Torgal. Volgens mij hoef je hem hiervoor niet in je active unions te hebben staan.

Base 2: Obsidian, yama-specifiek remnant zwaard (of was het een drietand?).

Base 3: Zorg dat je van te voren Pagus in je active unions hebt, want hij krijgt Heartache (remnant ring) als beloning na het boss gevecht.

Base 4: Zorg dat je van te voren Emmy in je active unions hebt, want zij krijgt Nightbloom (remnant katana) als beloning na het boss gevecht.

Base 5: Zorg dat je van te voren David in je active unions hebt, want hij krijgt Frostblade (remnant tweehandig zwaard) als beloning na het boss gevecht.

Base 6: Zorg dat je van te voren Blocter in je active unions hebt, want hij krijgt Wonder Bangle (remnant equipment) als beloning na het boss gevecht.

Mijn guide staat trouwens in de aanbieding op de Te Koop forum. :)

Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Thanks! _O_
    Als ik dit zo lees moet ik alleen in de Base 6 fight Bloctor even opstellen. Oh en david in Fight 5 (die heb ik aan de kant gezet voor Pagus). Aan de andere kant, wat heb ik eraan als ik Bloctor daarna toch niet meer gebruik, ik gebruik veel liever Baulson. De andere leden staan al in mijn active unions :)
    En wat base 2 fight betreft, Baulson is een Yama toch ??

Oh en van te voren, wil dat zeggen dat ik nadat ik het wapen heb ontvangen ik nog weer kan wisselen naar mijn eigen leader voor het beginnen van de fight zelf ?

Oh en die guide: Zonde van het geld :p O-) :9

Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik vond hem wel nuttig. Bladzijdes met tabellen over de plus- en minpunten van elke formatie, die je nergens op internet vindt, staan in die guide. En bovenstaande was je blijkbaar ook nog niet achter gekomen. Ook handig voor de kaartjes.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Is bij dit spel zeker handig. Zonder enige vorm van guide kun je een hoop missen en blijkbaar zelfs verkeerd doen.
    Maar ik ben al een eind gevorderd dus om dan nu nog een guide aan te schaffen...

Overigens las ik wel dat die bases battles een stuk moeilijker kunnen worden als je ze doet met een hoge BR. Ik ben benieuwd.

In de AR kwam ik een Terror Wing tegen. Aangezien ik al tig Oblivion Wings
    had verslaan dacht ik deze ook ff te pakken. Die cast elke beurt enthrallment!!
    Dat was nieuw voor mij :) Als ik het goed begrijp moet je de enthralled union healen en ressurecten om ze terug te krijgen. Maar elke beurt was niet tegenop te healen 8)

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Of een speciale artifact maken van 888.888 goudstukken die je tegen enthrallment beschermt. Heb ik ook tegen Demigod gebruikt.

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Daar heb je buiten het goud natuurlijk ook nog allerlei componenten voor nodig die je moet grinden gok ik ? :p

Overigens heb ik ongeveer 700k en ik dacht erover om de sword of seven te gaan maken als ik de benodigde blueprints heb.... :confused:

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Damn, begrijp ik het nu goed dat de base battles allemaal achter elkaar moeten worden gedaan en dat je NIET kunt saven ???
    Wat een F*cking lame zooi! Gelijk zin om de game de prullenbak in te werpen.
    Niet iedereen heeft zin en tijd om tig uur achterelkaar door te spelen en als je een boss battle failed alles weer opnieuw te moeten doen. Wat ik heb gelezen ben je uren bezig met alle battles achter elkaar.... grrrrrr

EDIT:
    je kunt -GELUKKIG- wel saven tussen de base battles door. Ik dacht al dat ze daar gek waren geworden :)
    Heb er voor gekozen de moeilijkste eerst te doen en ik heb nu 4,5 en6 gedaan. Tegen deze bosses deden mijn unions mega veel damage en zowel torgal als pagus gebruikten weapon arts!! Oh en Pagus cast Blackout V als een madman :) En tot slot, David heeft ook Blackout II geleerd :)

EDIT2:
    Net de laatste base battle (base 1) gedaan en direct erop het gevecht met de cyclops. Daarna ga ik naar Ghor om met de duke of Ghor te spreken, maar die is er dan niet meer ?!? Buiten dit heb ik voor en na de battles telkens met hem gesproken. Ik hoop dat dit is zoals het bedoeld is en niet dat ik die sidequest nu misloop...

EDIT3:
    Ik loop net weer door een onbekend deel van de aquaducts voor een sidequest en ...
    ...ineens loop ik tegen de fiery gates of hell aan. Ik dacht die pak ik eens ff. Wrong! :D BR100 en ik werd hard geowned. Die probeer ik later nog wel eens... (en weer dat enthrallment - ik moet toch eens dat artifact hebben). En waar is blackout wanneer je het nodig hebt ;)

Laatst bewerkt: 6 apr 2009
  15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb net voor de story Darken Forest gedaan en de sidequest guide zegt dat ik niet de dead heart remnant uit darken forest mee moest nemen. Rare is dat ik helemaal niet zoiets heb gezien, of de optie heb gehad om dat wel of niet te doen. Aan het einde van de 2e darken forest map was een boss fight en daarna werd ik gelijk geteleporteerd naar Athlum ???

Hopelijk kan ik wel die Sidequest 'hearts' doen...

EDIT:
    Net die sidequest gecomplete! Nu op naar.... The fallen !!!

EDIT:
    The Fallen:
    Turn 1 word Pagus' Union hard gepakt met 2x KO, waaronder Pagus zelf. of te wel, direct een botched aan mijn broek. Voor de rest van het gevecht staat Pagus' Union buiten spel, want ik krijg geen optie om ko-ed members te reviven.
    Baulsons Union krijgt geen enkele turn (!) de optie om combat arts te gebruiken en doet alle ronden of gewoon back them up (normal attacks) of hang in there. Rush' Union wisselt hang in there af met combat arts. Redder in Nood is Torgal's union met elke ronde combat arts en twee keer weapon arts, curulean rain! Tot mijn verbazing is bovenstaande voldoende om in mijn eerste try in turn 8 The Fallen neer te zien gaan!! Hurray :)

Laatst bewerkt: 7 apr 2009
  16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wooooot! Mijn 4e try: Fiery Gates of Hell --> Terminated :D
    En dat zonder Ragna-rock, die ik wel heb, maar vergeten was te equippen ;)

Offtopic:
    Volgens mij loop ik hier aardig tegen mezelf te kwekken in dit topic. Of wordt er nog meegelezen ? :):

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nee hoor, ik lees nog mee. Maar voor de Fiery Gates heb je toch geen Ragna-rock nodig? Volgens mij cast alleen Demigod die hypnotize spreuk... of ik moet geluk hebben gehad met de bosses.

Goed bezig, nu Demigod toch? Die heb ik met één super-onion aangepakt. Je kunt niet iedere union tegen zijn hypnotize beschermen...

Nu je Fiery Gates hebt verslagen: de super-Cyclops in Avycliff en de super-Draak in Fornstadt (of hoe je beide plekken ook spelt) moet je nu ook aankunnen.

Laatst bewerkt: 7 apr 2009
  18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die Fiery gates cast zodra je units down hebt aan het einde van een ronde pandemonium, en enthralled dan je union. Ik was dus zowel Rush' Union als Baulsons Union kwijt, maar beide kon ik gelukkig in de volgende beurt killen en reviven...... pffff, dat was een close call.

Nu wil ik eigenlijk wat guild quest gaan doen enzo, maar dan moet ik grinden en monsters killen en dan loopt mijn BR op, zonder dat ik echt stat gains krijg en dan ben ik bang dat mijn BR te hoog wordt voor AC ?

Eerst maar even met de story naar Undelwalt... :thumbs:

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb een poging gedaan op Demigod: onmogelijk, in de 6e tern gingen de lichten uit. Deze laat ik zitten, ik begin een beetje genoeg van de game te krijgen en met name van de lame @ss boss tactics (overdrive, curse, bewitch, all union aoe attacks) en het hopen op de goede battle commands. Het blijft een game van hopen en veel mazzel hebben. Je kunt een nog zo goede union(s) hebben, als je niet de battle commands krijgt wanneer je ze wilt doen, dan heb je er weinig aan.

Ik ga proberen het verhaal uit te spelen, maar er ligt ook een RPG brandend op mijn bureau te wachten, welliswaar voor de PC, maar wel een echt lekkere hardcore westerse RPG: Drakensang!

Wat ik overigens wel apart vind is dat ik iedereen hoor praten over de weapon arts en dan met name ook die van Torgal en dan gaat het altijd over Hawkarang. Torgal is bij mij de enige met weapon arts, twee zelfs, maar geen Hawkarang. Ik heb curulean rain en nog eentje (met allemaal pistolen :)) Oh ja, Pagus heeft ook weapon arts, daisy chain, en doet daar zo'n whopping 12k damage mee :D. Wel irritant dat de game mij vaker de optie geeft om zijn weapon arts te gebruiken dan zijn sterke mystic attacks...

Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Drakensang heb ik ook liggen voor de PC. Heb hem een paar keer tussendoor gespeeld, leuke RPG.

Jammer dat je TLR tegen vindt vallen; persoonlijk vond ik hem heel leuk, maar hij is niet voor iedereen geschikt.

Op dit moment slurpt Disgae 3 op de PS3 veel van mijn aandacht op! :)

Deel Deze Pagina