Dragon Age: Origins

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Om eerlijk te zijn wekt dat mijn indruk niet,want ik hoop wel dat ze de game zelf al lang speelbaar gaan maken.

    Dat hele DLC gebeuren boeit me vrij weinig,tot nu toe zijn er nog geen spellen van dat ik zoiets van tjee dat moet ik hebben.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ben zelf ook niet zo happig op DLC.
    Is nu zowat een marketing truc gewoon.
    Men kan halve games maken en de rest in DLC stoppen, waardoor ze meer tijd hebben, zelf minder hoeven te testen en nog eens extra kunnen vangen ook.
    Burnout Paradise had leuke, gratis DLC, maar het beloofde gratis eiland heb ik nooit gezien en zou op den duur ook niet meer gratis worden.
    Laat ze maar gewoon met een goede game komen, die goed en volledig is wanneer die in de winkel ligt.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Zoals wat EA gedaan heeft: content slopen uit je game en dan als DLC aanbieden. |:-
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ziet er goed uit :) al zie ik veel firestorms en lightning. Waar zijn snare een turn undead en de andere typische Baldur's gate spells ? :D
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2009
  7. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Als ik de screens zo bekijk word het minder mooi dan Mass Effect,maar we zullen zien.Ook de kleuren vind ik wat minder,maar dat zal wel bewust zijn gedaan wegens de donkere sfeer van de game.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nieuwe trailer:
    [yt]6SuJ5T9sfAA[/yt]

    Wat een vreselijke muziek. :emo:
     
  9. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    idd ik hoop dat dit geen soundtrack word.
    Mr die gevechten zien er nu wel echt epic uit!
     
  10. GameKid360

    GameKid360 Guest

    Ik vind hem zeer vet. Dit vereist nader onderzoek. 8)
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het nummer zelf is erg, erg vet. :cool: Snap alleen niet wat Marilyn Manson te zoeken heeftin Dragon Age. Hehe. En wtf, seks in een game, dat mag pas als het er levenecht uitziet. :+ Anders is het echt ver-schrik-ke-lijk om naar te kijken (neem Fahrenheit 8) ).
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Leuke video,maar de muziek vind ik bagger en hadden ze beter een oude Fear factory nummer kunnen nemen ofzo.;)En over die sex,lijkt me grappig maar ik denk dat het gewoon net als Mass Effect zal worden alleen dat je nu misschien een langere scene hebt.Denk niet dat er zo'n 'what would you like to do' menu komt lol.
     
  13. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel zin in deze game, weet iemand of er een mogenlijkheid tot coop gameplay is?
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hands-on: Dragon Age: Origins

    [​IMG]
    We got our fingers on the PC version of EA's Dragon Age: Origins recently, noting the powerful Alienware system processing the game's gorgeous visuals. We're quite interested to see how the experience will transition to console platforms, but for now, the PC version is the only being shown by BioWare.

    Lead designer Mike Laidlaw walked us through the demo level, which was purposefully difficult -- we couldn't just breeze our way through it! According to BioWare's PR coordinator Erik Einsiedel, the sample represented "one of the most difficult fights in the game," and considering our inexperience with the title, it was a bit like dropping us into the middle of the Olympics with no training and saying, "See you on the podium!" Find out what we thought about the challenge after break, where you can check out the (NSFW!) new trailer, as well.

    *break*

    Laidlaw wanted this new demo to show off "kicking some demon ass." We were shown a level inside the Mage Tower, which is a massive stone stronghold that's been corrupted by the evil Uldred, who'screeped out the place with vines of red goo that fester throughout the environment. Uldred's on the upper level with some captive mages being held in place with handy bonds of ethereal force, and he's transmogrifying them one by one into nasty minions of evil. "Abominations," if you will.

    [​IMG]

    Dragon Ages uses the same conversation gameplay employed by Mass Effect, albeit without the nifty radial selection interface. You can question Uldred and insist that he stop what he's doing immediately. Of course, he's not the type to listen to your demands, and a battle royale ensues. Luckily, players will have the chance to skip past the flowery dialogue by selecting a different option. We chose: "I think I'll just kill you now, if that's all right with you." Both converstation paths lead to the same place, but the chatty route shows off some of the voice acting BioWare is rather proud of.

    At this point, Uldred morphed into his "true form," a big, nasty, demon, and the creatures he'd been summoning attacked us as frontline fodder. Once we were softened up, Uldred proceeded to kick our butt all over the place. We died three times before conceding defeat. (We ignored some key advice from one of our party members to use the Litany of Andrala, a magic item found on one of the mages turned against us.)

    [​IMG]

    We played with a full party of five, although it remains unconfirmed if you'll begin the game that way. You can select which member you're controlling by clicking on a corresponding portrait, all of which are lined up vertically on the left side of the screen. Each character has a different set of abilities that line the bottom of the screen, Wolrd of Warcraft-style, and you'll get tooltips about what each does if you hover over them. You steer your character with the standard WASD keyboard layout, while rolling the mouse wheel zooms your view in and out, which includes a Baldur's Gate-esque view, "which was quite deliberate," according to Laidlaw.

    Uldred continued to corrupt more mages while we fought him, abnd ideally we needed to cast plenty of magic to hinder him. This tactic requires the use of a combo spell, called Storm of the Century, along with the aforementioned Litany of Andrala. Spells can interact with each other to create entirely new magicks. Each time you unlock a new spell, it will be inscribed in your "codex," a spellbook you tote around in your inventory.

    This innovative gameplay, which includes and mixes countless spells and abilities, works well on PC, but how will it translate to consoles? As is, the bottom of the screen is filled with tiny boxes used to access spells and abilities with the number keys on the keyboard. This keeps the action flowing seamlessly, but seems difficult to reproduce for standard console controllers.

    [​IMG]

    Perhaps the answer lies in pausing the game. Even in the PC version, the spacebar can be pressed to pause at any moment, giving you an opportunity to plan your next move -- or just catch a breather. Still, this "tactic" feels a bit like cheating. We found ourselves pausing a few times during the demo, just to read the tooltips for our various spells and abilities.

    Dragon Age: Origins looked exceptionally polished (and much better than the trailer below), especially during the hectic fight, as dozens of spells were cast about the room. (We have to assume the visuals and framerate will take a hit in the port to consoles.) BioWare has an ambitious plan to extend the first adventure with DLC and expand Dragon Age into a full-fledged series, but we're going to need to see what quality of experience the console versions provide before we start getting too excited.​

    [viddler]http://www.viddler.com/simple_on_site/7c022c64[/viddler]​

     
  15. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Okey tof,maar ik mag aan nemen dat als je single player speelt dat je je eigen char kunt aanmaken.Tenminste ik las ergens iets,van een zeer uitgebreide customizing.
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dit is een titel die ik zeker wil spelen. Ik denk alleen dat ik hem op de PC ga spelen. Ik denk dat de console versie qua visuals en interface een stuk minder zal zijn...
     
  17. GameKid360

    GameKid360 Guest

    Volgensmij kon je uit 3 poppetjes het begin kiezen.

    http://www.youtube.com/watch?v=IAEb2IzR2fQ&feature=related
     
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Je hoort dus niet de stem van je eigen karakter,combat system trekt me ook niet zo aan.Maar oke,wel mooi dat er zoveel verschillen zijn kwa dialogen.
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    heeft dit spel co-op? kijk voor het eerst in de topic en het trekt meteen zwaar mijn aandacht
     
  20. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vroeg ik me ook al af dus, maar vooralsnog heb ik geen idee.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina