De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook van plan om een nieuwe TV te halen.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een 37''. (Hij is bedoeld voor in de slaapkamer)
    Ik wil eer ongeveer 700€ aan uitgeven. Nu heb ik niet zo'n haast, moet tot slot ok nog wat sparen. Ik vrwacht hem dus ook pas in de zomervakantie te kunnen kopen.
    Ik kwam dus de Sony KDL - 37V5500 tegen. Wat vinden jullie ervan?
    http://tweakers.net/pricewatch/233136/sony-bravia-kdl-37v5500.html#tab:info
    Voor de rest viel me op dat LG's en Samsung's vaak vrij goedkoop zijn. Is hier een goede reden voor of maakt dat veder niet uit? Want ik weet wel dat bijna al die panelen uit 1 en de zelfde fabriek komen.
    De 37LH4000 ziet er namelijk ook wel strak uit.
    http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=445340&view=detailed#ProductTabs

Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Neem de 37PX80 ook mee in je vergelijking ;). HD-R plasma met fenomenaal beeld voor die prijs.

Zeker voor in de slaapkamer geschikt, hij is een stuk beter met analoog beeld dan LCD tv's.

3. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Wat ik niet snap aan de 'HD-Ready' plasma's: ze zijn toch niet ECHT HD-ready!? De max. resolutie is 1024x768, terwijl HD-ready is 720p, oftewel 1366x768!?

Kun je op de PX80 dan wel fatsoenlijk 720p materiaal afspelen, of is het toch beter als je dan een ECHT 720p toestel hebt!?
    Ow, en ipv de PX80 kun je toch beter de nieuwere versie kopen, de TX-P42X10!?

4. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik nodig je graag uit om hier een keer 720p en 1080p materiaal te komen kijken ;). Het beeld is zelfs beter dan alle F-HD LCD's die ik bij bekenden en vrienden heb gezien.

De 1024 pixels zijn rechthoekig en hierdoor is het op papier een matige resolutie, maar de tv zelf zorgt dat alles goed op het beeld komt.

5. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    slechte ervaringen gehad met redcoon?

6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Is goed, ik ben er morgen half 7 ;)

Ik geloof uiteraard best dat het er schitterend uitziet, maar ik SNAP niet hoe het zit met die resolutie. De 360 zendt de games in een bepaalde resolutie uit (720p), en de TV kan technisch gesproken die resolutie niet 1-op-1 uitzenden volgens mij.

Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik eerst een 1024x766 plasma zal kopen voor 700 euro, of meteen een FullHD Panasonic.
    Budget is op zich geen probleem, maar het verschil tussen beide TV's is ook maar 400-500 euro ofzo...

Kan een FullHD plasma van panasonic wel gewoon goed omgaan met standaard DVD's (afgespeeld via de PS:cool: en digitale TV (maar geen HD-zenders)!? Of kan ik dan toch beter voor een HD-ready gaan!?

7. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nee persoonlijk niet, maar lees veel negatiefs rond die site. Ook positief nieuws. Prijs is meestal goed alleen de aftersales zijn om te janken.

8. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ow ow ow, hd ready is ook maar de naam die hoort bij een bepaalde resolutie. Effectief ga jij geen verschil bemerken tussen een 1024x768 scherm en een 1366x768 scherm. En laat nou toevallig een scherm met een 1024x768 scherm perfect hd ready zijn. Hij is immers in staat om perfect 720 horizontale beeldlijnen te laten zien. Immers, sinds wanneer valt 720 buiten het bereik van 768, je houdt zelfs lijnen over.

Over de tv's. LG4000 serie is mij zeer goed bevallen. Vind ze persoonlijk op zijn minst gelijkwaardig aan de Sony W5500 serie, zoniet iets beter qua prijs kwaliteit verhouding. Het kan wel zo zijn dat een 37X10 een mooier beeld geeft omdat een plasma scherm een heel andere manier van televisie kijken is. Op 37" ga je als op een kijkafstand zit van 3-3,5 meter geen verschil zien tussen een Full HD en HD Ready.

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik lees net dat je t hebt gevonden. Panasonic heeft echter wat dingen veranderd dus je kunt niet meer meteen zien hoeveel uur de tv al gespeeld heeft. Ik zal s op internet zoeken wat de nieuwe procedures zijn :mad:

Pas als je zeker bent hoe of wat, kan je gaan kijken. Even uit t sevicemenu blijven dus.

Laatst bewerkt: 29 apr 2009
  10. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de info. Vandaag maar ff langs een electronicaboer, om is op de verschillen te letten.

11. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Gewoon letten op datgene wat jij het mooiste vind. Dat is het belangrijkste.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Hdready wil zeggen minimaal 720 horizontale beeldlijnen en dus is de plasma perfect.

720p is 1280x720 en dus moet een 1366x768 scherm dit upscalen.

Een hdready plasma heeft een motion resolution van 720. Een samsung LE32A330 hdready lcd heeft een motion resolution van 250, de full hd lcd Samsung LE40A656 heeft 300-650.
    Daarom zou ik zèlf geen hdready lcd kopen, maar weer gerust een hdready plasma.
    Resolutie is echter helemaal niet zo belangrijk. Zwartweergave, kleurweergave, werkelijk contrast en motion handling zijn veel belangrijker. In het geval van bijv Panasonic zou ik absoluut de full hd kopen, omdat deze wèl het nieuwe paneel hebben!

Dit even om aan te geven dat je niet zoveel naar de specs moet kijken. Mn hdready plasma is dus scherper bij bewegende beelden dan elke full hd lcd met conventionele backlight.

Gewoon in de winkel vergelijken en kijken welk beeld jij het mooiste vindt. Sls je een xbox hebt met hdmi, sluit m op de plasma aan op 1080p!
    Als je het lcd beeld mooier vindt dan moet je die natuurlijk kopen.

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Foto's en reviews zijn altijd welkom!

Persoonlijk zou ik geen hdtv kopen zonder deze uitgebreid te testen en te vergelijken!
    Het uiterlijk van die Samsungs vind ik bijzonder geslaagd, heel mooi.

De grootte is geweldig, je gaat games en films echt beléven!

14. Mitch0Neil

Mitch0Neil World Domination

Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet je doen in de winkel om een werkelijk beeld te krijgen en niet van dat voorgeschotelde matriaal van de winkel zelf. Ik was gister bij de MM en het enige wat ze daar laten zien in de reclame van de MM |:-. Iemand tips?_O_

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Bluray speler pakken en aansluiten. Normaal tv signaal ziet er altijd brak uit in een winkel aangezien dat gedeeld moet worden met tientallen tv's.

16. Mitch0Neil

Leuk Bevonden:
    0
    De bluray speler uit de winkel pakken?

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Bijvoorbeeld..

18. Mitch0Neil

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ga ik denk ik ook maar doen want die beeldkwaliteit die ze uitzenden in de winkels zijn echt bagger..

19. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een HD ready Samsung maar ik kan via de xbox het beeld op 720p en ook op 1080i zetten, wat raden jullie mij aan?

20. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook naar een andere winkel gaan. Bij de iets kleinere zaken zoals de BCc of ITS is het vaak makkelijker om zoietste doen. Ook is personeel vaak deskundiger. Vandaag ook weer. Ik kom zo bij de MM in utrecht vraag ik waarom bij Plasma schremen altijd van die zwarte puntjes in beeld Zijn als je van heel dicht bij kijkt. Die maloot die duidelijk het antwoord niet wist verteld me dan dat jeeer geen last meer van hebt als je iets veder weg gaat staan.
    Daar wordt ik niet veel wijzer van. Ik bedoel het is niet erg als je iets niet weet maar zeg dat dan. Mss dat hier iemand me het antwoord kan geven?

Voor de rest was ik positief verast door plasma van pana waar hwt eerder al over hadden. Zag er idd zeer netjes uit in vergelijking met een samsung lcd die er naast stond.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina