[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 9]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik snap dit soort reacties nooit.. No offence hoor, maar de klassieker E.T. blijft toch wel. Als je het eventuele vervolg niet wilt zien kijk je gewoon niet, maar een sequal gaat toch niet gelijk ten koste van een klassieke film?

Tenminste, ik vind van niet.

Ik vind Matrix 2 & 3 crap, maar 1 kan ik nog graag kijken.
    Starship troopers 2 & 3 zijn mogelijk de grootste poephopen ooit gemaakt, maar 1 blijft nog steeds geniaal (imo). Boeie :cool:

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is het commercieel uitbuiten van een kunstwerkje in filmhistorie. Het is weten wanneer te stoppen, op je hoogtepunt. Steven Spielberg heeft later ook prachtwerk afgeleverd (A.I. bijvoorbeeld). Maar met als laatste films als Indy IV en E.T. 2 ga ik twijfelen aan hem als regisseur en haak ik gewoon af. Het is zo jammer!

Overigens vond ik Reloaded en Revolutions ook verschrikkelijk, alleen jammer dat ik me al had geregistreerd vóór die films. 8)

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik snap inderdaad ook dat je dit niet snapt, omdat het gewoon wat onlogisch is. Maar het gaat mij erom dat "klassiekers" nooit gewoon behouden kunnen worden en dat alles maar uitgebuit moet worden. Natuurlijk doet het niet onder voor de eerste film van de reeks maar ik kan het bij Indy nu niet meer hebben over een Trilogy omdat ze zo nodig na al die jaren de serie moesten verpesten. Ik ben opgegroeid met Indy en keek de films al toen ik een jaar of 6 was. Het hoorde er gewoon bij en daarom vind ik het jammer dat ze dit alsmaar blijven doen. Hetzelfde geldt voor ET en Alien (waar later al die predator zooi bij kwam), ook dat was een gedeelte van mijn jeugd. Het klinkt allemaal heel melo-dramatisch maar ik vind het gewoon zwaar kut dat ze dit alsmaar blijven doen. Vooral continu dat gebruik van CGI is tergend.

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Als je maar weet dat je tot de volgende naamswijzigingsronde moet wachten voor een nickchange:cool:

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom het jammer is en al helemaal niet waarom je af zou haken. Zoals ik al zei, de klassieker E.T. (in dit geval) blijft toch wel. Kijk die nieuwe dan gewoon niet. Ik zou het serieus raar vinden als je dan opeens minder kan genieten van het origineel.

@ Cooksel; oke, ieder z'n ding. Ik was trouwens ook redelijk fan van de Alien films, maar zelfs Alien vs. Predator vond ik prima te pruimen. Op een andere manier.. Maar toch :+

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk ook niet dat Cookie dat doet, maar hij vind het jammer dat zoiets moois (de naam, de franchise!) verneukt wordt met een vervolg. Wat waarschijnlijk zo zal zijn. :+

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik had serieus de eerste keer, na de 4de Indy film, moeite met Temple of Doom. Dat beeld van die bejaarde zat gewoon nog altijd op mijn netvlies. Indirect krijg je er altijd wel een beeld bij want je denk bij het kijken van de film toch van "dat ze dat en dat hebben gedaan" of "het kan ook zonder aliens!!!".

Gewoon kut uit te leggen. Ik baal er in ieder geval van, laten we het daar op houden.

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Refereert naar South Park aflevering met Spielberg :+ "They are raping Indiana Jones!"

8. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind het een moeilijke discussie. Ik kan het namelijk slecht beargumenten, omdat het zo'n gevoelskwestie is! Het is een gevoel van teleurstelling en dat je toch iets anders naar de klassier gaat kijken.

Van sommige dingen blijf je gewoon af en in dat opzicht maak ik geen onderscheid tussen verfilmingen (Dragonball) of onnodige sequels (E.T.). Als je aan een klassieker gaat toornen, moet je donders goed weten wat je doet. Dat kan namelijk gruwelijk verkeerd uitpakken (the Day the Earth Stood Still om maar eentje te noemen).

9. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik weet niet, ik hou er wel van denk ik. Ik snap beide partijen, maar als ik kijk naar bijvoorbeeld The Italian Job dan ben ik blij dat er een remake is gemaakt. Ik snap dat het niet echt een classic was zoals E.T. maar je snapt mn punt. En over The Matrix, ik vond beide vervolgen tof om te kijken en zeker niet slecht. Dus van mij mogen er wel remakes/vervolgen van boeiende films van vroeger komen!

10. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Net The Mist gekeken..

Dacht, was alleen thuis en volgende week examens dus geen party hier dus ging maar filmpje kijken. Dacht dat hij niet zo heel spannend was maar viel behoorlijk tegen8). Echt zwaar veel onverwachte momenten enzo. Einde was wel weird 8)
    Had zo in Scary Movie gekund ofzo:9. Vermoord die eerst die mensen waarmee hij net alles heeft doorstaan om te overleven schijnt 5 minuten later de zon en trekt de mist weg, zo lullig:cool:.. Eigenlijk ook wel gewoon te grappig..

Wel hele vette film en zeker wel dikke 9 waard!

11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik vond The Mist ook erg vermakelijk en zeker geen slechte film, het einde vond ik in tegenstelling tot vele andere wel goed gedaan.

12. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Vond hem ook wel goed dat einde maar het was echt zo'n moment dat je jezelf het liefst voor je kop zou schieten:9.

13. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    maar goed dat meningen verschillen. Ik vind bijna alle Spielberg films goed, behalve A.I. en Amistad. Wat waren die saai! En de 4e indy vond ik helemaal niet slecht. Het was gewoon een heerlijk actie/avontuur met aliens erin. Heb je wel eens the Temple of Doom gezien? Nou die was in mijn ogen nog slechter.

14. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Net geprobeerd Citizen Kane te kijken. Beste film allertijden? Ik vraag mij dan zo af waarom, voor die tijd zal het vast baanbrekend zijn geweest alleen om nou te zeggen dat mij dit echt kan boeien? Nee persoonlijk vind ik van het deel wat ik heb gezien er echt niks aan, dit heeft niks met zwart-wit te maken maar meer dat ik mij totaal niet gepakt voel door het verhaal. Ik heb notabene de film die gister op nederland 2 was gekeken die over de making of ging en die heb ik helemaal uit kunnen kijken.. Ach ja het zal wel enkel mijn mening zijn maar ik heb het idee dat omdat het een oude film is het meteen een van de allerbeste behoort te zijn. Gaaap, had net zo goed gister die andere film ook niet hoeven kijken. Zelfs als je het verhaal eromheen kent is er niks aan.

/Edit; Ook leuk om dan al die opmerkingen van die film fanboys te lezen, oh geweldig dit en dat. Het zal voor die tijd vernieuwend zijn geweest en what not, maar puur als een film kon het mij niet eens boeien om de film af te kijken.

Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  15. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb jarenlang met een boog om deze film heen gelopen omdat dit de Crème de la Crème onder films moest voorstellen (Ebert's favoriete film allertijden ook, wiens mening ik goed kan waarderen vaak) en met mijn hoge verwachtingen die steeds meer toenam na het grootste gedeelte van de IMDb toplijst al gezien te hebben bijna onmogelijk meer konden worden ingelost.

Afgelopen woensdag dus eindelijk gezien en ben het eigenlijk groottendeels met je eens (alhoewel ik hem wel heb afgekeken). Als filmmaker kan ik er helemaal inkomen dat dit geweldig is, het is duidelijk dat de film ver zijn tijd vooruit was op meerdere vlakken. Maar elke reden die deze film goed maakte is de afgelopen 70 jaar door zoveel mensen beter gedaan op den duur, en dat is wat het voor mij groottendeels tegenvallend maakte. Ik heb het allemaal onderhand beter gedaan zien worden.

Ik kan alleen kudos geven voor het startsignaal, bedankt Welles. Maar als een film die op zichzelf moet staan werkte het niet helemaal voor mij. Misschien had ik toch beter nog wat langer kunnen wachten, en ligt het gewoon aan mezelf. Zet hem over een paar jaar nog wel eens aan waarschijnlijk.

Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Interessant om te horen! Ik zelf ben van mening dat je films ten alle tijden in hun tijdsbeeld moet zien. Zodoende kan ik Temple of Doom wel waarderen.
    En over Indy IV... Tja, het was zeker een aardige film! Ik heb niks tegen aliens, ik vond het alleen jammer dat het verhaal bijna letterlijk gestolen was. Daarnaast stoorde ik me aan de werkelijk debiele actiescenes. Vliegende koelkasten om een atoombom te overleven, van liaan tot liaan slingeren en dan precies weer in de auto terrecht komen, etc. etc. Dat soort dingen kunnen gewoon echt niet meer tegenwoordig. Zo kijk ik anders aan tegen Temple of Doom dan Kingdom of the Crystal Skull.

Maar nu begin ik helemaal over Indy, terwijl het eigenlijk ging over (onnodige) sequels. :+

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik heb wel wat tegen aliens,.. De bovennatuurlijke aspecten uit de vorige 3 indy films waren allemaal meer occult end dat was iets wat best wel iets eigens was van de serie.

Aliens zijn van een heel andere orde en passen totaal niet wat mij betreft. Daarnaast vond ik de hele manier waarop de film gebracht werd nogal geforceerd, alsof ze een checklist hadden van alle elementen die perse in een indiana jones film moeten zitten.

In sommige gevallen pakte dat best aardig uit, ik vond bijvoorbeeld de mieren best een leuke opvolger van de slangen/insecten/ratten uit 1,2 en 3. Maar in andere gevallen sloeg het echt nergens op. Bijv de scene met de slang en het drijfzand. Wat een geforceerdebullshit manier om Indy even een slang in zn gezicht te drukken zodat we dat ook weer gehad hebben. En dan die indiana jones junior die erbij staat met zn domme hoofd en beweert dat er niets anders voorhanden is. Om louis van gaal te quoten; ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom... hij kan toch gewoon zn broek gebruiken. Maar nee, indy moet en zal geconfronteerd worden met zn angst voor slangen want dat staat op het lijstje...blegh

Maar los van dat soort kleine dingetjes is het vooral het feit dat door aliens te inroduceren de serie ineen in een hele andere orde van bovennatuurlijke zaken zit.

met name deel 1 en 3 waren juist zo goed omdat het enige bovennatuurlijke de ark en graal waren en voor een groot gedeelte van de film wist je niet of ze uberhaupt bestonden. Vooral 3 is eigenlijk gewoon Indy vs de Nazi's en op de een of andere manier vind ik dat toch een stuk leuker. (maar misschien wordt ik wel gewoon oud en vind ik alles wat afbreuk doet aan films uit mijn jeugd zowieso wel kut :+ )

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wow, dat is de beste verwoording die ik tot nu toe gehoord heb. Je weet precies de essentie te pakken en ik herken wat je zegt: De orde van het bovennatuurlijke en die checklist. Goed geanalyseerd! :)

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
    Deel 3 was gewoon werkelijk fantastisch met Indy z'n pa.
    4 hoefde ook niet voor mij, vond 4 wel vermakelijk maar deel 1 tm 3 vond ik beter..misschien ook gewoon omdat die oldschool zijn? :+

20. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Niet echt. Is gewoon omdat je nu de afgelopen jaren genoeg films hebt gezien en je telkens ( onbewust ) de lat hoger legt voor bepaalde films.

Let maar op, Terminator Salvation is beter dan deel 3 maar in de buurt van 2 komt hij NOOIT.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina