1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Radio kun je het makkelijkste op www.nederland.fm luisteren. Werkt hier bij mij gewoon met firefox. Opent wel een aparte quicktime.

    Kan makkelijk. Heb gewoon een klein kastje voor 40-50 euro gekocht ofzo, waarmee je via USB je tulpjes (rood/wit/geel) op aan kan sluiten. Gebruikte het vroeger altijd om op mn laptop aan te sluiten, maar ligt nu stof te happen. Als je meer info wilt moet je maar ff een PM sturen ofzo :)
     
  2. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    alleen het nadeel is dat het bedoeld is om te capturen dat apparaat wss en niet om als extern beeldscherm te gebruiken, wat daarna komt is dat je een gigantische vertraging hebt van 3 a 4 seconde! bij gamen onmogelijk om nog iets te doen van een spel plus dat het via composiet gaat (het gele tulpje) kun je maar maximaal tot de afmeting van 720x576 gamen omdat dat PAL is en Niels123 wil vooruit gaan daarmee dus naar de resolutie van zijn mac wat veel hoger ligt (HD Ready grootte dus) en als hij dit gebruikt zit je maar met dezelfde afmeting.
     
  3. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Het apparaat is niet speciaal voor te capturen. Het is een soort van externe videokaart waarmee externe apparaten zijn aan te sluiten. Van vertraging is daarbij geen enkele sprake. Dat de resolutie idd niet verder dan PAL standaard gaat dat klopt idd wel. Zou ook niet weten of er al zoiets bestaat (alhoewel dat misschien is wat hierboven stond voor €200+)...opties zijn er dus wel, in verschillende prijslevels, en aan hem om er iets of niets mee te doen :)
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mij doet i het niet hoor via Firefox. Hij vraagt om een plugin. Quicktime staat bij mij er ook gewoon op.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Flip4Mac en Perian installeren.
     
  6. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n maten runnen inderdaad allemaal op een Windows pc, dus daar zit het probleem een beetje. Ik kom de Windows bak niet op, omdat alle Mac programma's vanwege hun simpelheid bepaalde instellingen niet hebben..

    Raar, bij mij werkt nederland.fm zelfs op mijn iPhone!
    Of hebben ze daar een mobiele versie voor gemaakt? Hij linkt 'm door naar iTunes ofzo..

    BTW is er nog een HDD Defragmentatie iets voor de Mac? Is dat overigens nodig?
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ok, maarja als je er 200 eurie's aan gaat spenderen is ook weer overdreven, heb je tegenwoordig een hd tv al voor :9 haha, maare wat voor apparaat is het precies wat jij hebt? is namelijk misschien wel iets voor mij!
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nee, dat soort zooi heeft je mac niet ;)

    Wat je wel kan doen zijn je bevoegdheden elke paar weken even checken. Kan je bij schijfhulp checken, loopt ie al je bevoegdheden even na en zet hij alles weer goed.
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je hebt wel een programma, genaamd iDefrag. Dit heb ik een keer moeten runnen omdat Bootcamp anders geen partitie aan kon maken.
     
  10. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Aight, u beiden dank! :)
     
  11. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Is hier iemand die een Adobe suite tooltje heeft voor mij? Verder geen verdere info, behalve dat ik elke keer Actv:xivitaty niet lukt. Jullie snappen hem wel hoop ik. Gelieve info via PM, merci!:thumbs:
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    LittleSnitch is the answer.
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dat is idd om windows op je mac te zetten. Maar fragmenteren hoeft/kan niet in OSX zelf als je geen windows erop wil :)
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Klopt. iDefrag is normaliter ook niet nodig om Windows via Bootcamp te installeren. Enkele maanden geleden kon ik gewoon prima een Bootcamp partitie aanmaken. Alleen de laatste keer wilde hij het niet doen. Onderzoek op internet wees uit dat iDefrag de oplossing was om weer te kunnen 'genieten' van Bootcamp. :)
     
  15. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    dvd's kijken op de mac (films muziek)
    iso, VideoTS folders kunnen branden DVD dual layer
    nieuwsgroepen (newsleecher)
    quikpar
    mp3/flac/wav afspelen
    hdmi/dvi naar Bravia lcd full HD (series kijken 24, Prison Break etc)
    .srt files gebruiken icm divx/mpeg/avi


    Bovenstaande doe ik nu met mijn notebook (pc) en ik overweeg om over te gaan op de nieuwe macbook, maar de grote vraag kan het bovenstaande allemaal? Ik weet dat windows erop kan maar het draait natuurlijk lekkerder met het eigen mac systeem? Welke krijg je erbij OSX of Leoapard? Graag wat meer info.

    Kost een geheugen uitbreiding van 2 naar 4 gig veel? en is het nodig?

    En de grootste vraag, in hemelsnaam waarom heeft Apple geen HDMI :confused: Ik heb dit echt nodig, want ik kijk nogal veel vanaf de computer naar full hd tv dus een oplossing wel welkom!

    Hoe zit het met standaard garantie? zit die goed of moet je iets erbij kopen. Ik heb net een dode acer gehad, en dat geintje is afgelopen ik wil nu iets robuuster!

    help me en wie weet haal ik wel een macbook!
     
  16. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    apple heeft wel hdmi. heb je een mini dvi naar hdmi adapter nodig. (apple komt hier snel mee maar is er al op 3rd party merken)
    kwa garantie standaard prima, je kan later altijd nog een carepack kopen voor 2 jaar erbij. (mits het eerste jaar nog niet verlopen is.)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  17. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een aantal albums gedownload. Nu heb ik alleen een probleem: als ik in mijn iPod naar artiest --> Coldplay --> alle, ga dan staan de nummers niet op alfabetische volgorde maar kriskras door elkaar. Nu zei een vriend van mij dat ik de volgorde van de nummers in Itunes kon aanpassen. Nu zie ik echter het volgende als ik één nummer selecteer:

    [​IMG]

    Als ik meerdere nummers selecteer zie ik dit:

    [​IMG]

    Mijn vraag: hoe kan in de volgorde van alle nummers in 1x aanpassen en kan dit überhaupt wel in 1x, of moet het allemaal nummer voor nummer.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nummer voor nummer. Je stelt gewoon het juiste Tracknummer in.

    Ik heb de Mini-DVI > HDMI adapter gekocht en dat werkt perfect. :)
     
  19. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt nog niet echt te werken, ondanks dat ik gewoon per nummer beide tracknummers heb ingesteld. Dus 1 van de 135, 2 van de 135 enz. Toch bedankt voor de hulp ;)
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je moet echt alle info hetzelfde hebben bij ieder nummer. Dus Artiest, Album etc.
    Ik heb alles gewoon netjes in iTunes staan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina