The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Hola allemaal! Even een vraagje,

Ik ben maar eens begonnen met TLR eindelijk. Nu moest ik echt helemaal in het begin, voor zo'n quest vanuit de pub een "jongetje" redden in de caverns.

Ik krijg dan een aantal tegenstaders voor mn neus die mij steeds in een klap doodhebben :confused: Echt op zo'n manier dat je denkt, niet echt lekker balanced. Mn BR is 5 d8 ik, maar lijkt me dat dat niet veel hoger kan/moet momenteel gezien dit een van de eerste quests is die je doet.

Iemand hier ook ervaring mee? Het spelen wordt er zo namelijk niet leuker op.

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik krijg dit spel binnenkort ook binnen.

Ik heb een vraag:

Hoe goed is dit spel te spelen zonder guide of walkthrough?

Ik wil graag spelen zonder een guide maar bij sommige RPG's mis je dan belangrijke dingen. Je maakt dan bijvoorbeeld een verkeerde keuze en mist dan een partymember of andere belangrijke zaken

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het spel is goed te spelen, maar zonder walkthrough kom je nooit aan 1000/1000. Als dat dus je insteek is zou ik zeker gamefaqs/xbox360achievements erbij houden.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    achievements boeit me niet zo. Wel wil ik alle abilities, party members etc hebben

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat moet te doen zijn. Gewoon veel verschillende abilities blijven trainen (is kiezen in gevechten) en tegen alle NPCs praten.

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    heb het spel nu een beetje door. Maar wat is dat verticale metertje bij je status in een battle dat geel/oranje knippert met een M erbij?

Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  7. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb veel slechte dingen gelezen over de haperingen glitches in het spel, hoe erg is het nou eigenlijk? Loopt het regelmatig vast of schokt het zo erg dat je je er aan irriteert?

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik vond het schokkerig en irritant.

Toen heb ik het spel op de harde schijf geïnstalleert en nu loopt het als een trein

9. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok thx, ik heb echt een tijdlang geen rpgs gespeeld maar het concept van dit spel heeft me echt te pakken. Ga m binnekort wel halen denk ik.

10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik wou het spel laatst kopen en was daarvoor naar de Mediamarkt gegaan, ze hadden het spel niet eens liggen terwijl ze genoeg andere bagger verpatsen.

11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    hmm Mediamarkt hier in Bergen op Zoom had er genoeg liggen laatst

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Goede vraag... ik dacht of moraal, of overdrive.

Voor zover ik weet staan die twee met elkaar in verband: het metertje is helemaal vol en knippert = perfect moraal voor die union = grote kans op overdrive aanval. Dat type aanvallen unlock je vanzelf en heeft bij Rush met zijn talisman te maken. Sommige andere karakters hebben ook zo'n aanval, zoals die prins (hoe heet ie ook alweer) met dat grote kanon dat hij dan laat afvuren.

Klinkt allemaal lekker vaag, is Last Remnant ook. Ik zat dus ook met precies dezelfde vraag en niemand heeft hem ooit met 100% zekerheid kunnen beantwoorden.

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ah ok, limit break, overdrive,rage ik snap het ongeveer.

Zal wel te maken hebben met wie in welke union zit. Als personen met wie je close bent uit andere union geraakt worden gaat hij vol, of juist als je zelf geraakt wordt.

ik speel gewoon verder en als ik het unlock goed opletten

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Zoooo, I'm back :) Ik moest even een break van TLR en heb dus ondertussen Drakensang even uitgespeeld :)

Het is zeker niet zo dat ik TLR niet leuk vind, er zit veel in en om de een of andere reden blijft het spel trekken. Niet voor niets heb ik alle sidequest gedaan en heb ik het spel tot het einde doorgespeeld. Wel ben ik van mening dat het spel flaws bevat die erg irritant kunnen zijn. Het meest irritant is wel dat je zelf niet kunt kiezen welke actie je wilt doen, ongeacht je aantal AP en focus van je characters. Als ik mijn Union wil laten healen, en de union kan dat, dan zou dat ook moeten kunnen. En als ik genoeg AP heb om all-out te gaan, dan wil ik ook die optie krijgen! In the end blijft het toch maar een beetje afwachten welke commands je krijgt en die zijn eerder in je nadeel dan in je voordeel.

Wat ik bijvoorbeeld wel leuk vind zijn de vele unieke bosses die in de areas verstopt zitten en het systeem dat elke area meerdere sets met mobs heeft.
    Zo ben ik regelmatig naar verschillende areas gegaan om te kijken welke bosses er nu in verscholen zouden zitten. Zo kwam ik op een gegeven moment uit bij de Heroic Ramparts...
    ... in het midden van de kasteeltje. Daar stond een Jhana mage zonder naam, maar met de aanduiding [???] in het rood. Dus ik engagen :). Het gevecht blijkt met de Jhana royals te zijn. Eerst krijg je veel waves met allemaal Jhana mages en warriors en dan ineens een mega boss. Toen ik die uiteindelijk plat had was het nog niet over, maar kreeg je weer waves met Jhana's!!
    Uiteindelijk de battle gewonnen en de meest vette loot (in aantallen, alsook qua goede loot) in het hele spel gekregen. De loot bestond uit wel 18 items, waaronder een aantal zeer vette wapens, zoals een ancients naginata met 172 ATK !!, Een demonblade met 140 ATK en zo nog meer! Bovendien blijkt dit gevecht ook nog een guild quest te zijn, The Fall, en levert bij inleveren ook nog eens een dikke reward op. Dat zijn dus echt leuke dingen in het spel!

Uiteindelijk ben ik dus aangekomen bij de AC. Baulson heeft zowaar ook weapon arts geleerd, Heavens Door, en heeft het record van single union damage daarmee op 140k !! gezet _O_.
    Het hele spel kon ik redelijk soepel doorlopen, met een hapering bij de holy servant en een klein hikje bij de, niet verplichte, Fiery gates of hell.
    Eerst een aantal tries gedaan met mijn 4 union setup. Tot twee keer toe krijg ik de AC in het rood, maar niet verder.
    Een aantal pogingen gedaan met 2 unions, eentje met 4 leaders + soldier en een healing union bestaande uit 2 leaders + 3 soldiers. Dit is veel minder succesvol. Met de 4 unions blijf ik meestal zo'n 20-30 turns in leven en weet ik de AC meestal in het rood te krijgen. Met de twee unions ben ik eigenlijk elke keer binnen 10 turns dood. Met de 4 unions gaat het eigenlijk telkens op dezelfde manier mis: Rond ronde 27-30 doet de AC 3x achter elkaar een aoe attack, waaronder animalculue. Deze overleef ik meestal niet. En dan nog niet eens omdat de gezamelijke damage het grootste probleem is, maar wel het gegeven dat ik gedurende het gehele gevecht steeds de optie krijg te healen met item arts ipv mystic arts, dit terwijl elke union toch meerdere units heeft die revitalize kennen. Kortom omdat de game mij niet de optie geeft om te revitalizen, haal ik het niet. Dat is dus gewoon flauw en frustrerend.
    De fight met de AC is een uitputtingsslag van ronden healen en dan af en toe een ronde damage doen. Het max damage in 1 ronde dat ik heb gedaan is 192k. Mijn BR is overigens 107, wellicht is dat wat aan de lage kant voor de AC ?

Ik heb er zo'n 10 pogingen opzitten en ik heb besloten nog een laatste grind ronde in de AR te gaan doen, in de hoop dat mijn unions nog wat meer HP krijgen, wat dan net voldoende zal zijn om de AC neer te halen. Dan ga ik nog een aantal pogingen doen en als het dan niet lukt dan gaat TLR voor eeuwig de kast in :b:

Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is dus helemaal niet random. Heel veel mensen denken dat. Ligt o.a. puur aan de positionering van je unions.

Ik zal even het linkje zoeken waarin precies wordt uitgelegd hoe het werkt.

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben benieuwd. Ik wil gewoon revitalyzen ipv item arts. Bij normal fights kun je nog van target wisselen maar bij een boss fight gaat dat niet en dan zijn de geboden opties erg frustrerend...

17. Zer0 Hiro

Zer0 Hiro In the digital flesh

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er ook wel benieuwd naar heb last van hetzelfde probleem en daardoor is bij mij hell gates bijna niet te doen. ben BR 60 btw. heb helaas ook nog niet al te sterke wapens

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nou, dat is inderdaad lang geleden!

Het gevecht met de AC is goed te doen als je met één superunion het gevecht aangaat. Ik heb het spel uiteindelijk uitgespeeld op BR 140 ofzo (zal wel ergens op de eerdere pagina's staan). Check mijn eerdere posts, volgens mij heb ik nog wel het een en ander over het laatste AC gevecht verteld.

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Je bedoelt dan echt maar één union? Waarbij die union dan of aanvalt of healt ? Hmmm, kan ik ook nog eens proberen, maar gezien mijn ervaringen met 2 unions....

Overigens ook irritant dat je steeds dat gevecht met die twee vooraf moet doen.... :x

20. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heh. Het TLR topic leeft weer :9 Ik heb zelf nu alles op Disc 1 uitgespeeld op de laatste bossfights na. Ik sta nog steeds gesaved voor het einde van de Aqueducts maar de Gates of Hell raped me te erg (ik kan niet ressen omdat ik geen herbs heb...) en ik heb geen eerdere saves (ie pre-Aqueducts).

Niet meer gespeeld na m'n gedwongen stop door toetsenweek. :mad:

Deel Deze Pagina