Bionic Commando

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 13 aug 2008.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Graag foto plaatsen van de gamedoos, anders er verder niet meer inhoudelijk over praten.
     
  2. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    omg hoe fout =(

    Ik ga trouwens die demo maar is downloaden die heb ik volledig gemist! Ik hoor dat het een mp demo is? Dat is wel weer jammer.. Die SP lijkt me veel toffer.
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat, de reactie van Gerjan of bedoel je iets anders? Het spel is via de 'bekende' import webshops nog niet te krijgen, en in NL is ie ook nog niet uit. Wel staat ie sinds een aantal dagen op de nieuwsgroepen, dus daarom letten wij even goed op om eventuele spoilers e.d. te voorkomen.
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    De reactie van Gerjan ja. En dit is onzin, omdat als hij het spel gewoon via legale wijze heeft gekocht zijn er alsnog spoiler tags.. moet je daarom een foto van de boxart plaatsen? please.
     
  5. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Speciaal voor jou zal ik vanavond even een foto plaatsen met bon 8) (het gaat nu lastig want ik zit bij mijn ouders). Dus ik ga gewoon verder over inhoudelijk er over te praten. desnoods met spoilers

    Hij is toevallig wel in NL te koop bij Futurezone Rotterdam Centrum :)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2009
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het gaat erom dat Xboxworld op geen manier gelinkt wil worden aan illegale praktijken, als het downlaoden of illegale verkrijgen van games. Stel dat Maver21 zich hier inderdaad 'schuldig aan gemaakt heeft', dan wenst de forum crew posts over het spel niet op het forum. Toont hij met een foto van het spel aan dat hij het op legale wijze verkregen heeft (import, winkel die het te vroeg aanbied), weten de moderators van XBW dat er niks aan de hand is en kan er over het spel gepost worden. Een niet zo'n gekke regel en eentje waar je jezelf bij kan neerleggen, of niet. ;) Maar dan worden de moderators heeeuuuul booos! :eek:
     
  7. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    komt goed, zal vanavond wel een foto plaatsen. Ik had ook absoluut niet verwacht dat ik deze reacties had kunnen verwachten.

    Ik was dus gistermiddag vanuit school met een vriend de stad in gegaan en ik wilde dus langs Futurezone gaan om te kijken of er wat lag. Ik liep naar de Xbox gedeelte en ik schrok echt dat ik ineens Bionic Commando zag liggen. Ik werd ineens blij }:]. Ik liep naar de balie toe en vroeg aan de medewerker hoe het kwam dat hij er al lag. Hij zei dus dat hij hem binnen had gekregen en gewoon mocht verkopen, dat heb ik dus gelijk gedaan:)
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Eerste 3 reviews, dat cijfer van Edge zegt niet zo veel maar een 6.25 van Game Informer belooft niet zo heel veel goeds :mad:

    Games Master UK 06/01/09 Review 77 out of 100
    Game Informer 06/01/09 Review 6.25 out of 10
    Edge Magazine UK 06/01/09 Review 6 out of 10
     
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Zou het misschien iets te maken hebben met de multiplayer?
    Want de singleplayer lijkt me toch goed in orde(alleen filmpjes gezien:+)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2009
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik vrees van niet , als de singleplayer echt goed was zou de game wel hoger scoren, kijk naar Chronicles of Riddick of F.E.A.R 2 , beide zeer matige Multiplayer maar op basis van een aardige singeplayer toch wel aardige reviewscores
     
  11. MadMike BE

    MadMike BE pGaming

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    Is al te verkrijgen in de belgische game maniastores hoor .. hij is wel vet ..
     
  12. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Hier is het plaatje voor de Admins en de Moderators :)

    [​IMG]
     
  13. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Omdat het gewoon een beetje zielig is.. als de game al te krijgen is waarom zou je dan een foto moeten maken :confused: Waarom zou je uberhaupt moeten uitleggen hoe je aan een game komt, misschien ben je wel een reviewer en krijg je de game eerder dan de rest. Nouja goed even ontopic: Ik heb wat meer filmpjes gekeken en ik moet zeggen.. waarom heb ik deze game niet eerder in de gaten gehouden?! Deze mix tussen crackdown en spiderman ziet er heerlijk uit!
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Review:


    Bionic Commando Review
    The classic swinging hero is back.

    May 18, 2009 - Over twenty years ago, Capcom introduced gamers to a story where the hero was dropped deep behind enemy lines with little more than a pistol and a bionic arm. Bionic Commando went on to become an action classic thanks to its challenge and its gameplay, and fans of the original will frequently tell you stories of how fun, but also how difficult the game was. In many ways, it was a badge of honor to play through and complete, and players eagerly awaited the next chapter for Rad Spencer. While the original was remade in last year's critically acclaimed Bionic Commando Rearmed, Grin took almost another year in producing a true sequel, also called Bionic Commando. Confusion of naming conventions and systems for each game aside, the new Bionic Commando is an enjoyable addition to the franchise for action fans.

    The game takes place ten years after the original game, where you once again take up the cybernetic enhancements of Nathan "Rad" Spencer. Time has not been favorable to Spencer, because he's been blamed for an incident that has inspired hatred of bionically augmented people by his former comrades. As a result, Spencer's been imprisoned, stripped of his technology and sentenced to death. Fortunately for him, he's pulled back into service after a terrorist group known as Bio-Reign detonates a weapon that irradiates most of Ascension City, ripping it asunder and killing a large amount of the population. With Super Joe, Spencer's commanding officer, calling the shots, our hero gets deployed into the ruined city to discover the purpose behind the attack.


    [ign]14211212&downloadURL=http://ps3movies.ign.com/ps3/video/article/983/983660/bioniccommando_vdr_051509._flvlowwide.flv[/ign]

    For the most part, the story keeps moving at a reasonable pace. There are some implied connections to the first game via characters that are introduced, which helps considering the length of time between titles. Some of these are rather tenuous, and some of the scenes are pretty horrendous – for example, the sequence between Mag and Spencer when they first meet is straight out of a B-movie with all of the pushing they perform – but overall, the story is enjoyable with some interesting twists and a set up for future sequels.

    Clearly, much of Bionic Commando's gameplay revolves around the bionic arm itself, which helped distinguish the original from other action games at the time. However, Bionic Commando takes an interesting twist to your abilities with the arm from the start of the game, by keeping you separated from the gear for a few minutes until you recover it from an errant drop by your forces. Since Spencer has been away from his equipment for many years, his body needs to take time to remember all of the moves that it can perform with the appendage. You're always able to perform swings and vertical leaps with the bionic arm thanks to a grappling reticule, which turns blue whenever you can connect to a surface. Based on the amount of arm cable that you have extended as you swing, a momentum indicator highlights the best time to propel yourself forward.

    It may take a little while to get used to, but once you do, you can perform an incredible sequence of jumps with impressive speed, leaping from area to area seamlessly. Be aware, however, that you'll need to be careful with some of your jumps. If you miss grappling from one area to another and fall to your doom--swing into any irradiated areas or land in deep water and can't grapple out--you'll start back at a distant checkpoint, without any of the equipment or items that you may have acquired along the way. If you want to avoid this hazard, you'll have to get better with your skills – something that harkens back to the game's older NES roots.

    [​IMG]
    Tarzan, your concrete jungle awaits.

    The other abilities for Spencer slowly come back during specific checkpoints, allowing you to figure out the best way to use each move in combat. It makes sense, and along with button prompts that pop up on the upper right hand corner of the screen, reduces any confusion as to what you can do. Obviously, Spencer learned to put a large number of tricks up his metallic sleeve in-between the first and second game, because he'll eventually be able to utilize a significant number of abilities.

    Of course, he can perform a light or heavy punch with his arm, as well as knock objects into the air and smash them towards targets or weakened walls. If you'd like to perform a silent attack on enemies, you can attach the arm to them and perform a zip kick solidly to their chest. You can also connect the arm to them and fling them into other enemies or smash them into the ground. Enemies can also be suspended into the air in a move known as "kiting," allowing you to shoot them while they're helpless. You'll even be able to rip objects such as train cars off their tracks and send them crashing below, which is a great way to take out enemies from a distance without alerting troops to your presence. Eventually, you'll even be able to perform whip strikes by swinging your arm in a large circle, killing anyone in its immediate vicinity along with finishing strikes on larger mechanical opponents.

