Apple iPhone - Deel 2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geen idee, ik zo bellen en vragen, kost je misschien 5 minuten werk.

2. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Even een paar vragen:

Ik kan een iphone 3g over kopen van iemand die hem uit new york heeft (hij heeft gewerkt maar hij had er wat mee gedaan waardoor die t nietmeer deed nu moet hij dus opnieuw unlocked worden)
    Ik lees verschillende dingen over het unlocken zoals dat het wel/niet kan met versie 2.2.1 is mij dus onduidelijk.
    Ook lees ik iets over het jailbreak gebeuren met cydia dat hij dan wel moet werken heb hier al het een en ander over gelezen bekeken maar hier hebben ze het telkens over software versie 2.2.

Hoe Kan ik nu zo veilig en goed mogelijk unlocken?
    Kan ik straks gewoon updaten naar software 3.0 zonder gedoe?
    vergeet ik nog iets?

Ik heb overgens een Hi abbo mocht dat nog van belang zijn

3. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    2.2.1 is nog niet te unlocken, moet je nog even voor wachten. Dat over Cydia met 2.2 moet je negeren, want er is natuurlijk ook al een jailbreak voor 2.2.1

Als je gaat unlocken kan je het best goede tutorials gebruiken.

3.0 kan je pas naar upgraden als daar een unlock voor beschikbaar is. Ik zou niet weten hoe lang het dan duurt.

4. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    dus er moet dan versie 2.2 op staan en dan kan ik hem unlocken en er dus mee bellen? en als er 2.2.1 op staat kan ik dat niet als ik het dus goed begrijp?

heb je toevallig ook een goede tutorial link?

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik zou vragen of hij even voor je wil kijken naar de versie van de modem software, is dat 2.28 of lager dan kun je probleemloos unlocken. Anders ben je afhankelijk van de versie van je bootloader

6. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Oke ik moet dus kijken naar
    -firmware versie
    -modem versie

maar het is toch zo dat als je gaat jailbraken het niet uitmaakt welke modem versie je hebt ?
    en hoe zit het precies met de bootloader want toen ik alle stappen las, bekeek op youtube leek het me vrij simpel maar volgens mij gaat dit nu nog wel tegen vallen

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    het wordt pas ingewikkeld als je een versie 3.30 modem software hebt, alles daaronder kan een kind de was doen.

jailbreaken is niet interessant, het gaatom unlocken zodat je de amerikaanse telefoon met je nederlandse simkaartje kunt gebruiken.

Dus:

-Firmware 2.2 of lager is altijd goed
    -Firmware 2.2.1 is alleen goed als modem firmware = 2.28 of 3.30 met bootloader 5.08

maar weet je wat het is met dit soort dingen, voor hetzelfde geld released er morgen iemand een nieuwe unlock voor 2.2.1 met 3.30 en dan praten we nergens meer over. Lastige is dat je er niet op kunt gokken hoe lang het duurt voordat de nieuwste versie unlocked is want het zou zomaar kunnen zijn dat je je iphone een paar maanden niet kunt gebruiken en dat zou zonde zijn

wat je die jongen even moet vragen is of je even in Settings>General>About mag kijken , als daar bij modem 2.28 staat kun je die telefoon met een gerust hart kopen

Laatst bewerkt: 21 apr 2009
  8. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ok jongens bedankt,

maar het jailbreaken moet toch zowiezo om te kunnen unlocken ? tenmimste dat het ik ervan begrepen.

ik zal het hem vragen en hopelijk binnekort een iphone dan

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    jailbreaken moet zowieso maar dat is het spannendste niet. Alle telefoons die je kunt unlocken kun je ook jailbreaken, maar niet alle telefoons die je kunt jailbreaken kun je unlocken;)

10. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    oke das duidelijk nie zie ik hier een site staan waarmee geclaimed wordt dat het wel heel makkelijk gaat en ook met versie 2.2.1 incl. met een piggy simkaart
    http://www.iphoneunlockuk.com/
    kan dit eventueel nog een wijze keus zijn want hier wordt gezegd dat ik niks hoef te doen alleen een keer klikken en thats it + upgrade straks naar 3.0

11. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet nergens voor betalen! Ze geven je dan een programma wat gewoon freeware is. En upgraden naar 3.0 is onzin, want er is nog niets over bekend. Dat kan een week na de release van 3.0 zijn maar ook 2 maanden na de release. Kijk anders op www.iPhoneclub.nl voor tutorials en informatie.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    +1 , en die hardware unlocks met zo'n extra simkaartje zijn onbetrouwbaar en verslechteren je ontvangst van zowel 3g als telefoon gesprekken.

sofwareunlock is the way to go en daar is alles open en bloot over te vinden op het internet. Dus als je een site ziet die unlocks beloofd die volgens de fora en dev team blog nog niet mogelijk zijn , niet geloven en zeker niet voor betalen

13. NtrMission

NtrMission LF.Xx.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn de specifieke verschillen tussen de Ipod Touch en de Iphone? Ik ben niet vertrouwd met Apple's hardware maar ben wel benieuwd om een Ipod Touch te kopen. Ik heb niet echt een behoefte om te bellen. Het zou dus een redenen minder zijn om een Iphone te kopen. Maar sinds ik niet alle specifieke verschillen op tafel heb gezien ga ik ook men oordeel niet vellen. Ik heb helaas weinig tijd waardoor ik het een en ander misschien overlees.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    bellen en mobiel internet zijn de voornaamste verschillen

15. NtrMission

NtrMission LF.Xx.

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snellere reactie.
    De prijs zal waarschijnlijk rond de 200 euro schommelen. Is er een groot prijsverschil tussen beide?

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    durf ik niet te zeggen, heb ze zelf via mn werk gekregen (iedereeen heeft zo'n iPhone vandaar dat ik al wel aardig ervaren ben in het updaten, jailbreaken , unlocken etc) en heb geen idee wat zo'n touch gekocht. Ik kan je wel zeggen dat als je voor niet heel veel geld meer een iphone 3G kan krijgen zou ik het absoluut niet laten. Het blijft een mooi apparaatje en heeft alle functionaliteit die een ipod touch heeft en meer.

17. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb dus gevraagd naar de sotware versie en modem versie en bootware versie maar hij kan deze niet te zien krijgen omdat de iphone vraagt om een goede simkaart is er nog een andere manier om hier achter te komen?

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    sim die er nu in zit eruit halen, dan zegt de phone alleen "geen simkaart aanwezig" en kan hij rustig in settings zijn versies opzoeken

19. GameKid360

GameKid360 Guest

Damn, die foto's zien er zeker niet slecht uit.

Maarre, nee, ik wil geen iPhone.

20. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, had mijn iphone opgestuurt krijg ik 1 terug waarvan de scherm alleen rechtsom draait -.- . Weer anderhalf week zonder iphone T_T

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina