De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mitch0Neil

Mitch0Neil World Domination

Leuk Bevonden:
    0
    Is LG een goed merk?

2. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben niet zo weg van lg, maar moet zeggen dat die plasma die ik had en nu dus bij me broer is het nog steeds goed doet. hij is inmiddels 5 jaar oud.

moet hem niet in je tuin zetten.

Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  3. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de 32LG3000 , HDMI kabeltje van 20 euro en prima beeld voor moi :thumbs:

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nope =(=(

/Mod Graag wel even uitleg waarom !!! - Melbuuln

5. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    daar heeft hij toch niks aan, come on, leg hem dan uit waarom niet, heb je slechte ervaringen, slechte revieuws enz..

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja prima tvtje, alleen zou toch voor de 6serie gaan dan. is iets duurder maar vind m wel iets beter beeld geven. ook de tv zelf ziet er prachtig uit met die "crystal look". Geluid is met tv kijken geen probleem, maar als je gaat gamen of film wil gaan kijken zou ik adviseren dat dan via een surround set te gebruiken want het geluid v/d tv zelf heeft nog wel is de neiging wat te kraken.

De tv beneden gebruik ik voor tv kijken via upc hd digitaal en films kijken. op de tv op mijn kamer game ik alleen maar gezien we daar nog geen kabel hebben liggen.

7. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook al naar gekeken, zie het alleen niet zo zitten om een tv met rode gloed te hebben wat niet in mijn kamer past :+

8. Mitch0Neil

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil zelf ook een LCD tv halen, het liefst 32". Weet iemand een goede tv waar je goede ervaring mee hebt? Ik zit zelf te denken of deze LG 32LG7000 Full HD 100HZ LCD:thumbs: te halen. (Niet bij deze online shop maar het is een voorbeeldje:+)

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Persoonlijk weinig ervaring met LCD. Heb zelf alleen plasma's gehad aangezien deze een stuk beter beeld hebben dan LCD's maar dat terzijde. Over LG hoor ik eigenlijk alleen maar slechte/mindere verhalen. Ik zou kijken naar een Sony of Philips en niet voor Koreaanse producten.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er is maar officiele benaming en dat is 24p True Cinema (Sony).
    Sony heeft een paar grote film maatschappijen in haar bezit.

Philips maakt nu ook gebruik van de benaming 24p True Cinema.

Philips nieuwe kijk op FullHD.

11. Mitch0Neil

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung dus ook niet? Wat is er mis met die Koreaanse producten dan? Ik vind Philips wel een duur merk...

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Duur maar meer kwaliteit. Met Samsung producten heb ik persoonlijk alleen maar ellende gehad. Alles ging meerdere malen kapot en meestal net na de garantie periode.

13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Philips meer kwaliteit? Come on! Als er 1 merk is dat overrated is op LCD gebied dan is het Philips wel.

Ambilight kunnen ze goed, voor de liefhebbers, maar het beeld en de eigenschappen van de schermen laten echt nog vaak te wensen over.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Overrated is het zeker, maar dan nog steeds is het van betere kwaliteit dan Samsung / LG.

15. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    LG is Phillips en het komt er allebij bij mij niet meer in.

Hoewel de bouwkwaliteit van Phillips misschien (iets) beter mag zijn dan Samsung,
    Samsung maakt nog altijd de beste lcd panelen (al stoppen ze ze niet in al hun tv's)

Zo zitten er in de meeste Sony lcd's Samsung lcd panelen.

Hoe dan ook, Geef mij maar een Panasonic Plasma _O_

16. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    heeeeeeeeeeeeeel nooooooooo.

sorry hoor, maar kom alsjeblieft niet zeggen dat philips beter is. ik heb zelf een 32 inch staan, werkt wel okay, maar het gebeurt geregeld dat wanneer ik em aanzet het beeld het niet doet. dan hoor je dus alleen je geluid en beeld blijft zwart. en als je gaat kijken bij bvb MM dan hebben de samsung en sony's toch wel het mooiste beeld. pioneer is geweldig, maar daar betaal je het dubbele voor. panasonic ook prijzig.

zoals ik al zei, ik heb dan de 6 serie, vind die crystal design geweldig, dat rood zie je alleen onder bepaalde hoeken en lichtinval. maar waar het mij om gaat is het beeld, en dat is gewoon echt heel erg goed. niet alleen mijn mening, de meeste die bij mij thuis komen zijn altijd verbaast hoe het kan dat mijn beeld zoveel mooier is dan bij hun. ik heb trouwens geen last van krakend geluid.

oh ja, voor de mensen die er niet veel van weten, als je in de winkel gaat kijken naar een tv, niet gelijk op het beeld wat je ziet afgaan, kijk ff aan de achterkant hoe die aangesloten is. waarom?? vaak zie je dat sommige tv digitaal zijn aangesloten, andere zijn gewoon via coax, de normale consument zal dan denken dat de ene tv beter is. buiten dat, moet je ook met de instelingen spelen, want ook daar zijn ze in de winkel slim mee. oftwel, kies twee of drie tv's uit die je mooi vind, en ga dan bij alledrie de instellingen veranderen en vraag eventueel of ze hetzelfde aangesloten mogen worden.

Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Amen!

18. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung is prima, hun afwerking is over de jaren veel beter geworden en hun producten zijn echt prima. Sony is zeker niet de dikke price premium waard: je ziet het niet meer in de afwerking en ook niet meer in het beeld.

19. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, jij snapt het. hoewel de nieuwere bravia's mooi beeld hebben, is het nog steeds niet beter dan de rest van de toppers.
    sony teert nog steeds op de goede naam die ze vroeger hadden en denken ermee weg te komen om nog steeds duurder te zijn dan concurrenten.

de mensen die perse sony willen zitten nog in het verleden.

sony, denk je nou echt dat ik 500 ballen neerleg voor je console :lol:

20. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    De VIERA Z-V10-, G15 en G10 series zijn uitgerust met het innovatieve 600 Hz Intelligent Frame Creation. Deze technologie zorgt voor een vloeiende en natuurlijke weergave van snel bewegende actiemomenten.

Gebaseerd op de snelheid en de richting van de beweging worden extra pixels toegevoegd met een frequentie van 600 Hz. Dit is vooral belangrijk bij actiescènes in films en bij weergave van sport en Formule 1.

Dit lijkt mij dus toch het berekenen van tussenframes, extra pixels toevoegen gebaseerd op snelheid/richting van de beweging en dus het berekenen van hoe een tussenframe eruit kan zien. Ah, het subfield is de tussenframe! Ik snap het door een ander stuk te lezen.
    Er zijn meerdere vormen/snelheden van interpolatie. Bij Samsung lcd's kan je de 100hz (dat zijn de tussenframes bij hun) op laag, medium en high zetten. Op high worden vaker tussenframes berekent dan op medium.

http://www.panasonic.nl/h...153/index.html#anker_6153

Waar de vorige generatie Panasonics een motion resolution hadden van 900 (ongekend hoog), doet de nieuwe serie een motion reso van 1080 en heb je nul komma nul ghosting.

Ik ben zeker geen fan van Philips, maar de beste man heeft helemaal gelijk als hij zegt dat je niet zoveel naar de specs moet kijken.

Samsung heeft er een handje van om te goochelen met cijfers, net als de andere fabrikanten.
    Je gelooft toch niet echt dat een samsung lcd een contrast heeft van 100.000:1?? Heb je enig idee hoe dit wordt gemeten en dat je er werkelijk niets aan hebt om een mooier beeld te krijgen?

Je weet ook niet hoe er gemeten wordt en wat ze met de cijfers doen. Of een tv een refresh heeft van 2 of 3ms is helemaal niet belangrijk. Je moet alleen testen om te kijken welke tv het mooiste beeld geeft.
    Als het jouw alleen maar om specs gaat dan moet je een plasma kopen. Het werkelijke contrast ligt vele malen hoger, de refresh is 0,001ms tegenover 2-4ms van een lcd en de motion resolution ligt op 1080 tegenover 300-600 van een Samsung full hd lcd.

Wat heb je eraan? Niks, als je maar gewoon een tv koopt die voor jou het mooiste beeld geeft en niet een tv waar de fabrikant het meest mee heeft zitten fantaseren met het specs-kaartje. ;)

Samsung is geen slecht merk, maar de A5 serie bijvoorbeeld is echt niet goed hoor! De 24p en 50/60hz problemen zijn groot en van een vloeiend beeld is geen sprake. De M8 serie was echt een drama toen.
    Lees voor de gein het samsung lcd forum op gathering.tweakers en vergelijk de ervaringen s met die van het panasonic plasma forum daar.
    De weg die ze nu zijn ingeslagen met edge lit leds is niet 1 stap in de verkeerde richting, maar 5 stappen. Hopelijk komen ze snel weer met lcd's met led backlighting met local dimming. Jasjen! heeft er zo eentje gekocht met edge lit en als ik zie hoe slecht zijn kijkhoek is geworden en dat de zwartweergave tegenvalt, dan valt dat echt op. Als je de specs van dat ding bekijkt, die zijn sky-high.

Je hebt gelijk, maar ik geef het aan omdat er ook termen zijn als 24p weergave en die zeggen dus niks.
    Dan wordt de 24p geaccepteerd maar soms wordt dit door de tv beroerd herberekend naar de 50/100hz van het scherm en daarom moet je dit zelf gaan bekijken.

Ja, de lcd serie van Pana eindigt ook zo. Je hebt dus de TX-L32G10 etc

Laatst bewerkt: 19 apr 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina