Need for Speed: Shift

Discussie in 'Algemeen' gestart door Hybrid, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Sowieso, hoe kom je erbij om bij een nieuwe NfS aan GT te denken?
     
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Heb je die vergelijking niet gelezen dan.

    @Gforce

    Ja i know,maar dat wil niet zeggen dat ik ze allemaal leuk vind,tuurlijk ben ik blij dat deze NFS een soort sim gaat worden maar ik kijk ook naar het thema van een game zoals setting en sfeer snap je?
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2009
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Interview

    [gt]48487[/gt]

    Ziet er toch heel erg PGR uit en minder GRID.
    Simulation sub genre zegt die.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2009
  4. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    verkocht!

    Wat ziet dat er al goed uit zeg.. en niet alleen de graphics, let vooral even op de handling van de mclaren (?) vanuit die cockpit view... hij trekt echt aan het stuur in de bochten, maar ook op de rechte stukken kun je kleine bewegingen maken met het stuur zonder dat hij meteen links of rechts gaat.
    Je ziet dus echt dat de autos zwaar zijn, en niet pivoteren om hun as alsof je op ijs rijdt (ahum, GRID :cool:) maar je moet je ze echt de bochten in jakkeren en met het gewicht omgaan/spelen.

    en dan die effecten.. mooi die blur als je hard gaat, en ook mooi dat als je remt en de bochten ingaat dat je de G krachten in effect ziet tijdens het spelen, volgens wordt dit een koningsgame en is het eigenlijk niet echt NFS waardig.

    Nog gaver was om te horen dat je alles wel degelijk als een sim kunt afstellen, nou hoop ik alleen persoonlijk nog wel op pitstops, benzine verlies en slijtage als optie, maar dat zien we wel als de demo uitkomt deze zomer, of als E3 is begonnen.

    Ik vindt het in ieder geval geweldig tot dusver, nieuwe developers, nieuwe kansen zullen we maar zeggen.
     
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Oke dat ziet cool uit allemaal,ben zeker onder de indruk.Een NFS terug naar de oude stijl zou ik eigenlijk ook niet meer willen,dat was een mooi tijd maar niet om nu weer te gaan krijgen.

    Die PGR achtige setting kan ik zeker wel waarderen,maar het zal duidelijk veel meer diepgang gaan bevatten.Samen met Dirt2 zit ik hier echt op te wachten,eindelijk weer eens wat goede racegames.
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    InsideGamer heeft de game ook gespeeld en ook zij zijn positief :).
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hmm ben gebanned daar dus kan niet kijken...
     
  8. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Als iemand mij vorig jaar had gevraagd of ik ooit nog iets zou geven om Need for Speed, dan had ik hem waarschijnlijk keihard uitgelachen. En vier Need for Speed-games in 2009? Ik dacht echt even dat EA de weg kwijt was. Maar inmiddels weet ik wel beter, want met één titel lijkt het in ieder geval goed te komen en dat is Need for Speed: Shift.

    Opvallend is dat Need for Speed: Shift het tegenovergestelde is van wat we de afgelopen jaren van de serie hebben gezien. In plaats van dat de nadruk ligt op bijzaken zoals het verhaal (Undercover) of competitie (ProStreet) staat in Shift de race-ervaring voorop. Shift is namelijk een racesimulator zoals GRID of GTR waarin je rondjes rijdt op allerlei circuits. De ontwikkeling ligt dit keer dan ook niet in handen van een interne studio van EA, maar in die van Slighty Mad Studios. In dit team zitten gasten die hebben gewerkt aan het ultrarealistische GTR voor de PC.


    Of Shift net zo’n diepgaande racesimulator gaat worden als GTR valt nog te bezien, maar het wordt in ieder geval wel een pure simulatie. Verwacht dus in ieder geval alles wat je uit andere racesimulators bent gewend. Zo rijdt iedere auto anders, afhankelijk van de uitrusting van de auto. Ligt de motor bijvoorbeeld achterin? Dan stuurt deze auto anders dan wanneer de motor voorin ligt. Ook anticiperen computergestuurde auto’s op jouw acties en kunnen ze foute beslissingen maken met crashes als gevolg. Verder zit er een schademodel in, dus brokkenpiloten zullen niet ongestraft blijven. De auto kan weliswaar niet total loss, maar een paar botsingen hier en daar maakt het er zeker niet makkelijker op.

    Dat de race-ervaring in Shift voorop staat is het beste te zien aan de aandacht die is besteed aan de cockpitview. Natuurlijk kun je racen vanuit de bekende camerastandpunten, maar het camerastandpunt vanuit de auto moet voor de meest intense ervaring zorgen. EA heeft hier twee dingen op bedacht. De camera zit bij dit standpunt niet vast aan de auto, maar aan de speler waardoor je nog meer het gevoel moet krijgen dat je echt in de auto zit. Trek je als een gek op dan schiet de camera even naar achter en trap je keihard op de rem dan schiet de camera even naar voren. Neem je een scherpe bocht dan beweegt de camera mee en zo gaat het door.


    Daarnaast vervagen je stuur, dashboard en interieur – die allemaal vol detail zitten - wanneer je op hoge snelheid rijdt. En hoewel dit effect er tof uitziet, heb ik in de paar rondjes die ik heb kunnen rijden nog niet het gevoel gehad dat het écht iets toevoegt aan de ervaring. Misschien dat dit met mijn race-skills te maken heeft, maar bij een racesimulator ben je toch vooral bezig met op tijd remmen, het nemen van bochten; kortom, je let vooral op de weg, Dus tenzij je constant naar je snelheidsmeter zit te staren, zul je weinig van het blurren meekrijgen. Wanneer het effect wel tof werkt, is als de auto hard crasht. In dat geval wordt niet alleen het interieur vaag, maar heel het scherm. Hierdoor heb je echt even het gevoel compleet van de wereld te zijn, zeker met het suizende geluid dat uit de speakers komt. De ontwikkelaar vergelijkt het zelf een beetje met geraakt worden in Call of Duty en het wekt inderdaad dit gevoel op.

    Veel meer hebben we op basis van de paar rondjes nog niet kunnen concluderen over Shift. Met het gevoel van snelheid zit het in ieder geval wel goed en ook grafisch komt het dik in orde. Maar welke race-modi en wat voor carrièremodus kunnen we bijvoorbeeld verwachten? Doelloos rondjes rijden is immers niet ieders natte droom. Wat we in ieder geval hebben ontdekt is dat er een soort leveling-systeem aanwezig is, dat je waarschijnlijk beloont voor bepaald rijgedrag. Hoe dit precies werkt houdt EA helaas geheim tot de E3. Net zoals welke auto’s en circuits we kunnen verwachten, wat het spel online biedt en hoe het zit met tuning. Maar heb je wat met racesimulators of circuit-racers, dan is Need for Speed: Shift absoluut een titel om in de gaten te houden.

    alstu.
     
  9. indir

    indir Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2009
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb er toch wel vertrouwen in. Het is geen full sim zoals Race Pro maar de auto's liggen wel op de weg en dat zie je ook. Grid met sim factoren is win voor mij.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ziet er verrassend aardig uit, hoewel ik die vreemde beeldeffecten wanneer je botst maar niets vind!
     
  12. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Paar dingen vallen meteen op:

    - AI maakt fouten.. mooi zo.
    - Geen reflecties op de auto.. geen schaduw effecten als de auto ergens onderdoor rijdt en geen licht reflecties vanuit de tunnel op het dak/ramen.
    - Schademodel lijkt behoorlijk taai te zijn.
    - hopelijk dat dit een arcade race was.. behoorlijk saai na een tijdje om naar te kijken, gebeurd weinig op de track.
    - Mooie cockpit view!
    - slechte coureur.. waarom altijd van die gasten die niet fatsoenlijk een bocht kunnen maken achter het stuur zetten als er van dit soort filmpjes komen? lol.. ik weet het, dit is geen officieel filmpje, want dit is niet racen, maar gewoon raggen.. eeeewwww.

    Al met al niet slecht, maar een beetje kaal en saai deze race en deze baan.. ik hoop toch echt meer circuit races te zien met de nodige actie a la GRID.
     
  13. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    vind de spoiler text wel grappig, shift wordt een racesimulatie zoals grid en gtr... dus t word een arcade simulatie?
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er grafische geweldig uit (die cockpits <3 ) en de gameplay ziet er wat PGR achtig uit wat niet slecht is. Enkel de blur over het dashboard vind ik irritant. Niet dat ik tijdens het spelen naar het dashboard lig te zien en misschien dat het me dan ook niet ga irriteren, maar heb het gewoon niet graag dat er iets wazig wordt op mijn scherm :+.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd het ziet er tof uit maar dat is niet alles. Jammer dat die gast er niks van bakt maar het is gelijk ook weer goed. Met Grid kan je er niks van bakken en op de baan blijven en gaat er steeds van af dus het wordt gelukkig geen Arcade.

    M.b.t die blur het maakt het sneldheidsgevoel wel compleet vind ik persoonlijk en ben het tegenwoordig wel gewend. Er is toch wel een minpuntje ik zie geen schade maar dat kan natuurlijk uitstaan.
     
  17. prozaxx

    prozaxx Jeroen__W

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    't zal weer zoiets als pro street worden denk ik :confused:
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je goed leest is het de bedoeling dat het juist anders wordt als voorgaande delen.
     
  19. prozaxx

    prozaxx Jeroen__W

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    ha 'k, ik hoop het altans
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [gt]49815[/gt]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina