De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 007christian

007christian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben aan het twijfelen tussen de sony 52Z4500 en de panasonic 50g10welke is de beste van de 2?
    welke zouden jullie mij aanraden?

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Waar je ook voor moet uitkijken dat àls je een led lcd koopt van Samsung, je absoluut eentje moet nemen met local dimming!

Die nieuwe serie gebruiken edge lit leds en die hebben deze functie niet. Dan is het hele voordeel van leds weg en deze toestellen hebben een minder contrast. Ook zijn zwartweergave en kijkhoek niet echt goed.

De echte led lcd's hebben een mooier beeld.

3. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    let er wel op dat wanneer je voor een plasma gaat dat je of de ruimte goed kan verduisteren of dat hij niet in het licht hangt. bij mij schijnt de zon van voren naar binnen op de tv, en ik wil niet met mooi weer de gordijnen dicht hebben.

ook sluit ik de mijne aan op pc, in dit geval is lcd beter.

4. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verschil g10 ten opzichte van v10:
    Additional features over the G-10 include, 4 HDMI inputs, Digital Cinema Color, 24p Cinematic Playback at 96Hz, the 50" model has a swivel base and the one sheet of glass design(that's not really one piece of glass).

Vooral het one sheet of glass ziet er op de fotos beter uit. Zelf wacht ik totdat de 42v10 uit is en dan beslis ik wel welke van de 2 ik ga nemen!!

Edit: De v10 schijnt ook Advanced Picture Settings ("Pro Settings") te hebben (voor diegene die echt alles in willen stellen).

Laatst bewerkt: 23 apr 2009
  5. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de samsung PS50A756
    uiteraard kijk ik ook naar de pana's heb nu ook een plasma van panasonic, speel altijd in verduisterde kamer! dus dat is ook niet het probleem.

iig word het niet zo'n LED geval. wel heel mooi maar dn betaal je ook bijna 2x zoveel als je zelfde grootte scherm wil.

vandaar dat de samsung PS50A756 toch wel goed naar voren komt, voor een goede 1300,- heb je hem te pakken.

ik blijf het hier volgen en alle info is welkom!:D

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb zelf de P50G10 en het beeld is super. 52Z4500 heb ik nog niet in actie gezien.

7. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ferry bedankt, voor info!

de Samsung UE46B7000 heeft die dan de goeie led's of juist niet? hoe kan ik daar achterkomen?

zit erg in twijfel of de LED of de PS50A756

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Al die nieuwe schermen zijn edge lit, je kan het zien aan de zeer dunne schermen.

Bij de vorige serie was het heel verwarend: de 786 had geloof ik wèl local dimming en de 756 niet. De 7000 en 6000 dus niet en dat zie je gewoon aan het beeld: zwartweergave is minder, kijkhoek niet geweldig.

Ga gewoon zelf maar s kritisch kijken en verander vooral de beeldinstellingen. Je moet echter wel heel goed kijken, want thuis valt het veel meer op dan in de winkel waar alles op volle helderheid op je af springt!

Neem de tijd om de verschillen tussen de tv's goed te bekijken en wees kritisch. Probeer de plasma in een donkere hoek te bekijken, want die tl lampen zijn killing. De plasma komt thuis meer tot zn recht.

Ik heb mn collega een plasma aangeraden omdat die een vervanging zocht voor zn te klein gekochte lcd (2 maanden in huis!) en hij heeft een plasma gekocht.
    Beide toestellen zijn instapmodellen van Samsung, maar hij werd helemaal gek toen hij de plasma thuis aan had gezet. Lyrisch is hij over het beeld en praat nergens anders over ;)

Het gaat er echter om wat jij mooi vindt, dus vergelijk de tv's en koop die met het mooiste beeld. Let op zwartweergave en ook scherptebehoud bij snelle beelden etc etc.

Laatst bewerkt: 24 apr 2009
  9. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ok de LED word het iig niet, lees ook teveel over delay en andere rommel;)

ik ga het kritisch bekijken ik zit neig zelf heel erg naar de samsung PS50756 of de PS50656, een prijs verschil van 300 euro voor het connect verhaal van samsung.. iemand ervaring met de connectiviteit ervan? en of het die 300 extra waard is,

dan nog een vraag, ik ga uiteraard onderzoek doen naar de tv's! in de winkels, heeft iemand van jullie mischien een 1080P filmpje waarmee ik de tv gewoon goed kan testen mbt, snelle beelden enz enz. dan kan ik deze waarschijnlijk gewoon op USB meenemen,

ik dank u alvast!

Groeten BekSide

10. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Als het goed is, krijg ik vandaag een nieuwe decoder van Digitenne binnen. Vorige week een aanbieding gehad, abbo met een jaar verlengen, en een Topfield decoder voor €25,-. Dit zou een verbetering van het signaal op moeten leveren.

Iemand toevallig ervaring met deze decoder?

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Qua lichtinval heb je enigszins gelijk, maar als een LCD in een ruimte hangt met veel lichtinval is het ook huilen met de pet op. Vrienden van me hebben een Philips LCD hangen met het beeld richting een raam, maar ook dat glanst op een erg storende manier.

Lichtinval is voor elke tv dodelijk, daarom zorg ik ook dat ik ten alle tijden (LCD, CRT of Plasma) de ruimte enigszins kan verduisteren. Niet totaal, maar zeker met een screen.

En een F-HD plasma op een pc aansluiten is net zo goed mogelijk als op een F-HD LCD. Alleen met een HD-R plasma moet je opletten met de 1024 resolutie.

De ene vindt spiegeling irritant, de ander vindt het glansende (NL woord?) van een scherm irritant.

Verder zou ik persoonlijk altijd voor de G10 kiezen boven de Z4500. Maar nogmaals, dit is per persoon verschillend en alleen goed te vergelijken als je de schermen in real-life ziet.

@ Ferry
    Het blijft merkbaar bij mij, als ik bijvoorbeeld Fifa09 opstart, dan zie ik het scherm zwart zijn, maar zodra er een klein teken in beeld komt (taalselectie), dan wordt het zwart iets grijziger.

Ik zal dit weekend je hele post nog eens goed doorlezen en wat gaan proberen. Het lijkt me overigens ook sterk dat ik met mijn 42PX80 hier wel last van heb en verder niemand. Die dimming zit op de 42PX80, het is alleen per persoon verschillend op je het goed merkt. Ik weet bijna zeker dat als jij Fifa09 erin doet en dan heel kritisch kijkt bij het beginscherm, dat ook bij jou het zwart iets van tint veranderd.

12. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Vraag mij eigenlijk af hoeveel speeluren mijn plasma nu gemaakt heeft, hoe kan ik dit uitzoeken zonder in het servicemenu te gaan.

Ben met mijn vorige tv, een samsung le32r72b, eens in het servicemenu geweest om de zaptijd te versnellen, dat ging gewoon zonder problemen, maar dit wil ik niet nog een keer doen bij een nieuwe tv.

13. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0

tja, dan zal het erraan liggen dat mijn tv gewoon goed is, want ik heb ook me beeld richting een raam, en de zon, en moet zeggen dat de weerspeigeling minimaal is. als mensen hieraan twijfelen mogen ze best komen kijkne.

verder is lcd gewoon mooier als je pc gebruikt, vind ik ( en vele anderen met mij)

whahaha, glansende, klinkt gek, maar volgens mij idd gewoon NL woord. :D

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vandaag is de Philips 37PFL5603 van m'n ouders binnen gekomen. Heb nu m'n Xbox360 via component op 1080p aangesloten. Stream nu een concert van Celine Dion in Full-HD 1080p..wát een beeld en geluid (DD 5.1)! :cool:
    Jammer dat ik zelf 'maar' een 32" HD-Ready heb.. :+

15. TheDarkKnight_NL

TheDarkKnight_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    na een tijdje gezocht te hebben ben ik op dit moment aan het twijfelen tussen 2 tv's :

de Samsung LE37A656

of de Sony 40W4500

Welke raden jullie me aan?

Alvast bedankt.

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wij raden je unaniem aan om vooral zelf in de winkel te gaan kijken en op je eigen oordeel af te gaan ;)

17. TheDarkKnight_NL

TheDarkKnight_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja heb al zitten kijken en vind het eigenlijk allebei wel mooi, ben hier niet echt een expert in :)

vroeg me eigenlijk meer af wat meer "waar" voor zijn geld gaf ;)

In ieder geval bedankt voor de reactie

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb de 40W4500 hier ook staan, en ben 100% tevreden. :)

19. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom dan niet meteen de 40w5500 is de opvolger en volgens mij maar ietjes duurder!

20. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Doorsparen voor een plasma zou ik zeggen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina