Next-gen graphics... mmm.. tja..
Misschien goed om mee te nemen, in animatie land vechten ze al jaren tegen het "Final Fantasy-syndroom" met andere woorden, hoe echter de graphics er uit zien, des te meer gaat het opvallen dat het door de computer gemaakt is. Hoe realistischer de skin, textures, haren, kleding eruit gaat zien, des te lelijker de animaties, gezichtsuitdrukkingen etc.
Daarom zie je dat, vooral bij spel ontwikkelaars, ze bijna nooit voor "levensecht" gaan omdat dat gelijk zoveel meer vraagt qua AI, animaties, details etc. Veel ontwikkelaars kiezen voor een "stylized" aanpak, zoals GOW, Mirror's Edge, Bioshock, PoP, GTAIV, niet levensecht maar wel retecool.
De technieken voor levensechte graphics zijn er al, maar de rekenkracht van de hardware, de ontwikkelingstijd en de kosten, voor het totaalplaatje maken dat we die (nog) niet te zien krijgen. Ik gok er op dat de volgende cyclus consoles (2013/14) ons op dat gebied wel gaat wegblazen..
Laatst bewerkt: 5 mei 2009