Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik snap er niks van. Puur omdat hij hetzelfde betaald wil nog niet zeggen dat hij hetzelfde abonnement heeft. En puur omdat hij hetzelfde abonnement zou hebben wil nog niet zeggen dat hij dezelfde snelheid als jou gaat halen.

een abonnement kan bij de een 2x zo snel zijn als bij de ander, heeft allemaal te maken met hoe ver je huis van de centrale ligt en aan nog allerlei andere dingen zoals bijvoorbeeld hoeveel mensen gebruik maken van zijn internet, misschien zat er iemand anders te downloaden. Firewalls hebben zelden impact op newsleechers.
    Als iemand er "geen hol van snapt" ben jij het wel.

Laatst bewerkt: 1 mei 2009
  2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Help jij die jongen dan en geef een nuttige bijdrage. Je draagt niks constuctiefs bij en kan alleen maar zeiken in plaats van naar een oplossing zoeken.

Dat ik hetzelfde betaal zegt juist heel veel. Dat betekent dat ik er zelf ook mee te maken heb en de situatie ken. Ziggo hanteert 3 abonnementsvormen voor internet, namelijk Internet Z1, Z2 en Z3 daarnaast hebben zij het "alles in 1 pakket". Namelijk alles in 1 basis, plus en extra. Bij deze vormen hoort allemaal een prijskaartje en wanneer hij 50 euro per maand betaald is dit Alles in een Plus. Deze vormen en prijzen gelden voor iedereen ongeacht huidskleur, locatie en geslacht. Alles in een plus is hetzelfde abonnement als ik heb. Deze belooft Internet Down 10 Mbit/s en up 1.5mbit/s. Wat neer komt op een maximum snelheid van: (/ 8)

1250 kb/ps down
    187,5 up

Dit zijn de maximum snelheden. Dit wil inderdaad niet zeggen dat meneer deze snelheden ook haalt. Dit is inderdaad afhankelijk van afstand tot de centrale, de kwaliteit van de bekabeling, eventuele draadloze netwerken, drukte op het netwerk en nog een tal van factoren. Jij zegt vervolgens stellig dat het probleem is dat zijn abonnement te goedkoop/sloom is en daarom hij een lage snelheid haalt. Om het probleem vervolgens op te lossen zou dus de enige optie zijn, abonnementsverhoging. Jij brengt dit als een feit terwijl het compleet onwaar is. Hij haalt een snelheid van 280kb/s wanneer zijn abonnementsvorm een maximale snelheid van 1250kb/s hanteert. Uit ervaring weet ik dat Ziggo (hier is kabel van toepassing) dit meestal waarmaakt. Zelfs als ze dit niet zouden doen dan is een snelheidsverschil van 5x zijn behaalde snelheid vanwege factoren als afstand tot centrale, kwaliteit van de bekabeling compleet onwerkelijk. Een afwijking van 100 tot 400 kb/s zou daardoor te verklaren zijn een afwijking van 1mb/s op een maximum van 1,25 mb/s niet.

Eweka haalt vrijwel altijd het maximum uit de internetverbinding, zeker bij dit soort relatief kleine verbindingen. Daar kan het dus ook niet aan liggen tenzij Broertje_PSV zijn waarneming alleen baseert op 1 moment en een eventuele down-time/wanprestatie van Eweka aan de grond van het probleem ligt. Hier ga ik niet vanuit omdat ik niet denk dat Broertje_PSV zijn waarneming op 1 moment baseert. Hierbij zijn dus Ziggo en Eweka al als boosdoeners uitgesloten.

Het probleem zal dan ergens hier tussenin liggen, namelijk bij de gebruiker zelf. Dit kan hardwarematig of softwarematig zijn. Ofterwijl Broertje_PSV controleer de kabels, reset de router en kijk of je via een directe verbinding (internet kabel direct vanuit je router) wel een snelle verbinding hebt. Een draadloze verbinding kan ook voor een hoop snelheidsverlies zorgen. Is de hardware matige kant in orde slash vrijwel uitgesloten dat daar iets mis is dan is het waarschijnlijk een software matig probleem. Het kan zijn dat een bepaald torrentprogramma of virus/spyware je complete bandbreedte verbruikt of dat een computer op je netwerk dit doet. Een firewall kan toegang blokkeren of bepaalde poorten blokkeren waardoor het downloaden niet wil (maar dit is vaker van toepassing op uploaden inderdaad). Nu kan een firewall met een andere firewall in botsing komen wat wel de gestelde problemen kan veroorzaken. Daarnaast liggen er ook nog opties open wat betreft de opties in een newsreader. In bepaalde instellingen in menu's (zoals maximum snelheden etc) kan ook nog een verklaring liggen. Om nu deze hele menu's door te lopen puur om het probleem uit te sluiten is niet handig. Je kan beter een ander programma installeren met vaak default settings, werkt het hier wel kan je conclusies trekken, werkt het hier hetzelfde kan je conclusies trekken.
    Het oplossen van een probleem gaat vaak stapsgewijs en door middel van uitsluiten. Dit is mijn methode. Als jij het anders kan prima maar doe dat dan ipv van hier domme, niet onderbouwde dingen te gaan schreeuwen. Straks gaat Broertje_PSV overstappen op een duurder abonnement met een hogere snelheid op basis van jou (ondoordachte) post en heeft hij als resultaat dat het nog steeds geen enkel effect heeft behalve op zijn rekening. Als jij beweert dat ik er geen bal vestand van heb, prima. Maar geef jij dan kennis van jou verstand, ontkracht mijn theorieën, voeg toe of draag bij aan een andere verklaring of oplossing. Dan ben je goed bezig.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af hoe je mijn post als zeiken kan aan zien, maar dat zal wel aan mij liggen. Je download snelheid ligt gewoon aan je abonnement dat is gewoon een feit. Uiteraard kan het ook aan je instellingen liggen maar dat is uit mijn ervaring zelden het geval. Ik neem aan dat ze het door ziggo of iemand anders met ervaring hebben laten installeren.

Ik heb een abbonnement met een max download van 20mb/s maar dat is in de praktijk maar rond de 8.

Er zijn inderdaad zat dingen waar het aan kan liggen, maar uit mijn ervaring ligt het 9/10 keer aan het feit dat het gewoon een langzaam abonnement is. Wellicht dat het hier niet het geval is.

Jij begint gelijk met "je snapt er geen hol van" vandaar dat ik dezelfde zin terug gooi. Vond het een beetje onzin van je om dat te zeggen maar dat ter zijde. Wellicht had ik mijn zin anders moeten formuleren en het woordje waarschijnlijk er tussen moeten plaatsen.

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Een afwijking van 1250-286/1250x100%=77,12% is gewoon compleet onrealistisch. Stelling verklaren dat de oorzaak de abonnementsvorm is gewoon niet realistisch en niet de oorzaak noch de oplossing van het probleem. Het probleem ligt overduidelijk ergens anders, wat dit is kan het best opgelost worden door middel van uitsluiten van oorzaken. Jij die verklaarde dat ik er geen hol verstand van zou hebben, mijn pogingen tot uitsluiten van oorzaken belachelijk maken terwijl je zelf iets plaats wat niet waar is in combinatie met het vervolgens zelfs niets constructief bijdragen ergerde me en dit uitte ik te agressief. Hiervoor mijn excuses.

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Plus het feit dat voordat ik postte dat het wellicht aan zijn abonnement kon liggen had jij nog niet gepost, ik had dus nog geen idee dat jij wellicht hetzelfde abonnement zou hebben met andere snelheden. En ik vraag me dan wel af welk abonnement jullie dan precies hebben. Want ik kan geen tv+internet vinden op ziggo. Enige wat ik kan vinden is een alles in 1 abonnement van rond de 50 euro, en een internet abonnement van rond de 50 euro. Waarin nogal een redelijk verschil qua snelheid in zit.

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Maarja als je geen idee hebt wat zijn abonnement is hoe kan je dan stellig beweren (no room for error) dat het aan zijn abonnement ligt?

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik eerder al zei had ik mijn zin beter moeten formuleren.

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Vond het ook al vreemd,want las dat eweka maximaal was vandaar ook de keuze om voor deze te kiezen.

En tja ik heb geen draadloos internet,woon in utrecht en heb na mijn inziens toch een aardig snelle verbinding.

Snap alleen niet waarom ik niet sneller kan downloaden.
    Denk zelf dat het mischien aan een lullige instelling ligt,maargoed ik moet ook eerlijk bekennen dat dit voor mij een wat onbekend terrein is hoor.

Dus probeer zoveel mogelijk tips van jullie posts af te lezen.

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Woon je misschien in een studentenhuis, of woon je bij mensen die ook downloaden? Als meerdere mensen tegelijk downloaden merk je dat erg in je snelheid.

10. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nee woon niet in een studentenhuis,en er staan maar 2 pc,s in huis waarvan eigenlijk alleen deze intensief word gebruikt.

11. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach... Je hebt payservers als Astraweb, die $15 USD voor onbeperkte snelheid, onbeperkte bandwith en 150+ dagen retentie leveren, dat is toch niet zo erg om te betalen?

Edit: Reply op post op hele andere pagina -.- Laat maar.

Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat is met ADSL zo, met kabel niet.. En Ziggo is nog steeds een kabelaar.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nitram heeft wel gelijk. Het hangt gewoon af hoever je van de wijk centrale zit en hoever van je router/modem. Kabel kan worden geknepen door zwaar internet verkeer in de buurt.

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Een snelheidsverschil van 1 mb op een totale snelheid van 1,25 mb/s. Gewoon onmogelijk en anders word je zo gruwelijk hard genaait. Dan krijg je namelijk maar 1/5 deel waarvoor je betaalt. Afstand tussen centrale is een van de factoren die ervoor zorgen dat de exacte snelheid van het abonnement niet wordt gehaald samen met nog vele andere factoren. (ADSL is afhankelijk van het aantal gebruikers op moment X, kabel veel minder) Deze factoren bij elkaar opgeteld zullen op een verbinding van totaal 1,25mb/s eerder resulteren in een gehaalde verbinding van 1,0/1,15, 1,20 mb/s. Echt niet een afwijking van bijna 80%.

@ Smokey,

Geef eens wat meer informatie, hoe ben je verbonden, router/modem, zitten er nog splitters/hubs/whatever tussen je verbinding, heeft een directe verbinding wel resultaat, heb je een wireless router, welk news programma gebruik je, heb je je aantal max connecties op 8 staan in je newsreader. etc etc. Kortom geef wat meer informatie over je situatie.

Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb draadloos 8 van de 20. Is 2/5 terwijl die ander 1/5 is. Mogelijk is er wel denk ik. Moet zeggen dat als ik een kabeltje van 20cm aansluit direct op de modem (niet de router) kom ik op 14-16 dus je kunt zien dat er veel verlies in huis kan zijn.

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dan ook dat het hier het geval is. De waarden van behaalde snelheid en theoretisch haalbare snelheid liggen hier veel te ver uit elkaar dat het verklaart kan worden aan de hand van factoren als afstand tot de centrale. Het snelheidsverschil is zelfs zo onevenredig groot dat combinaties van factoren het verschil niet verklaren. Daarnaast ken ik Ziggo vanuit mijn eigen ervaring en vanuit mijn werk. De klantenservice etc hoef ik niet te benadrukken maar over het algemeen halen zij vrijwel altijd de waarden die ze beloven (komen hier erg dicht bij in de buurt) wat vooral te verklaren is door de kabelaansluitingen. Eweka daarintegen pompt ook continue het maximale uit verbindingen dus daar kan het ook niet aan liggen. Het is dus zeer aannemelijk dat de verklaring van het probleem binnenhuis ligt! In jou geval beperkt het draadloze verhaal je snelheid. 16/20 komt nog enigzins in de buurt. Dan haal je in feite toch nog 4/5 van je verbinding. Wat een gigantisch verschil is met 1/5.

17. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Gebruik Alt.binz en heb een maand abbo op eweka.
    En ik weet niet of ik mijn max connecties op 8 heb staan,zal ik zo even naar moeten kijken.

Hmm.. Heb inderdaad wel een router waarop een 2e pc en mijn xbox360 op is aangesloten ja.

Dus wellicht dat het daardoor komt?

18. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    komt wss wel doort dat. Maar daar zou je geen last van mogen hebben als je niks anders download.

19. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    ik heb nu de laatste tijd, dat als ik download dat er 4 "stukjes" nog overblijven, daar staat dan "article not found" wil ik het gaan herstellen met par2 kom ik ook altijd rond de 36 par blocks tekort. :mad:

20. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    WTF?? Ik zat op de verkeerde pagina te lezen ;).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina