Het kleine computer probleempjes topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Stripe, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe ik het handmatig in gedachten had:
    Open programma.
    Open MP3.
    Verander bitrate.
    Opslaan.

En dat dan 40 x.

Je weetwel, het tegenovergestelde van automatische acties waarbij je het maar 1 keer voor alle 40 bestanden hoeft aan te geven. ;)

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Waarom zou je het willen dan :+

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Maakt dat wat uit? ;)

4. Nick.Hoeven

Nick.Hoeven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het normaal dat de Windows map op een schrijf ruim 35 GB inneemt ? Ik heb namelijk 2 harde schijven, één van +/- 50 GB en een van +/- 150 GB. Windows staat echter op de schijf van 50 GB geïnstalleerd. Nou krijg ik de hele tijd foutmeldingen dat mijn C schijf (50 GB) vol is. Erg irritant. Ik was even aan het kijken wat ik zou kunnen verwijderen, maar alleen die Windows map was ongelofelijk groot. Misschien van belang om te zeggen: ik krijg de hele tijd meldingen van windows-updates die gereed zijn voor installatie, maar als ik ze wil installeren dan lukt dat niet.

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Windows Vista?
    Mijn Windows map is 20GB, en ik heb Business.

Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  6. Timo12

Timo12 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Probeer eens oude herstelpunten te verwijderen, start > alle programma's > bureau accesoires> schijfopruiming

7. Nick.Hoeven

Leuk Bevonden:
    0
    Nee XP.

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dan is 35GB al helemaal veel :+

9. Nick.Hoeven

Leuk Bevonden:
    0
    Gaar inderdaad, maar wat kan ik hieraan doen ? Dit zie ik trouwens als ik die update wil installeren:

10. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Ultimate en mijne is maar 9,5 gig :+

11. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    probeer anders even je schijven te defragmenteren

mijn windows map bij vista home premium is trouwens 14 gig

12. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    lol

Defragmenteren heeft echt absoluut geen zin, het enige wat je dan doet is grote bestanden achter elkaar zetten zodat de harde schijf sneller werkt. 8)

13. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En sowieso speelt defragmenteren/fragmentatie in het algemeen al een veel kleinere rol sinds de invoering van NTFS. Op FAT/32 kon het nog wel redelijk invloed hebben op je schijfprestaties en kon defragmentatie echt opmerkelijk schelen, maar het valt nu echt mee.

Ook heeft het inderdaad totaal geen zin voor schijfopruiming, want het enige wat het doet is bestanden waarvan de clusters(?) verspreid staan over je disk achter elkaar zetten. Oftewel, je schijf hoeft niet meer naar alle losse deeltjes te zoeken, het staat allemaal bij elkaar.

Maar goed, je Windows map verkleinen... pfft... Ik heb eigenlijk geen flauw idee zonder formatteren. Je kan formatteren en dan Windows opnieuw installeren, dan heb je weer "factory defaults" zeg maar. Ben je uiteraard ook al je files kwijt (backups maken dus) en je programmas + instellingen. Je kan ook alleen Windows opnieuw installeren zonder wijzigingen te maken op de schijf, dan behoud je al je bestanden (incl Program Files) maar staat niks qua programmas meer geregistreerd dus alle programmas die registry-dependant zijn zijn al hun settings kwijt.

Als die 50 GB en 150 GB partities één fysieke schijf zijn zou je uiteraard (mits je ergens een backups hebt/kunt maken) ze kunnen mergen in 200 GB partitie. Dan installeer je daarop je Windows en zijn je problemen qua "schijf vol" in ieder geval opgelost. Dat hij die SP3 update niet kan installeren heeft waarschijnlijk inderdaad te maken met dat er simpelweg geen schijfruimte meer is om die update op te plempen.

Dit doet me trouwens denken aan een vriend van me. Die had precies hetzelfde probleem als jij, Nick.Hoeven. Hij heeft Windows opnieuw geinstalleerd op z'n grotere harde schijf, de kleine schijf geformatteerd (zodat hij weer leeg was) en het was opgelost. Uiteraard heeft hij wel alles opnieuw moeten installeren.

Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  14. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
  15. Nick.Hoeven

Leuk Bevonden:
    0
    Dus opnieuw installeren is eigenlijk de enigste optie ? Ik heb trouwens even wat oude systeemherstelpunten verwijderd, leverde me +/- 2 GB op. Dat geeft me weer even lucht :).

16. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Eigenlijk wel. :9

17. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan geen linkjes meer openen, bijvoorbeeld mijn zoekresultaten op google. als ik erop klik word ik automatishc naar dese site geleid:http://bestmatchmesearch.com/?q=

Iemand enig idee?

18. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Je hebt waarschijnlijk een virus ;)

19. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Mja, een lading spyware/malware zorgt daar waarschijnlijk voor.

www.hitmanpro.nl

Draai die even, en doe een scan met een virusscanner. Wie weet helpt het.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Systeemherstel kan je ook instellen hoeveel schijfruimte deze in mag nemen.

Misschien helpt dat nog iets extra ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina