Bedoel ook meer het feit dat dit al de 3e DS is en er in de gaming kwaliteit niks verbeterd is.....dat ze maar meer tijd en geld in iets nieuws stoppen dan de koe nog verder uitmelken. Ook de support voor vorige Dsen neemt gewoon af dus ben je dadelijk verplicht een DSi te kopen. Gewoon hapklare bullshit. Boycotten die handel zou ik zeggen. En je laatste comment slaat dus helemaal nergens op....zeker niet als je een DS Lite hebt liggen en dan een DSi koopt. Kun je net zo goed je geld weggooien.
Alonso is nogal koopgek En de opmerking 'voor mijn GBA games gebruik ik wel mijn ds lite' bevestigt dat. Niet iedereen kan zich dat veroorloven. Ik vind vooral de store wel een leuke uitbreiding, maar dat had ook op de lite gekund. Voor mij sowieso geen handheld meer, zie er de toegevoegde waarde niet van. Game in mijn gamehok en wil het ook daar houden
Backward compatibility heeft me nog nooit iets gedaan, dus dat is voor mij persoonlijk geen reden om iets wel of niet te kopen.
Je weet wel dat je digitale camera's hebt om foto's mee te maken en er zat fotobewerkingprogramma's zijn om die foto's dan te bewerken? Ook Wario kun je gewoon met Photoshop o.i.d. bewerken. Die MP3-speler boeit je misschien niet, maar je betaalt er wel voor en die internetbrowser is al net zoiets als die camera. Online spelen kon met de gewone DS-Lite ook al. Niet dat het mij wat uitmaakt dat je een DSi hebt gekocht, maar die opmerking die ik vet gedrukt heb in je quote slaat natuurlijk nergens op om bovenstaande reden. Ik hoop niet dat er straks alleen maar games uitkomen op de DSi en niet meer op de DS-Lite, want dan ben ik voorlopig wel klaar denk ik met gamen. Dan wordt het wachten op de volgende grote verandering, dan wil ik er nog wel voor gaan, maar ik betaal niet voor al die randzaken. Leuk dat ze erop zitten, maar het gaat mij nog altijd eerst om de games, daarom koop je iets van Nintendo.
Goed geformuleerd. Kan zelf niet meer zonder mijn DSlite en zijn games, vooral op een trip. Elke maand komt er wel een toffe RPG uit en kan zelf niet zonder mijn GBA collectie. De DSi is voor mij vooralsnog geen verplichte aankoop.
Ik wou toevallig vorige week een DS hebben en kwam dus voor de keus te staan van DSi of DSlite. Voor mij dus de keus tussen een webbrowser (Voor in de trein, waar internet hangt tegenwoordig) of GH On Tour (GBA slot nodig). Ik ben gegaan voor de DSi, omdat deze toch iets grotere schermen heeft, waardevaster is en dus de webbrowser. Thuis kan ik namelijk wel Guitar Hero spelen. Op dit moment ben ik blij verrast, de browser werkt perfect, met de camera kun je wat foto's maken en doelloos aanpassen (Al kan dit op mijn mobiel ook), zelfde met muziek en ook heb je het DSi ware. Dit heeft ongeveer dezelfde potentie als de marketplace van XBL en kan dus nog voor vele leuke dingen zorgen. Ik geef toe dat ik geen serieuze verschillen zie tussen de DSi en de DSL, misschien kun je het GBA slot opwegen tegen (veelal nutteloze) functies als de camera, mp3 functie, browser en de grotere schermen. Er kleeft wel 1 groot nadeel aan de DSi. Na 6 uren is de accu leeg :/. Ik heb van vrienden gehoord dat de DSL minstens 10 uren mee gaat. Ook kan ik melden dat ik na een week in bezit, er al 35 uren Pokemon en een paar uur Zelda op heb zitten. Met weer als vandaag lekker buiten zitten gamen en ook in de trein is het een leuke bezigheid. Duurder dan een XBox, maar hij past goed bij mijn macbook en je kan er ook af en toe nog een spelletje mee spelen.
Als ik het zo lees zijn de meningen verdeeld. Persoonlijk zou ik nog steeds voor de (oude) DS Lite gaan. Het GBA slot is in mijn situatie veel meer van belang dan al die andere poespas. Trouwens, is er iets bekend over een prijsverlaging van de DS Lite omdat de DSi er nu is? Pokémon spelen op 'andere' apparaten dan een Nintendo handheld werkt toch niet zo lekker en mijn PSP raak ik al maanden niet meer aan omdat er niets boeiend op uitkomt.
Ik denk dat ik op mijn verjaardag maar is een Nintendo DS ga kopen, en dan puur voor Pokemon, heb pokemon vroeger heeeeel veel gespeeld
+1 , Advance wars beide deeltjes en Professor Layton (en de final fantasy remakes en de chrono trigger port )
Elite Beat Agents vind ik ook geweldig. Doet me vaag denken aan Guitar Hero, alleen minder muziek en meer behendigheid ;d. GTA, Chrono Trigger en Summon Night wil ik ook nog eens proberen. Ik heb na 38 uren nu de Pokemon League gewonnen in Pokemon Platinum. Nu kan ik nog allemaal skill battles doen en legendary Pokemon zoeken, maar dat is niet echt mijn ding. Wel kan ik zeggen dat je nu met games van een paar euro een langere spelduur hebt als de meeste XBox games. Is het overigens verboden om over homebrew/crack systemen als de DSTT en de R4 te praten hier?
That's why I asked. No problem. Ik baal er wel een beetje van dat ik Guitar Hero niet kan proberen op de DS, al is Elite Beat Agents misschien wel een leuk alternatief, alleen moet je er dan altijd zo gefocust voor zitten en kun je niet echt uit de losse hand spelen. Heeft iemand nog wat leuke RPG tips? Ik ben al druk bezig geweest met Zelda en Pokemon Platinum. Summon Night schijnt ook super te zijn.
Haha ^^ Zoals je misschien al had gezien,, Nintendo heeft zijn nieuwe DSi duurder gemaakt inplaats van de DS Lite te gaan verlagen. Wat zijn ze toch lekker gierig
Liep vandaag door de plaatselijke Media Markt en zag tot best veel NDS spellen waren afgeprijsd. Zo was Zelda: Phantom Hourglass nog maar €9,-, en Guitar Hero: On Tour was maar €15,-.