1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4&PS5] Demon's Souls

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 25 apr 2009.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Binnen! Dat wil zeggen, ik heb een kaartje van de postbode op mijn deurmat gevonden. Morgen haal ik hem bij het postkantoor op.

    Niet slecht voor een import uit Hong Kong (vorige week zondag besteld).
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Donderdag wordt ie dus ws geshipped!

    ben erg nieuwsgierig want heb gewoon serieus elk ander gepland spel om te kopen geskipped voor deze (infamous, wolverine etc)


    edit: nederlandse review:

    http://www.ps3-sense.nl/2009/05/review-demons-souls/
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Die review gaat in de openingspost!

    Eerste induk is erg positief. Engelse stemmen zijn erg goed in de Korean versie, dus dat is al positief. De intro is trouwens heel sfeervol.

    Ik merk al meteen dat de Royal waarschijnlijk toch niet mijn start karakter gaat worden. Ik voer een dodge roll met haar uit en ze pleurt als een gek tegen de grond vanwege dat "zware" harnas. De thief daarentegen rolt als een rek rond en kan uit zo'n rol ook nog eens een speciale steekaanval uitvoeren. Ik voel me stukken bewegelijker met hem. Hij heeft werpdolken en pijl & boog, dus ranged is ook oké.

    Ik heb het maar heel kort gespeeld, maar ga het straks meer doen. Morgen een uitgebreidere impressie. De eerste indruk is in ieder geval erg positief!

    Waarschuwing: voor dit spel MOET je online zijn. Toen de verbinding met het PSN netwerk weer eens wegviel (stomme router) werd ik meteen naar het hoofdmenu teruggegooid. Straks maar even mijn router er tijdelijk tussenuit halen. :{
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    kan je niet beter een accesspoint aan je modem hangen?

    welke class is snel en heeft magic?
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Accesspoint whu???

    Ik zou het niet weten. Ze kunnen allemaal magic na een tijdje. Ik ga het toch met een dief proberen. Hou wel van de extra uitdaging en het lukte me nu al heel aardig critical kills uit te voeren.
     
  6. skyghene

    skyghene Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de game vandaag binnen gekregen. Ik ben al veels te vaak dood gegaan, best een pittig spelletje zeg.

    Wel leuk dat andere mensen die online zijn berichtjes op de grond kunnen plaatsen, zo zie
    je hier en daar wat tips en waarschuwingen.

    Zelf ben ik begonnen met een royal, maar ik zit nog te twijfelen of ik hier mee verder wil gaan.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom twijfel je? Mijn versie mag wel eens opschieten <_<
     
  8. skyghene

    skyghene Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Die soul arrow magic is wel erg handig om een vijand van ver weg te doden. Dat is dus wel mooi, maar als er nu bijvoorbeeld 2 vijanden naar mij toe komen heb ik daar echt veel moiete mee. Ik weet niet hoe andere classes zijn, maar soms is het gewoon niet te doen met een Royal.
    Straks misschien even een nieuwe character maken
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Alright, het is toch de royal geworden.

    Heb zijn rapier vervangen met een scimitar, want ik hou niet zo van die steekaanval.

    Wat een game! Ik vind de stijl echt perfect, van de fimpjes tot de decors tot hoe de tegenstanders er uit zien. Ook de NPCs zijn interessant uitgewerkt. Let op de Monumentals (boedha "kinderen" die de demonen overlord hebben laten inslapen). Je rent in de Nexus over een ballustrade met alleen maar Monumental lijkjes en komt uiteindelijk bij de laatste overlevende uit. Indrukwekkend.

    Ik ben nog niet zo heel ver, maar het stukje waar je over een borstwering (het lijkt wel de Chinese muur) naar een nieuw kasteel rent en tegelijkertijd door een rode draak wordt bestook was tot nu het meest indrukwekkend. De irritatie komt natuurlijk om de hoek kijken als je dood gaat en je moet dat hele stuk weer overnieuw doen. Maar haal je dan eenmaal wel, dan is de voldoening ontzettend groot.

    Omdat je zo gemakkelijk het loodje legt in dit spel is het ook best spannend als je weer in een nieuw (onbekend) gebied komt. Je hebt dan het gevoel dat je werkelijk op alles moet letten en ondanks dat gaat er toch weer iets fout (rollende stenen die je niet had zien aankomen, een draak die je van top tot teen roostert op een brug etc.).

    Toch een minpuntje: de lock-on feature doet het niet altijd goed. Voor mijn scimitar maakt het niet zoveel uit, maar met mijn soul arrow spreuk raak schieten is behoorlijk lastig zonder lock. Op de een of andere manier zijn er stukken in het spel waar die lock on niet meteen wil activeren, ook al click ik als een gek.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2009
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    leuk stukje impressie! Goed om te horen dat ie zo bevalt!

    Zijn er al andere spelers je spel binnen gedrongen? En vanaf wanneer kan je anderen helpen? Hoeveel notes zie je nou liggen?
     
  11. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0

    Ze kunnen alleen je spel binnen dringen zodra je in 'human' form bent, je komt in die vorm zodra je een baas verslaat of iemand anders helpt. Anderen helpen doe je door middel van op een blauw stukje text te reageren (in soul form), dit zijn spelers in human form. Ze kunnen dat neerleggen zodra ze de eerste baas verslaan, dan begint het spel eigenlijk pas.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben direct neergemept door de eerste baas en ben nu in de Nexus, ben daar gestopt het werd wat laat maar wat een sfeer heeft dit spel :eek:

    controls zijn ook erg intuitief.

    Ik ben nu dus een geest en kan dus alleen weer human worden door een ander te helpen?

    Ik ben overigens een royal, sprak me het meeste aan. Offensive magic ftw!

    Ben benieuwd naar het vervolg.
     
  13. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm ja maar dat is de eerste baas niet echt, hij staat daar gewoon om je neer te meppen, als je hem kan verslaan dan ga je bij het volgende stukje 100% dood. Het is juist de bedoeling dat je in de Nexus komt na de tutorial ;D, je bent nu een soul en in die vorm zal je het meeste van de tijd doorbrengen, daarom is het zeer belangrijk dat je ergens in level 1 een ring pakt die je 25% meer HP geeft in soul form.

    Ja dat is een manier om terug te komen, het is niet gewoon simpelweg helpen though, je zal hem moeten helpen een baas te killen anders blijf je gewoon in soul form, je kan ook zelf een baas killen bijvoorbeeld de eerste, en dan kom je ook weer in human form terecht.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wist ik, was te lezen in de vele reviews. Maar ben je echt de meeste tijd in soulform! :eek:

    Is er een manier om af te spreken in dit spel en dan bijv een chat te starten via de 360? Lijkt me wel geinig.

    Die ring zeker even scoren, die kan je later niet weer krijgen?
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Die vind je in het eerste gebied.

    Laat me maar weten als je 1-1 hebt uigespeeld, dan kunnen we online co-op potten.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    1-1 is het gebied waar je start voor het kasteel? Ik was gisteren eerst een half uur kwijt om uit te zoeken hoe je uit de Nexus kwam, was daar gestopt de keer ervoor en wist niet meer dat ik die archstones moest aanraken.

    Is dat kasteel het enige gebied waar je eerst kan komen?

    Wanneer krijg je overigens weer een autosave? Ik was gisteren 1x dood en moest weer opnieuw en kwam toen best een eind echter blijkbaar niet genoeg voor een autosave. Ik meen te hebben gelezen dat het hele level in 1x moet? Hoelang duurt een level ongeveer?

    vraagje over het level
    Je begint op de brug, echter ipv door te lopen kan je ook onder de brug komen, echter daar word je tegengehouden door een dichte deur, kan je later nog terug om die dingen op de 1 of andere manier te openen?

    Is er trouwens nu al een manier om weer levend te worden?
     
  17. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Is deze game alleen speelbaar online??

    Wanneer is deze game in NL beschrikbaar of iemand zin in ruil tegen Wolverine?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit spel komt nooit naar Nederland. Ik weet eigenlijk niet of het echt offline te spelen is. Daarmee bedoel ik overigens zonder internetverbinding, want eigenlijk speel je echt alleen sp.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Kevf, Kevf, wat een vragen weer. ;)

    Je unlockt de andere gebieden zodra je de eerste demon hebt verslagen. De eerste wereld kun je tot 1-3 halen (is mij zelf ook gelukt), daarna loop je vast op een gesloten deur. Zelf zit ik nu in 2-3.

    Autosave? Dat kent dit spel niet. Niet doodgaan dus, want dan moet je het hele stuk overnieuw doen en (misschien wel erger) heb je een kans om al je verzamelde souls kwijt te raken als je tussendoor weer doodgaat. Wordt niet overmoedig, ondanks de frustratie. Je wilt niet weten hoeveel souls ik daarmee ben kwijtgeraakt. Gelukkig wordt het level steeds opnieuw gevuld met monsters, dus farming / grinding is goed te doen als je eenmaal de leuke plekjes vindt.

    Het is natuurlijk wel zo dat als je eenmaal een demon hebt verslagen de nieuwe archstone wordt unlockt. Die zou je als checkpoint kunnen zien.

    Levels duren de eerste keer lang, vooral omdat je veel doodgaat of (hopelijk) voorzichtig speelt. Tijdens zo'n level unlock je ook shortcuts (en die ontstaan ook als het level een andere world tendency krijgt). Heb je eenmaal een level onder de knie, dan zul je merken dat ze verrassend kort kunnen zijn. Je spoiler vraag heeft trouwens met deze world tendency te maken.

    Levend word je weer door een demon te verslaan en daarna niet dood te gaan. Daarnaast vind je ook items die je kunnen resurrecten. Soms is dat handiger, omdat je levend meer hitpoints hebt. Daarmee heb ik o.a. de Flamelurker kunnen verslaan in 2-2.

    @SnakeLiquid: Zolang je niet online bent met je PS3 is het spel niet speelbaar. Misschien is dat de echte reden dat DS niet uitgebracht wordt in de VS en EU?

    Gisteren de Flamelurker in 2-2 verslagen, jezus wat was dat spannend zeg. En wat ben ik weer veel souls kwijtgeraakt haha. :9

    Even wat demon (bosses) tips als je met een Royalist (semi-magie / ranged karakter) speelt:

    (WAARSCHUWING: SEMI-SPOILERS HIERONDER)

    World 1-1 Phalanx: Firebomb, firebomb, firebomb. Sommige soldaten hebben ze bij zich. Verspil ze niet in het level, maar gooi deze op de slimes die de Phalanx omringen. Na ongeveer 30 slimes gedood te hebben is de Phalanx weerloos. Wat ook helpt is magie. Liever die vuurbal dan de soul arrow, maar 5000 souls voor de vuurbal is in het begin behoorlijk veel. Krijg je het voor elkaar, dan heb je een prima spreuk om de slimes en Phalanx te verwonden. Blijf trouwens rondcirkelen langs de zijkanten van de kamer, achter de pilaren. Zodra je in het midden van de kamer komt gaan die slimes allemaal speren gooien en believe me, dat overleef je niet lang.

    World 1-2 Red Dragon: Niet echt een boss, maar hij maakt je het leven behoorlijk zuur tijdens dit level als je eenmaal die lange brug (kantelen) over wilt steken. In de eerste bewakingstoren is een mooie plek op het dak om tussen de kantelen door op de draak te schieten met ranged of magic. Het kost veel tijd, maar dan heb je ook wat (20000 souls). De Red Dragon is daarvoor ook al te verslaan, maar dat vond ik zelf stukken lastiger. Je ziet hem de eerste keer ook tijdens het oversteken van een brug in world 1-1, maar dat beest vliegt teveel op en neer om hem gemakkelijk te kunnen verwonden. Als je eenmaal de brug over bent vliegt hij nog steeds de hele tijd over en kun je hem in zijn buik raken met ranged en magic. Maar dit kost behoorlijk veel tijd (en waarschijnlijk ben je dan nog niet zo goed voorbereid).

    Het verslaan van de Red Dragon levert je ook mooie items op. Ga maar eens terug naar het nest dat hij bewaakte (samen met een andere slapende draak). Je zult daar o.a. een flame resistance ring vrinden, welke behoorlijk handig zal worden in world 2.

    World 1-2 Tower Knight: Gemakkelijk als je karakter ranged en magic heeft. Gewoon de kantelen oprennen, boogschutters over de kling jagen en dan vanaf de kantelen op de Tower Knight schieten. Gebruik alleen ranged en magic als de Tower Knight zijn hoofd laat zien (net voordat hij gaat schieten), anders ketst je aanval nutteloos af op zijn schild.

    World 2-1 Armored Spider: Vond ik toch wel lastig omdat hij aanvallen blijft spammen en het gebied om te ontwijken best klein is. Er schijnt aan de rechterkant een veilige plek te zijn, maar ik heb hem in het midden van de tunnel verslagen. Draag die flame resistance ring, want zijn vuurballen komen hard aan als je te laat ontwijkt. Verder kan hij je ook nog "verlammen", waarna dodgen niet meer lukt. Wat ik heb gedaan: schild omhoog en zoveel mogelijk ontwijken en van tijd tot tijd met een soul arrow terugschieten en mezelf genezen. Het is goed te doen, maar erg elegant was deze methode niet.

    World 2-2 Flamelurker: Pittig. Draag ook hier weer bescherming tegen vuur en blijf cirkelen om de pilaren heen. Ontwijk zijn klap en schiet een soul arrow. Beweeg daarna weer naar achteren. Gaat ontwijken niet, gebruik dan je schild (het beste type schild in het begin van het spel is trouwens de heather shield, dus koop deze zo vroeg mogelijk). Van tijd tot tijd genezen en vol blijven houden. Ik had mijzelf weer levend geresurrect om die cling ring af te kunnen doen en een combi van ringen te kunnen dragen die veel handiger was (flame res en fragrant ring). Dat werkte goed.

    EDIT: Ik heb begrepen dat er achterin de ruimte, boven de trap, een plek is waar je relatief rustig kunt snipen.

    In het algemeen:

    Loop niet met teveel souls rond, want je zou ze zomaar kunnen kwijtraken. Investeer dus op tijd in stats, wapens en spreuken.

    Je vindt ook van tijd tot tijd hero en soldier souls (in verschillende staten zoals "unknown" en "traditional"). Dit zijn soul items die je kunt gebruiken, waarna je karakter extra souls verdient. Gebruik deze vooral in de Nexus, op het moment dat je grote soul uitgaven gaat maken. Ook hier is het weer zonde als je 5 minuten later in een level al die souls kwijtraakt omdat je twee keer het loodje legt.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2009
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Update: Ik kon net niet online op mijn PS3 komen omdat er een update gedownload moest worden.

    Het spel werkte wel gewoon, dus DS is dus wel offline te spelen!
     

Deel Deze Pagina