    You won't be restrained to solely relying on your arm to eliminate opponents, either. Spencer always has his standard issue pistol which he can use to shoot enemies. As he moves farther into the field, he gains access to grenades and other weapons that can be used to eliminate large groups of enemies. You won't be picking these firearms up from fallen soldiers; instead, every now and then Super Joe sends out a drop pod to provide you with extra firepower. These range from shotguns and sniper rifles to machine guns and rocket launchers. While all of these weapons are powerful, there is a caveat to these guns – the ammunition for each is few and far between, which means that you may want to conserve your ammo for when you really need it. As a result, gunplay isn't a true star of the combat system; using your arm to attack characters is the real stand out.

    There's another reason why you'll want to be careful with your bullets: Bionic Commando provides you with various challenges when you gain new abilities or find certan weapons. You're not required to accomplish these tasks to finish the title. In fact, you'll complete a certain amount of them by simply playing from beginning to end. Some of these objectives require you to perform tricky jobs, like blowing up six soldiers with one grenade or performing a certain number of strikes with a particular weapon. However, the challenges provide bonuses for Nathan that are above and beyond the old school notion of bragging rights. Some of these, for example, provide additional armor for Spencer to deflect damage, while others increase the clip size for weapons or the grenades that can be carried. The further test for some challenges comes in managing to have the right weapon for a particular task with enough ammunition – waste your shots, and you can be relatively assured that you won't be able to accomplish that goal at all.

    [​IMG]
    Hulk Smash!

    Now, were this Bionic Commando akin to the first one, it wouldn't be much of an issue, since you'd simply move to a new area, gain additional weapons or access codes and return to explore and retry elements that you couldn't before. However, that isn't the case with the new game, which points out one of the larger flaws with this title: This Bionic Commando is very linear and refuses to allow you access to previous areas that you've explored. As a result, you won't be able to go back and perform certain tasks or even acquire some of the hidden collectibles which unlock concept art that you might have missed. This may seem strange, particularly when there's a level jump included in the extras menu of the game. However, as soon as you try to access it, you'll notice that the screen indicates that no challenges, trophies/achievements or collectibles will be saved for your progress when you engage in this mode. The result: Miss your chance the first time through, and you're going to have to either play through and complete the game or start over with a new game. That doesn't enhance the replayability even with the three difficulty levels in the game; rather, it enhances much of the frustration of a linear experience.

    The same could be said about some of the extras, which are only unlocked if you happen to have Bionic Commando Rearmed. While I applaud Grin and Capcom for including this support between games, some of the collectibles can only be unlocked with significant investment in Rearmed, which is a minor complaint. One in particular involves a large amount of hassle that you might not have even come across without significant exploration. Multiplayer won't solve some of the replayability issues with the single player experience. There are the standard modes of Deathmatch, Team Deathmatch and Capture the Flag for up to eight people. It's enjoyable, and there are a total of sixteen maps within multiplayer to explore and fight across, but you'll probably move on after a few rounds.

    For the most part, the presentation of Bionic Commando is rather impressive thanks to some of the little details scattered about the game. Dust coats the screen as buildings fall to the ground or large explosions happen nearby, fluttering papers float from shattered windows, and a significant amount of the debris can be interacted with or turned into a weapon. The sense of scale is impressive as well as you make large leaps from the tops of buildings and swing from girder to girder or leap from place to place, with extremely solid camera work. For the most part, the frame rate is solid, with a few dips and drops here and there, usually during large battle sequences, but frequently, this seems to be done more for dramatic effect than because of a technical issue. That's key, because with a game that requires some split second reactions depending on the leaps, having significant framerate issues would easily kill this title.

    [​IMG]
    You can't catch this bullet with your teeth.

    While Nathan's character model might not appeal to some purists, you can take a certain amount of solace in the fact that you can unlock Nathan's classic "Rearmed" skin if you have a saved game from the download. What did annoy me was the oversaturation of in-game ads. It's one thing to advertise fake ads for things within Ascension City, because it extends the fiction of the location itself. I could even allow for cross-promotion of Capcom titles to a degree, simply because that is a practice that some publishers are trending towards (I don't like it, but it does happen.) However, when you're swinging through a city and you're confronted with huge Pepsi, Nvidia and Alienware ads, it sucks a certain amount of the immersion out of the gameplay.

    The voice acting is pretty decent across the board. Faith No More's Mike Patton does a solid job of conveying a Spencer that's morphed into a sarcastic anti-hero from his years of imprisonment, and you'll hear plenty of adlibs and snarky comments when he kills enemies. Musically, there's an interesting mix of mellow and rock infused takes on the classic Bionic Commando theme, which frequently rise up during battle sequences.

    Closing Comments
    It's been an incredibly long time since Nathan Spencer swung onto a console, and for the most part, his return is a solid one. Bionic Commando provides an updated adventure for the classic hero, sending him as a one man army against daunting odds to save the world once again. If you can look past the replayability issues that crop up due to the linear play, you'll find an enjoyable adventure that easily re-establishes the franchise for Capcom. You've been out of duty for way too long, Spencer – Hopefully you'll come back sooner than later.


    8.0 Presentation
    While there are some B-movie styled plot points and tenuous connections to the first game, the story of Nathan trying to stop Bio-Reign isn't a bad one, and has a couple of nice twists involved.

    8.0 Graphics
    Solid visuals throughout, with an impressive sense of scale and speed as you swing across the city. The only issue you may find are some frame rate drops here and there.

    7.5 Sound
    Voice acting is pretty decent, and the rock and low key versions of the theme song are nice when battles break out.

    8.0 Gameplay
    The bionic arm is the real standout of the combat system, since ammo for your weapons can be sparsely found within the game. Fortunately, it's strong enough to take out most opponents.

    7.5 Lasting Appeal
    Tossing in challenges and collectibles is a nice touch, but the linear nature of play and difficulty of completing challenges on any difficulty pulls down some of the replayability.

    8.0 OVERALL
    'Impressive'
    (out of 10 / not an average)
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2009
  15. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    [GT]49427[/GT]
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    De game is na mijn mening redelijk kort. (review volgt)
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [yt]QJWd_Zb1TYE[/yt]

    En de review van de meneer hierboven ;) :

    XBW Review: Bionic Commando

    Bionic Commando is het nieuwste vervolg op het eeuwenoude Bionic Commando, ooit verschenen op de NES, en het kort geleden verschenen Bionic Commando Rearmed (Arcade). Nieuwe personages keren terug en zullen het verhaal dragen van jouw Bionische Commando; Nathan \"Rad\" Spencer. Tien jaar nadat Nathan de Imperial uit het origineel verslagen heeft wordt Nathan verraden door de overheid wie hij eens trouw zwoer. Natuurlijk is Nathan onschuldig en tracht hij zijn (dood)straf te ontlopen.

    [​IMG]

    Het spel begint op de dag dat Nathan wordt geëxecuteerd. Een groep terroristen brengen een bom tot ontploffing in Ascension City, met alle gevolgen van dien. Het leger laat op zich wachten, wat Nathan en zijn oude collega’s er toe aanzetten hem opnieuw uit te rusten met dé troef van dit spel; de bionische arm zodat hij het op kan nemen tegen de kwaaddoeners.

    Swingplay

    Zonder één belangrijke gimmick zou Bionic Commando niet meer zijn dan een bovengemiddeld actiespel. Deze gimmick is uiteraard de bionische arm. Deze keert terug met dezelfde mogelijkheden als de arm die je wellicht van de NES kent. Hoewel Nathan dit maal ook kan springen, is dit van weinig belang. In tegenstelling tot Spider-Man zal je als Nathan zelf het verschil tussen hangen en slingeren moeten maken, waardoor Bionic Commando een hogere leercurve dan het eerder genoemde kent. Heb je het slingeren eenmaal onder de knie, dan kan je als Nathan zo vrij als een vogel door de vaak groots opgezette omgevingen bewegen. Naast het slingeren kan je met de bionische arm ook vijanden vermorzelen, ze tegen elkaar aan gooien of bepaalde objecten als wapen tegen ze gebruiken. Ook is het mogelijk, en zelfs van levensbelang, de arm als lier te gebruiken, zodat je jezelf kan ophijsen wanneer het slingeren even wat minder goed uitpakt.

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Behalve de bionische arm kan Nathan ook gebruik maken van een vrij standaard arsenaal aan wapens. Denk aan pistolen, automatische wapens of een raketwerper. Hoewel het neerslaan van tegenstanders met de arm een krachtige vechttechniek is, weten sommige vijanden het wapen keer op keer te ontwijken of zijn ze te ver weg om met de arm aan te vallen. Zo word je gedwongen gebruik te maken van de verschillende wapens en zie je enkele extra mogelijkheden. Sommige vijanden kunnen slechts met één wapen vernietigd worden of laten een speciaal laserwapen achter nadat je ze verslagen hebt.

    Levels

    Je denkt wellicht anders, maar Bionic Commando kent een redelijk groot aantal verschillende omgevingen. Je zal niet enkel tussen de ingestorte wolkenkrabbers slingeren en vechten, maar ook in grote parken of ondergrondse omgevingen. Elke omgeving leent zich als speeltuin voor de bionische arm en is niet enkel een spectaculair zicht, maar ook leuk.

    Naast het al schietend en klauterend door de verschillende levels heen te lopen, bestaat één van de belangrijke doelen om verder te komen in het spel uit het uitschakelen van mijnenvelden die je de toegang naar andere delen van de spelwereld ontzeggen. Dit doe je door het hacken van een computer, wat in eerste instantie nog best leuk is. Het wordt echter al snel vervelend en saai wanneer je dit in elke speelbare omgeving moet doen, maar de meeste ergernissen ontstaan wanneer je merkt dat de ontgrendelde omgevingen eigenlijk hetzelfde zijn als de eerder bezochte, maar dan met een (iets) ander uiterlijk.

    Eindbaas

    De standaard soldaten en terroristen vormen geen uitdaging voor bionische superheld Nathan. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Bionic Commando volgepropt is met de meest gekke, bizarre en groots opgezette eindbazen. Deze kunnen variëren van robots tot sluipschutters of zelfs gigantische vliegtuigen laserschietende wormen. Niet verwonderlijk dat Capcom dit spel uitbrengt.

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Met het verslaan van vijanden ontgrendel en voltooi je speciale Active Challenges die los staan van de verhaallijn. De meeste Active Challenges bestaan uit het verslaan van een x aantal vijanden of het al slingerend beschieten van een y aantal vijanden. Met het volbrengen van deze missiedoelen ontvang je nieuwe Passive Skills (meer kogels, bepantsering, etc.). Daarnaast zal je vaak een Achievement ontvangen als je de Active Challenge volbrengt.

    Het eigenlijke verhaal is aan de korte kant, en wil je jezelf langer dan tien uur bezig houden met het in je eentje spelen van dit spel, dan zal je de ogen toch echt op de Active Challenges moeten richten.

    Multiplayer

    Een andere manier om te ontkomen aan de korte en ietwat karige ervaring voor één speler kan je het via Xbox Live opnemen tegen zeven anderen in verschillende Multiplayer spellen. Hoewel de verschillende modi weinig variëren van wat we kennen (Deathmatch, Capture the Flag), worden ze spannend en levendig gehouden door het feit dat elke speler beschikt over een bionische arm. Dit zorgt er dan ook voor dat je in de groots opgezette levels alle kanten op kan gaan en je vijanden op elk moment kan verrassen. Door de speelvelden zijn extra’s verspreidt, zoals betere bepantsering en levenspunten.

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Conclusie

    Ontwikkelaar GRIN heeft goed zijn best gedaan om het originele Bionic Commando om te bouwen naar de eerste 3D herleving in tien jaar. Dit uit zich in de vlotte en flexibele Singleplayer, die zonder de gimmick van de slingerarm weinig leuks in huis zou hebben. Het is dan ook deze bionische arm, die het spel weet te redden. Waar het spel op zowel Singleplayer als Multiplayer weinig bijzonders te bieden heeft, maakt het slingeren en hoge tempo Bionic Commando toch een interessant en geslaagde titel. Bionic Commando slaat enkel de plank mis op het gebied van variatie en het weinig interessante verhaal, maar misschien is dat laatste bijzaak voor een titel als deze.

    [​IMG]


    edit: Zo; je staat nu ook in de startpost.;)
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2009
  18. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er best tof uit. Jammer dat de co-op er niet inzit zoals Crackdown ;)
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Denk dat co-op ook niet zou werken kwa level design
     
  20. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig al iemand klaar met deze game?

    Ik wil hem graag hebben maar niet voor €60,-

    Heb wel "Guitar hero: Metallica (Sealed)" in de aanbieding om te ruilen.

    Interesse? Klik HIER!
     

Deel Deze Pagina