1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Iemand? :thumbs:
     
  2. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee, maar ik zou het ook wel willen weten.
    Btw over paar dagen een ps3 met Blu-ray, maar scheelt dat blu-ray egt zo veel in kwaliteit met normale DVD? Ik heb btw een fullhd Tv
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat scheelt ernorm. Als je blu-ray tenminste op 720p is ;)
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Volgens mij was dat deze.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Nee, plasma's branden niet meer in en ja: in de winkel komen de plasma's doffer over en daarom worden ze minder verkocht.

    De helderheid van een lcd is veel hoger en in een felverlichte winkel spatten deze schermen meer. (Ik vind ook vaak het beeld in de winkel niet zo mooi wannneer de omgeving te licht is).
    Eenmaal thuis neergezet is het precies omgekeerd, dan moet je de lcd fors dimmen en is die helderheid alleen maar een nadeel en begint ook de plasma te knallen.

    Ik dacht vroeger precies zo. Vond het beeld van lcd's veel meer spetteren en het beeld van plasma dof zonder kleuren. Nu weet ik gelukkig beter.
    Heb jij echter een kamer waarin de tv komt te staan met rondom ramen en kijk je veel overdag, dan is die hoge helderheid van een lcd weer een voordeel.


    Het verschil is echt fors. De scherpte, de diepte in het beeld. Het is echt een andere dimensie in film kijken.
    Het verschilt wel per tv en de grootte van het scherm is ook van belang. Hoe groter het beeld des te groter het verschil zichtbaar is.

    Maak je nou een geintje? Ik heb nog nooit een blu-ray gezien met 720p. Een enkele die 1080i, bijna alles is 1080p natuurlijk.

    De 1400 (de voorloper hiervan) kwam toen als bijzonder goed uit tests.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Daarom zeg ik tenminste. Als ik zelf een blu-ray disk brand dan kan ik toch erop zetten wat ik wil ;) Dus ook 720p films.

    Moet ik daar op het forum kijken? Of staat het gewon ergens op de site?
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Forums, als het goed is.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik download niks, zodoende.

    Je tv komt vandaag binnen toch? Foto's!


    De inspeelperiode van een plasma duurt ongeveer 200 uur. Het beeld wordt in die periode ook alleen maar mooier, let maar op!
    Ik heb die instellingen nog niet bekeken, maar als het contrast maar niet te hoog staat dan kan het sowieso.

    Als je last hebt van hardnekkige image retention, dan zet je het contrast wat lager. No problemo.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb hem al binnen. Moet ff nog een geaard stopcontact aansluiten. Kan wel al foto's maken als hij nog niet aan staat ;)

    Maar hoelang moet ik hem nou laten inspelen voordat ik de instellingen mag veranderen?
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik kan die instellingen niet vinden, maar het enige waar je op hoef te letten is dat het contrast niet te hoog staat.
    Hoe hoog staan ze in de instellingen?

    Als deze niet te hoog staat, dan kan je deze meteen gebruiken.

    Let op: we hebben het hier toch wel over de gewone instellingen zoals Cinema/Warm/Sharpness/Contrast etc etc en niet de instellingen in het service-menu van een calibratie? Die laatste zijn namelijk per toestel anders en nutteloos voor een andere tv. Hiermee zal je het beeld meer om zeep helpen dan mooier maken. De gewone instellingen zijn wèl goed, zeker als uitgangspunt.


    Weet je wat ook nog heel makkelijk is met die Pansonics?
    Je kan sources uit het menu halen die je niet bebruikt! Dus als je helemaal geen componenten gebruikt, dan haal je deze optie uit het menu en hoef je er niet steeds langs wanneer je een andere source wilt zien.

    Ook kan je deze namen veranderen, dus je kunt hdmi1 veranderen in xbox360 of AV1 in Ziggo of Decoder. Wat jij wilt.
    Deze optie zit in Instellingen-Labels. (ik neem aan dat dit bij de nieuwe serie op dezelfde plek zit).
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Op de HDMI staat hij op:

    Beeld Instelling-Normaal
    Kontrast-36
    Helderheid-0
    Kleur-30
    Scherpte-5
    Kleur temperatuur-Normaal
    Kleur beheer-Aan
    x.v.Colour-Auto
    Eco-modus-Aan
    P-NR-Uit

    Heb de HDMI kleuren in de X360 op Source staan en de andere optie op standaard. Ik gebruik de gold-plated HDMI kabel die bij de Elite zat.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Zijn dit de instellingen van die site? Lijken me nogal vreemd namelijk.
    Sterker nog, ze kloppen helemaal niet.

    Een helderheid van 0% is absoluut onjuist en de Eco modus moet je zeker niet aan hebben staan. De laatste kan voor flikkeringen gaan zorgen omdat het beeld wordt aangepast aan het omgevingslicht.

    Meestal worden de instellingen op Cinema ingesteld en bij Panasonic het vaakst op Warm.
    Contrast zal tussen de 50-70 % komen, helderheid rond de 70%, net als kleur.

    Sharpness komt bij HD (zoals xbox op zeer laag, rond de 10%
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  14. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een domme vraag, maar wat doet "scherpte" eigenlijk?
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Deze maakt de verschillen tussen objecten in het beeld groter.

    Je ziet eigenlijk dat er een soort zwart lijntje om objecten komt, waardoor de indruk ontstaat dat het scherp is. Dit is echter niet zo. Eigenlijk is dit meestal een verslechtering van het beeld. Bij lcd's is het vaak nogal erg.

    De sharpness moet lager staan bij HD (xbox360/ps3/blu-ray/pc etc) omdat deze beelden al scherp zijn. Bij SD moet die iets hoger staan, maar let op de lijntjes. Als de sharpness te hoog wordt gezet, zie je artifacts en wordt het beeld onnatuurlijk en lelijk.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  16. ironman87

    ironman87 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand mij een bericht sture van hoe ik mijn suround set werkend kan krijgen op mijn full hd tv, het werk wel op mijn tv maar de xbox pakt tie niet :confused: heb een pioneer suround set 5.1.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    als je vertelt wat je probleem is, welke aansluitingen je hebt, welke pioneer je hebt dan kan ik wel wat proberen ;)

    Wat sowieso niet kan is vanaf je tv een optische kabel naar je surround sturen en dan surround geluid krijgen, dat kan niet.
    De tv stuurt altijd stereo door bij zoiets.

    Je moet dus een kabel vanaf de xbox 360 direct naar je surround laten lopen voor het geluid. De hdmi kabel gaat dan vanaf de xbox direct naar de tv, als je receiver geen hdmi input heeft.

    Gebruik je een hdmi met je xbox, dan moet je ff wat meer moeite doen als je een receiver hebt die geen hdmi input heeft en alleen een optische uitgang.



    De xbox kan op 2 manieren 5.1 geluid naar je surround sturen:
    Hdmi
    Optisch

    Dit is een optische kabel en wordt ook wel Toslink genoemd. Het is een aansluiting voor digitale audio streams die gebruik maakt van glasvezel kabels.
    Het belangrijkste kenmerk van glasvezel kabels is dat ze converteren audio signalen in lichtsignalen impulsen in plaats van elektrische signalen. Toslink kabels meestal hun signalen als de rode LED branden.


    [​IMG]

    Als je een receiver hebt die geen hdmi inputs heeft of je hebt een oude xbox360 zonder hdmi output, dan moet het 5.1 geluid dmv een optische kabel. Dat is een kabel waar licht uitkomt, heel apart.
    De optische kabel steek je dan in de plastic kap van de xbox hd componente- of vga kabel en de andere in de receiver. Daarna wijzig je de geluidsoutput in de xbox instellingen.

    In dat geval moet je surroundset dus een optical input hebben.

    Wanneer je een xbox hebt met hdmi, maar geen hdmi input, dan wordt het iets ingewikkelder.
    Dit komt omdat de hdmi output en de AV output (die je nodig hebt voor het geluid) te dicht op elkaar zitten zodat de AV kabel niet meer past wanneer er een hdmi gebruikt wordt.

    Mogelijkheid 1 is de Microsoft audio dongle met hdmi kabel, maar die kost €50
    [​IMG]

    Deze is platter en daarom past die er wel in, samen met een hdmi kabel.

    Mogelijkheid 2 is goedkoper, want daarmee strip je de te brede plastic kap van de xbox360 componenten of vga kabel. Daarna moet je ff een zwart kabeltje doorknippen
    Uitleg http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2823140&postcount=28
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee niet de site. Dit zijn de instellingen zoals ik hem gekregen heb. Mag ik daar nu al iets aan veranderen of moet ik wachten?

    Bij CoD4 waren er idd erg donkere stukjes (dat heeft toch met helderheid te maken of niet?)

    Hoeveel zou sharpness worden als ik gewoon tv kijk?
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die instellingen moet je meteen ff veranderen, want zo krijg je geen mooi beeld. Die van mij komen beter in de buurt en daarna kan je s op internet kijken of er echte reviews zijn met goede instellingen.

    Helderheid heeft inderdaad met donkere stukjes te maken. Als deze te laag staat dan zie je bijna niks of te weinig. Staat die te hoog, dan zijn de details in het zwart weg.

    Bij contrast heb je dit ook een beetje. Bij een te laag contrast wordt het beeld te donker, te mat. Te hoog dan wordt het ook niet mooi. Als je bij het inspelen van de plasma het beeld iets te donker vindt, omdat het contrast op 50% staat, dan kan je dit gewoon compenseren door de helderheid iets hoger te zetten.

    Helderheid dus 60-70% en contrast 50-70%, liefst ff op 50% voor de inspeel.


    Sharpness staat op mn PX80 bij digitale tv over scart iets boven het midden. Dit moet je gewoon ff zelf bekijken, de effecten van sharpness zijn erg goed te zien.


    Het instellen van dit soort zaken is trouwens wel heel erg belangrijk voor de beeldkwaliteit. Als je dit goed instelt zal je een duidelijk mooier beeld krijgen met meer diepte.

    ---
    Kijk maar ff naar de test bij cnet.com van de s-serie.

    http://forums.cnet.com/5208-19410_102-0.html?threadID=334184

    Hier zie je ook weer de Cinema stand en kleur op Warm
    Contrast en helderheid in de instellingen die ik doorgaf etc etc.

    Verschil is wel dat zij hier hd instellingen hebben gedaan in een verduisterde kamer. Daarom zal jouw instellingen iets lichter moeten zijn, maar ik post t ff om aan te geven dat de instellingen meer in deze richting moeten staan.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  20. ironman87

    ironman87 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    2

    heey tis gelukt harstikke bedankt =)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina