De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vandaag de Mini-DVI > HDMI adapter en de toslink > mini-plug binnen gekregen. Stream nu moeiteloos 1080p Full-HD films vanaf m'n MacBook naar de HDTV incl. Dolby Digital 5.1 / DTS! :cool:

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn oude R71B stond altijd op 1080i.
    Merkte geen verschil tussen 720p en 1080i

Bij de MM draaien ze een filmpje waarop de verschillen te zien tussen 576p , 720p en 1080p.
    Was laatst nieuwsgierig vanaf welke bron dit kwam , achter de tv stond een low-budget dvd-speler 8)

3. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou weet ik t niet meer, gisteren bij m'n zwager geweest en die heeft n 40"hd ready plasma van panasonic.
    ik heb zelf n 42"full hd plasma van panasonic, nou heb ik gisteren mijn oude blu-ray speler op die van hem aangesloten en moet eerlijk zeggen dat ik het beeld op die van hem mooier vond dan op mijn eigen scherm, hoe kan dat nou????

4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Omdat beeldkwaliteit verder gaat dan alleen de resolutie van het scherm.

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Jongens even een spoed vraagje. Ik ga zometeen een nieuwe tv uitzoeken voor beneden met mijn ouders. Nu is de MM 4 jaar in Zoetermeer dus is er een Samsung LE 40 A 330 te koop voor 500,- euro en die willen we eigenlijk wel halen.

Stats:

HD Ready (resolutie 1366x768)
    2 HDMI aansluitingen
    Contrast 5000:1
    helderheid 550cd/m2

Ook is er nog een iets duurdere Philips 37 PFL 5603

Stats:
    contrast: 44000:1
    Full HD (resolutie 1920x1080)
    responstijd 6ms
    helderheid staat er niet bij.

Ik ben echt een leek in dit soort dingen, maar is de resolutie van die eerste samsung niet aan de lage kant, helemaal vergeleken met de philips.

We hoeven niet het beste van het beste, maar gewoon goede kwaliteit is wel fijn natuurlijk :+

p.s. als ik beneden een keertje wil gamen, kan dat dan een beetje goed op die samsung? :+

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan je beter die Full hd nemen die is beter. Maar het ligt natuurlijk aan het budget. Hoe duur is de Full HD?

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    555,-

maar we hebben een 42 inch LG plasmascherm van 500 gehaald. Werd ons aangeraden aangezien we puur gingen voor tv kijken en die allebei beetje trage reactie tijd hadden.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wie had de LG aangeraden?

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zo'n gast van daar. Hele slimme vent, gewoon chill mee gesproken enzo. Denk niet dat hij ons naaide als je dat denkt. Sowieso waarom zou hij dat doen want beide tv's waren even duur.

Deze LG had overigens ook white wash en inversie etc. hij had van alles over uitgelegd en leek de beste keuze.
    Had het erover dat Plasma geen responsetijd had ofzo en dat LCD wat vaal kan overkomen als je van de zijkant kijkt en dat die responsetijd bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden parten kan spelen.

(zal vast niet bij elke zijn, maar moet natuurlijk naar prijsklasse kijken. Bovendien vertel ik het nu natuurlijk niet zo goed als hij dat deed)

Laatst bewerkt: 30 apr 2009
  10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Plasma is IMO ook stukken beter als LCD. Echter is LG wel het slechste merk (imo). Tevens maakt LG ook geen plasma's meer.

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Je instellingen staan waarschijnlijk niet top.
    Hoe staan deze?

Was het dezelfde film en wat voor speler heb je?

Ansloog tv kijken is af te raden. De A330 is echt een budget lcd.
    Ik zou m niet kopen, maar t gaat om jullie.

Als je ècht een mooi beeld wilt hebben en voor weinig geld, koop dan zo'n Panasonic TH42PX80. Nu t nieuwe model uit is kan je deze heel scherp kopen!

Ik weet zeker dat je ouders dit beeld veel mooier zullen vinden omdat een plasma meer weg heeft van n crt beeld, alleen dan plat en HD. Gewone dvd's zien er echt heel mooi uit op dit toestel, blu-rays ook.

Gamen is echt geweldig met de xbox.

Specs zeggen niets als je niet weet hoe dit wordt gemanipuleerd en resolutie is minder belangrijk dan de andere beeldeigenschappen. Kijk gewoon naar het beeld ;)

Ik lees dat t de LG plasma is geworden. Gelukkig vond de verkoper dit ook beter voor jullie. Laat weten hoe die bevalt.

----
    (sorry voor niet kunnen samenvoegen in 1 post. Na de iphone-update in mei kan dit eindelijk!)

/Mod weet ik, daarom zeg ik er ook niks van :+ ~Arjan

Laatst bewerkt: 30 apr 2009
  12. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben blij dat je plasma hebt genomen. Doet me goed dat er nog eerlijke verkopers rondlopen! Maargoed, je had voor die prijs makkelijk een Pana plasma kunnen halen. Nu heb je wel een plasma maar zeker niet een "goed" plasma scherm. Maar ik lees dat het niet voor jou is dus dan valt et nog mee ;)

13. Mitch0Neil

Mitch0Neil World Domination

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een 32" of een 37" scherm kopen, zou hier Fullhd echt veel beter voor zijn? Ik heb al een paar keer in de winkel gekeken maar zag het verschil niet echt. Ik denk dat ik maar is vraag of ze een blu-ray speler op aan willen sluiten. Iemand een tip Fullhd/Hdready?

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Plasma of LCD? Plasma heb trouwens pas vanaf 37" in Nederland dus dan vervalt je 32" optie of je moet importeren.

15. Mitch0Neil

Leuk Bevonden:
    0
    LCD, ik snap eigenlijk ook niet wat nou precies het voordeel is van plasma..Ze zijn ook buiten mij prijsklasse.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Voordeel kun je alleen zien ;) Wat is je prijsklasse trouwens? Het is een veel voorkomend misverstand dat mensen denken dat plasma's duur zijn...

17. Mitch0Neil

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil eigenlijk niet over de €550/600 euro gaan.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Net bij Conrad een nieuwe HDMI-splitter (Vivanco) bestelt.

Vivanco HDX 4.1 automatische HDMI-schakelaar ( Handmatig , Automatisch of Afstandbedieining).
    Compatibel met HDMI-standaard 1.3 en HDCP kopieerbeveiliging
    Ondersteunde resoluties: 480i, 480p, 720i, 720p, 1080i, 1080p.

Bij de plaatselijke onderdelenwinkel verkochten ze alleen HQ en Konig ( Konig=HQ).
    Met de Splitters van HQ heb ik slechte ervaringen !!

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Prijs?

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Koste € 69,95

Had laatst een HDMI-splitter van HQ (>€100) , alleen kreeg ik bij de Samsung DCB-H360R op 720p en 1008i geen/slecht beeld.
    Kreeg wel normaal beeld als ik de decoder terug schroefde naar 576p.

Het gekke is dat het beeld van de PS3 (1080p) er wel perfect uit zag.

Heb nu al 4 apparaten met de HDMI-aansluitingen , dus wordt het tijd voor een goede HDMI-splitter.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina