1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 8]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Als babysitter toen toch? :+

    Ik ga nu even Memento kijken denk ik. Of The Darjeeling Limit die heb ik echt een maand geleden gedownload ofzo (ohohoho) en nog steeds niet gekeken. Verwacht er niet gek veel van.
     
  2. GomoRra

    GomoRra Guest

    Ik vind hem in the fast and the furious echt goed!
    Pacifier is ook droog
    chronicles of riddick ook.
    Triple X ook niks mis mee geloof ik...

    en waarom betalen ze hem dan meer dan 20 miljoen per film als hij niet kan acteren?
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vin Diesel kan niet écht goed acteren, hij is een middenmoter. Of je al dan neit goed kan acteren heeft niets te maken met je salaris. Het gaat om in wat voor films je speelt, films die een breed publiek aanspreken ja dan nee. Wat wel aanspreekt is een kale bodybuilder in stoere bolides met mooie dames en veel actie. ;)
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb gisteren Outlaw gezien. Opnieuw een topper van Nick Love. Goede cast ook met Sean Bean, Danny Dyer en Lennie James. Film schetst een heel realistisch en donker beeld van de huidige maatschappij.

    [yt]k4IdSnUEhtQ[/yt]

    Kijk heel erg uit naar City Rats met Danny Dyer en Tamer Hassan.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2009
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Edward Scissorhands (Burton, 1990)

    [​IMG]

    Heb een beetje 'n haat-liefde verhouding met Burton z'n films. Soms kan ik z'n kleurrijke aanpak wel waarderen (Mars Attacks) maar een andere keer ben ik totaal niet in de stemming voor de zoetsappige tierelantijntjes en sprookjesfiguren. Zo vond ik bijvoorbeeld Big Fish de eerste keer wel aardig, maar de tweede keer kon ik de film niet uitstaan, vreemd genoeg.

    Edward Scissorhands valt ook binnen de categorie 'je moet er zin in hebben', maar gisteravond was dat gelukkig het geval. Een aardig modern sprookje, hoewel enorm cliché, toch ook vrij origineel, natuurlijk dankzij de rol van Depp, die zoals zo vaak de meest uitbundige rollen briljant vertolkt.
     
  6. GomoRra

    GomoRra Guest

    Maar hoe zie je dat iemand goed acteert?
    Ik vind dat hij overtuigend overkomt..

    Net als James Bond enzo
     
  7. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    In de comic werd the black freighter verteld door de comic heen en er zitten allemaal parallellen in tussen Watchmen en The Black Freighter.

    Heel jammer dat ze dat niet hebben gedaan in de film.
     
  8. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik weet hoe het terugkwam in de comic maar het blijft een aardig losstaand verhaal. En het had opzich echt niet in de film gekunt.. de film was al redelijk aan de lange kant geworden en daar zou dan nog eens 25 minuten voor the Black Freighter bij moeten, iets te lang :+
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vin Diesel speelt zijn rol wel goed, maar wat voor rollen zijn het nou? ;) Stoer kijken, beetje van je neus maken en wat knokken. :+
     
  10. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Film had wat gave dingen en het speelt zich af voor DBZ. Maar komop zeg maak dan niet zo'n kut aftreksel van de serie en doe het dan goed!!!! En begon dan gewoon met de DBZ serie ofzo.

    Heb The Knowing gezien gisteren:
    Echt sommige scenes zijn de meest brute die ik ooit heb gezien Vooral het vliegtuig stuk en metro stuk (mensen die de film zagen weten wat ik bedoelen)

    Ik vond het einde echt gigantisch KUT! Echt alsof ze niks meer wisten en proppen er maar wat bullshit achter.

    Van de rest 1 van de betere films die ik heb gezien.
    8/10
     
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik hoorde van een vriend van mij over Knowing: Film een 6, Special effects een 10!
    Dus dat beloofd wat!
     
  12. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Net terug van de sneak preview.

    Film was The uninvited.
    Redelijke horror, doet niks echt fout maar ook niks echt goed.

    Wel vermakelijk als je beetje griezelen wil;)
    Op de plot ga ik niet in, dan verpest ik veel :9
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Vandaag voor het eerst Sin City gezien. I know, shame on me. Ik had de kans hem al veel eerder te kunnen kijken, maar heb dit uiteindelijk pas gedaan nadat ik hem op Blu-Ray heb aangeschafd. Dit was het zeker waard, want de beelden en het geluid waren erg goed. De kleuren en het contrast tussen het zwart, het wit en deze kleuren waren op deze release erg goed, ook al weet ik niet hoe dat natuurlijk op de dvd is.

    Over de film zelf ben ik alleen maar te spreken. De stijl hoef ik natuurlijk niet meer uit te leggen, aangezien dit ondertussen al door bijna iedereen gezien is. Het verhaal, of nog beter: de verhalen, is geweldig. Er is een erg goed script in elkaar gezet. Zo viel het me op dat er bij elk van de verhalen een bepaalde quote is die zowel aan het begin en het eind van dat verhaal gezegd wordt. Daarnaast vond ik de cameos van personages uit de andere verhalen in bepaalde scenes erg geslaagd en het klopt chronologisch gezien ook nog eens. En laat ik het dan niet eens hebben over al de connecties tussen de verschillende verhalen.

    De cast is natuurlijk geweldig. De film neemt zich op momenten niet al te serieus, maar dat is natuurlijk typisch Rodriguez. Wie overigens echt in mijn ogen de show stal was Mickey Rourke. Hoe kan men The Wrestler zijn return noemen als hij deze rol al eerder gespeeld heeft? Daarnaast vond ik Frodo (tja, hij blijft nu eenmaal Frodo in mijn ogen) erg goed spelen als enge killer. Wat een eng manneke. Eigenlijk verdient iedereen wel een pluim, maar ik moest deze twee even naar voren halen.

    Al met al een geweldige film die ik momenteel maar een 9.5 geef, aangezien een 10 alleen voor de echte classics geldt en ik daarnaast deze film nog een paar keer moet herkijken. Niet alleen om te zien of hij dan nog steeds zo geweldig is, maar ook omdat er tijdens veel scenés zoveel gebeurt in de omgeving en op de achtergrond. Daar zou ik me een latere kijkbeurt ook weleens op willen focussen om te zien of daar nog wat interessant uit te halen valt.

    9.5/10
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Paar dagen geleden [rec] gezien op Film1.
    Had om onduidelijke reden deze film niet op mijn 'moet ik een keer zien' lijstje staan. Achteraf gezien snap ik zelf niet helemaal waarom niet, de film trok mij niet en dat was dus geheel onterecht.
    Het is best een goede film, een journaliste en camera man loopt een avond mee met de brandweer. Op een gegeven moment komt er een oproep dat iemand vast zit in een huis. Ze gaan naar het betreffende huis, buren staat de brandweer al op te wachten binnen.
    Blijkt te gaan om een oude vrouw die vreemd doet, politie is er ook al bij. Plots valt de oude vrouw een politie man aan. Daarna gaat het van kwaad tot erger.
    De hele film is opgenomen met de handheld van de camera man (ala cloverfield).
    In het begin gebeuren er nog wel wat verrassende dingen, daarna wordt de film helaas wel voorspelbaar. Er waren een paar dingen die ik echt minuten van te voren al zag aankomen. Dat is wel een minpunt. Maar toch is het een leuke, spannende film.
    Een 7.5/8 is ie wel waard.

    Er schijnt overigens een hollywood remake van te komen, [rec] is spaans. Zie dat al niet al te positief in, de meeste remakes van Japanse of ander-talige horrors waren niet al te best.
     
  15. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Die is al geproduceerd en uitgebracht op DVD :9

    Quarantine
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Flashbacks of a Fool
    Goed en mooi verhaal, met o.a. Daniel Craig. Rustig verhaal over stukje jeugd van een jongen die begint als hij wat ouder is, waarna de film terug gaat in de tijd, zodat je door krijgt hoe hij daar is gekomen. Niet heel bijzonder, maar toch een mooie film met misschien een goed moraal, als je door hebt wat dat is. Wat je denkt dat je wil bereiken, niet altijd is wat je zou hebben gewild, in die steek.
    8/10
     
  17. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Matrix Revolutions maar eens gekeken op tv, eens moet de eerste keer zijn :D
    Had verwacht dat het iets anders in elkaar zou zitten, ook vond ik deze een film een stuk anders omdat hij zich veeel minder in "The Matrix" afspeelde, en opeens allemaal dikke sci-fi gevechten terwijl in de andere 2 delen amper 1 robotgevecht voorkomt. :lol:
    Wel een leuke film verder hoor, en een goed einde imo.
     
  18. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Jongens...wat is nu echt een goeie comedy? Er zijn een hoop comedy's die wel redelijk zijn, maar ik zoek echt een comedy waar me de tranen van over de wangen zullen lopen (van het lachen dan heO-))

    Hebben jullie een goeie suggestie? :)
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wil je echt zo flauwe comedy? Of een gewone?
     
  20. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ga Wedding Crashers kijken als je die nog niet hebt gezin.. ik vond hem grappig :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina