[Discussie] Next Gen Graphics?

Discussie in 'Algemeen' gestart door NtrMission, 2 mei 2009.

1. NtrMission

NtrMission LF.Xx.

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben de laatste jaren tal van toptitels op onze consoles mogen spelen. We mogen nog grote namen verwachten. Maar zijn bij jullie de verwachtingen nog evengroot als vroeger? Ik wil even een thread maken om jullie mening wat boven te halen. Voor mij lijkt de game-industrie enorm achteruit te gaan. Graphics worden achterhaalt, gameplay verveelt snel en de mujltiplayer ergert met mate. Om enkele voorbeelden te geven: Ik ben in het bezit van "The Godfather". Zowel deel 1 voor de orginele Xbox als deel 2 voor de Xbox 360. Een game die ik op de orginele Xbox uren heb gespeeld. Ik zat helemaal in de stijl en kon moeilijk afwijken naar andere games. Ik had wel wat verwachtingen bij The Godfather II. Een kleine 5 minuten heb ik het gespeeld op de console van men broer. Dit was de grootste teleurstelling ooit! Ik schaamde me dat ik naar het scherm durfde te staren. De graphics waren enorm achterhaalt. Het leek nog erger te zijn dan het eerste deel van "The Godfather".

Net zag ik de trailer van "Army Of Two: The 40th Day".
    Army of Two had een leuke demo die ik toch een aantal uren heb gespeeld. Om stiekem een glimp op te vangen van een leuk vervolg keek ik eventjes naar de trailer. Maar .. ik was niet echt overtuigd. De graphics lijken in mijn ogen weer achterhaalt. Ik was niet onder de indruk van de beelden.
    Trailers horen promotie te zijn. Hetgene daar waar de gamer met grote ogen naar staart. Het zou een hype moeten veroorzaken.

Ik grijp vaak naar games die al wat langer bestaan. Voorbeelden zijn: GTA IV, Assassin's Creed, Halo 3, Mirror's Edge, ..

Graphics zijn voor mij best belangrijk omdat ze het gevoel van realisme enorm naar boven kunnen trekken. Zijn game-ontwikkelaars echt bereid een halve game te geven en dezelfde prijs te vragen als altijd? En wat is jullie ervaring met graphics?

Ik weet niet of deze thread eerder gestart is of hij wel in de juiste categorie staat.

-N

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Next gen is niet alleen graphics. Maar dat is ook A.I, grotere wereld en en meer mogelijkheden. Mensen moeten niet zich blind staren op graphics.

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Godfather is echt slecht voorbeeld.

dat soport games net als GTA en Saints row hebben grote open werelden, veel verkeer en poppetjes.

omdat dit veel rekenkracht vereist moeten de graphics lager gezet worden.

als ik naar nieuwe titels kijk vind ik Chonicles of riddick Dark Athena, Resident Evil 5 en Ninja Blade toch echt wel next-gen

4. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk begrijp ik je goed genoeg..
    Vroeger waren er natuurlijk grote sprongen van steeds betere graphics. Ze zitten nu toch op een redelijk goed niveau naar mijn mening (kijk maar naar Gears of war 2, Call of Duty 4 etc.). En graphics zullen heus nog wel (stukken) beter worden, maar zoals Hybrid zegt bestaat next gen uit veel meer. Je hebt bijvoorbeeld bij Gears of War 2 gigantische veldslagen met super mooie graphics en nog loopt het helemaal smooth. Vroeger had dit toch minder goed gekunt.

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik vind de term next-gen ook nergens op slaan.

De xbox 360 bestaat al 4 jaar geloof ik.

Dan is het niet meer next, maar current gen.

als straks de nieuwe generatie consoles komt zullen we weer een grote sprong vooruit doen en is de wow factor er weer. Dan na 2 jaar is ook van die graphics de nieuwigheid eraf als je eraan gewend bent

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd het is allang Current gen. Ik speelde laatst nog BIA op de xbox en schrok toen erg hoe het eruit zag. Het is wat je nu gewend bent.

7. NtrMission

NtrMission LF.Xx.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook zo maar mijn persoonlijke voorkeur gaat eerst naar graphics. De eerste indruk die je maakt van een trailer zijn toch meestal omwille van de graphics? Je kan je mening dan nog niet geven over de gameplay, AI, grotere wereld, .. omwille van dat je het spel zelf nog niet gespeeld hebt.
    Waarom is het EA-Games dan wel gelukt om een goed eerste deel te geven en "in mijn ogen gefaald" 2de deel. Ik baseer me natuurlijk op men eigen bevindingen.

Ik vind het enerzijds enorm spijtig dat games niet meer lijken op diegene dat je hebt opgesomt. Resident Evil 5 is voor mij een prachtspel, ook al heb ik hem niet in men bezit. Maar waarom lukt het de ene game-ontwikkelaar wel en de andere dan weer niet? Ook al bestaan ze meerdere jaren en hebben ze die ervaring al in hun bezit.

Mij lijkt het dat we een stap achteruit aan het zetten zijn. Ik ben al vaak teleurgesteld geweest omwille van slechte games. Ik heb een tijdje in het bezit geweest van een Call of Duty. De graphics waren niet echt perfect, maar de gameplay was er wel. Toch was het niet genoeg voor mij. En geloof me, ik ben een liefhebber van shooters.

8. acisiz

acisiz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    kijk de graphics van RE5

of de AI van Fear 2

de fun in SR2

al die verschillende mogelijkheden in Fable 2

ik denk dat je gewoon andere games moet uitproberen?

the godfather en brother in arms vind ik alle 2 crap

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja wat heeft het voor nut als het super mooi eruit ziet maar bagger gameplay heeft waar je niks kan doen? Ik weet het wel wat ik zou willen.

10. NtrMission

NtrMission LF.Xx.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het hier enkel over graphics. Op gebied van AI, gameplay, ... kan ik niet echt klagen. Ik vind naar mijn mening soms graphics enorm achterhaalt. Voor mij lijkt dat alsof de game-ontwikkelaar zich snel uit de voeten wil maken op dat gebied. Maar we kunnen natuurlijk wachten tot wat er komt

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Er zitten soms rotte appels tussen zoals bij iedere gameconsole, maar ik kan er een stuk meer opnoemen die geweldige graphics hebben dan slechte. En ik kijk er niet echt naar :)

12. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, mijn Xbox was een tijdje geleden ook kapoet. Toen heb ik m'n oude Xbox weer tevoor schijn gehaalt. Ik schrok echt van de slechte graphics. Terwijl ik een paar jaar geleden (2004/2005?) ze nog aardig goed vond, al helemaal in vergelijking met de PS2.

Zoals andere zeggen raak je 'gewend' aan de graphics van tegenwoordig. Een paar jaar geleden zag bijvoorbeeld Gears of War 1 er super-awesome-bijzonder uit misschien, maar nu is het 'gewoon' en klagen we al snel als het íets minder is.

Verder betwijfel ik ook of de graphics nog heeeel veel worden verbetert, kan het mezelf op het moment amper voorstellen. Althans niet in extreme maten.

Bij de volgende gen, gok ik meer op gigantische omgevingen (denk aan GTA IV / Saints Row 2) die nog steeds de graphics kunnen behouden van bijvoorbeeld de échte uitblinkers qua graphics (zoals Gears of War 2 op de Xbox) en waar dan gigantisch veel gebeurt. Nu kan het ook wel, maar zoals al gezegt kost een grote wereld nou eenmal veel rekenkracht.

13. acisiz

acisiz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    je moet niet vergeten dat sommige games ongelooflijk duur zijn om te maken, en het kost ook nog is VEEL tijd

niet iedereen heeft een groot budget

dat kan verklaren waarom sommige games weer zus en zo zijn en andere weer zo..

ik ben bijv. wel erg teleurgesteld in HALO 3

wat een schijtspel (de SP)

14. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    wat een heerlijk topic.

Neem nu bijvoorbeeld fifa 09
    Het is grafich mooier maar de AI van de spelers is nog altijd houterig. (bij basket bal bijvoorbeeld als poppetjes tegen elkaar opbotsen de animatie moet goed zijn anders klopt er niets van)

of neem nu het nieuwe UFC ziet er goed uit .. tot dat... de spelers beginnen te trappen. soms raken ze elkaar niet eens en val je zo knokout?

Ik denk dat we grafish vooruit gaan maar daardoor de AI moeilijker te hanteren/te programmeren is, wat te wensen over aat an de game play!

zo ik heb gesproken. :+

15. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Wat inderdaad grappig is hoe snel je aan next gen graphics went,toen ik de X box 360 kocht met PGR3 toen was het echt out of this world haha en nu gewoon normaal om te zien.Tja ik moet zeggen dat ik toch nog wel vaak verast ben,sommige games zien er prachtig uit maar als het iets minder is dan vind ik het ook nog niet zo erg.Ligt eraan van welke makers de game komt,met een bekende naam die al veel games maken dan verwacht je ook wel wat.

Maar de algemene verzorging van een game vind ik wel meer van belang,een game kan mooie graphics hebben maar als de gameplay niet goed is afgewerkt dan heb je er ook niets aan.Een voorbeeld is bij mij PGR4,een prachtig mooi gemaakt spel maar de gameplay is me veel te eentonig en de careermode vind ik niet zo geslaagd.De NFS games zijn over algemeen heel vaak mooi,maar de gameplay gewoon te rechtlijnig en dan heb ik het toch liever andersom.

Forza 1 voor de gewone X box speelde voor mij erg goed en vermakelijk,hoewel de graphics dan weer velen malen minder waren dan PGR2 en Gran turismo in die periode.Gameplay boven graphics voor mij dan,alleen het moet wel verzorgd zijn en dat is weer een ander verhaal.

16. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben het helemaal met je eens zelfs met halo 3(weggegooid geld:{)

Games worden dus in snel tempo veel duurder om te maken, terwijl de omzet minder hard groeit. De grotere bedrijven kunnen de enorm grote kosten om een spel te maken goed financieren, maar de kleinere bedrijven niet en die komen dan aan met lelijke games:{ Ik heb ook een keer een filmpje gezien van een sportspel(volgens mij rugby) en een tijd geleden koste het 10.000 Adollar en nu 10.000.000 Adollar.

Maar ik koop zelf iig ook alleen maar games die ik super vind en geen games die super lelijk zijn. En als iedereen dat zou doen zouden alleen de grote gamebedrijven bestaan.

Maar omdat de games zo veel geld kosten om gemaakt te worden en ik nooit wil dat er nooit meer goede games uit komen zou ik zelf de xbox niet ombouwen en gewoon die games kopen.

Volgens mij was dit niet eens het onderwerp van dit topic maar goed:+

En bij mij wennen de graphics natuurlijk ook wel. Ik weet nog dat ik vroeger de grapchics van de ps2 super mooi vond, maar nu vind ik ze natuurlijk super lelijk.:+

Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik ben wat dat wel een graphic geil iemand. Ik vond bijvoorbeeld Halo 3 er retevet uitzien op mijn TV, vooral die eerste missie in de jungle, maar voor de rest boeide mij de game geen ene reet. Ik ben het er echter niet mee eens dat games op andere punten achteruit hollen ten opzichte van vroeger. Sterker nog; ben wel degelijk van mening dat ze er op vooruit gaan. Grafisch gezien vallen heel veel games tegenwoordig tegen, Godfather II inderdaad, Two Worlds etc. Vroeger speelde ik bijvoorbeeld op de PSX het spel Wing Over uit 1996, was toen game van het jaar. Ik heb echt tot ver na het jaar 2000 dat spel nog gespeeld. Ja, grafisch lopen veel games achteruit ten opzichte van vroeger, maar toen had je ook veel minder bedrijven. Tsja, altijd maar klassiekers spelen zou ik heel snel op uitgekeken raken. Ik neem de komende 24 speeluren nog wel genoegen met The Godfather II, daar heb ik zelfs World of Warcraft voor aan de kant gezet. Eerlijk gezegd kan het qua grafisch gezien mij niet altijd boeien, maar een mooie game heeft mij altijd wel snel te pakken. King Kong was bijvoorbeeld ook erg mooi, die veel mensen gekocht hebben, maar veel te kort. Je zou dus kunnen zeggen dat die classic werd om zijn grafische pracht. Games als Mass Effect en Oblivion worden klassiekers om de mogelijkheden en niet de grafische stijl. Mass Effect scoort dan wel erg hoog qua graphics, maar uiteindelijk verschilt elk van dit soort discussies weer per game.
    Ik vind bijvoorbeeld GTA IV wel aardig mooi, maar voor de rest een baggergame. Ik heb zelfs nog meer uren in The Godfather II of Two Worlds gestoken. ;);)

Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  18. acisiz

acisiz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    GTA IV =(

19. NtrMission

NtrMission LF.Xx.

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen bedankt voor jullie meningen!

Het vreemde is dat jullie teleurgesteld zijn in de games die voor mij een voorbeeld zijn. Ik vind GTA IV en Halo 3 prachtige games. Sinds de release van H3 draait men Xbox 360 op volle toeren, elke dag. Geloof me dat ik al aan men 3de Xbox ben. GTA IV is grafisch zeker een voorbeeld! Halo 3 kan hier en daar nog bijgewerkt worden.

Ik weet niet waar de gemiddelde gamer eigenlijk op zoek naar is. Naar het realisme of puur gameplay gericht?

Ik hoop wel dat er op grafisch vlak een verbetering te zien zal zijn.

20. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Er zijn zat games die grafisch verbluffend zijn.

Gears of War (1 & 2), GTA IV, Resident Evil 5, FIFA 09, Halo 3, Assassin's Creed & zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat mij betreft vind ik graphics weldegelijk belangrijk, het is een element van de sfeer in de game. Maar waar ontwikkelaars zich beter op moeten gaan richten is de animatie. Dat loopt zo ver achter op de grafische kwaliteit van sommige games. Daarnaast vind ik dat de interactie met de wereld nog steeds niet van goede kwaliteit is.

Ik zou bijv. willen dat je met Gears of War hele levels in brokken kan opblazen. Eigenlijk geldt dat voor alle shooters. Er zit te weinig dynamiek in.

Ik laat het hier maar even op :).

Deel Deze Pagina