PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 8 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258

    [​IMG]

    [gb]Pro Evolution Soccer 2010[/gb]



    Ontwikkelaar: Konami
    Uitgever: Konami
    Genre: Sports
    Platform(s):Xbox 360, Playstation 3, Wii?
    Releasedatum: 2010
    Officiële Website: -
    XBW Gamepage: Klik

    [gb]Informatie=(/gb]
    [gb]Screenshots=(/gb]

    [​IMG]

    [gb]Filmpjes=(/gb]



    Goed, een nieuwe Pro Evolution Soccer. Zal Konami nu wel de verwachtingen waar maken, of wordt het een regelrechte flop? Zeg het maar.
    Ik moet zeggen dat ik op dit moment heel erg geniet van Fifa 09. Alles wat de game moet doen doet het goed. Misschien kan het tempo en de bewegingen ietwat hoger en sneller maar het is een topper. De eerste screenshot van PES 2010 ziet er op zich wel goed uit, al zou dit er ingame ook zo uit zien.
    Menig voetbal fan, verenig u en discussieer!
     
  2. prozaxx

    prozaxx Jeroen__W

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    hopen dat ze wat beter maken dan dan pes2009 want die vond ik ni zo goed, kwil eerst screens of gameplayfilmpjes zien voordat ik kan oordelen :)

    ik hoop dat ze nu wat meer aandacht besteden aan de stadiums en de fans die er in zitten. Dat die wat meer bewegingen doen
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Ik copy-paste even wat hier vanmorgen al over meldde in het PES2009 topic...

    Tja, het is een beetje hetzelfde PR-praatje als ieder jaar, maar ze stellen nu ook al jaren zwaar teleur. PES5 blijft qua gameplay toch de beste (wellicht PES6 ook, maar die heb ik nooit gespeeld vanwege het ontbreken van een replay-functie(!))

    Ik hoop niet dat dit weer betekent dat ze nog steeds aan 'scripted' wedstrijden doen, oftewel dat zodra jij scoort, opeens de AI van je eigen verdedigers omlaag gaat en de kwaliteiten van de tegenstander omhoog, zodat ze weer iets makkelijker gelijk kunnen maken en het weer 'spannend' wordt. Oftewel, ik hoop dat dat hele 'valsspelen' van de AI niet meer terugkomt.

    Daarnaast zit ik niet te wachten op games die non-stop gigantisch spannend zijn. Ik wil gewoon zelf invloed hebben op de snelheid etc van mijn spel, dus het ene moment wil ik rustig opbouwen, en het andere moment wil ik versnellen en naar voren gaan. In de laatste PES was het eigenlijk non-stop hectisch, werd je non-stop opgejaagd, en was het veels te veel een aggresieve arcadegame met matige controls geworden, ipv een game zoals PES5 was.

    Ik hou hoop, want ik was ooit toch een echte PES-fan, maar Konami heeft er de laatste jaren alles aan gedaan om de fans weg te jagen. Ik wacht rustig af, maar Konami moet dit keer echt met GOEDE en grote veranderingen komen, als ze willen dat ik weer terugstap naar PES.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Ik schaam me om het te zeggen, maar als er Master League inzit, zit ik in december gewoon weer PES te spelen..

    En ik hoef helemaal geen shirtjes, stadions en betere fans enz, daarvoor heb ik nooit PES gespeeld.. Als je dat wilt kun je bij voorhand al beter voor FIFA gaan.
    Ze moeten gewoon de hele gameplay op de tak nemen en compleet omgooien, en zo weer een goede footie te maken. Leuk dat Seabass dit ook beloofd, maar bij PES2009 was hij ook superenthousiast, en die game was toch wel een dieptepunt in de PES serie.
     
  5. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Allemaal het standaard gelul voor een nieuw deel in de serie.Het enige wat ik wil (en wrs de meesten) is:

    1. Gameplay a la PES 5
    2. Volledig gelicenseerde competities (minimaal de Premier League, Eredivisie, Primera Division, Serie A, Bundesliga en Ligue 1) en het liefst ook de volledige Champions League, UEFA Cup en extra competities.
    3. Veel stadions
    4. Betere sfeer IN de stadions
    5. Flinke grafische oppoetsing
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  6. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    En nummer 6.Simulatie ipv Arcade!!!
     
  7. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    + ik ben grafisch wel tevreden met PES09.
    - Master league
    Het zou mooi zijn als ze de nieuw gebrachte Uefa cup samen met de CL in de Masterleague proppen om de ML te optimaliseren. Daarvoor zou het ook handig zijn als de leagues de officiele namen krijgen (in de ML) en de Eredivisie uit 18 teams bestaat (ipv 20, met dus 2 andere teams erbij). Dit lijkt mij vrij makkelijk aan te passen en geeft toch meer een gevoel van realisme (bij mij dan).
    - Become a Legend zou wat beter kunnen (kan verbeterd worden door de AI omhoog te krikken)
    - Online moet veel simpeler en beter: stap of van dat gedoe met servers, lobbies en weet ik het wat. Als je naar een match zoekt moet je ook alleen maar lobbies vinden waar plek is en niet matches die al bezig zijn, daar heb je niks aan.
    - andere achievements: klinkt gek, maar achievements beinvloeden de game. wees creatief, Fifa09 achiev waren leuk.
    - meer verschillende coaches/trainers
    - extra competitie zou zeker wat toevoegen (bundesliga las ik al, is goed idee)
    - vloeierende gameplay: opzet van het kappen was goed (is realistisch), maar zag er wat houterig uit
    - commentaar dat klopt zou ook leuk zijn. dat 'closer to the corner flag' mag blijven, maar moet alleen gezegd worden als de bal idd ver naast geschoten werd. Verder mag het commentaar positiever t.o.v. de spelers en keepers en mag de onzin die gezegd wordt weg (bijv. dat de manager wel een wissel wilde maken maar dat het nog niet bij de 4e official was aangekomen en er daardoor nog niet gewisselt is).

    valt gewoon zoveel te veranderen en het gaat natuurlijk nooit in 1 keer goed. daarom hoop ik dat het volgende deel vooral geen nieuwe verslechteringen meebrengt. Sommige zeggen, gooi de gameplay geheel om, maar ik heb liever dat ze het langzaam steeds verbeteren zodat het daadwerkelijk steeds beter wordt en niet opeens weer verslechterd.
    de PES reeks is in opzichten verbeterd en in opzichten verslechterd, het wordt tijd dat het alleen maar verbeterd (als andere games dat kunnen, moeten voetbalgames dat ook)
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Ik ben het alleen deels met punt 1 eens... :{
     
  9. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik ben vorig jaar overgstapt (als experiment en cultuurschok, want eerst zien dan geloven) op Fifa2009. Ik speel veel offline (exhibition, 2x20m, pro, slow, Bordeaux tegen de rest van de wereld) net zoals ik veel in de vorige Pes'en deed.

    Wat blijkt? Ik vind Fifa2009 geweldig (zelfs in zo'n beperkt offline, 1 mode, 1 team gebruik)

    Tuurlijk zal ik zeker een demo van PES2010 proberen, maar om mij terug te winnen voor een full-price game ... dan moet er heel wat gebeuren, en hangt ook nog af van wat Fifa2010 gaat brengen.

    Tuurlijk houden voetablliefhebbers PES2010 in de gaten maar Konami heeft in de afgelopen jaren wel al zijn krediet verspeeld, zelfs dat van mij (iets wat ik nooit had verwacht)

    To be continued ....
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben het eigenlijk nergens mee eens. Ik bedoel, PES5 is goed hoor, maar ook daar kun je in 2010 niet meer mee aan komen. Dat spel is nu toch wel een beetje achterhaald qua gameplay. Dus als jij bovenstaande wenslist in vervulling ziet gaat dan nog zul je niet blij zijn en erachter komen dat ook de gameplay van PES 5 achterhaald is anno 2009. De balans van PES5 was trouwens wel the bomb, dus daar heb je dan wel een punt.

    Daarbij zie ik ook heel graag een grote verbetering voor het online gedeelte van de game. En ik denk met mij velen anderen.
     
