[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 8]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Gisteren Watchmen gezien in IMAX. Toch wel een erg lekkere film. De manier van vertellen, met name het eerste half uur oid, deed me en beetje aan Sin City denken.
    O.a. toen Rorshach ging "inbreken" in die research facility.
    Verder had het natuurlijk wel een eigen stijl en een prima verhaal. Sommige dingen sloegen alleen nergens op omdat ze volgens mij niet zijn verklaard.
    Waarom veranderd het uiterlijk van Rorshach z'n masker steeds? Het is wel vet om te zien en het geeft hem iets extra's, maar er is geen logische verklaring voor te bedenken. En waarom dat beest van Adrian Veidt er in zit... Wel leuk hoor, daar niet van. Het slaat alleen nergens op.
    Maar ondanks die kleine puntjes is het een zeer aardige film. Goed gebruik gemaakt van muziek en de special effects zijn top gemaakt. De IMAX heeft wat dat betreft wel lekker aan het goede gevoel bijgedragen. Acteurs waren prima, verhaal goed. Tsja, er is weinig echt beroerd waarop ik kan mekkeren. Zeker waard om te zien. ik hang een beetje zo rond de 8 á 8,5 qua cijfer. :)

2. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Drinken serveren? Dat is wel heel vervelend, gelukkig heb ik daar nooit last van in den haag. Ga redelijk vaak naar de bios, als er iemand praat vraag ik altijd netjes of ze er mee op kunnen houden. Werkt goed. Er zijn ook films waar iedereen al stil van word!

3. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik download niet complete soundtracks van een film, maar als ik een liedje hoor in een film die me aanstaat, dan zoek het lied even op op youtube. Zoals The end, lied bij de opening van Apocalypse now en Mad world, lied bij het einde van Donnie Darko.

4. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Platoon
    Schindler's List
    Shawshank Redemption
    Braveheart
    Godfather I & II
    Once upon a time in the west
    The Green Mile
    Gladiator
    Slumdog Millionaire
    Lord of the rings trilogy
    The Pianist
    Scarface
    Blood Diamond
    The Dark Knight
    The Good, the bad and the ugly
    Unforgiven
    Apocalypse now
    Saving Private Ryan
    Das boot
    Pirates of the caribbean: Curse of the black pearl
    La Vita È Bella
    The bourne trilogie
    Into the wild
    Der Untergang
    Dances with wolves
    Silence of the lambs
    Zwartboek
    Saw
    The Blair witch project
    The Patriot
    Million dollar baby
    Guns of navarone
    Earth
    Shrek
    Ratatouille :emo: vind m gewoon leuk 8)
    The Doors
    Papillon
    Alien
    Predator

Zo een klein lijstje van films die ik leuk vind :9 Heb ze ook allemaal in bezit :) Heb er nog wel meer, maar deze lijst heb ik even uit mn hoofd opgenoemd lol

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    beide punten worden in de graphic novel verklaard, dus dat wordt wachten op de nog langere directors cut van de film denk ik :D

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    :+ :)

Ja die soundtrack van Into the Wild heb ik ook, perfecte muziek voor bij zo'n film. En sowieso vrij geniaal.

7. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Ja, elke rij heeft een knopje waar je op kan drukken en dan komt er iemand bij je.
    En als je dan niet in de binnenste rij zit lopen ze telkens voor je beeld langs.

Dat vragen heeft hier meestal een negatief effect..
    Verder een leuke stad hoor Deventer. :+

8. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik wel. Soms scores, (zoals jij ze opnoemt) maar meestal zijn het official soundtracks. Veel van films, maar ook van games!

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Aight! Ik heb ook super veel game soundtracks lol. Zoals van NHL en FIFA enz. En THPS3 :cool:. RocknRolla soundtrack is ook vet :D.

En The End van The Doors is niet echt een OST zoals Eddie Vedder speciaal nummers schrijft voor de film, want dat nummer is gewoon gebruikt zeg maar.

10. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0

Special effects ver voor z'n tijd toen. Verhaal simpelweg gewoon briljant. Acteerwerk van hoge klasse. James Cameron _O_

Kortom een van de beste films ooit gemaakt.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    In positieve zin? ;)

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, natuurlijk! Wat een goede film zeg. Hoewel het acteren eigenlijk nergens in het bijzonder opviel, vond ik de hele setting, het verhaal, het achterliggende concept en de spanning geweldig. Af en toe dacht ik dat de film even voorspelbaar was, en als dit zo was, vond ik de spanning alsnog om te snijden.

Over de spanning:
    Die scène met dat hondje in de achterbak. Wanneer Preston besluit zijn Prozium niet te gebruiken. Wanneer hij zijn collega dat boek ziet lezen. Wanneer hij zelf gaat voelen. Wanneer hij met z'n nieuwe collega een bende van de Resistance moet uitschakelen. Wanneer hij aan het trainen is met die nieuwe collega. Wanneer hij zijn BUREAU herorganiseerd. Gewoon alles was spannend. 8)

En die setting, ik denk dat het spannend bleef omdat de film over iets essentieels in het menselijk leven gaat. Emotie, voelen. Echt top gedaan! Cijfer geven vind ik moeilijk, maar ik raad de film iedereen aan.

13. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Gister naar Fast & Furious geweest. Een vriend van me vroeg of ik meeging, hoewel ik het genre stiekem geen ruk aan vindt, ging ik voor de gezelligheid toch maar mee. Film heeft me positief verrast. De openingsscene zet meteen de toon voor de rest van de film. Een en al actie en snelle auto's, lekkere mokkels. De standaard stoere zomeractiefilm dus.

Er was ook een trailer van Transformers 2, echt ge-wel-dig. Die special effects, al die nieuwe autobots, tering wat mooi. Was ook al toen ik naar Pirates 3 ging dat de trailer van Transformers 1 kwam, toen had ik al geen zin meer in Jack Sparrow en co.

14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ben er vrijdag ook naar toe geweest, en het heeft me ook positief verrast! Vond deel 3 ruk en had dan ook weinig verwachtingen! Maar vanaf begin tot eind kon de film me blijven boeien:) Tof dat de personages uit deel 1 weer terug zijn. Er zat goede actie in en de auto's waarin gereden word zijn tof. Jammer alleen van die nieuwe Subaru want die ziet er gewoon niet uit!

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Heb nu eigenlijk best wel zin om hem ook te kijken. Vanavond om 20.00 zie ik hem, hoop niet dat mijn verwachtingen te hoog zijn :eek:

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Goeie film inderdaad, maar echt al in afgelopen 2jaar 20x op tv geweest :+.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, heb 'm nooit gezien dus! :+

18. Sherman

Sherman Guest

Hotel Rwanda was gister op tv, klein stukje gezien. Toen maar weg gegaan omdat ik em nog een keer helemaal wil zien. :) Iemand hier wel gekeken?

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Jup, wel al een tijd geleden hoor. Vond de film niet echt bijzonder, maar je zal niet teleurgesteld zijn na het zien van de film. Je zal niets bijzonders krijgen, maar ook niets verkeerds. Gewoon aardige en onderhoudende film.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Ben blij dat je hem leuk vond. ;)
    Idd de spanning zit er goed in en het is ook mooi gemaakt hoe die langzaam overstapt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina