De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag een leuk prijsje voor het volgende scherm, de Samsung LE40A656 .
    Deze kan ik bij bol.com voor een prijs van € 759,00 ex bezorgkosten.

Ik wil deze voor in de slaapkamer gaan gebruiken en wil daar alleen maar Hd content mee gaan kijken (en gewoon televisie soms).
    Heeft iemand ervaring met deze tv en weet misschien hoe duur deze in de winkel is ? Zodat ik geen bezorgkosten hoef te betalen.

BVD

2. Mitch0Neil

Mitch0Neil World Domination

Leuk Bevonden:
    0
    Bezorgkosten zijn vaak maar 20-30 euro... In de winkel betaal je al gauw 100-200 euro meer(in het algemeen).

Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  3. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Hey mensen, thuis willen we binnenkort digitale tv nemen.
    Wij dachten dat UPC wel een goede is. Alleen nu zit ik met een paar vraagjes.
    Ik denk dat het Digitale TV Starters pakket het beste is voor ons.
    Alleen als ik nou de voor de tv boven ook digitaal wil moet ik dus een extra mediabox bestellen.

vraag
    Stel: mijn ouders willen beneden gewoon het normale pakket(geen HD), dan kost zo'n mediabox €150,- als ik het goed heb(de HD-versie €300,-). Maar als ik dan boven op mijn tv wel een HD pakket wil, dan kost het mij €9,- p/maand. Maar moet ik dan ook nog eens €300,- betalen voor de extra HD mediabox? Dat kan ik namelijk nergens vinden.

En als ik Sport 1 wil, moet je voor boven en beneden echt twee abbonementen nemen? Dat is wel erg genaaid:{

Advies graag? Misschien geen UPC, wat is beter etc?
    Is er ook een provider waarbij je boven en beneden gewoon Sport 1 kan hebben met 1 abbonnement?

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mediabox hoef je bij UPC niet te kopen. Die heb je in bruikleen.
    Je ouders kunnen beneden een normale mediabox gebruiken en jij boven een HD. Zo had ik het vorig jaar ook. Sport 1 heb je 2 abonnementen nodig om op 2 mediaboxen te kunnen bekijken.

Een HD mediabox als extra mediabox kost €9,- en de normale mediabox kost €4,-. Je moet tegen UPC zeggen dat de HD mediabox de 'eerste' mediabox is in het woonhuis en de normale mediabox de extra mediabox is. Dan hoef je namelijk maar €4,- extra te betalen i.p.v. €9,-.

5. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4

Hey bedankt!
    Dus je hoeft die €150,- of €300,- niet te betalen, dat scheelt al weer:)
    En €4,- p/m is niet zo duur, €9,- voor een HD. Alleen wel jammer dat je niet met 1 abbonement sport 1 op beide tv's hebt. Afzetters:{

Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Hier is die voor dezelfde prijs bij afhalen en dus geen bezorgkosten

http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?products_id=8305

Vergelijk wel de garantie reparatie service aan huis!
    Samsung heeft normaal een 2 jarige reparatie service aan huis, er komt dus een monteur bij je langs als er iets mis is.
    Dit geldt niet voor parallelle import! Dan heb je wel garantie natuurlijk, maar dan moet je de tv opsturen en dat wil je echt niet.

(de opmerking van: 4 of minder dode/stuck pixels vallen niet onder garantie bevallen me sowieso niet bij digitalstreet. 4 pixels is echt veels te veel)

---------------------------

Bij 1dayfly te bestellen en alleen vandaag!

2 stuks hdmi 1.3 kabels van 1.8 meter voor maar €12.95 inclusief verzending (ik lijk wel een verkoper ;) )

Dit is echt scherp hoor voor een 1.3, normaal betaal ik 8-10 euro per stuk.

http://www.1dayfly.nl/

Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik weet niet hoe jij aan die €150,- en €300,- komt?

8. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is de waarde van dat kastje, ik dacht even dat je dat moest betalen maar dat hoeft helemaal niet:+

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Iemand hier ervaringen met de Humax SD-PVR decoder ??
    Het beeld moet op een FullHD verschrikkelijk zijn , dat zegt mijn kennis.
    Moet vanavond haar oude Samsung SD-PVR weer aansluiten.

Heb haar decoder op mijn Bravia FullHD aangesloten en eerlijk gezegt vind ik de beeldkwaliteit ook verschrikkelijk.
    Er gaat niets boven een HD-decoder met upscale functie.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat zal wel een andere reden hebben Melbuuln. Blijkbaar is de Samsung sd decoder beter dan de Humax?

SD digitale tv ziet er bij mij geweldig uit. Geen behoefte aan een hd decoder met hdmi hier.

Had dit weekend een maat op bezoek en die had een jaartje of 1,5 geleden zo'n samsung hdready lcd gekocht icm dezelfde sd decoder van Ziggo die ik heb, de 270.
    Het beeld was zó slecht, dat de tv naar de slaapkamer verhuisde en ze er alleen nog wat dvd-tjes op kijken en de crt staat weer in de huiskamer!

Toen zag hij het beeld van mn Pana TH42PX80 en toen werd hij al gek. Hij begon helemaal te flippen toen ik zei dat de Pana maar €700 had gekost!
    Zn Samsung was bijna net zo duur, maar hij begon helemaal te kwijlen bij het zien van het beeld van de Pana.
    "Jij hebt toch ook een lcd? Hoe bedoel je dit is een plasma??"
    lol!

Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Bij mij ook. Echter als ik HD gekeken heb en weer naar SD ga is het een wereld van verschil.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Met de zelfde instellingen (Sharp FullHD) is het beeld van de Samsung vele malen mooier dan van de Humax SD-PVR.
    De kennis was heel blij dat haar Samsung het weer deed en de Humax gaat Vrijdag terug naar de MM.

De Humax trok ook het hele beeld uit elkaar , teletekst zag er ook heel verschrikkelijk uit.

Tip voor iedereen.
    Laat de Humax iPVR9200C links liggen !!!

Heb de Samsung DCB-850R helemaal schoon gemaakt en meteen ook de nieuwste firmware voor haar ingestalleerd.
    De nieuwe firmware heeft ook een S.M.A.R.T. functie voor de HDD.

--

Morgen krijg ik mijn nieuwe HDMI-splitter en dan gaat voor de zoveelste keer mijn hele audio/video meubel op zijn kop.
    Alles wat kan werken via HDMI gaat dan ook alleen nog werken via HDMI.
    Wordt knettergek van die spaghetti aan kabels achter het meubel.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Was de kennis heel blij dat je haar deed? Of.... ;)

14. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Goede avond,!

inmiddels mijn nieuwe samsung TV binnen.

de PS50B650.

zeer mooi scherm! bevalt prima tot nu toe staat nog niet op zijn uiteindelijke plaats maar daar word aan gewerkt!

momenteel nog analoog signaal ga deze week nog achter een goeie digitale en hd aanbieder aan.

graag zou ik alleen nog wat info willen als iemand dat heeft over het streamen van films van je pc!

de pc vind ie alleen is het bestandtype schijnbaar niet helemaal goed....

dan heb ik het over DNLA van samuns mischien imand ervaring mee?

ik post zeer binnenkort paar mooie foto's!

Groeten BekSide

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
  16. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Hopelijk haal ik met deze post niet de hoon of de "VERKEERDE TOPIC" posts op me, maar ik ga het toch proberen. Het punt zit hem erin dat ik een nieuwe tv wil kopen en daarover enkele vragen heb, aangezien ik weinig kaas heb gegeten van tv's en beeldkwaliteit.

Ik wil een goede en betaalbare tv, daar komt het op neer. Ik heb een xbox en zou graag in HD kwaliteit mijn spelletjes spelen.

Betaalbaar ligt rond de 600 MAX, aangezien hij vooral voor de xbox zal dienen en in mindere maten voor TV kijken.

Mij is aangeraden om een Samsung LE32-A656 te nemen (zo'n ~500 euro bij webwinkels) door een medewerker van Mediamarkt. Deze is FullHD, 87 cm en nog wat specificaties die me weinig zeggen - al heeft de OP wel het een en ander duidelijk gemaakt.

Nu, de vragen:
    - Is er een betere TV beschikbaar voor een vergelijkbare prijs?
    - Hoe weet ik of mijn xbox een HDMI uitgang heeft, aangezien niet elke xbox dat schijnt te hebben.
    - Ik heb een HD-AV kabel erbij geleverd gekregen. Is het de upgrade naar HDMI waard mocht mijn xbox dat ondersteunen?
    - Ik heb een blu-ray drive in mijn laptop zitten. Kan ik deze aansluiten op mijn TV en mijn laptop als blu-ray speler laten fungeren?

17. 007christian

007christian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand de tv instellingen voor de sony 52Z4500?

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    - Weet ik zo niet, zullen andere leden een antwoord op moeten geven

- Dit kan je zien aan de achterkant, zie dit plaatje, daar is het de onderste poort onder de AV poort, bij een gewone xbox zullen de letters HDMI er ook niet in staan.

- Heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik heb hier al vaker gelezen dat het het wel waard is, maar dat is voor iedereen verschillend. Er wordt gezegd dat het de mooie kleuren van component samen met de scherpte van VGA samenvoegt in 1 kabel. In theorie is het de overstap in ieder geval waard, je hoeft ook niet de officiele kabel van microsoft te kopen, een kabel van 5-10 euro van de Mediamarkt ofzoiets dergelijks voldoet ook.

- Ja dat kan, voor zover ik weet hebben de meeste tv's een VGA ingang. Ik heb zelf een samsung van de 4 serie, en daar zit het ook op. Die wie je zelf aan geeft is van de 6 serie, dus daar zal het ook wel op zitten. Als het goed is zit er ook een vga uitgang op je laptop, die blauwe poort waar je een blauwe stekker in steekt, is hetzelfde als wat op een monitor zit. (Voor zover ik weet zit dit op elke laptop) Ik weet alleen niet precies hoe dat dan gaat met het geluid.

Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    A- De Samsung LE32-A656 vind ik de beste keus.
    D- Veel laptop's met een Blu-ray speler hebben ook een HDMI aansluiting of minimaal DVI.

20. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds 2 weken ook een 5050c en bevalt perfect! Had hiervoor een samsung 270 SD-decoder. Toen ik de humax voor het eerst aansloot schrok ik van het beeld. De SD decoder was veel scherper, de humax is wat softer, minder scherpe randjes zeg maar. Vooral bij het logo was dat duidelijk te zien. Bij de samsung sprong het logo er echt uit, bij de humax is het wat vloeiender. Ook de kleuren van de humax zijn wat doffer. Maar nu ik er 2 weken na kijk is het toch wel een verademing! De humax is veel natuurgetrouwer. Lastig uit te leggen 8) De samsung had een soort onnatuurlijke scherpte. De HD kanalen van de humax zijn helemaal fenomenaal! _O_ Heb nu 14 dagen lang alle zenders en de champions league kijken op sport 1 HD is echt wel 10x beter dan bij de NOS. Je went er aan, maar als je weer terug schakelt zie je het overduidelijk. De interface van de humax is ook perfect. Mooie duidelijke menu's, goede afstandsbediening, snel zappen en ook mooi stil als hij aan staat. Alleen het booten duurt zo'n 30sec, wat best lang is...

Ik ben blij met de 5050c. Laat de HD kanalen maar komen. :thumbs:

Europa, en dan vooral Nederland, loopt echt wel achter als je kijkt naar Amerika. Daar zijn alle serie's in HD en ook nog eens met 5.1 geluid. Ook de normale talkshows en sportuitzendingen zijn in HD. Dit hebben ze al zeker 5 jaar en het begint nu pas een beetje in Europa door te breken. Volgens mij hebben Duitsland en Frankrijk ook al wat meer HD zenders, maar dat weet ik niet zeker.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina