Ondertitels op de X360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Johnneke, 1 mei 2009.

  1. Johnneke

    Johnneke Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb sinds vandaag eindelijk een Xbox 360 via amazon.co.uk. Nu heb ik al een aardige media collectie die de xbox allemaal netjes afspeelt, zelfs mn mkv files nadat ik ze even door GOTSent smijt. Alsook mijn vele xvid series en films. Echter wat me niet lukt is er ondertitels bij af te laten spelen. Ik gebruik geen TVersity maar heb ook dit geprobeerd. Wanneer ik dan op always transcode het zette zodat hij het zou spelen met de sub kreeg ik een error op de xbox. Via de standaard settings streamde het perfect maar zonder sub. De srt sub staat gewoon indezelfde map met dezelfde naam als het avi bestand.

    Ik heb nu al zitten kijken naar het omzetten van films van avi naar avi via een tooltje als winavi maar dit brengt meer kwaliteits en tijdverlies met zich mee als mij lief is. Hier moet toch een betere oplossing voor zijn?

    Wie kan me helpen en uitleggen hoe je ondertitels bij je media afspeelt op de xbox 360. Mijn vriendin dankt je alvast _O_
     
  2. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    druk op de info toets, dan kan je hem zo selecteren.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 1 mei 2009
  4. Johnneke

    Johnneke Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik hoopte eg dat zoiets mogelijk is, echter met een srt subtitle bestand lukt me dat niet echt? Is er een bepaalde manier hoe ik die in de map moet zetten voor de xbox 360 ZONDER TVersity?

    @Fardo, ik zal eens kijken. Maar zoals ik al zei krijg ik helemaal niets getranscoded naar de xbox 360. Media error. Dus om te spelen met ffdshow zal het niet doen.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je niets getranscoded krijgt kan je ook http://ps3mediaserver.blogspot.com/ proberen.. daar lukt het wel mee ;) en die ondersteund de xbox 360 (als je niet transcoded .. dus direct naar de xbox 360 worden er geen subs ondersteund) of je moet ze er hardcoded inzetten
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2009
  6. Johnneke

    Johnneke Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0

    Streamen via WMP is geen enkel probleem, ik snap dus niet goed hoe dit mij kan helpen? Ik wil gewoon kunnen streamen incl subs. Zonder dat ik alles moet gaan inbakken met subs. Rare boel dat ms geen ondersteuning heeft voor srt subs of andere. Ook heb ik net een dvd getest met custom nl subs en die speelt de xbox 360 ook niet af. Wel de film maar zonder ondertiteling
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    streamen met wmp + subs werkt niet .. je moet dan de subs hardcoded er in bakken. Als je losse subs wilt gebruiken moet je transcoden
     
  8. Johnneke

    Johnneke Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het aan de praat gekregen met tversity maar is er geen mogelijkheid om tversity tesamen met wmp sharing te gebruiken?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoe bedoel je?

    Je kan wmp en tversity beide gebruiken

    wmp -> zonder subs
    tversity --> met subs
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Anders moet je ze maar branden op DVD. Streamen met subs is mij ook niet gelukt. Ikzelf vind dat niet zo'n probleem maar verbaas me er wel over dat het er niet inzit.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    tversity en ps3mediaserver bieden deze oplossing hoor :) dus het is gewoon mogelijk
     
  12. Johnneke

    Johnneke Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde dat de tversity en wmp service beiden niet echt samen werken. En of hier een omweg voor is. Tversity heeft namelijk geen live monitoring van mijn directories wat wel een enorm hekel punt is. Ikzelf kijk alles zonder subs dus heb enkel tversity nodig af en toe voor als de vriendin er is. Als ik dus 2 media servers kan gebruiken zou het perfect zijn. Het probleem zit hem trouwens dat tversity en ssdp discovery van wmp dezelfde poort gebruiken, ik vermoed dat dit hetzelfde is bij ps3mediaserver
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja dat klopt. Je moet een keuze maken ... er is hier helaas geen oplossing voor

    Ik werk trouwens met alle 3 de mediaspelers en ik heb eigenlijk geen problemen .. dus ik snap jouw probleem niet zo goed
     
  14. Johnneke

    Johnneke Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft andere eisen, voor subtitles heb ik tversity nodig. Echter voor folder monitoring van nieuwe files heb ik weer wmp nodig want dit doet tversity niet.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm hoe bedoel je? Als er nieuwe bestanden er staan dan kan ik ze terug vinden in tversity .. ps3mediaserver doet dit ook? Ik ben even het spoor bijster??
     
  16. HydruzZ

    HydruzZ Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf gebruik vaak een USB-Stick. Ik heb het nog niet geprobeerd maar is het niet mogelijk om de film te bekijken met ondertiteling als je deze gewoon op je USB-Stick zet?
     
  17. Johnneke

    Johnneke Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    TVersity doet dit niet realtime, deze scanned maximaal eens per uur op nieuwe bestanden (in te stellen, standaard op 24u). Van Ps3mediaserver zou ik het niet weten.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de xbox 360 herkend geen ondertitels (alleen als ze ingebakken zijn) .. dus nee
     
  19. Mitch0Neil

    Mitch0Neil World Domination

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon inbakken via programma's. Weinig kwaliteitsverlies maar het bestand wordt wel groter. Probeer bijvoorbeeldi s VirtualDub (gebruik ik zelf, werkt perfect).
     

Deel Deze Pagina