Ik ben zelf 35, ben al vanaf de basisschool helemaal gek van games, eerst die LCD handhelds, Philips Videopac (wat een onding) C64, Amiga, PC, en nu XBOX360
Wat me opvalt is dat de "jongere" gamers zich veel te veel laten inpakken door graphics, terwijl het voor de ouderen (die veel meer vergelijkingsmateriaal hebben) vaak meer van het zelfde is maar dan in een iets strakker jasje. Ik laat me dan ook alleen maar prikkelen door titels die vernieuwend willen zijn en GELUKKIG, 1 x in de zoveel tijd word ik, zelfs op mijn leeftijd
, nog aangenaam verrast.
Ik vergelijk het een beetje met de hedendaagde muziek industrie, die kan me ook niet meer boeien in de zin van toen ik vroeger nog met mn casette deck de hele top40 op zaterdag middag zat op te nemen....
Nu moet ik aan mijn neefjes en nichtjes uitleggen dat sommige nummers van Madonna en dance acts toch echt al in de jaren zeventig en tachtig origineel waren gemaakt... Maar ook hier geldt, 1 x in de zoveel tijd komt er toch weer een juweeltje voorbij, die me raakt en waar ik graag naar luister en meer van wil horen..
Kieskeurig zijn en andere prioriteiten in tijdsbesteding hanteren horen bij ouder worden. Leuke dingen doen met je partner IRL, lekker sporten of met mooi weer met vrienden op een terrasje zitten, heerlijk, daar kan bij mij dan ook geen Fallout 4, Mass Effect 2, GOW3 of GTA5 tegenop.
En weet je wat, ik vind het nog geen eens jammer
Klik om te vergroten...