Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit ziet Logitech als een Game-adapter.
    [​IMG]

    Het Stereo signaal wordt zonder enige bewerking naar de 6 speakers gestuurd.
    Met als resultaat bagger geluid.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Die x230 was toch een 2.1? Heeft die dan ook een 2-3 mini jack of gewoon een 2 cinch naar 1 mini jack?



    Stom van me. Je had duidelijk uitgelegd dat je componenten gebruikt.

    Nu is het misschien niet echt een probleem. Je moet sowieso zoals je weet bij de receiver instellen waar die het geluid vandaan haalt, wanneer je een aangegeven input gebruikt en dan ook hoe die het weer doorstuurt.

    In jouw geval gaat er geen video door de receiver en het optische signaal van de xbox stoort alleen wanneer de receiver op hdmi output staat.
    Wanneer je dus een instelling maakt dat wanneer de receiver op een input zet die je toch niet gebruikt, deze het geluid uit de optical input moet halen. De hdmi output heb je dan toch niet nodig.


    Het wordt pas echt vervelend wanneer de receiver geen audio uit hdmi kan halen en hij blijft storen op de optische out.

    Ik zit ff te googlen op die Harman Kardon van je. €700 voor een 2.1? kolere zeg!
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2009
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de X-230 zit maar 1 jackplug stekker.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    punt is dus dat de "Digital In" source op Optical staat en hij het nergens heen stuurt, alleen naar de speakers. De HDMI kan op geen mogelijke manier in dat verhaal betrokken worden. En toch loopt het spaak als ze allebei gebruikt worden :mad:

    en ja 700 euro is best veel voor een 2.1 maar t klinkt dan ook best lekker. tis geen vergelijk met een echte goede 5.1 set maar een goedkoop 5.1 setje blaas je er mee weg :) (daarnaast klinken mn mp3tjes er echt fantastisch door)
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    is easy aan te sluiten en het verloopje zit bij de 230 er gewoon bij.
    bij de 530 zit hij er niet bij omdat je dan een "game adapter" nodig hebt aangezien die meerdere jack plugs heeft en bij de 230 het geluid makkelijker om te zetten is omdat je van 1 jack naar tulp gaat.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Normaal moet je die dingen toewijzen, maar ik zag later dat er ook zo goed als geen inputs op de receiver zitten. Het er ff uittrekken van de hdmi kabel, heeft dat zin? Lijkt me sneller gaan dan dat je steeds de receiver op sd moet zetten.

    Ik heb een Onkyo TX SR606 met Harman/Kardon HKTS11 5.1 speakers en die kostte me ong €800, maar dan heb je ook 4 hdmi input, 1 hdmi output, componenteninput, 2x optische input etc etc en dan dts, dolby digital, dolby true hd en dts hd.
    De receiver kan ook nog beelden upscalen en er zit een audio delay op. Xbox360 en ps3 zitten er met hdmi op en het geluid is fantastisch. Zo te zien zijn het dezelfde speakers als die van jou? Ik ken de producten van Harman/Kardon niet zo goed verder. Ik was gewoon overdonderd door het goede geluid ;)
    Ik heb dan geen dvd speler, maar die kijk ik toch niet. De ps3 kan ze wel afspelen natuurlijk.
     
  7. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    is het geluid van de bas niet te schel? (althans, dat hoorde ik van een vriend)
    en kan ik hem ook aansluiten op mn tv zonder kabels bij te kopen, zodat ik ook ooi geluid heb als ik gewoon tv kijk.
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    tja het is wel een beetje schel maar wat wil je voor dat bedrag, het is goed genoeg hoor en je hebt er geen last van laat ik het zo stellen.
    het enigste wat je zelf nog nodig hebt is een tulp-tulp kabel dat is alles want die zit er niet bij
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    die reciever is niet echt uitgebreid nee, reciever is miscchien het verkeerde woord. Het is meer een kant en klaar 2.1 home cinema setje.

    HDMI kabel eruit trekken of op de format knop drukken voor sd scheelt niet zoveel tijd. Het is ook geen ramp want zoveel dvd's kijk ik ook niet, 9 van de 10 films die ik kijk stream ik met xbmc en die zit ook rechtstreeks in de tv.

    het is alleen nogal een vreemd fenomeen en ik vraag me dus af of er iets aan de kabels mankeert die ik gebruik (vooral de hdmi kabel dan want de optische is net nieuw en volgens mij best een goede stevige en redelijk afgeschermde kabel) of dat er ergens in de unit zelf iets verkeerd gaat. En het geluid van de speakers is inderdaad erg lekker :D Denk dat ik vanmiddag maar even een nieuwe HDMI kabel ga kopen, kijken of dat wat uitmaakt en anders maar weer eens met HK bellen.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat ligt eraan welke audio out jouw tv heeft natuurlijk.
    Als deze n 3.5mm of 2xcinch (tulpjes) heeft, kan t makkelijk. Anders via de koptelefoon uitgang.

    ---------

    D3lphiki: ben benieuwd wat de oorzaak is.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2009
  11. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Laatst bewerkt: 15 apr 2009
  13. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, bedankt allemaal voor jullie reacties. dus wat wordt het winnende setje voor bij deze tv http://www.consumer.philips.com/con...nguage_nl/_productid_32PFL3403_12_NL_CONSUMER
    ......
    antwoord a: speedlink dynamic xl http://www.muizenshop.nl/0/895/1/901/2/1001/p/speedlink-dynamic-xl/9144/

    antwoord b: creattive 1-trigue 3220 http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/creative/i-trigue_3220/prijzen/261073/#prijzen

    antwoord c: logitech x-230 http://www.redcoon.nl/index.php/cmd...d/8035/refId/ciao_nl/et_cid/ciao/et_lid/ciao/

    nu stemmen alstublieft:D
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die speedlink valt natuurlijk af omdat hier geen subwoofer bij zit.

    Het is wel handig als het volume vd subwoofer is te regelen.
     
  15. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Mensen, ik heb de volgende (geluids)aansluitingen op mijn apparaten.

    Computer:
    • Line in/out ingang
    • Optical uitgang (SPDIF Out)
    • HDMI

    Xbox
    • Optical

    Digitale decoder
    • Optical
    • Cauxial
    • Line in

    Hoe sluit ik mijn computer en xbox op mijn digitale decoder aan? Ik wil graag op beide digitaal geluid. Nu heb ik dus maar 1 optical ingang op mijn decoder, terwijl ik die ingang nodig heb voor zowel mijn computer als xbox. De cauxial ingang kan ik niet gebruiken, wegens geen aansluitingen daarvan op computer en xbox. De line in ingang wil ik niet gebruiken, wegens het niet digitaal kunnen beluisteren van geluid.

    Is er een mogelijkheid dat ik een optical ingang splitter gebruik, een cauxiale ingang ergens vandaan tover of iets anders creatiefs doe, zodat ik toch op beide apparaten digitaal geluid kan beluisteren?
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  17. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zolang het lichtstraaltje maar goed overkomt , zal je in de kwaliteit niets merken.

    Dit is de meest verkochte optical-switch in Europa.
    Wordt ook verkocht voor Conrad !
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Melbuuln, weet je ook of je met die switch handmatig moet switchen? Dus moet ik fysiek de schakelaar omzetten als ik van mn 360 naar mn xbox wil schakelen bijvoorbeeld?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bovenop de Optical-Switch zit een draaiknop , hiermee verander je handmatig de gewenste ingang.

    Wil je het met een afstandbediening doen , dan is de Joytech 540C een alternatief.
    Helaas kost die ding rond de € 75
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina