Verhuren ze ergens in nederland xbox 360 games?

Discussie in 'Algemeen' gestart door shonosuke, 29 jul 2006.

  1. Het is nooit verboden geweest. Je moest er alleen toestemming voor hebben. dat is nog steeds niet veranderd. De uitgevers in Nederlands zullen nooit toestemming geven voor het verhuren van videogames. Dit omdat hun bang zijn voor een teruglopende verkoop. Maar verboden is het niet. Daarom dus je huur games uit Engeland laten komen, daar mag het wel.

    En als je games in de bieb gaat zien dan zijn het of hele oude waar de uitgevers zich niet zo druk over maken, of ze zijn illegaal.
    De games waar ik het over heb zijn de nieuwe games. Zijn beschikbaar voor verhuur vanaf de release.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2009
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Vroeger kon je altijd games/consoles huren bij de videotheek. In het weekend gewoon een SNES lenen + Donkey Kong Country. Geniaal, ook zo vaak PS1 en PS2 games geleend.
     
  3. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Je kan ook gewoon zeggen waar. ^^
     
  4. http://www.boomerangrentals.co.uk/

    Dit is de Engelse website. Officieel doen ze niet aan nederlanders verhuren, maar mij is het wel gelukt. daarbij kan ik ook vermelden dat ze over een aantal maanden een service hebben voor de nederlandse en belgische markt. Hiermee zijn ze vol in ontwikkeling. Ze willen hier niet veel over loslaten. Maar omdat ik een vriend heb werken binnen Boomerang in de UK heb ik deze info gekregen. Via hem ben ik ook lid geworden.

    Ik zou zeggen, probeer eerst zelf lid te worden. En als dat niet lukt. stuur mij dan een pm, dan kan ik namelijk de lidmaatschappen samen met jullie en mijn vriend van Boomerang regelen. Dit is dus de reden dat ik vraag voor pm's. Het moet namelijk waarschijnlijk via die vriend geregeld worden. Hij verzorgd de verhuur op dit moment in NL. En over 3 maanden komen ze dus met een service speciaal voor de nederlandse en belgische markt. De webiste zal ook in het nederlands zijn en de verzendingen zullen dan ook vanuit nederland geschieden.

    De prijzen zijn voor ons wel hoger omdat de verzendingen naar NL aanzienlijk hoger zijn dan binnen de UK. Daarbij hebben ze ook nog te maken met valuta koersen.
     
  5. CopyCatz

    CopyCatz Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen, laat je eens wat beter informeren. Een tijdje terug hebben de openbare bibliotheken juridisch aan het kortste eind getrokken waardoor cd-roms en console games niet meer uitgeleend mochten worden, imho een zeer slechte zaak. Gelukkig zijn er voor dit jaar nieuwe afspraken gemaakt. Hier wat meer info:

    http://www.debibliotheken.nl/content.jsp?objectid=22964&highlights=games

    Er staat wel ""met de nadruk op educatieve games" maar gelukkig heeft NBD/Biblion (de bibliotheekleverancier) meestal niet zoveel kaas gegeten van de inhoud van games dus dat zal in de praktijk wel meevallen.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2009
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als het over 3 maanden toch naar NL komt, wacht ik daar wel ff op :)
     
  7. Beetje jammer dat je denkt dat je er echt verstand van hebt. Jij haalt al je info alleen van internet. Ik heb zelf contact met de uitgevers en de NVPI. Het gaat om spellen als brain training en dat soort dingen.

    Een beetje normale titel zal er niet op de markt komen. Dit omdat de uitgevers hier niet mee instemmen. Maar goed. Ga jij lekker je spelletje bij de bieb halen en er dan achter komen dat ze alleen maar kinder games hebben.

    Daarbij vermeld ik ook dat het gaat om het verhuren van games.... Daar waar jij het over hebt is een "try and buy" systeem. Dat is natuurlijk geen verhuur. Dus ik zou zeggen, laat jij is wat beter informeren....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2009
  8. Daarbij vermeld ik ook duidelijk dat het om de nieuwe releases gaat en niet om de "b" spellen die de bieb gaat aanbieden. zie je het al gebeuren gta4 in de bieb? hahaha

    edit: daarbij doen er nogal 2 hele hele grote partijen niet mee. Microsoft en Nintendo. zie link: http://www.debibliotheken.nl/content.jsp?objectid=22856
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2009
  9. CopyCatz

    CopyCatz Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm je hebt gelijk, het was niet verboden maar de uitgevers deden moeilijk idd, dat had ik wat anders moeten formuleren. En als nintendo en ms niet meedoen zijn de wii en xbox effectief nog steeds dood in de bieb...

    En over gta4 in de bieb, ik heb het wel gekker gezien... Battlefield 2 voor de pc vroeger bijvoorbeeld, de eerste die 'm leende had de serial te pakken, de rest had pech gehad...
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  10. iebiedie

    iebiedie Active Member

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja vroeger was dit ook allemaal wel het geval... totdat dus de uitgevers in opstand kwamen.

    Daarbij gaat het nu om educatieve games. Denk niet dat ze GTA 4 als een educatieve game zien.

    Maar goed. Ik denk nog een paar maanden dan gaat er een nederlandse service van start die alle games gaat verhuren. Voor zowel de xbox360, PS3 en WII.

    Nog eventjes geduld en dan kunnen we met z'n allen gewoon games gaan huren.
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Nou, vandaag moest ik even naar de Bibliotheek ( A'dam Mercatorplein ) en zag met verbazing dat ze daar nu ook games te leen aanbieden. Voor de Playstation 3 en de Xbox 360. Voor 18+ leden kan je zo'n game huren voor €1 en dan mag je hem 3 weken lenen. Onder 18 is het 3 weken en gratis. Maar goed, als dat verlopen is kan je hem terugbrengen en hem opnieuw lenen mocht je er dan nog interesse in hebben. Het zijn niet echt hele nieuwe games maar tenminste wat. Zo hadden ze oa voor de PS3 oa Little Big Planet en voor de 360 Vegas 2, Shaun White Snowboarding en 50 Cent: Blood on the sand. Heb zelf maar ook even 2 titels meegenomen. Van de week maar eens even in de stad kijken of er wat leuks is daar! :thumbs:
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    €1 voor 3 weken, ze hebben duidelijk geen winst voor ogen :+
     
  13. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel een mooie optie.

    Dan hoef je tenminste niet meer van die dure games te kopen.

    Hopen dat het op meerdere plaatsen voor gaat komen :)
     
  14. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Hier hadden ze het eerst voor de ps2, gamecube en GBA, nu niet meer:mad:
     

Deel Deze Pagina