ontevreden, snel uitgekeken

Discussie in 'Algemeen' gestart door richie_w, 23 apr 2009.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Was dit maar zo in World of Warcraft. Er gaat geen week voorbij of die kutkoters, of welke level dan ook, vragen mij of mijn vrienden om goud.

Ik ben het hier inderdaad mee eens. Online had ik dat een keer met Killzone I. Ik speelde een deathmatch met mezelf en vijf Engelsen. Ik de hele tijd sneaky in een hoekje naar hun complot luisteren, want ik had geen headset met microfoon toen. Op een gegeven moment plande ze de aanval, maar ik was die irritante kinderen + twee volwassenen wel te snel af. Een beetje heavy weapon doet dan wonderen. Het is alleen zo erg dat ze dan zo gaan zitten janken. Ik doe dat dan ook wel, maar dan van blijdschap omdat dit mijn beste deathmatch ooit in een game was.

Tsja, kinderen van 14 en 15 kunnen soms echt janken. Ze noemen anderen, voornamelijk volwassenen, altijd noobs en denken dat ze heel wat zijn. Ik ben opzich wel een noob, maar ik ben van wereldformaat als een 14 jarige dat tegen mij zegt. Niet een clubje van die koters zal het overleven voordat ik ze allemaal een keer heb gekilled. Ik klink misschien als een 14 jarige nu, ben bijna 23, maar geloof me maar op mijn woord als ik zeg dat ik er net zo'n schijthekel aan heb als jij. Nee, wat dat betreft valt er met ouderdom niet te sollen. Wijsheid komt immers met de jaren, skills ook. ;):)

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Game nog steeds graag, ben bijna 30 jaar en zou ook niet weten waarom ik mij daarvoor zou moeten schamen. Het is gewoon één van mijn hobbies, naast o.a. lezen en sporten. Spellen heb ik trouwens altijd graag gedaan, en daar horen ook gewoon bordspellen die je dus gezellig om de tafel doet.

De gaming industrie is voornamelijk gericht op jongens en mannen, t/m ongeveer 35 jaar. Val je daarboven, dan is er niks mis met je. Dit is alleen maar een gemiddelde.

Naarmate je ouder wordt zul je meer op zoek gaan naar diepgang en strategie/taktiek ook meer gaan waarderen in spellen. Het aantal polygonen wordt dan wat minder belangrijk, net als het persé nodig hebben van snelle reflexen bij een spel.

Zelf merk ik ook dat ik sneller raak uitgekeken op bijvoorbeeld FPS games (hoe mooi ze ook zijn), maar dat RTS games en RPGs mij nog steeds ontzettend interesseren. Ook spellen die behoorlijk diep gaan (welk genre ook) of die lekker hardcore zijn (qua moeilijkheidsgraad bijvoorbeeld) vallen mij altijd positief op.

Omdat je al zolang gamed raak je niet zo snel meer onder de indruk van een mooie presentatie. Wat dat betreft ziet elke game er tegenwoordig wel mooi uit. Maar als een game net iets anders is, qua stijl, verhaal, features, moeilijkheidsgraad of een mix van genres is, ja dan ben ik nog steeds benieuwd.

Met andere woorden: qua gaming komt er nog steeds voldoende interessants uit... maar je moet wel goed kijken. De gaming industrie bestaat uit meer dan alleen GTA of HALO. Let vooral eens wat meer op de niet-blockbusters. Daar zit zeker veel moois tussen.

Met welke games ben ik op dit moment mee bezig? Op de PS3 vermaak ik mij op dit moment erg met Disgaea 3, een TBS fantasy game. Grafisch ontzettend eenvoudig, maar wat zit die game vol met features zeg. Op de PC doe ik af en toe Draken Sang, leuke RPG, maar vanwege Disgaea 3 en andere life stuff kom ik er niet veel aan toe.

Vandaag heb ik Soul's Demons geimporteerd via Ebay... een extreme hardcore hack'n slash RPG maar van wat ik gelezen heb oh zo vet. Super lovende kritieken en wat dat betreft ben ik helemaal hyped van deze game. Heb je een PS3, dan moet je deze volgens mij hebben. Ik zit er aan te denken om over die game een topic op het andere forum te beginnen... speciaal om een Soul's Demons Xboxworld "wreckingcrew" op te zetten. ;) Je hebt elkaar in ieder geval hard nodig in die game. Maar goed, wat ik hiermee bedoel te zeggen: er valt nog genoeg moois te ontdekken in de gaming wereld, zolang je maar niet alleen de platgetreden paden bewandelt.

Laatst bewerkt: 25 apr 2009
  3. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Probeer de wat oudere games zou ik zeggen, Ghost Recon serie, Splinter Cell serie en natuurlijk RB6 serie. Zou je toch wel aardig lang zoet moeten houden.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Misschien zijn de jongeren dan wel asociaal en noemen ze iedereen noob, maar alsof de oudjes altijd zo goed 'wijs' zijn? Waarom zou een 15 jarig ventje dit niet zijn? Neem een voorbeeld aan Handewasser :D.
    Ik merk vaak dat oudjes zich te goed voelen voor online gamen ofzo.. Voor mij is vrijwel iedereen gelijk in de lobby.

5. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ben 24 maar die game kon me echt niks boeien. Zal wel de generatiekloof tussen ons 2 zijn, Dulle.. :+

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, ja. Ik ben te jong en te hip voor jou. :+

7. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Call of Duty 4 en GOW2 worden bij mij toch het meest gespeeld :)

8. gnudde

gnudde MGMT

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben zelf 35, ben al vanaf de basisschool helemaal gek van games, eerst die LCD handhelds, Philips Videopac (wat een onding) C64, Amiga, PC, en nu XBOX360

Wat me opvalt is dat de "jongere" gamers zich veel te veel laten inpakken door graphics, terwijl het voor de ouderen (die veel meer vergelijkingsmateriaal hebben) vaak meer van het zelfde is maar dan in een iets strakker jasje. Ik laat me dan ook alleen maar prikkelen door titels die vernieuwend willen zijn en GELUKKIG, 1 x in de zoveel tijd word ik, zelfs op mijn leeftijd ;) , nog aangenaam verrast.

Ik vergelijk het een beetje met de hedendaagde muziek industrie, die kan me ook niet meer boeien in de zin van toen ik vroeger nog met mn casette deck de hele top40 op zaterdag middag zat op te nemen....

Nu moet ik aan mijn neefjes en nichtjes uitleggen dat sommige nummers van Madonna en dance acts toch echt al in de jaren zeventig en tachtig origineel waren gemaakt... Maar ook hier geldt, 1 x in de zoveel tijd komt er toch weer een juweeltje voorbij, die me raakt en waar ik graag naar luister en meer van wil horen..

Kieskeurig zijn en andere prioriteiten in tijdsbesteding hanteren horen bij ouder worden. Leuke dingen doen met je partner IRL, lekker sporten of met mooi weer met vrienden op een terrasje zitten, heerlijk, daar kan bij mij dan ook geen Fallout 4, Mass Effect 2, GOW3 of GTA5 tegenop.

En weet je wat, ik vind het nog geen eens jammer ;)

9. Ashavan

Ashavan Guest

Zei ik vroeger ook als puber. Maar nu ik zelf wat ouder ben zie ik dat kinderen gewoon irritant zijn hoeveel moeite ze ook doen om zichzelf volwassen voor te doen. Voor mij is dus niet iedereen gelijk in de lobby. De meesten vergallen elke vorm van fun die ik er aan kan beleven. Soms heb ik dezelfde neiging als dat ik vroeger bij me broertje had. En die heeft meer vlieguren gemaakt dan een piloot.

Wat Gnudde zegt herken ik ook. Muziek van tegenwoordig is zo enerverend en vernieuwend dat ze nummers gebruiken van zelfs voor mijn geboorte. En dit zie je ook in een hoop andere dingen. Er is weinig meer dat je verrast of kan boeien. Been there, done that. Het wordt gewoon steeds minder dat er een game, film of band ontstaat met iets nieuws dat leuk is. En dan ga je automatisch vaker je tijd vullen met andere dingen.

Ik ben zover terug gegaan dat ik zelfs vaker pen en papier RPG's speel ipv die grafische onzin met crappy stories. Of een Warhammer 40k op een tafel dat meer diepgang heeft dan de commands and concquer/red alert series.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2009
  10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ben zelf een game-verslaafde van 40 jaar. Het voordeel van een wat hogere leeftijd is ook een wat hoger salaris als de gemiddelde gamer.
    Sparen hoef ik niet om een game te kopen, maar sommige games vallen toch wel erg tegen hoor.

Ik was niet zo van de fps maar toen ik Gears of War speelde was ik helemaal verkocht. De zo gehypte Halo 3 heb ik 2 keer 30 minuten tenenkrommend gespeeld.
    Wat is dat voor houten klaas in een klein klein kleuterland met zuurstok kleurtjes? Weggegooid geld, maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Ik ben behoorlijk grafisch ingesteld en vind bijvoorbeeld Ace Combat 6 prachtig om te zien. Jammer van het erg zoete verhaal (japanners hè?), maar de beelden zijn ongekend. Daar kan Hawx nog niet aan tippen, maar daar ben ik net aan begonnen. PGR4 is ook geweldig op een groot scherm.

Mn favoriet tot nu toe is absoluut Assassins Creed. Hoewel er een eentonigheid in de gameplay kwam, zijn de grafics en het verhaal ongekend.
    De screenshots uit deel 2 zien er zeer zeer veelbelovend uit.

GTA4 is ook een nieuwe stap in gaming, met ongekend grote werelden. Bijzonder grappige game ook! Heerlijke humor.

Je moet dit soort games natuurlijk wel op goede apparatuur bekijken en luisteren.

Army of 2 kom ik ook niet echt doorheen, Bioshock begon me te vervelen. Een echte topper vind ik weer Rockband2!

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Welkom in de 21st eeuw waar het in de game wereld alleen nog om geld draait....

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Natuurlijk heb je hier ook voor een deel je gelijk, maar neem maar van mij aan dat de grootste schreeuwers echt wel de jeugd zijn. Kijk naar wow en met de meeste level 80 personages zul je een gewoon contact kunnen onderhouden. Ik kwam ook een keer een gozer tegen van rond mijn level, hij versloeg me, en toen kreeg ik het te horen ook. In ieder geval gaat het er bij zowel volwassenen als jongeren om dat iedereen wel van een stukje arrogantie houd aldan niet heeft. Laat ik jou eens een vraag stellen:

Waar online erger jij je het meeste aan als het gaat om de mensen tegen wie je speelt? ;):9

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Lol handewasser heeft zoveel gegamed dat hij niet eens wist dat er vrouwen op aarde bestonden ;)

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Behalve die Japanse griet toen een keer op TV? Of was dat handewasser niet met dat wat lange kapsel ADHD speed Warcraft 3 te spelen? ;):9

15. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Het klopt over dat veel jeugd online beginnen te "irriteren", maar dat is zeker niet bij iedereen. Ben zelf 17 :lol: maar ik ga echt niet schreeuwen als ik win of verlies.

Heb zelf wel een keer gehad met CoD2 dat ik iemand headshot gaf en dat ie me ****** ging toewensen. Die mensen haat ik echt...:mad:

16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Het is gewoon zo. Ik beoordeel niet iemand omdat hij 15 is. Een normaal persoon weet je in een lobby als je naar stem luistert niet eens of hij nou 15 is of 18 of soms zelf 20.

Maar vaak merk je het aan het gedrag. Dan oordeel ik omdat een groot deel van die leeftijd gewoon asociaal is.

En dit is gewoon een feit. Waarom spelen kinderen uit groep 8 niet vaak met kinderen uit groep 5? Of zien mensen die in de 3e/4e van de middelbare school zitten brugklassers als kinderachtig?

Maar die zelfde 3e/4e jaars schreeuwen en schelden wel op xbox live en vinden de volwassenen dan arrogant omdat wij hun kinderachtig noemen

17. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Volgens mij denken jij en ik er hetzelfde over.

Maar nog even over het wangedrag van jongeren in online gaming:

1) Dat is wel erg generaliserend. Ik speel regelmatig genoeg om te weten dat dit lang niet voor iedereen geldt. Er zijn ook voldoende 20+ ers die ontzettend irritant in hun microfoontje zitten te schreeuwen (of nog erger tienduizend keer dezelfde zin herhalen). Maar er zijn ook heel veel gamers van alle leeftijden waarmee ik gewoon super fijn online kan spelen.

2) Volgens mij is er een groeiende groep mensen die zich online (dus ook buiten gaming) niet kan of weet te gedragen. Waarom? Omdat ze weten dat er geen of weinig consequenties tegenover staan en omdat ze redelijk anoniem kunnen blijven (er is in ieder geval geen face-to-face contact). Dus waarom zou je dan bepaalde etiquette regels aanhouden? En sommigen zijn simpelweg niet van deze "net-etiquette" op de hoogte en gedragen zich precies hetzelfde als ze in het echte leven doen. En wij gaan er dan vanuit dat zij wel weten hoe ze zich moeten gedragen...

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik kan opzich ook wel vloeken dan als jij dat doet, maar meestal lach ik er wel om als het een goede kill is. Ik ben wel collegiaal om het zomaar te zeggen, ook tegen mensen jonger dan ikzelf.

Heb jij wel eens Bad Company gespeeld online? Jezus, daar zitten lui tussen niet normaal. Oasis is pas een ramp, niet qua map, maar iedereen die in het begin altijd met tanks op je af komen en artillerie enzo.

Ik ben ondanks alles niet ontevreden of snel uitgekeken hoor; dankzij mijn Friese nuchterheid vind ik het wel eens leuk gewoon in mijn vuistje te lachen als ik een kill van 200 meter ofzo maak. En maar schreeuwen: Waar zit die sniper? Ik onderhand 10 kills verder en uiteindelijk werd ik door een foutje van mijn eigen team geraakt door een tank. In ieder geval kun je ook een hoop lol beleven met die zeikerige jeugd: Je moet als oudere er gewoon doorheen prikken en peilen hoe je het spelletje met ze mee kunt spelen. Je moet door hun ego heenbreken en ze zijn binnen 5 min weg als ze weten dat je het op hun gemunt hebt, zowel qua gamen als qua volwassen taalgebruik. ;):cool:

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    @ Big Syke Ben ik dus oneens. Je scheert nu echt alles over 1 kam. Op dit forum zitten ook een paar 13 jarige jongens, en nog veel meer 15 jarigen. Dat zou je in eerste instantie echt niet zeggen.
    En ik heb ook vaak genoeg 25 jarigen mensen over de zeik gezien. En dat vind ik kinderachtiger als een 14 jarige die dat doet, want dat ligt in z'n natuur. Als je 25 bent verwacht ik toch wel normaler gedrag.

@ Yellow Als ik je post hierboven lees vind ik je ook nogal kinderachtig eigenlijk...

20. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Ik ben zelf redelijk enthausiast, maar ik vertaal het anders. Als ik tegen nederlanders speel en een killt me, dan zeg ik "Mooi man" of iets dergelijks. Zelf sta ik wel te balen, maar tegelijkertijd respect tegenover diegene. Dit doe ik ook als ik de kill maak.

Deel Deze Pagina