  11. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is een beetje overbodig, aangezien PES 5 ook behoorlijk simulation was en ik die al bij punt 1 noemde;)
     
  12. Maikel BRL

    Maikel BRL Active Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb echt altijd pes gespeeld alle delen op de ps2 toen omdat dat veel lekkerder speelde dan fifa. Maar vind fifa09 op de xbox toch echt beter
     
  13. GameKid360

    GameKid360 Guest

    Wow?

    Nu alweer, ik haat games di om het jaar uitkomen. En we zitten nog niet in 2010 Konami.

    Dus fock op en wacht met je PES.
     
  14. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Diegenen die het niet met mijn wishlist eens zijn, zijn dus wel tevreden met de vele ontbrekende licenties, het huidige aantal stadions, veelal dezelfde supporterskreten en xbox graphics?
    De graphics noemde ik als laatst, omdat ik die nou niet het belangrijkste vind, maar hedendaags moet het niet meer echt kunnen..
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Als je niet normaal kan reageren doe het dan niet zeg.. En het is als sinds 1995 dat EA games releast voor het volgende jaar. Elke november komen er sportgames voor het jaar daarop eraan, dus doe niet zo achterlijk zeg. Konami doet dat tegenwoordig ook.

    En PES komt helemaal niet om het jaar.. Het komt elk jaar :p.

    Eh jij interpreteert het iets verkeerd.. We zijn niet superblij dat we niet met Aston Villa maar met Westlands Village moeten spelen nee, tuurlijk niet. Maar ik zit er niet om te schreeuwen. Als ik alle licenties wil, was ik al sinds PES3 op FIFA overgestapt, omdat je daar in de 3e divisie van de Noorse competitie kan voetballen. Maar dat hoef ik niet. Ik wil goede gameplay, dus ik wil dat Konami zich daar op richt ipv shirtjes enz.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  16. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Naast het overduidelijke feit dat de gameplay verbeterd moet worden, moeten ze meer oog hebben voor details.
    Zoals verschillende doelnetten in elke stadion zoals irl. Die zien er al 3 jaar niet uit met die zandzakken.
    Betere online mode met een spectator mode. Als je met zn 3en in een lobby zit kan je niet 1 tegen 1 spelen, alleen 2 vs 1 of 3 vs cpu. Met een spectator mode kan tenminste 1 iemand kijken. En kan je de winnaar blijft staan spelen.
    De ranking systeem moeten ook op de schop. Nu speelt iedereen met barca of manutd. Ze moeten een systeem bedenken dat het spelen met kleine teams extra beloond. En het verliezen met grote teams extra zwaar straft. Zo is er een balans en kom je niet steeds tegen dezelfde barca noobs te spelen.
    De scripted gameplay moeten ze echt een keer eruit halen. Tegen de cpu kan ik het nog begrijpen dat dit erin zit, maar als je tegen een menselijke tegenstander speelt dan is dit onacceptabel dat de cpu voor iemand 'cheat'
    De snelheid moet omlaag en het moet weer een passing game worden ipv een 100 meter sprint wedstrijd.
    Over de graphics ben ik wel tevreden, daar hoeven ze niet perse aan te werken.
     
  17. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    En daarnaast kan konami er weinig aan doen dat ze niet alle licenties hebben. EA heeft alle licenties in bezit. Daarom moet konami van elke competitie apart de licenties proberen te bemachtigen en dat kost flink meer geld dan alleen de fifa licentie.
    Dus we kunnen wel elke jaar eisen dat alles gelicenseerd is, dat wil konami ook, echter is het budget er daar gewoonweg niet voor.
     
  18. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Marly ben het ongeveer helemaal met je eens of ze moeten gewoon iedereen voor online een drie aantal teams geven waarin ze zelf de spelers kunnen samenstellen en dat ongeveer kan competen met Barca en Manchester.

    Hierin natuurlijk niet dat alle bank spelers maar 10 zijn en alle basis 100 maar dat je een aantal spelers bijv. gemiddeld zoveel mag hebben en een aantal zo. En dan zelf invullen wil je een snelle of sterke spits, goede aanval of juiste sterke verdediging.

    Verzin rest maar zelf
     
  19. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2383882&postcount=190
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Doe es een voorbeeld erbij want ik snap er weinig van.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina