[Discussie] Next Gen Graphics?

Discussie in 'Algemeen' gestart door NtrMission, 2 mei 2009.

1. gnudde

gnudde MGMT

Leuk Bevonden:
    4
    Next-gen graphics... mmm.. tja..

Misschien goed om mee te nemen, in animatie land vechten ze al jaren tegen het "Final Fantasy-syndroom" met andere woorden, hoe echter de graphics er uit zien, des te meer gaat het opvallen dat het door de computer gemaakt is. Hoe realistischer de skin, textures, haren, kleding eruit gaat zien, des te lelijker de animaties, gezichtsuitdrukkingen etc.

Daarom zie je dat, vooral bij spel ontwikkelaars, ze bijna nooit voor "levensecht" gaan omdat dat gelijk zoveel meer vraagt qua AI, animaties, details etc. Veel ontwikkelaars kiezen voor een "stylized" aanpak, zoals GOW, Mirror's Edge, Bioshock, PoP, GTAIV, niet levensecht maar wel retecool.

De technieken voor levensechte graphics zijn er al, maar de rekenkracht van de hardware, de ontwikkelingstijd en de kosten, voor het totaalplaatje maken dat we die (nog) niet te zien krijgen. Ik gok er op dat de volgende cyclus consoles (2013/14) ons op dat gebied wel gaat wegblazen..

Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Inderdaad. Des te mooier de graphics, des te meer foutjes opvallen. En dat geld zowel voor grafische details in bijvoorbeeld het gezicht. Zo heeft The Chronicles of Riddick erg mooie graphics, maar zijn de gezichten soms wat emotieloos. Erg gek! En wanneer soldaten die er 100% realistsich en professionel uitzien, raar tegen een muurtje botsen, valt die extra op.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ach, graphics doen er voor mij niet meer toe. Ik kan nog wel genieten van een uitzonderlijk mooi ogende game, maar er zijn geen games meer waar ik me echt stoor aan hoe het eruit ziet. Van mijn collectie 360 games vind ik alleen Perfect Dark Zero wat minder. Alles wordt mooier en mooier, maar niks is echt lelijk te noemen.
    Vroeger zei men altijd dat graphics ondergeschikt waren aan gameplay, maar nu is het dan echt zo. :)

4. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    ik wel, ik had TES morrowind gekocht omdat ik Oblivion zo vet vond, maar omdat dat zo lelijk was en onoverzichtelijk, ben ik niet verder gegaan dan één missie.

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Sowieso vind ik het grafisch niet echt heel erg vooruit is gegaan deze generatie. Als mijn 360 kapot is pak ik altijd mijn PS2 weer en dan valt het eigenlijk nog best wel mee. Vind de stap van PS1 naar PS2 veel groter. Tuurlijk ziet het er allemaal gelikt uit, maar ik heb nog nooit echt een 'wow wat prachtig, zieke shit' effect gehad.

Op de 360 vind ik games ook niet zo snel lelijk. Bully vond ik er ook tof uitzien en had daar zeker geen problemen mee. Enigste wat ik haat deze generatie is al die shooters op de Unreal 3 engine ( Behalve Gears dan ). Vind dat er echt afschuwelijk uit zien, kan daar echt niet tegen :+

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Unreal Engine is niet altijd een minpunt hoor :eek:
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=129402

Ligt aan de developer wat ze er mee doen.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Niet alle, maar deze generatie wordt je dood gegooid met flop shooters op de Unreal engine die op elkaar lijken.

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Terwijl de gameplay van Morrowind 10x beter is dan Oblivion, ik was laatst ook weer Morrowind gaan spelen en als je het eenmaal doorhebt hoe het allemaal werkt is het stukken makkelijker natuurlijk, heel veel games met auto-travel worden tegenwoordig ook zo makkelijk gemaakt en niet uitdagend, Oblivion had ik in 10 uurtjes uitgespeeld, met die auto-travel was het wel zo makkelijk, je kon gewoon op de map zien waar je naartoe moest, nee geef mij dan maar Morrowind.

9. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Dat soort elementen los ik dan weer op ze niet te gebruiken,althans niet al teveel.Rondhuppelen vind ik vaak zelfs heel leuk om te doen in zo'n wereld,je weet nooit wat je tegen kan komen.

Zo las ik laats in het PGR4 topic dat de meeste het spel niet mooi vinden als je langzaam rijd,en dat vind ik nu net omgekeerd.Mass effect nog steeds een klapper in zijn graphics,de schaduw effecten zijn soms wat teveel in de gezichten maar over het algemeen knap gemaakt.

Net als kunst geld het ook in games over detail,hoe meer je inbrengt des te meer foutjes je kan waarnemen.Bij racegames zoals Tesdrive Unlimited en Forza 2 zie je vaak dat de wagens mooier zijn dan de omgevingen,of andersom kan ook vaak zijn.Er is gewoon iets waarop je als game maker moet inleveren,beter op de graphics dan de gameplay vind ik zelf dan weer want die moet gewoon goed zijn.Een haperende game sta je niet op te wachten,of slechte AI of om maar wat te noemen.;)

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Games met enorme werelden zoals GTA4 en Assassins Creed zijn de toekomst.

De sfeer van GTA4 is ongekend, de graphics van Assassins Creed de beste die ik ooit gezien heb.

Nog een game met bijzonder mooie graphics is Ace Combat 6. Ik heb daar echt veel foto's van genomen, zo mooi!
    Assassins is de mooiste. De screens van deel 2 zien er zeer veelbelovend uit, dag en nacht cyclus.

11. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ace combat 6,zat daar een foto mode in?

12. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    ik vind AC helemaal niet meer zo mooi na wat ik nu allemaal voor games heb hoor. naar mijn mening is far cry 2 samen met crysis (dan ook wel ong. zelfde engine) de mooiste spellen die ik gezien heb.

13. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik vin dirt altijd nog goed te pruimen zeker de races in het zand. en door het bos!

Deel Deze Pagina