1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Het aantal hz maakt volgens mij niet zo veel uit. Het gaat meer om te techniek die gebruikt is.
    Bij lcd vallen er pixels weg tijdens bewegend beeld, als ik het goed heb. Bij plasma behoud je de volledige resolutie.
     
  2. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ogen kunnen het verschil boven 72hz niet meer waarnemen. Het bekende wagonwheel-effect....
     
  3. wardog89

    wardog89 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is duidelijk, dan wordt het een plasma tv, aangezien ik alleen maar bewegend beelden op mijn tv heb. Games en films.
    Maar waarom zijn het merendeel van verkochte tv's en beschikbare tv's LCD?
    En kan ik nog steeds voor 700 euro een Full HD 102 cm Plasma kopen?
    Of zijn de prijzen veel hoger voor een plasma.

    Groeten Wardog!
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er voor 90% aan LCD's in de winkels staat en de overige 10% is Plasma. In bijna alle winkels hangen heel erg veel TL-buizen en hierdoor lijkt de plasma een doffer beeld te geven. Thuis is hier echter niks meer van te merken.

    De verkopers dragen ook nog een steentje bij en dan nog het feit dat de plasma's niet onder de 94cm zijn te krijgen.
    De "valse start" die plasma heeft gemaakt blijft bij heel veel mensen nog rondzweven (absurd stroomverbruik, inbranden, lage resolutie etc.), terwijl dit in alle gevallen alweer is opgelost.

    Er zijn geen 40" (102 cm) plasma's te koop, alleen 37 (94cm) of 42" (107cm). Op een 37" tv is F-HD niet nodig bij normaal tv gebruik (gamen, films en tv) want je moet er dan echt met je neus opzitten om dit te zien. Bij 42" is het al een stuk beter waarneembaar en die tv's zijn voor rond de 850/900 euro te krijgen (de 42PZ81 van Panasonic http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/th-42pz81/235604/)
     
  5. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    mensen welke zou je kiezen tussen de volgende tv's:

    Panasonic TX-L37G10 of de Panasonic TX-L37LZD85 ?
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is erg kort voor de bocht. Persoonlijk vind ik n plasma ook beter en mooier, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom wat jíj mooi vindt.

    Je moet echt ff met je xbox naar de winkel om n keus te maken. Alleen dan kan je het verschil zien en kun jij n keus maken.

    Een plasma heeft geen ghosting en is erg goed in snelle beelden en games.
    Maar voor dat geld heb je geen full hd. De 40 inch hdready PX80 kostte me n paar maanden geleden €699.

    Nou is t hele full hd bij n plasma minder belangrijk vanwege de hogere scherptebij bewegende beelden.

    Wil je echter je scherm veel gebruiken als pc monitor, dan is n full hd lcd weer geschikter dan n hdready plasma.

    Persoonlijk ruil ik mn hdready plasma niet in voor n full hd lcd al kreeg ik geld toe, maar daar gaat t niet om. Het gaat om jou.
    Daarom moet je in de winkel gaan kijken naar films of games die je thuis ook gaat kijken. Verander vooral de beeldinstellingen van de tv's! Test dus zowel plasma als lcd.
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou de Pana 37PX80 nemen :cool:
     
  8. wardog89

    wardog89 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal ik wel ff in de winkels kijken, voor het verschil tussen LCD en Plasma, de prijzen en hoe presteren met een xbox 360 en films.
    In ieder geval bedankt voor de tips!
    Als ik er 1 heb gekocht, laat ik wel weten hoe die het doet.
    En anders spaar ik nog eventjes door XD.

    Groeten Wardog!
     
  9. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is het inbranden nou nog steeds een probleems van plasma of niet??
    Ik vond ook altijd dat het beeld van plasma er een beetje dof uitzag ik wist dat het met de belichting in de winkel te maken had!!
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Morgen krijg ik mijn TX-P50G10 _O_

    Hoe heet die site ook alweer waar ik de ideale instellingen voor HD tv's kan vinden?
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Bij de nieuwe generatie plasmas heb je hier niet meer of heel weinig mee te maken, misschien dat je het wel hebt als je bijv gta 4 een dag aan laat staan, op het zelfde beeld. Maar meestal is dit de volgende dag weer weg.
     
  12. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ga ik toch twijfelen of ik voor 1500 euro de philips essence moet halen of een mooie plasma...Hebben jullie een suggestie voor 1500,00??
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb voor 1500 de TX-P50G10 gekocht. Morgen horen jullie mijn bevindingen.
     
  14. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie tv maar 50 vind ik toch net te groot ik zoek iets tussen de 40 en 42inch
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    De G10 serie heb je vanaf 37inch dacht ik. Dan zijn ze iets goedkoper.
     
  16. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de TX-42G10 voor 1150 gekocht en ben dr zeer tevreden over.
     
  17. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
  18. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf de panasonc dmp bd35 en de bevalt me prima
    had eerst de ps3, en die gebruikte ik voornamelijk als blu-ray speler
    maar ik vind personelijk dat de de films op de panasonic er net iets beter uitzien
     
  19. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Een ander zeer vervelend nadeel van LCD, dat mensen vaak vergeten, is dat LCD eigenlijk alleen maar het beste beeld geeft in native reso. Dus heb je bv een full hd lcd dan ziet een 1080p er altijd beter uit dan 720p, wat heel irritant is natuurlijk want veel games zijn in 720p. Bij plasma zien 1080p en 720p er altijd goed uit!
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina