Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. LalihatuV

    LalihatuV IND RMS NL

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de tips en toelichtingen!

    :D
     
  2. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    graag gedaan :)
     
  3. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik wil misschien de Turtle Beach Ear Force X1 kopen maar mijn vraag is of deze goed genoeg is. Ik lees hier alleen maar over de Tritton en X4 maar heb nog niks gelezen over de X1. Dus is deze ook gewoon goed qua geluid en zo ?
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2009
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    x1 niet doen .. geen dobly digital ..gewoon stereo
     
  5. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik speel zelf niet serieus ( clanmatches e.d. ) doe ik niet aan. Als ik soms tot laat in de nacht speel krijg ik gezeur van men ouders dus deze leek me wel geschikt. Gewoon lekker ouwehoeren met vrienden en ingame sound tegelijk.
     
  6. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ik speel zelf ook geen clanmatches enzo maar ik moet zeggen dat mijn surround headset wel super fijn spelen is!
    het gaat er bij mij om wat het kwaliteit is en het voelt goed als je echt kwaliteit headset hebt, zit je veel beter in het spel.
    maar als je het echt puur alleen voor het gezeur doet en om alsnog te kunnen chatten is de x1 wel ideaal volgens mij
     
  7. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik zal het alleen maar gebruiken in de avond/nacht. Dus ik denk dat ik maar voor de ga :) Allemaal bedankt.
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    in that case, go for it!
     
  9. Johnyboy09

    Johnyboy09 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook een TRITTON AX PRO kopen. Maar ik wil eerst weten wat beter is, een Astro A40 of een TRITTON AX PRO en waar kan ik een TRITTON AX PRO kopen, moet ik het bestellen of kan ik het in een winkel kopen en als het kan, welke winkel is het:confused:
     
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Welk headset beter is is gewoon puur smaak, ze hebben beide hun voor en na delen, een paar pagina's terug had ik een klein overzicht gemaakt, kijk daar maar even na.
    Tritton AX PRO headset kun je eigenlijk niet 1,2,3, in een winkel kopen in Nederland omdat bijna geen enkele winkel die heeft.
    de enigste officiƫle reseller van Nederland is foregames (www.foregames.nl) die hebben hem in de winkel maar je kunt hem ook online bestellen.
     
  11. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik hang even de beginneling uit, maar wat heb je precies nodig voor een 5.1 headset? Moet je een versterker erbij kopen of wat?
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    je hebt verschillende 5.1 headsets, die voor de computer bijvoorbeeld zit niks bij die gaat via de geluidskaart van de pc maar als je een gamingheadset voor de xbox wilt heb je een 5.1 driver nodig, die komen in de vorm van een extern kastje die er bij de headsets bij zit.
    als voorbeeld neem ik de Tritton AX PRO, omdat ik die heb en dan uit ervaring kan spreken.
    hierbij zit je headset aangesloten aan een extern kastje wat er gewoon bij zit (een versterker in principe) en dat kastje sluit je aan op bijv. je xbox, playstation, dvd speler enz. via toslink.
    via tulp (rood witte kabeltje aan de draad van je xbox) kun je geen surround krijgen op de xbox want dat is stereo daarom gaat het via toslink (het zwarte ingangetje op de achterkant van je xbox kabel)
    de bekendste gaming headsets voor de xbox zijn:
    Tritton AXPRO
    Tritton AX360
    Astro A40
    Turtle Beach ear force X4
    Turtle Beach ear force X3
    Turtle beach ear force X1 (stereo headset)
     
  13. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Hartelijk bedankt! Dat klinkt logisch. Just to be sure: kan je ook een 5.1 headset op een HDMI kabel aan sluiten?
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    als je een surround speakerset hebt waar je xbox op aangesloten zit zou je het in kunnen prikken op de optical output (toslink) van de versterker maar dat is alleen om aangezien je het ook kunt inprikken op gelijk de optical van je xbox, als je een xbox met hdmi hebt en hem ook hebt aangesloten via de hdmi dan heb je wel een dongel nodig om optical aan te sluiten, of je breekt een component kabel open, linkje weet ik zo gauw niet
     
  15. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Op een standaard HDMI kabel zit geen dongel, toch? En op die officiele van Microsoft wel. Zo begreep ik het althans.

    Ik heb nog geen HDMI kabels liggen (moet ik ook nog kopen), aangezien ik nog op mijn tv wacht, dus heb alle opties open.

    Wat is wijsheid? Zo'n microsoft kabel kopen en daar dan zo'n 5.1 headset op aansluiten? Dat kan toch wel?
     
  16. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    nou bij de microsoft HDMI zit er een dongel bij, naast de hdmi, maar je betaalt daarvoor VEELsteveel (50 euro)
    met welke kabel heb jij je xbox nu aan gesloten?
    want als je een component kabel hebt (die groen, rood en blauwe stekkertje) dan kun je die open maken en daar je surround vandaan tappen en dan koop je een HDMI voor 2 tientjes ben je veel goedkoper uit.
    maar heb je wel een xbox met HDMI aansluiting?
     
  17. LalihatuV

    LalihatuV IND RMS NL

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0

    ik neem aan dat je geen Elite hebt? Anders zit er een dongel bij.

    Los erbij kopen kan niet, alleen in combi met hdmi kabel (origineel van Microsoft) , en is inderdaad erg duur!

    Je kan je hdmi trouwens niet samen aansluiten met de componenten kabel, als je hdmi gebruikt moet je de dongel gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2009
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
  19. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft iemand toevallig ervaring met de sharkoon X-Tatic Digital ?
    het lijk mij namenlijk wel een goede headset, maar heb hier totaal geen verstand van.
    of weten jullie een betere headset voor dezelfde prijs klasse ?
    ow en draadloos kan niet, omdat ik een plasma tv heb. of zijn er ook al draadloze headsets die werken via bluetooth ?
     
  20. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Scarluuk en anderen, nogmaals bedankt voor de hulp.

    Dus als ik het goed begrijp, is dit mogelijk: ik koop een gewone HDMI kabel voor het beeld en sluit die aan. Mocht ik later nog 5.1 willen, dan breek ik dat omhulsel van de normale component HD kabel (die ik standaard bij xbox kreeg) en sluit via dat de 5.1 aan?
     

Deel Deze Pagina