Heey, Ik heb een groot probleempje Ik heb een HP Laptop gekocht op 7 Dec. 08 en had hem tot vandaag gebruikt. Ik wilde mijn laptop opnieuw installeren omdat hij raar deed. Ik had toen ik mijn laptop kocht Windows Vista maar gelijk na ontvangst heb ik er XP opgegooid. En ik wilde nu dus opnieuw windows xp installeren. Ik heb geprobeerd om windows xp opnieuw te installeren maar daarna had ik alle programma's, die ik voor de herinstallatie had, nog allemaal in de map Program Files staan. Dus heb ik een 2e poging gewaagd, nu zegt mn laptop als ik windows xp opnieuw wil installeren dat er geen vaste schijven aanwezig zijn.. Ik moet deze activeren ofzoiets.... Hoe moet ik dit weer herstellen? Ik kan deze laptop ook nog met garantie terug brengen maar ik denk dat ik het eerst nog maar wil proberen. Als het nog erger wordt kan ik hem altijd nog terug brengen. HELP ME PLEASEEEEEEE Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zit nu op de laptop van mn broer... Help me alsjeblieft snel!
Dat maakt niet uit, je doet toch een install via de windows cd. Dan maakt het geen moer uit, je formatteert de partitie toch voor de install Probeer of je in de windows install de repair functie kan vinden. Anders moet je aan de slag met chkdsk. Ik gok dat je de MBR hebt verknald bij de 1e poging. (Zie link) Probeer eerst de repair functie in te schakelen in het blauwe install scherm. Je kan dan in het opdrachtpromp komen. Voer daar chkdsk uit en fixmbr. Mocht dat niet lukken kan je hem altijd onder garantie laten herstellen. Dikke kans dat ze er ook meteen weer vista op knallen. Ben geen mod, maar het is niet dat je we dan sneller gaan helpen
Heey bedankt voor je reactie, maar ik krijg de volgende melding als ik een reparatie wil opstarten: Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren. Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om setup af te sluiten. Dat wordt dus garantie gebruiken? Of heb ik nog een paar mogelijkheden