Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou je kunnen doen, maar je hebt er waarschijnlijk wel minder plezier van als je geen Japans begrijpt i.v.m. het verhaal (al wordt er niet heel veel duidelijk gemaakt in de demo). Bovendien is de yen nog vrij sterk ten opzichte van de euro en zal het je best veel gaan kosten.

Neemt niet weg dat de demo heel erg vet is. :cool: Het vechtsysteem is vrij fast-paced, wat het best wel moeilijk maakt om hoge ratings te krijgen in je battles. Vooral in het begin is dat lastig. Je moet echt goed overzicht hebben over het veld en heel snel al je commands invoeren, want het gaat constant door.

Over het verhaal valt nog vrij weinig te zeggen, maar ik vind de characters en het sfeertje, de muziek etc. in ieder geval heel erg vet! :thumbs:

Het enige probleem is dat ik nu heel snel het hele spel wil gaan spelen. 8)

Dat zal geen probleem zijn, want je krijgt twee aparte discs. Één met Advent Children Complete en eentje met de FF XIII demo. :)

Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Nieuwe screens:

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Hier kan je de screens in hun volledige resolutie (1080) terug vinden :).

4. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Jezus wat ziet dat er goed uit zeg 8) (en ja dat was mijn bijdrage in dit topic :D )

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Cutscenes van FF zien er altijd goed uit (iig bij de delen die ik me herinner).

6. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ja, dat was droog bij FF IX.
    Ingame best wazig en hoekig, en die cutscenes echt focking strak :+

7. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Weet nog dat bij FFX ik echt verbaasd was bij de filmpjes hoe mooi het er allemaal uitzag.

Voorstander van mooie filmpjes :D

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Echter nemen die veel disk ruimte in beslag...

9. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaar dat VII, VIII en IX ook allemaal 4 discs hadden. X en X-2 hadden maar 1 disc. XII volgens mij ook, maar dat weet ik niet zeker. :)

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik vond het verhaal in 12 waardeloos.

De characters sloegen nergens op.

De Vaan, Basch, Penelo hadden na de eerste paar uur spelen (vanaf dat je party compleet is totaal geen verhaal meer.

Vaan en Penelo hangen er sowieso zomaar bij en het lijkt net alsof ze er niet bij horen.

11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Vindt het trouwens ook altijd knap hoe ieder final fantasy deel een ander combar systeem heeft.

Zelfs X en X-2 hadden totaal verschillende systemen

Ben erg benieuwd hoe ze het nu hebben uitgewerkt

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ze hebben ook iedere keer een aantal jaar daarvoor ;)

13. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad wel vet is dat ja. Ik vond het battle-systeem in FFX-2 erg goed werken, maar hoe ze het nu hebben gedaan in FFXIII is helemaal cool met het aan elkaar linken van aanvallen. Geeft je echt veel meer mogelijkheden qua combo's en op strategisch vlak. :)

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoe is de demo? Die speel je nu toch al of niet?

15. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    andere ontwikkelaars toch ook?

Vaak hebben vervolg delen van rpg's een gelijksoortig systeem of een heel erg standaard syteem.

Beetje off-topic maar Capcom moet weer eens een nieuwe Breath of Fire game maken.

Die waren altijd erg goed. De characters waren altijd erg uniek en waren erg tof qua design en persoonlijkheid.

Ook zat er altijd een lekker duister sfeertje in

16. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels heb ik hem een stuk of 6 keer gespeeld, waarvan ik hem één keer heb uitgespeeld. Sindsdien helemaal niet meer in mijn ps3 gehad. De setting in de demo spreekt met niet zo heel erg aan, anders had ik hem waarschijnlijk veel vaker gespeeld. ;)

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het FF team doet er gemiddeld veel langer over om een game uit te brengen. Veel developers brengen iedere jaar of of het jaar een nieuwe game uit. Dan praat ik dus niet over SE maar over het FF team. Kijk naar het Tri Ace team. De hebben ook al 3/4 RPG's in 2 jaar uitgebracht.

BoF was geweldig met deel 3 als toppunt. Deel 4 was iets minder maar nog steeds een goede game. Zeker de Japanse stemmen in de game waren geniaal. Echter was Dragon Quarter op de PS2 een totale mislukking...

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb een filmpje van de demo gezien en de setting spreekt me juist enorm aan. Wat me verder opviel zijn de korte laadtijden voor en na het gevecht. En het gevechtssysteem is lekker snel. Het is voor het grootste deel turn based, maar qua snelheid lijkt het wel een realtime spel. Je kan wel gewoon vrij rondbewegen tijdens de gevechten. Ik ben positief over de dingen die ik gezien heb. Het enige nadeel is dat je volgens mij geen controle hebt over de andere party members. Dat zal waarschijnlijk dan wel net zo werken als FF12.

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    dat is jammer. Ik wil controle over de hele party

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Dit is niet waar, in het volledige spel heb je controle over al je party members, dit was gewoon niet het geval in de demo.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina