Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Nogal een boute uitspraak.

De surround effecten zijn overweldigend, de subwoofer is krachtig en films en games zijn een beleving. Ik heb nog geen minpunt ontdekt zelfs.

Dat je jouw set beter vindt kan best, maar gehakt maken?

Hij moet gewoon ff gaan luisteren in een echte winkel zodat hij zn keus kan maken ;)

Laatst bewerkt: 1 mei 2009
  2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Achja, de één is wat minder snel onder de indruk van een geluidssysteem dan een ander. Ik ben het met Marc eens dat er beter is te krijgen voor dat geld. Het zal best een leuk setje en als het enigzins klinkt is het al snel overweldigend door de muur van geluid om je heen. Maar kwaliteit is dan nog een ander ding.

Overigens heeft een goede set in principe geen subwoofer nodig en ik denk dat je met die Dali's best aardig zonder sub kan spelen. Die complete setjes hebben echter bijna altijd een sub omdat de speakers een minder bereik hebben en vaak rommelig bij de lage tonen zijn (als ze het al halen). Hoe dan ook is het dan ook nog altijd belangrijk om de sub goed af te stellen. Ik kom vaak bij mensen thuis en op podia enzo waar de bass veels te hard staat. Klinkt misschien eventjes leuk maar het is verre van muzikaal of fijn om naar te luisteren.

Laatst bewerkt: 1 mei 2009
  3. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Voor muziek gebruik ik geen 5.1 natuurlijk. Daar heb ik 2 Dali 606 voor ;)

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ben ik het niet helemaal mee eens, maar ja misschien bekijk ik het vanuit de verkeerde hoek.
    een lage toon wordt het beste gecreeerd door een grote ruimte waar hij naar beneden kan vallen en uit een subwoofer gleuf kan komen.
    ook de beste sets (vind ik) hebben een subwoofer nodig tenzij je een full-range set hebt, maar dan heb je het over speakers die van formaat best groot zijn :9

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Het gaat er maar om wat écht nodig is. Een subwoofer zal, in elk geval, voor films altijd wat toevoegen. Daar heb je de mooie LFE die de sub gebruikt. Voor muziek kan je er ook een mooie aanvulling mee hebben. Echter feit blijft dat een sub wel goed moet zijn omdat je er anders eerder op achteruit gaat. En een goede sub kost nogal wat. Daarom mijn stelling dat een subwoofer niet altijd een must is. Het is dus een afweging van kosten die je moet maken om er echt op vooruit te gaan en de daadwerkelijke verbetering.

Zelf ben ik wel een voorstander van subs, ik heb een SVS PB10NSD. Ik zou niet meer zonder willen draaien. Maar je hebt me toch te veel van die subwoofers waar rommelig 'laag' uit komt. Het lijkt meer op een V8 op 1500 toeren die door een tunnel rijdt. Het is totaal niet strak, het laagste punt ligt misschien op de 50 hertz en het overheerst het hele geluidsbeeld. En in die gevallen zou ik die sub er lekker uit laten.

6. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onlangs had ik jullie advies gevraagd over een 2.1 setje voor bij mijn tv, omdat ik bijna alleen maar geruis hoorde in plaats van motorgeluiden wanneer ik Race Pro speel. Welnu, ik heb nog steeds geen geluidssetje gekocht, dat komt omdat ik af en toe juist wel zuiver geluid heb. Soms als ik mn xbox opstart(hdmi aangesloten) dan heb ik geruis/gekraak en als ik dan even switch naar nederland 1 en mn tv daarna weer op het hdmi-kanaal zet, krijg ik hierna af en toe wel zuiver geluid.
    Mijn vraag is: waaraan kan dit liggen?
    Mijn geluid is bij andere spellen gewoon goed, alleen bij Race Pro vaak niet.
    Ligt dit aan mn boxen van mn tv die de ene keer wel zuiver geluid kunnen weergeven en de andere keer niet?:confused:
    Het ligt niet aan mn hdmi kabel of zoiets, omdat ik altijd goed beeld heb en gewoon bij andere spellen wel zuiver geluid heb.

Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  7. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Het is slechts een persoonlijke mening Ferry. Gestoeld op mijn persoonlijke ervaringen met onder andere die HKTS11 en die JBL SCS178. Verder geen persoonlijke aanval what so ever.

@ Duco.

Heb je er al over nagedacht dat je met dat setje niet alleen beter geluid hebt met Race Pro, maar met ieder spel... En moet TV ook nog eens mocht je het zo aan kunnen sluiten. Uit een flatscreen zal nooit een echt overtuigend geluid komen.

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ah ok Marx ;)

Hm, hetzelfde probleem met ruis las ik gisteren bij iemand anders met de xbox.

Hier staat die, laatste berichtje
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=121508&page=56

Heb je trouwens wel een een update gedownload of hangt die niet aan internet? Er was een tijdje geleden een update tegen een probleem bij sommige mensen met het geluid over hdmi.
    Als de xbox aan t internet hangt, gaat dit automatisch.

Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  9. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben altijd op xbox live, dus zou ik elke update gehad moeten hebben. maar juist dat ik af en toe wel goed geluid hebt, maakt me zorgen. de boxen zijn dus wel in staat zuiver geluid te geven. stel dat ik een 2.1 setje koop en vervolgens is mn geluid weer 70% van de keren dat ik speel niet goed. maarja misschien ligt het idd aan mn slechte boxen van mn tv en kunnen ze de ene keer het geluid wel goed weergeven en de andere keer niet.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het zou ook kunnen zijn dat die bepaalde volumes of hoogte/laagte in het geluid niet goed doet.

Probeer s te kijken of je de tonen kunt aanpassen (dat kan zeer waarschijnlijk). Misschien staat dat gewoon niet echt lekker en kan je dit een beetje aanpassen.

Je moet dan denken aan meer/minder bass en treble, of misschien heeft die geprogrammeerde settings zoals movie of music.

11. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb m'n geluidsinstellingen al op 'persoonlijk' staan. ik vond dat de standaardinstellingen te weinig bass had. als ik dan switch van 'persoonlijk', naar 'normaal' of 'game' of een andere vooringeprogrameerde mode, dan wordt het geruis/gekraak alleen maar erger.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De kans is idd aanwezig dat de speakers van de tv niet geweldig zijn, maar ik kan niet beoordelen vanaf hier of dit zo is.

Als jij vindt dat het onaanvaardbaar slecht is, dan is er misschien wel iets niet helemaal goed en zijn ze stuk.

Het zou handig zijn als je ff een 2.1 setje op de xbox kan aansluiten om te kijken of de problemen dan verdwenen zijn. Het zou zonde zijn als je om deze reden een 2.1 zou kopen en dat de problemen dan nog steeds zouden voorkomen.

Op een ander forum heeft iemand dezelfde problemen, maar hij heeft het zowel met zn tv als met de 2.1 icm zn xbox360, dus dat schiet "lekker" op.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dan ligt het toch gewoon aan de 360? (of de kabel)

14. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil binnenkort een 2.1 setje kopen en dacht aan de X-230 van Logitech. Hebben mensen hier ervaring mee? Is het een beetje goede set qua bass?

15. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sinds ik hd tv heb, heb ik mn xbox elite altijd met hdmi aangesloten. nu heb ik hem eens met die andere kabel aangesloten(degene waarbij je hem naar hd moet switchen) en nu heb ik opeens geluid zo goed dat ik nog nooit eerder heb gehoord bij Race Pro. het beeld is nu wel iets minder kleurrijk, vergeleken met hdmi, maar nu heb ik tenminste goed geluid!

ik ga het spel vandaag en morgen nog wel een paar keer spelen om te kijken of het niet toevallig is. (aangesloten met hdmi had ik in iets van 30% van de gevallen nog wel redelijk aanvaardbaar geluid).

heb ik dan nu een kapotte hdmi-kabel, aangezien ik zowat de enige ben met dit probleem? of ben ik zowat de enige die via hdmi Race Pro speelt?:confused:

@ ferry. je zei iets over slecht geluid over hdmi na de NXE en dat er hiervoor een update is geweest. kan miss zo zijn dat die niet helemaal goed geinstalleerd is? hoe kan ik die updates eraf gooien?

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    gebruik je nu de tulpjes aan de HD/AV Kabel? Dan nhoeft het nog niet aan de HDMI kabel te liggen. Je hebt nu anoloog geluid en via hdmi heb je digitaal.

Je kan nu nog niet met zekerheid zeggen of het aan de kabel, of aan de poort op de tv, of aan de poort op de xbox of aan de xbox zelf of aan de tv zelf ligt,...

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ik denk niet dat je updates eraf kan gooien, nog nooit gehoord. Als de update niet goed gegaan is, zal de xbox de update opnieuw installeren.

Probeer maar s een andere hdmi kabel, koop er gewoon één van een tientje. Pak voor de gein ook s een andere hdmi input van de tv. Wat voor tv is het eigenlijk?

Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  18. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Heb je de audio instellingen wel aangepast bij de xbox360 toen je deze met hdmi op de tv aangesloten had?

Ga naar My Xbox- System Settings - Console Settings - Audio - Digital Audio output.
    Je hebt dan de keuze uit
    Digital Stereo
    Dolby Digital 5.1
    Dolby Digital met WMA pro

Jij moet wanneer je bijv de hdmi op je tv hebt staat, de audio zetten op Stereo. Misschien dat je m op 5.1 had staan en je tv daar storing op gaf?

----------------------

Heb m op meerdere forums gepost

Bij 1dayfly te bestellen en alleen vandaag!

2 stuks hdmi 1.3 kabels van 1.8 meter voor maar €12.95 inclusief verzending (ik lijk wel een verkoper )

Dit is echt scherp hoor voor een 1.3, normaal betaal ik 8-10 euro per stuk.

http://www.1dayfly.nl/

Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zal me ook weer eens melden hier :)

Mijn vrouwlief heeft me verrast door de laatste mediacenter van IBOOD aan te schaffen:

http://www.ibood.com/nl/nl/product_list_comments.php?product=11249

Erg gaaf beestje maar ik heb nu een hdmi ingangen tekort op mijn tv (ps3 en 360 hangen er al aan). Daarnaast wil ik over niet al te lange tijd een full hd beamer gaan aanschaffen en heb dan dus ook een output probleem. En mijn huidige receiver kan geen true hd aan.

Iaw tijd voor een nieuwe receiver. Echter ik kan nu niet even een dikke bak met geld neerleggen en vraag me af of er in de budgetseries ook een beetje redelijke receiver te krijgen is met minimaal 3 in en twee uit. Het liefst ook nog een component in.

Zat zelf te denken aan rond de 300,-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina