Misschien niet het juiste forum, verplaats hem dan maar en verwijder deze eerste zin. Een klein onderzoekje: Mensen zijn makkelijk te beinvloeden voor het aanschaffen van een bepaald product. Producenten proberen op allerlei mogelijke manieren hun waar aan man te brengen wat gevolgen kan hebben. Nu ga ik geen melodramatisch verhaal maken, maar toch even aandacht voor het volgende graag: Kun je in een kort stukje iets uitleggen/antwoorden over het volgende kleine lijstje: 1. Heeft een game aankoop door invloed van bladen, websites en andere media ooit een positieve uitwerking gehad op wat je van het product verwachtte en voor je besloot het aan te schaffen? 1.1 Idem medegamer. 1.2 Idem Anders...? 2. Heeft een game aankoop door invloed van bladen, websites en andere media ooit een negatieve uitwerking gehad op wat je van het product verwachtte en voor je besloot het aan te schaffen? 2.1 Idem medegamer. 2.2 Idem Anders...? 3. (Geldend voor punt een en twee): Om wat voor soort game ging het? 4. Wat voor beslissing of besluit heb je genomen als een van de vorige punten toch verkeerd uitgepakt is? 5. Laat je jezelf vaker, bedoeld of onbedoeld, beinvloeden bij de aanschaf van een bepaald product? Gewoon even nieuwsgierig.
Ik snap je vraag niet helemaal . (1 en 2) Maar in iedergeval : reclame zorgt (meestal) voor een positieve invloed op het kopen van een game denk ik.
Ik let niet op reclame wat beteft of ik een game opeens wil kopen ofzo, en irritante reclame's zoals pop-ups, spam of van die irritante 'tussenpagina's' bij IGN.com ofzo, hebben juist een sterk negatief effect op mijn mening over een game. Ik vorm mijn mening n.a.v. trailers, reviews, en de meningen van andere gamers op fora. Aan de hand daarvan beslis ik of ik een game wil kopen. Ow, en zodra een game al DLC aankondigt voor de game uberhaubt al in de winkel ligt, dan sla ik hem eigenlijk al meteen over, behalve in gevallen als GTA4 ofzo (wanneer de DLC daadwerkelijk een echte extra toevoeging is...)
Denk toch wel dat reclame invloed heeft. Niet zozeer letterlijk de reclame op t.v., maar meer de aandacht die een game krijgt. Shadowrun, is hier een goed voorbeeld van. Echt een super game, maar door andere grote releases helemaal ondergesneeuwt. Hoe vaak kom je op dit forum niet kijken in een topic van een game die binnen een maand gaat uitkomen waar je nog nooit van hebt gehoord? Deze spellen kunnen net zo leuk zijn als de gehypte games
Yellow daar kan ik heel duidelijk over zijn,Need for speed deel 2 vanuit 97 was een goed voorbeeld hierover.Nu stond ik bij de intertoys en zag ik het spel,de eerste kon ik toen nog niet en besloot ik de vriendelijke verkoper te vragen of ik deze mocht uitproberen daar,hij waarschuwde me al dat het niet een topper en deel 1 beter was.Maar toen ik begon te spelen was ik verkocht,en kocht ik het spel. Die game is de meest grijs gespeelde titel geworden tot op heden van me,ondanks de game in de media in de grond werd gestampt.Dus mijn verhaal zegt wel genoeg,en zo zijn er tal van voorbeelden van gehypte games waar ik juist helemaal niets mee heb.
Ik snap de vraag niet echt. Wat bedoel je met een positieve uitwerking na het lezen van een review? Dat je verwachtigen stegen? Vooral punt 5 is raar, IEDEREEN, bewust of onbewust, wordt beïnvloed als hij iets koopt.
1. Heeft een game aankoop door invloed van bladen, websites en andere media ooit een positieve uitwerking gehad op wat je van het product verwachtte en voor je besloot het aan te schaffen? ja 2. Heeft een game aankoop door invloed van bladen, websites en andere media ooit een negatieve uitwerking gehad op wat je van het product verwachtte en voor je besloot het aan te schaffen? ja 2.1 Idem medegamer. World of soccer... Dat was een kut spel zeg 3. (Geldend voor punt een en twee): Om wat voor soort game ging het? Shooter en een footie 4. Wat voor beslissing of besluit heb je genomen als een van de vorige punten toch verkeerd uitgepakt is? Gewoon kijken welke het me leukst lijkt. 5. Laat je jezelf vaker, bedoeld of onbedoeld, beinvloeden bij de aanschaf van een bepaald product? Ja, maar dat doet idereen wel eens denk ik.
Ik heb wel van die game bladen dat als ik een review, preview, of wat dan ook lees dat ik dat spel wil gaan kopen. Dus ik denk dat er bij mij wel een beetje mee te maken heeft of het blad zegt of het een goed spel is of een kut spel.
Precies! ik zag wanneer games in de winkel liggen en denk wtf is dat nou weer? Alles wat iemand schrijft of zegt of laat zien in tv/radio/game bladen al is het maar iets kleins en iets kuts het laat zien dat de game aanwezig is! word er totaal geen aandacht aan besteedt dan zul je de game ten eerste sowieso negeren omdat niemand er wat van zegt en ten tweede als die de volle pond kost zul je de game ook afkraken. Alle aandacht die een game krijgt heeft zeker invloedt op een aankoop
Volgens mij is er niemand op aarde die ooit een game gekocht heeft zonder er ook maar 1 ding over te weten.
misschien wel iemand in een dronken bui die nog een spel voor iemand moest kopen en gewoon er 1tje pakte en zei : doe mij die ma!
Mwah... ik denk dat er genoeg ouders zijn die in een speelgoedwinkel staan bij het Wii-rek ofzo, en daar gewoon een spelletje uittrekken als de voorkant of licentie ze aanstaat: 'ow... Spongebob.... daar is mijn kind gek op dus zal wel goed zijn...'.
Toen ik om mijn 6e een gameboy kreeg met mario kart, toen wist ik niet eens wat dat was een game boy...
Dat woord zegt al genoeg toch? Denk dat de persoon die um kochtte er wel iets van las of zag of hoorde voordat die um kocht
1. Heeft een game aankoop door invloed van bladen, websites en andere media ooit een positieve uitwerking gehad op wat je van het product verwachtte en voor je besloot het aan te schaffen? Ja, heb met een aantal games meegemaakt dat ze goed werden aangeschreven en daarbij het spel een hoog cijfer kreeg. Spel gekocht en het bleek een zwaar coole game te zijn (laatste voorbeeld The Dishwasher). 2. Heeft een game aankoop door invloed van bladen, websites en andere media ooit een negatieve uitwerking gehad op wat je van het product verwachtte en voor je besloot het aan te schaffen? Jep, Far Cry 2 gekocht. Het zou helemaal geweldig zijn en vernieuwend totdat ik het speelde.....het was een waardeloze game, MP is slecht en er zitten veel bugs in. Als dit beschreven was dan had ik het spel nooit gekocht. 3. (Geldend voor punt een en twee): Om wat voor soort game ging het? The Dishwasher, Far Cry 2 en vele andere games die gelukkig meer positief waren dan negatief. 4. Wat voor beslissing of besluit heb je genomen als een van de vorige punten toch verkeerd uitgepakt is? Spel houden en later een keer doobijten om toch het spel uit te spelen. 5. Laat je jezelf vaker, bedoeld of onbedoeld, beinvloeden bij de aanschaf van een bepaald product? Nee, veel games worden gehyped en ik probeer niet mee te gaan met de hype. Ik wil liever zelf beoordelen of de game leuk is, bladen etc. hoeven mij niet te vertellen wat geweldig gaat worden. ps. De vragen slaan niet echt ergens op. Het is erg algemeen en daarnaast kunnen de 5 vragen gecombineerd worden tot 3 vragen. Je moet eerst kijken wat je wilt bereiken met je vragen voordat je ze gaat stellen.