[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Meteen terugbrengen waar het vandaan komt die oude zooi, en op de weg heen/terug langs de MM om een normale tehalen! :cool:

2. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, ik ga ook contact opnemen met UPC. Er zit sowieso 2 jaar garantie en dat ding deugt voor geen meter. Zo'n router als dit heb ik nog nooit meegemaakt en Netgear is opzich prima, maar als UPC weer zo nodig de firmware moet aanpassen zodat dat hele ding para wordt heb je er nog niks aan. Het enige voordeel van deze router is dat alles was ingesteld en je in principe niks hoefde in te stellen. Maar goed, zelfs als geavanceerde gebruiker kan je er niks mee.

Ik ga maar 's rondkijken voor een andere en ik zag dat de Zyxel NBG460N ook er goed uit de test komt en anders neem ik wel gewoon een Linksys.

3. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Zo het port forwarden heb ik toch nog voor elkaar gekregen gelukkig. Heb uiteindelijk toch de inlog gegevens gekregen voor onze Speedtouch. Nu neemt alleen de 360 op automatisch nog steeds geen gegevens over. (DNS).

Ik heb nu mijn internet in mijn pc, en van daaruit met een netwerkkaart doorgesluids naar de 360. Uiteindelijk kreeg de 360 op auto wel een eigen ip toegekend maar DNS en gateway blijven leeg. Zijn die hetzelfde als voor de PC? Dus kan ik gewoon die gegevens overnemen?

EDIT: eindelijk gelukt, ik is weer op live :)

Laatst bewerkt: 16 mrt 2009
  4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De mijne is helaas overleden :'-(
    Eerst begon het draadloze gebeuren raar te doen en een paar dagen later de LAN.
    Twijfelde tussen de WRT610N of Apple Airport Extreme , heb toch voor de Airport gekozen omdat deze een USB-aansluiting heeft voor een printer en HDD.
    XBL werkt meteen bij de Airport \o/

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Maat van me haalt dinsdag een Xbox 360 maar heeft geen bedraad internet naar zijn kamer lopen. Nu moet ie voor 80 euro ook nog ontvanger kopen. Zou het volgende mogelijk zijn?

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet alleen tussen de Wifi- en Ethernetkaart in de Laptop een Brugverbinding maken.
    Dat gaat bij XP/Vista heel simpel.

Selecteer beide netwerkaarten en druk vervolgens op de rechtmuisknop en kies Burgverbinding.

7. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hey Melbuuln,

Het ging om mijn Xbox 360. Heb hem net gehaald. Kun je precies uitleggen hoe ik het moet doen? Die verbinding. Heb wat geprobeerd maar het lukte niet.

:)

Edit: Hier staat hoe het moet. Geen bruggen bouwen :) Het is gelukt! Ik ben gamen, loeter!

Laatst bewerkt: 24 mrt 2009
  8. Masterchiief

Masterchiief Prepare to fight...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na het aanschaffen van een nieuw soort internet, en een nieuwe modem een probleem. Mijn NAT staat opeens op strict. Aangezien ik een gigantische leek ben op het gebied van internetproblemen oplossen etc, wil ik mensen hier om hulp vragen.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? (Ik weet ook niet of ik in dit bericht al extra info over het soort modem etc mee moet sturen)

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zonder die info kunnen we jouw niet helpen.

10. Masterchiief

Masterchiief Prepare to fight...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog dat een van jullie Admin's/Mod's me toen een pagina liet zien waar je al die info op in moest vullen, maar die kan ik nu niet meer terug vinden. Wat voor info zouden jullie precies nodig hebben? Alvast bedankt..

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het lijstje staat in de startpost van de thread (Xbox Live NAT probleem ).

12. bambam1979

bambam1979 Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    Ik ga deze week een nieuwe router kopen, ik heb nu nog een ontzettend oude router van E-Tech, en online gamen heeft altijd perfect gewerkt, maar ik wordt 20/30 keer per avond uit de party's gegooid, en anderen ook omdat ik erbij zit. Xbox gebeld, poortnummers gekregen om te openen, maar het probleem blijft zich gewoon voor doen.

Aangezien deze router ontzettend oud is (wireless haalt ie maar 11Mbps) ga ik een andere kopen.

Welke router kan ik het beste kopen zodat ik dergelijke problemen niet meer krijg? Ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven. Ik zat zelf te denken aan een Sweex, Sitecom of Linksys.

Is de Linksys WRT54G2 een goeie router voor de Xbox? Ik wil er maximaal 60 euro aan uitgeven.

Laatst bewerkt: 21 apr 2009
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Linksys levert goede routers, maar het kan nog steeds betekenen dat je probleem blijft bestaan. Het kan namelijk ook zijn dat je modem een router is. Maar je e-tech staat er wel om bekend om problemen te geven, dus ik zou deze sowieso vervangen voor een andere router

Laatst bewerkt: 21 apr 2009
  14. bambam1979

bambam1979 Active Member

Leuk Bevonden:
    19

Mijn modem is geen router, mijn provider is trouwens UPC. Linksys stond ook op de site van Xbox als aanbevolen router, alleen was het wel de voorganger van de WRT54G2, de WRT54G. Weet niet of daar veel verschil in zit.

15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Da's de opvolger en die werkt ook gewoon met Xbox LIVE, maar ik heb wel al vaak gelezen en gehoord dat deze router een zwakker signaal heeft en dat het signaal vrij vaak wegvalt. Waarschijnlijk doordat de antennes nu intern zijn verwerkt. Maar goed, sluit je je Xbox 360 gewoon aan met draad dan komt het sowieso wel goed en misschien valt het wel mee met de draadloze prestaties. :)

Trouwens nog even wat anders: De problemen met m'n Netgear WPN824v2 heb ik toch op kunnen lossen. Na een harde reset, het uitschakelen van UPnP en vervolgens openen van de betreffende poorten werkt het nu perfect. Er zit een bug in de firmware waardoor er poortconflicten ontstaan als UPnP is ingeschakeld. Het is probleem is bekend, maar ze komen voorlopig niet met een nieuwe firmware en ik heb natuurlijk de versie van UPC dus dan zal het nog langer duren. Maar ja, is het is gelukkig opgelost. Dan maar geen UPnP. :+

16. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wow wacht!
    Hoe heb je dat opgelost aangezien ik en een vriend van me precies hetzelfde probleem hebben met dezelflde router.
    Hoe doe je zo'n harde reset en hoe heb jij de instellingen staan. Ik heb er echt al avonden lang aan besteed en nog steeds is het bagger. Zou je mij a.u.b. stap voor stap uit kunnen leggen hoe ik dit aan moet pakken. Baal er namelijk nogal van.:+

17. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja tuurlijk, geen probleem! Ik weet precies hoe je je voelt en ik heb ook echt lang lopen kutten. Ik stond net op het punt om deze router weg te doen en een nieuwe te halen aangezien bijna niemand mij kon joinen met Gears 2 of ik viel om de zoveel minuten uit de Xbox LIVE Party wat heel irritant is. Nu is het gelukkig allemaal goed, werkt het veel sneller en heb ik ook geen lag meer in spraak. Maar goed, wat ik dus heb uitgevoerd vind je hieronder in het stappenplan:
    1. Zorg dat er GEEN computers, Xbox 360 consoles of andere apparaten zijn verbonden met het internet behalve de computer waarmee je het uit wilt voeren. Sluit deze bedraad aan, NOOIT draadloos.
    2. Ga met je browser naar de Router Manager via http://192.168.1.1.
    3. Maak notities of screenshots van handmatige instellingen/gegevens die belangrijk of handig zijn zoals het Mac-adres van je Xbox 360.
    4. Ga onder Maintenance naar Backup Settings en klik op de knop Erase bij Revert to Factory Default Settings. Wacht geduldig tijdens dit proces totdat het oranje lampje op de router weer groen oplicht.
    5. Schakel hierna gelijk UPnP uit onder Advanced en klik op de knop Apply.
    6. Ga naar LAN IP Setup onder Advanced, klik bij Address Reservation op de knop Add, vul het vaste IP-adres en Mac-adres van je Xbox 360 in, kies een naam (bijv. Xbox_360_Elite), klik wederom op de knop Add en daarna op de knop Apply.
    7. Kies voor Port Forwarding bij Port Forwarding / Port Triggering onder Advanced, klik op de knop Add Custom Service en zet de volgende poorten open:
    TCP 80
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    UDP 53
    TCP 53
    8. Zet Nat Filtering op Open bij WAN Setup onder Advanced, klik op de knop Apply en wacht ook hier tot het lampje op de router weer groen oplicht.
    9. Haal nu als laatste nog even de router van het stroom en schakel deze na een paar minuten weer in, zodat alle nieuwe instellingen van kracht worden.

Nu zou het vlekkenloos moeten werken. Ik ben er van uit gegaan dat je al een vast IP-adres voor je Xbox 360 hebt ingsteld. Is dit niet het geval, dan moet je dat dus nog even doen. Maar ik denk dat je wel weet hoe dat werkt en zo niet, dan hoor ik het natuurlijk wel. ;)

18. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja mijn xbox heeft al een vast IP-adres. Zal het morgen denk ik even proberen maar eerst even met mijn pa over hebben. Staan hier namelijk 4 computer plus nog wat draadloze zooi en ik heb geen idee of hij wat met de instelling heeft gedaan dat belangrijk is. Wil het niet even gauw proberen en dan blijkt het dat ik alles van hem naar de klote help.8)

In ieder geval alvast bedankt!_O_

19. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Het zal wel meevallen hoor. Ik heb hier ook meerdere PC's, Laptops, Game Consoles etc. op de router draaien en ik heb eigenlijk voor gemak alleen de vaste IP's en Mac-adressen genoteerd.

20. bambam1979

bambam1979 Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    Om even terug te komen op mijn post op de vorige pagina, ik heb een Linksys WRT160N gekocht. Binnen 5 minuten aangesloten en alles draaiend. Ontzettend gemakkelijk in te stellen.

Heb de hele avond online Gears of War gespeeld (ja ik ben weer terug gestapt op deeltje 1) en in een party gezeten, en gelukkig geen uitvallen meer iedere 5 minuten, heerlijk.

Deel Deze Pagina