De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kreeg vanmiddag de nieuwe factuur van Ziggo.
    Ontdekte dat ik meer betaalde voor de losse abonnementen dan als ik een Alles in 1 pakket zou nemen.

Meteen gebeld en de medewerker van Ziggo kan tot de zelfde conclusie.
    Het omzetten naar Alles in 1 duurde tussen de 5á10 werkdagen.

De gratis digitale decoder zou ik pas over 6á8 weken krijgen want er was een achterstand met levering van die dingen 8)

Wilde met mijn vakantiegeld een Humax 5050 halen , denk dat ik hem nog eerder in huis heb dan de gratis decoder :+

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    TV's ontlopen elkaar niet veel, het is meer een budgetkwestie, de sony is iets duurder. Heb zelf de LE40a656 genomen, mooie kleuren (zeker na goede instellingen) en wat goedkoper dan de Sony. Maar met beide tv's doe je geen miskoop hoor.

Succes

3. 007christian

007christian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom raad meer dan de helft plasma aan?
    is het beter dan LCD voor te gamen?

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat zijn Plasma Fan-boys :)

Je moet kopen wat je zelf het beste vindt.
    Heb al >5 jaar een LCD in huis en ben daar zeer tevreden over.

5. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, reactietijd is sneller, ehm het snelst 0.0 ms tegenover 3 tot 16 ms bij lcd's. Simpelgezegd zul je hierdoor geen ghost etc op je scherm zien. Al moet je met Plasma niet "al te lang" gamen, aangezien er nog zoiets bestaat als image retention en screenburns(lees HUD die ltijd op dezelfde plek staat), al moet je dat "al te lang" niet te serieus nemen.

EDIT: Melbuun's reactie kan je ook met een korreltje zout nemen, als ie een weekje een plasma in huis heeft wil ie niet anders meer.

Laatst bewerkt: 24 apr 2009
  6. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehe maar dat screenburn schijnt toch al niet meer te zijn bij de nieuwe plasmas??

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een heel klein korreltje zout :)

Waarom zou ik een Plasma kopen als ik zeer tevreden ben over LCD.
    De overgang van R71B naar mijn huidige Bravia was al een gigantische stap vooruit.
    Merk dat in 2 jaar LCD een hele grote stap vooruit heeft gemaakt.

Wat versta je onder nieuwe plasma's
    In de winkel is nog steeds veel bagger te koop , kwam laatst weer een aantal onbekende merken tegen.

8. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar ze waarschuwen er nog steeds voor in handleidingen etc, tegenwoordig is er inderdaad een geringe kans dat je nog met screenburns te maken krijgt. Grootste probleem met plasma's is over het algemeen de image retention(waar ik trouwens tot op heden nog geen last van heb gehad), een soort waas die op je beeld blijft bij bijv een stil beeld. Dit verdwijnt na een tijdje trouwens wel weer.

2de issue met plasma's is Fosfor trails, een soort gele gloed bij snelle beelden, dit zien trouwens maar een beperkt aantal mensen, dus als je dit ziet dan zul je het op elke plasma zien(schijnt goed te zien bij Sin City, zag zelf wederom helemaal niks, lucky me:thumbs:).

LCD heeft trouwens ook dit soort dingetjes(kijkhoek, ghosting, backlight bleeding etc), maar het is ieder zijn keuze tussen LCD en Plasma.

<fanboy alert>En als je een plasma neemt, gewoon een panasonic nemen, naast pioneer het beste merk voor plasma's, en dat valt overal te lezen.</fanboy alert>

Ps: alsnog is plasma beter\o/

Laatst bewerkt: 24 apr 2009
  9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Was vanavond bij de MM en daar was weer iemand die een tv terug bracht.
    Ze vonden 32" veelste groot en wilde toch liever een 26"

Een nieuwe LCD/Plasma lijkt altijd veelste groot , na een paar dagen merk je er helemaal niets meer van.
    Mijn ouders hebben mijn oude LE32R71B en ook zij vonden hem eerst veelste groot.
    Nu willen ze hem niet meer kwijt.

10. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders hadden hetzelfde, wilden ook een 26 inch(bleven ook volhouden dat ze niet groter wilden omdat dit al groot genoeg zu zijn) en uiteindelijk een 32 inch genomen en zeiden ze uiteraard na een weekje...

Zelfde met mijn 46 inch, zou bijna denken dat ik een 32 inch heb, iets vreemds, want met crt had ik dit nooit.

11. TheDarkKnight_NL

TheDarkKnight_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    las dat die een hoge response tijd had ten opzichte van de 4500 (0ms) dus dat is een reden voor mij ;)

12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Welke decoder krijg je nu dan? Je hebt toch al een hdmi decoder?
    Of ben je voor het interactieve pakket gegaan?

Je zult toch heel even in het service-menu moeten gaan hoor, maar dat geeft toch niks?

Om het servicemenu in te gaan doe je hetvolgende: druk op de tv achter het klepje op -/V en terwijl je dit ingedrukt houdt, druk je 3 keer snel op de afstandsbediening op de 0
    Je ziet aan het contrast dat die overschakelt. Rechtsonderin staat het totaal aantal uren en het aantal keren dat je de tv hebt aangezet.

In het Hotelmenu kan je aanpassen op welke source de tv moet springen wanneer je m aanzet. Wist je dat al?
    Of ga je nu interactieve tv krijgen?

----------

Image retention hoef je alleen rekening te houden in de inspeelperiode. Op mn vrije vrijdag staat mn plasma van 0900-1600 uur aan en dan ben ik alleen maar aan het internetten (taakbalk staat steeds op dezelfde plek met favorieten en zoeken etc etc) of ik ben aan het gamen. Geen enkel probleem.
    De refresh van een plasma is overigens geen 0.0 maar 0,001ms ;)

Ik heb zowel lcd als plasma gehad, maar persoonlijk vind ik plasma veel en veel mooier. Eerst denk je dat het wel mee zal vallen of dat het overdreven reacties zijn van mensen die hun aankoop verdedigen......totdat je zo'n plasma in huis hebt :)

Laatst bewerkt: 25 apr 2009
  13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het beeld van een plasma een stuk natuurlijker overkomt, er schijnt onder andere geen lamp achter om het beeld weer te geven. Die lamp zorgt vaak voor een erg hard beeld. Dit kan worden aangepast, maar dan verlies je weer een hoop details in de donkere gebieden.

Mensen met een LCD zullen dit natuurlijk tegenspreken en aangeven dat het wel zo is, maar ik heb op nog geen enkel forum iemand gezien die de overstap van LCD naar plasma maakte en ontevreden was. In tegenstelling zelfs, 90% is enthousiast. Een vriend van me is echter van plasma naar LCD gegaan en hij heeft zen LCD weer te koop gezet. Hij had een non-HD plasma en wilde niet geloven dat de nieuwe plasma's ook HD waren, hij dacht dat alleen LCD's 1080p waren. Nu heeft hij de Samsung 40A656 en heeft hij hier thuis het beeld gezien op de 42PX80 (HD-R plasma). Hij gaat volgende week de 42G10 bestellen _O_:lol:

Ik heb ook nog geen enkele test gezien op internet waar een LCD tv als winnaar uit de bus komt. Altijd staan de plasma's van Pioneer en Panasonic bovenaan.

Natuurlijk is dit niet echt een objectieve post van plasma t.o.v. LCD's maar ik heb nog geen enkele LCD gezien die het beeld van mijn 42PX80 heeft kunnen evenaren met de Earth bluray bijvoorbeeld.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb ik de afgelopen maanden wel 100 tv's getest en geen enkele LCD kwam ook maar in de buurt van de Panasonic en Pionioor plasma's. Vroeger waren plasma's idd ruk en nu heeft iedereen nog steeds dat idee. 9/10 tv's is een winkel zijn daarom LCD's veel meer in trek. Mensen denken bij een plasma dus nog steeds aan die negatieve dingen. Totdat ze er 1 in huis hebben staan ;)

Ik denk dat het tegenwoordig een feit is dat je veel meer hebt aan een plasma dan een LCD...

Lol ik vind mijn 50" nu al 'klein' ;)

15. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat ze kunnen zien of je in het servicemenu bent geweest als ik 'm ooit zou moet repareren en dat dan je garantie vervalt.

BTW: Kan ik zomaar de TV uitdrukken om uit het servicemenu te gaan, wil echt niks verkeerds doen, dus wacht eerst even je comment op dit bericht af voordat ik erin ga.

Je had helemaal gelijk wat de refreshrate betreft.

EDIT: Toch net erin geweest, dit staat er bij time:

00133:15
    0000106

lijkt mij 133 gedraaide uren?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb gekozen voor de standaard SD-decoder , weer alleen niet welke ik thuis krijg.
    Voor € 99 kon ik kiezen voor de HD-decoder , maar dan zou het een verrassing zijn welke ik thuis zou krijgen Samsung of Humax.

Ik vind interactieve tv van Ziggo veelste duur.
    Het abonnement kost € 11,95 per maand + € 9,95 voor de TV-theek abonnement.
    Als ik niet uit kijk betaal ik straks >€ 100 in de maand aan Ziggo.

Voor mijn vakantiegeld koop ik mij een Humax 5050 en de Samsung DCB-H360R verhuist dan naar de HDready tv.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Had je dan niet beter meteen een Humax konden vragen? Nu zit je dadelijk met een decoder die je niet gaat gebruiken en moet je het volle pond voor de Humax betalen.

Je kan gewoon op exit op de afstandsbediening drukken.

Garantie is geen probleem. Je kunt bijvoorbeeld je tv helemaal niet calibreren zonder in het servicemenu te komen!

Het zijn inderdaad 133 uur en je hebt de tv 106 keer aangezet.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als de levertijd voor een standaard decoder al 6 á 8 weken is , wat zal die wel niet zijn voor de zeer zeldzame Humax 5050.
    De standaard decoder raak ik wel kwijt via Marktplaats !!

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Heb je bepaalde echte nadelen ondervonden aan je Samsung 360? Aangezien je absoluut een humax wilt?

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De Humax 5050 ( HD-decoder ) heeft een ingebouwde HDD ;)

Heb de Samsung 360 nu bijna 2,5 jaar en heb er nooit geen problemen mee gehad.
    Heb zoveel ellende gehoord/gelezen over deze HD-decoder.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina