Riddick: Assault on Dark Athena

Discussie in 'Algemeen' gestart door Le Lastpak, 24 jul 2007.

  1. PsychoBoyJack

    PsychoBoyJack Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik hoop deze aankomende week mn exemplaartje van gamehubs te ontvangen... ben benieuwd!
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.481
    Leuk Bevonden:
    5.080
    Als het goed is krijg ik hem maandag binnen, volgens UPS dan. Alleen is hij paar uur geleden vertrokken uit Dubai dus ik weet het niet :mad:
     
  3. PsychoBoyJack

    PsychoBoyJack Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mij duurt het altijd standaard een week, en ik kreeg afgelopen donderdag een mail, dus...
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.481
    Leuk Bevonden:
    5.080
    Ik heb UPS gekozen dus hopelijk heb ik hem maandag, hij is nu in Duitsland :D.

    Maar laten we niet verder off topic gaan ;)
     
  5. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb het spel gister binnen gekregen en heb nog maar even de kans gekregen om het te spelen. Het spel is ongelofelijk sfeervol, maar ben nog niet erg te spreken over die hand to hand combat gevechten, want ik zie nagenoeg niks van die combos waarover er werd gepraat, dit komt misschien nog wel. Na 10 keer te zijn dood gegaan bij die Riot Guard had ik hem eindelijk(Butcher Bay), misschien ben ik slecht in de game, maar ik vond hem zwaar moeilijk(normal mode). Toch bevalt het me tot nu toe erg goed en je vind niet snel een soortgelijk spel.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb jij hem inmiddels al?

    De eerste Riot Guard is eigenlijk heel simpel. Je moet op het platform springen nog voor de Riot Guard er af kan stappen, dan heb je genoeg tijd om één heel magazijn met het machinegeweer te legen in de rug van dat apparaat! En is ie dood.

    Wat betreft de hand-to-hand combat. Er zijn wel combo's, maar die zij super moeilijk toe te passen. Je moet én goed timen én ze inzetten op een moment dat de vijand niet verdedigt en niet aanvalt. :eek: Dan moet je echt héél goed opletten. En het counteren of afpakken van wapens wordt ook als combo gezien. Dus als een soldaat met zijn wapen slaat, moet jij precies op het juiste moment met je blote handen slaan om het wapen over te nemen. Als vijanden met slagwapens (messen / knuppels) je slaan en deze lichten op, als je op dát moment zelf toeslaat kan je ook counteren. Maar dat is super moeilijk.
     
  7. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat gevecht met die Riot Guard is idd best pittig, maar zeker wel te doen hoor :) En die combo's vallen ook wel mee. Je kan wel je slagen iets aanpassen door met de stick te bewegen. Zo kun je bijvoorbeeld een uppercut doen enzo.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Met de stick een richting opduwen doe je inderdaad andere moves, maar de verschillende effecten zijn miniem (volgens mij). Wel kan je door goed te timen een linkse héél snel opvolgen door een rechtse (of andersom).
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.481
    Leuk Bevonden:
    5.080
    Jup, heb hem gespeeld en het is echt bruut, echt een vette game :thumbs: Alleen ben ik nu weer wat aan Resident Evil verslingert dus heb Riddick nog niet uitgespeelt :+. Zal er binnenkort wel weer aan beginnen, en daarna Butcher Bay, maar die had ik al gespeelt.
     
  10. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    net begonnen met de game, best pittige game.. opnormal al behoorlijk pittig!!

    maar ook KAPUT vette game :)
     
  11. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik zit een klein beetje heel erg vast...

    ik zit nu in een soort open gevangenis gedeelte en ik moet me bewijzen voor 1 of andere gozer...
    nu heb ik al 1 gevecht gewonnen en nu moet ik iemand anders zover krijgen om een gevecht voor me te regelen, alleen die gozer met wie ik moet praten geeft me een missie > find the snitch list

    ik heb nu echter met iedereen gepraat en overal (denk ik) geweest maar kan maar niks vinden
    kan iemand mij aub helpen??
     
  12. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    In hoeverre heeft de gamereeks te maken met de filmreeks?
    Zelfde verhaal, totaal anders?

    Zit er nog een volgorde in welke je kijkt of speelt? Hoe loopt het?

    Ik ben als de dood voor spoilers en wil altijd ook graag alles zien in de "officiële tijdlijn".
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het past in de officiële tijdlijn. Escape from Butchers Bay schept Riddick zoals je hem ziet in Pitch Black en The Chronicles of Riddick film. Assault on Dark Athena is een chronologisch vervolg op Escape from Butchers Bay.
    Het einde van Assault on Dark Athena sluit niet direct aan op het begin van Pitch Black, maar het is niet moeilijk het lege stuk kloppend in te vullen.
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Dank. Ok voorzichtig even gekeken. :+
    Volgens mij zit het zo.

    1. Game; Escape from Butcher Bay

    1. Game; The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

    2. Film; Pitch Black

    3. Animated; The Chronicles of Riddick: Dark Fury

    4. Film; The Chronicles of Riddick

    En dan was er nog een point & click maar ik kon niet zo zien waar die zat en durf niet verder te kijken, maar ja dies ook niet zo belangrijk.

    Afhankelijk van vakantiewerk en PS3 pricedrop ga ik de films wel of iets minder legaal zien of op Bluray kopen. :p
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat klopt inderdaad. :) De Blu-Ray van The Chronicles of Riddick is zeker de moeite waard, ik geloof dat die ook standaard de Director's Cut is. Pitch Black is op Blu-Ray niet zo interessant, tenzij je echt gaat voor de betere beeldkwaliteit.
     
  16. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga sowieso wel voor bluray zodra ik uberhaupt de afspeelmogelijkheid heb.
    Heb absoluut nog niks van de films gezien maar naar mijn idee is het lekker donker en spacy.
    En me tv heeft Advanced Contrast Enhancer. Kweet niet hoe effectief het is voor dvd of bluray maar altijd mooi meegenomen. :+

    En 2 blurays Staat ook beter naast elkaar. ;)

    Al hoewel de games van Rocktober de plannen weer iets uit kunnen laten lopen. :'-(
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009

Deel Deze Pagina