Six Days in Fallujah

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 19 apr 2009.

1. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32

[gb]Six Days in Fallalujah[/gb]

Ontwikkelaar:Atomic Games
    Uitgever:Konami
    Genre:Thirth Person Shooter
    Platform(s):Xbox 360, Playstation 3, PC
    Spelers:Nog niet bekend
    Releasedatum:3e Kwartaal 2010

[gb]Informatie=(/gb]

Atomic Games, bekend van de Close Combat-serie, maakt voor uitgever Konami de game Six Days in Fallujah. Dit realistische actiespel gaat over de slag om de Iraakse stad Fallujah in 2004, na de Amerikaanse inval in Irak. Je volgt de mariniers die in een bloedige en wrede slag tegen goed getrainde opstandelingen de grootste stadsoorlog sinds de Vietnamoorlog.

De game is gebaseerd op verslagen van militairen, burgers en opstandelingen en probeert zo een extreem geloofwaardig beeld te scheppen van het conflict. Bovendien zullen de echte tactieken die militairen gebruikten, precies zo in het spel gebruikt worden. Een onderdeel daarvan is vernietiging. Atomic Games heeft de engine zo opgezet, dat echt alles te vernietigen is. Volgens de ontwikkelaar zelf gaat dit verder dan elke andere bestaande of in ontwikkeling zijnde game. Zo kun je gaten in huizen blazen om vijanden te flanken, gebouwen laten bulldozeren of hele gebouwen met opstandelingen erin laten instorten.

Six Days in Fallujah verschijnt op de PC, PS3 en Xbox 360.

Konami maakt 'Six Days in Fallujah' - Gebaseerd op feiten

De Amerikaanse oorlog tegen de Irakezen, of beter gezegd de Sadam Hussain, was een bloederig conflict. Konami heeft besloten om een titel van Atomic Games uit te geven gebaseerd op ware feiten te maken die zich afspeelt rondom de slag om Fallujah, in 2004, waarin 38 Amerikaanse soldaten sneuvelden. Het spel wordt gemaakt met behulp van Amerikaanse veteranen die aanwezig waren. In het spel volgen spelers de verhalen van 12 soldaten die het wel of niet overleefd hebben. De titel moet volgend jaar uitkomen, we houden je op de hoogte. hier onder een eerste screenshot. Lees het complete aankondigingsartikeltje op LAtimes.com.

[gb]Screenshots=(/gb]

[GB]Filmpjes[/GB]
    [GT]<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=47987"/><param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=47987" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object>[/GT]

[gb]Verder=(/gb]
    Er is veel opspraak over dit spel, omdat het gaat over iets wat nog maar een paar jaar geleden is gebeurt. Er zijn zelfs al geruchten dat deze game niet naar europa zou komen=(

Laatst bewerkt: 19 apr 2009
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Die graphics zijn wel een beetje so/so.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Komt toch niet naar EU, dus deze game kan me niet veel boeien. :+
    Als ie wel kwam trouwens ook niet echt. :eek: Het is nog te kort geleden. (vind ik dus niet gepast)

Laatst bewerkt: 19 apr 2009
  4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    dit lijkt me wel een hele dope game. voornamelijk ook omdat hedendaagse oorlogvoering mij wel redelijk boeit. zou het wel bruut vinden als dat van die echte militaire tactics goed uitgevoerd gaat worden, beetje zoals full spectrum wariors toen.
    Hoop alleen wel dat er wat vrijheid in de game gaat zitten en niet zoals CoD een rail shooter gaat worden. maar ik vrees dat het laatste het geval gaat worden.

5. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Mij lijkt hij wel interesant vooral omdat ik ook wel van hedendaagse oorlogen houdt:)
    En de Personen die hem niet willen, die laten hem dan toch gewoon lekker liggen.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Op GT staat nog een interview. Voor je startpost.
    Lijkt me wel leuk als het goed uitgewerkt wordt. In het interview zeggen ze ook dat je eigen ingangen moet maken dmv muren op te blazen.

7. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ok ik zal het toevoegen;) Maar weet iemand hoe ik het logo wat op xbw staat, hier in de start post krijg? Want met de link werkt het niet.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  9. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    No prob. Alleen je moet alleen deze code tussen de GT tags zetten. :)
    47987

11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Duh. 8)
    Maar een mening mag toch zeker gegeven worden? ;)

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ja vet! Hedendaagse oorlogen! Is ook mijn kopje thee! 8)

Ik kan hier helemaal niks mee, dergelijke gebeurtenissen horen niet thuis in een spel. Ook met de hedendaagse graphics en physics laat ik WOII games ed links liggen. Zulke zaken hoor je imo met respect te benaderen en niet te 'ver-entertainmentiseren' -_-

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb veel zin in dit spel, enige dat me niet leuk lijkt is dat ik ook voor de insurgents moet spelen. Ik heb geen zin om USA soldaten aan te vallen :/, dus die missies worden erg lastig. Omgekeerd ben ik een grote fan van het Amerikaanse leger etc en zal ik zeker mogelijke bedreigingen naar de andere kant helpen ;). Als dit spel hier niet uit komt overweg ik import

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vond Call of Duty altijd wel aardig, maar toen ik in Call of Duty 5 filmopnames zag van executies en dergelijke, was het voor mij ook over. Ik vraag me dan ook af in hoeverre dit spel aansluit bij de werkelijkheid. Reden voor mij om het over te slaan zou dan ook de realiteit zijn.

15. Mcnabby

Mcnabby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het nog niet zo. Zal er vanaf hangen hoe het uitgewerkt wordt.
    Het is en het blijft een spel, maar het mag niet te veel in detail treden zodat gelijkenissen met rl gebeurtenissen niet te fel uitgesmeerd worden.

Ik zou, als ik nauw betrokken was bij die gevechten, eerlijk gezegd ook niet graag zien dat er daarvan een game wordt uitgebracht zodat de gehele xbox live community jouw traumatiserende momenten daar kan herspelen in game vorm.

Hangt dus puur van de uitwerking af.
    Volgens mij zal het wel een flauw afkooksel worden met een lichte verhaallijn in over hoe het echt gebeurd is.
    De ontwikkelaars gaan hier geen geld in pompen met het risico dat de game verboden wordt omdat het te expliciet aansluit bij de ware gebeurtenissen.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is toevallig, die filmpjes waren voor mij ook het punt waar ik er een streep door heb getrokken. Heb de CoD5 van een vriend er even in gehad en toen ik dat zag vond ik het wel mooi geweest. Al had BiAHH het ook al aardig verpest door te patsen met hun goresystem.

Ow well OT maar weer.

17. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Jij altijd dulle;)

Ik denk echt wel dat ze de ergste gebeurtenissen die in die stad zijn gebeurt er uit zullen laten:)

18. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook meegekregen dat de game ontwikkeld zou gaan worden, en ik ben eerlijk gezegd fel op tegen. Noch in de tijd van Saddam Hoessein was het goed, noch tijdens de oorlog en daarna. Want in beide tijden zijn er gewoon executies uitgevoerd die helemaal niet hoorden, en vele gruwelijkheden gebeurd tegen onschuldige mensen die streden voor een beter leven en geen dictatuur, zoals in de tijd van Saddam.

Ook tijdens de Slag van Fallujah zijn er onschuldige burgers om het leven gekomen, en waarschijnlijk, (ik zeg niet dat dit er zeker in voor komt) worden er onschuldige mensen als 'opstandelingen' beschouwd. En dat is zeker niet goed, en dat gebeurt niet alleen bij dit spel, hoor. Bij vele oorloggames ;)

En daarom ben ik er dus op tegen dat dit spel uitkomt. :)

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is het voor veel mensen een probleem dat het te vroeg uitkomt?
    Want ik snap niet echt waar de discussie over gaat als dat niet het probleem is.

20. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen. Dat van de WO II mochten ze wat mij betreft er ook uit laten. Ik weet het niet echt, maar de WO II is een beetje verwaterd. Er is een slordige 64 jaar overheen gegaan. Niet dat het daar minder erger op word, maar dan is het meer bespreekbaar laten we zeggen. Veel mensen zijn er niet meer die het zelf meegemaakt hebben, en dat soort dingen.

Maar de Irak oorlog is recent. Van 2003 tot nu. Dat is niet oud. Daar zijn veel mensen bij die het meegemaakt hebben en al.

Dat vind ik toch heel wat anders, eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina