Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lukeman

lukeman Up and running...

Leuk Bevonden:
    0
    Jij boft maar met zo'n vrouw, die van mij kost alleen maar geld ;)

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Moet mijn speelgoed ook zelf betalen :mad:

Kijk eens naar de Onkyo TX-SR606 of hoger.

De 606 heeft 4 HDMI-in en 1 HDMI-uit.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    We zijn getrouwd, dus maakt uiteindelijk weinig uit maar het feit dat ze daar het geld aan wil uitgeven vind ik niks mis mee ;)

Ik moet dus 2 hdmi out hebben

4. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Receivers met 2 hdmi out kosten rond de 1000 euro. De Marantz 7002 en de Onkyo 876 zijn de goedkoopsten. Dan ga je al snel naar de 1500, dan heb je een Marantz 8002, Onkyo NR906 of een Yamaha V3900. De Denon 4208 en Pioneer LX81 gaan al richting de 2000 euro. Veel meer keuze is er niet. Ik heb zelf ook een beamer gehad en zat ook met het probleem van 2 hdmi out. Ik heb het toentertijd opgelost met een 1x2 switch. Deze maakt dus van de hdmi out van de receiver, 2 outputs. Hierdoor had ik beeld op zowel de beamer als op de tv. Werkte perfect. Ik heb nu de beamer verkocht, maar de switch heb ik hier nog liggen. Als je interesse hebt... :)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  6. ON 360

ON 360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Beste mensen, ik heb jullie hulp nodig. Jullie zijn hier de audio kenners en ik verwacht dat jullie mij kunnen helpen ;)
    Heb mij in het verleden nooit verdiept in audio maar vind het aangezien ik binnenkort verhuis wel eens tijd worden voor een leuke Dolby surround set.

Ik begrijp dat deze vraag vast eerder is gesteld, en mijn excuses als ik deze in het topic had kunnen vinden maar ik heb op het moment weinig tijd en wil vandaag graag nog een leuk setje kopen aangezien ik hier vandaag de mogelijkheid voor heb.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

-------
    De volgende apparaten wil ik graag aansluiten op de Home cinema set

Playstation 3
    Xbox 360
    LP speler
    Lcd tv Lg32lg3000

-De Xbox 360 is aangesloten via Component HD AV Cable
    -De Playstation 3 is aangesloten via HDMI
    -Het gaat om deze platenspeler met ingebouwde voorversterker
    -De lcd tv heeft 3 HDMI aansluitingen, YUV aansluiting, VGA / D-Sub Interface, S-Video Interface, 2x scart

Het liefste hoor ik de tv, xbox, playstation en LP speler over de Home cinema set maar met alleen de Xbox en Playstation kan ik ook leven.

Mijn vraag is nu:

Kan ik al deze dingen tegelijk aansluiten? zo ja welke aansluitingen moet de Home cinema set hiervoor hebben? Ik zoek, als het mogelijk is, een setje onder de 500 euro.

Alvast heel erg bedankt!

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Het gaat in dit geval niet om Surround, maar wel om twee geluidsboxen en gamen. :)

Mijn pa heeft sinds een maand of twee nieuwe geluidsboxen, erg goed materiaal! :eek: Ik vraag me af of ik de versterker ook op de TV / Xbox 360 zal aansluiten. De boxen staan echter allebei rechts in de kamer / van de TV.

Zou dit hinderlijk zijn?

Zo is de situatie, ruw:

Ik vraag me af het beleven van het geluid op de Xbox 360 wel leuk en goed is, of goed tot zijn recht komt, als het geluid van twee kanten van rechts komt, en niet links en rechts dicht bij de TV. (Kamer is overigens wel een stuk langer naar links, waar er meestal iemand zit als het puur om muziek luisteren gaat).

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tis verre van optimaal, maar je hebt iig meer geluid dan alleen uit de tv ;)

@ Cyber: moet geen enkel probleem zijn. Je zou op zoek moeten gaan naar een receiver met component en hdmi in. Ik zal wel voor 3x hdmi gaan zo kan je je 360 misschien ooit nog eens via hdmi doen en nog een 3e apparaat (laptop, mediatank whatever). De receiver sluit je dan aan via hdmi op je tv.

Het enige wat me onduidelijk is, is je platenspeler. Heeft die alleen usb?

Je zou eens kunnen kijken naar sets van Harman Kardon. Daar zijn in die klasse erg leuke sets voor te krijgen. Zorg er wel voor dat in je set echt een aparte receiver zit en niet 1 of ander combigeval. Zo kan je veel gemakkelijker uitbreiden.

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Maar is het aan te raden? Zo ja, dan moet ik kabels gaan kopen en een nieuwe verdeler, want heb nu twee AUX-ingangen (platenspeler, MP:cool:, en moet er dus nog één meer hebben wil ik de boxen aansluiten op de Xbox 360 / TV. En dat kost geld. :+

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Er zitten 2 optische inputs op, dus je kan het geluid van de xbox hierdoor laten lopen ja.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/ht-s5105/238193/

Dit is een onkyo surroundset zonder dvd speler. Jij gebruikt gewoon de ps3 als dvd speler natuurlijk.

Je kunt op de Onkyo meerdere apparaten op aansluiten met verschillende kabels. Een groot voordeel is dat er een audio-delay op zit. Een nadeel is dat deze set geen surround audio uit de hdmi haalt, dus moet je een optische kabel extra inpluggen.

3x hdmi inputs (in dit geval kan je beter je ps3 direkt in de tv prikken)
    1x hdmi output (die gaat eventueel naar je lcd)
    2x optical input (hier doe je een optische kabel vanuit je ps3 in, verander de audio output van je ps3 naar optisch in het instellingen-menu en in de andere input doe je de optische kabel vanuit de componentenkabel van je xbox360)
    2x componenten input 1x output (hier kan je de xbox op aansluiten, maar die kan je net zo goed direkt in de tv doen)

De platenspeler moet gewoon op je pc aangesloten blijven. Je kunt dan de audio van je pc op de onkyo aansluiten dmv stereo tulpjes. Ik weet niet hoe je nu het geluid van je pc luistert en dus welke aansluiting je hiervoor gebruikt?

Deze set kan 1080p doorgeven door de hdmi en vanuit componenten kan die upscalen naar 720p/1080i. Dit heeft allemaal geen zin voor jou, aangezien je tv hdready is en de receiver niets hoeft te doen met het signaal.
    Daarom sluit je de xbox en ps3 gewoon direkt op de tv en sluit je 2 optische kabels aan voor het geluid. De speakers van de tv zet je uit.

De zwarte uitvoering is erg mooi, de zilveren vind ik minder. Kijk maar 's op onkyo.nl-home theatre-packages-5105. Dan kan je op het zwarte blokje drukken. Daar kan je ook de handleiding s bekijken.

Laatst bewerkt: 16 mei 2009
  13. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Hmm, misschien ook wel interesant voor mij.
    Ik ben namelijk van plan om een tv te kopen, maar daar wil ik natuurlijk ook een 5.1 geluidsetje bij. Mijn budget voor de geluidset ligt ron de de €300-€350,-.
    Maar bij die onkyo surroundset kun je gewoon je xbox 360, blu-ray speler op aansluiten zodat je surroundsound hebt? En door die audio delay ben je dan ook meteen af van het out of sync probleem, waar ik veel over hoor?

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Klopt helemaal. Je kunt je xbox en je blu ray gewoon op je tv aansluiten of via de Onkyo, maar je moet bij beide een optische kabel op de onkyo aansluiten voor het surround geluid (dts). Let op dat er een optical out op de blu ray zit
    Goede set voor weinig geld hoor.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik denk dat je er helemaal gek van wordt als het geluid van 1 kant komt. Kun je je pa niet vragen of hij niet muzie wil luisteren op de bank waar jij gamed, dan kun je de speakers naast de tv zetten :)

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een rara opstelling :confused:

Gamen in Stereo met 1 speaker is verschrikkelijk , luister dan nog liever naar Mono.

17. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Kan je niet nog een speaker vinden en die aansluiten op de radio waar de speaker rechts boven ook op aangesloten zit? Dat je het zelfde geluid uit twee speakers laat komen zeg maar.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nou, dat zouden we wel willen, maar naast de tv is er geen ruimte voor beide boxen. Er staat een kast, met ook nog een erg laag gedeelte van twee lades, waar de TV op staat. Daarnaast staan de boxen nu zo dat het geluid in de lengte van het huis gaat. Als de ruimte er al zou zijn, dan zou het geluid snel op de muur stuiten.

Het klinkt raar, maar is het niet. De boxen zijn hier ALTIJD al alleen maar gebruikt voor muziek, en voor muziek staan ze op hun huidige plaats beter dan naast de TV (wat voor de TV en het gamen het beste zou zijn).

Ja, ben ik dus ook niet van plan. :+

Eh? Een derde box er bij kopen, die ergens links proppen en dan samen met één van de boxen rechts gebruiken?

19. lukeman

lukeman Up and running...

Leuk Bevonden:
    0
    Gamen nu sinds een paar dagen in 5.1 en wat een verschil is dat zeg! Helemaal goed. Lijkt ook wel of ik opeens een stuk minder slecht ben in COD4 en CDO5. Kan het iedereen aanbevelen!

20. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    Om te gamen in 5.1 surround moet je toch gewoon een glasvezelkabel kopen en in je home cinema system doen? en in dat poortje?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina