Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    nee hoef niet persé. maar misschien beter om overhitting bv te voorkomen.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dan is het ook niet nodig, tenzij je gaat overclocken zoals Volkoren zei ;).

@ Mensen die hem tripple channel aanraden: hij gaat voor een AMD setup en voor het moment is er nog geen AMD moederbord uit dat tripple channel ondersteunt (zover ik weet toch). Niet te vergeten dat de kans dan zeer groot is dat hij DDR3 geheugen nodig zal hebben waardoor het al helemaal buiten zijn budget valt.

3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    @ Pegas; DDR3 geheugen is op dit moment bijna net zo duur als DDR2; klik; 80 euro voor een 1600mhz setje heb ik wel over. :9

En inderdaad, je hoeft echt niet bang te zijn voor oververhitting. Beter wat extra geld naar geheugen dan zo'n overbodige uitgave voor een cpu koeler.

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Bijna... dus nog altijd duurder en voor iemand met een beperkt budget zou ik het dus niet aanraden. Ook dacht ik (al een tijdje geleden dat ik de benchmarks ervan heb bezien) dat DDR3 1600MHz op zijn best slechts even goed is als DDR2 800MHz.

Verder heeft hij dan een DDR3 moederbord nodig wat de prijs nog eens de hoogte in zal jagen en heeft hij nog steeds geen tripple channel :+.

Het geheugen zelf mag misschien al doenbaar geprijsd zijn, maar de moederborden met geheugencontrollers die triple channel ondersteunen zijn dat nog niet.

5. Robinsky009

Leuk Bevonden:
    7
    ligt het aan mij of mis ik ook een geluidskaart nog of zit dit al in het moederbord.

misschien domme vraag.

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nope, op het moederbord zit al een geluidschip ;).

Natuurlijk gaan de échte audiofielen voor een aparte geluidskaart, maar dan moet je ook al goede speakers hebben en het geld ervoor :+.

7. Robinsky009

Leuk Bevonden:
    7
    haha tnx:p
    ja was te verwachten:p

maarja vraag het gewoon even voor het onzekeren.:)

denk toch dat ik voor die silverpower voeding ga.

en morgen even langsmedia markt voor montior kijken(welke rade jullie het beste aan?) wil liefste 22'' of een 23'' budget niet meer als 200 euro wil ik er voor geven.:9

8. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    However; het zit er heel dik in dat op den duur DDR3 goedkoper dan DDR2 word, hetzelfde is gebeurd met DDR2 vs DDR1, en als je dan nog 4gig extra erin wil stoppen heeft het wel een stuk meer voordeel.
    Triple channel beveel ik ook niet aan, aangezien het inderdaad veel te duur is. De meeste test op internet geven inderdaad weinig verschil aan tussen 1200 mhz DDR2 en 1333mhz DDR3. Logisch, aangezien er maar 133mhz verschil tussen. Ik kan helaas geen benchmark vinden van een dual-channel DDR1600mhz kit.
    Oh; wij praten nu wel over een 1600mhz kit, maar Robin heeft het over een 1333mhz kit.
    Ik zou als je heel erg op je geld let voor het goedkoopste setje gaan. HOEWEL er ook veel verschil kan zitten tussen de verschillende geheugensetjes. Ik weet niet hoeveel jij wilt uitgeven aan geheugen; dus het best kan je het zelf even zoeken op Azerty. En dan het liefst geheugen met de laagste latency uitzoeken. Dat maakt nog meer verschil dan clocksnelheid.
    En wat de monitor betreft; Je kan die ook gewoon bij Azerty kopen, hoewel het wel handig is om bij de MM te kijken of je liever een 22" hebt of een 23". Ik zou zelf voor de 23" gaan, maar ik ben dan ook wel gadgetsgeil. :)

Suces!

9. Robinsky009

Leuk Bevonden:
    7
    Nu heb ik alles compleet ik ga voor dat moederbord wat ik als laatste zei en neem de crossair intern van 4gb erbij en dan de rest nog natuurlijk en verwacht eind deze week anders maandag alles binnen te hebben want het is best shit zonder pc dan. Maar Pegasus en volkoren tnx!!

Laatst bewerkt: 13 mei 2009
  10. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Geen probleem. Heb zelf ook weer wat bijgelezen, je moet het echt bijhouden om goed op de hoogte te blijven. :)

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik merk dat mijn pc momenteel een beetje outdated begint te raken. Nu denk ik niet dat het nodig is om meteen een hele nieuwe pc te kopen, maar een nieuwe videokaart en wat extra geheugen zal geen kwaad toen lijkt me.

dit zijn mijn huidige specs:

Ik wil er hooguit 100 tot 150 euro aan uitgeven om mn pc weer een beetje up-to-date te brengen.
    Welke video kaart raden jullie aan die zonder probleem in mijn pc past en voorlopig nog wel mee kan draaien.
    Of zeggen jullie; het is het niet meer waard, zou gewoon een hele nieuwe pc aanschaffen?

Laatst bewerkt: 14 mei 2009
  12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    :+
    Voor 150 kan je weinig doen aan deze PC, gewoon nieuwe kopen t.z.t.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben vanmiddag bij 3/4 hardware winkels naar binnen gelopen.
    Die hebben me verteld dat als ik 2 ram erbij gooi en een nieuwe videokaart (ze hebben me de HD3850 512MB aangeraden) neem dat ik voorlopig wel weer redelijk vooruit kan.
    Klopt dit een beetje of is dat gewoon een poging tot verkoop?

want geld voor een compleet nieuwe pc is er momenteel gewoon niet gezien ik ook voor een rijbewijs aan het sparen ben.

Laatst bewerkt: 14 mei 2009
  14. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben het er niet helemaal mee eens.

Je kan er een PCI-E kaart inzetten, de processor is dual core en hij ondersteunt DDR2 geheugen en hij heeft een SATA schijf.
    Een kaart beter dan de X1300 is best wel te vinden voor niet zoveel geld. Het enige wat je dan moet doen is 2gigabyte geheugen kopen omdat 533mhz niet heel erg snel is meer voor tegenwoordig.

HOWEVER

Een nieuwe computer is ook geen slechte keuze, de harde schijf kan je gewoon in je nieuwe computer zetten en als je een nieuwe computer koopt hoef je eigenlijk alleen maar een nieuwe kast, processor en moederbord extra te kopen.

Ik zou zelf voor de nieuwe computer gaan. :)

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus als ik 2GB DDR2 geheugen koop, en een nieuwe videokaart erin gooi kan ik voorlopig weer vooruit?

http://www.mycom.nl/Products/View/SAPPHIRE%20HD3850,%20512%20MB/179637.aspx

Ben bij deze winkel geweest hier en die hadden me die kaart aangeraden. is dit een goeie kaart waar ik voorlopig mee vooruit kan? en is dat een mooi prijsje voor die kaart?

dan ben ik voor 100 euro klaar wat ik eigelijk momenteel maximaal te besteden heb.

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je huidige CPU gaat sowieso een bottleneck zijn (het is wel een dual core, maar wat voor één :+). Maar afhangende van wat je juist gaat doen zal het al dan niet merkbaar zijn. Bijvoorbeeld het surfen op het net/browsen op je pc zal veel vlotter gaan en voelen met wat geheugen erbij. Een redelijk moderne game daarentegen zal al snel tonen dat je CPU een bottleneck is (je gaat dus de kracht van de grafische kaart niet te volle kunnen benutten).

De HD3850 is geen slechte kaart, maar natuurlijk moet je er ook geen wonderen van verwachten.

Je zegt steeds dat je terug mee wil, maar met wat wil je juist terug mee? Wil je Crysis kunnen opengooien of wat wil je juist? :+.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik gebruik m'n pc voornamelijk voor internetten, filmpjes kijken etc. het alle daagse gebruik. ook wil ik er een beetje mee gamen. zoals nu bv ben ik battlestations pacific aan het "kopen". Ben ik naar canirunit.com gegaan alleen die zegt dus dat mijn videokaart het niet trekt.
    Waar ik hem ds voor gebruik: een beetje van alles en ook wel een beetje kunnen gamen, maar alles op full hoeft van mij niet. zolang ik het maar kan spelen vind ik het prima. Natuurlijk vind ik het wel leuk als ik games op een hoger tandje kan spelen, maar dat is geen absolute must.

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dan zou die HD3850 wel moeten voldoen. Al zit je CPU op het randje van de minimum recommended CPU voor die game wat dus een bottleneck zal veroorzaken (hoe groot die zal zijn hangt af van hoe afhankelijk de game van de CPU is).

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  20. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    4770 is ook een heel leuk kaartje voor weinig. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina